אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

אחד הרגעים הקשים ביותר בחייו של עובד, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית, זה הרגע בו הוא חוות אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה אשר מונעת ממנו להמשיך ולעבוד במקצוע שלו או בכלל, ויהיה זקוק לקצבת אובדן כושר עבודה.

ככלל, סיטואציה של אובדן כושר עבודה היא סיטואציה בה אדם מאבד את מקור הכנסה שלו כתוצאה מתאונת עבודה או מחלת מקצוע. על מנת שהוא יוכל להמשיך ולכלכל את עצמו ואת בני משפחתו, הרי שקמה לו זכות תביעה נגד הביטוח הלאומי וכן מול חברת הביטוח בה קיים לו ביטוח מנהלים (ביטוח חיים) או קרן פנסיה הכוללים ביטוח אובדן כושר עבודה (פנסיית נכות).

מקרים של אובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונת עבודה או מחלת מקצוע נושאים בחובם, הן מקרים פיזיולוגיים והן מקרים נפשיים. כלומר לא מדובר אך ורק על תאונות בעלות אספקט פיזי אלא גם על תאונות ומחלות בעלות אספקט נפשי. יש לציין, מן הסתם, מצב של תאונה בעבודה, יכולה להחמיר את המצב הנפשי ולהוביל לידי דיכאון ברמות שונות.

כיצד מוגדר מצב של אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה יכול להיות מוגדר באופן מלא או חלקי. כלומר, קיימים מצבים בהם עובד איבד באופן מלא, את היכולת שלו להתפרנס מעבודה, או באופן חלקי בו יכולת ההשתכרות שלו נפגעה, גם אם לא פחתה לגמרי.

במקרה הראשון, ייתכן מצב בו עובד יקבל פיצוי עקב אובדן כושר עבודה לצמיתות (מצב בלתי הפיך) ובמקרה השני יינתן פיצוי זמני, בתחילה ל- 3 חודשים, ועד שיכולת העבודה חוזרת.

בחברות ביטוח מוגדר לרוב מצב של אובדן כושר עבודה על פי המקצוע או העיסוק בהם עסק העובד בשנים שלפני קרות התאונה. כיסוי כזה יינתן באם העובד איבד את יכולתו להתפרנס מעיסוק שקשור למקצוע שלו או להשכלתו. חברת הביטוח יכולה לטעון שהעובד יכול להתפרנס מעבודה אחרת, אך עליה להוכיח שזה קשור למקצוע שלו וכן שמדובר בעבודה עם תנאי שכר דומים לאלו שהוא קיבל בעבודתו הקודמת.

האם יש קשר בין קצבת תאונת עבודה מביטוח לאומי לקצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח?

חשוב להדגיש, כי קיים קשר בין הפיצוי שמקבל העובד מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה או מחלת מקצוע  לבין הפיצוי שהוא אמור לקבל מחברת הביטוח בה הוא מבוטח – כלומר לא ניתן בסופו של דבר לקבל פיצוי העולה על שכרו המקורי בטרם איבד כושר עבודתו.

לעומת זאת, כאשר מדובר בקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי, שאינה קשורה לתאונת עבודה או מחלת מקצוע, הרי שאין כפילות וניתן לקבל את קצבת הנכות מהביטוח הלאומי וכן את קצבת אובדן כושר עבודה המלאה מחברת הביטוח.

במקרים כאלה חשוב להיוועץ בעורך דין אובדן כושר עבודה על מנת להעריך את סיכויי התביעה ואת מיצוי הזכויות המירבי מול חברות הביטוח והביטוח הלאומי.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

התשובות לשאלות הנפוצות בתביעות אובדן כושר עבודה:

 

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

ימי מחלה אובדן כושר עבודה

שאלות ותשובות - אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

לאחר שעובד עבר תאונת עבודה, ייתכן שהוא איבד את כושר העבודה שלו, כלומר את יכולתו להגיע למקום העבודה ולהתפרנס באופן רגיל. אובדן כושר העבודה יכול להיות זמני או קבוע, בהתאם לחומרת הנזק שנגרם לעובד.

על העובד להגיש תביעה לאובדן כושר עבודה, למוסד לביטוח לאומי. במידה והביטוח הלאומי ימצא שאכן מדובר על תאונת עבודה שגרמה לאובדן כושר העבודה, הוא יעניק לעובד פיצויים בהתאם למצבו.

במרבית המקרים, סכום הפיצוי שיינתן עומד על כ- 75% משכר העבודה של העובד במהלך שלושת החודשים שלפני תאונת העבודה. ייתכנו שינויים בסכום זה, בהתאם למצבו של העובד.

מומלץ להסתייע בעורך דין אובדן כושר עבודה, על מנת לוודא שהעובד מקבל את מלוא הפיצוי שמגיע לו.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ