צו מניעה לפיטורין

צו מניעה לפיטורין של עובד הוא סעד נפוץ יחסית אשר ניתן על ידי בית הדין לעבודה ומטרתו להעניק סעד בדמות מניעת פיטורים לעובד אשר פוטר שלא כדין. הדיון בבקשה לצו מניעה לפיטורין יתנהל בדרך כלל בשני שלבים: בשלב הראשון, צו מניעה זמני בו על העובד להוכיח לבית הדין כי יש לו סיכוי אמיתי וגבוה להצליח בתביעה לצו קבוע. בשלב השני, יידון הצו הקבוע.

מה סיכויי ההצלחה של צו מניעה לפיטורין?

ככלל, בכל מקרה של פיטורין שלא כדין רשאי העובד לעתור לבית הדין ולבקש צו מניעה לפיטורין זמני ובהמשך צו קבוע כאמור. דוגמאות לעילות נפוצות לצווי מניעה לפיטורין:

  • פיטורין של עובד קבוע, כלומר שיש לו קביעות במקום העבודה.
  • פיטורי עובדת בהריון
  • פיטורי עובד סמוך לגיל הפרישה
  • פיטורין שבוצעו ללא הליך שימוע כדין

עם זאת, חשוב לציין כי בית הדין לעבודה מעדיף במקרים רבים לפסוק פיצוי כספי לעובד שפוטר שלא כדין במקום להחזירו לעבודה. על כן, תביעות מסוג זה נפוצות בעיקר במקרים בהם לעובד קיים אינטרס להישאר דווקא במקום העבודה הנוכחי (מעבר לפן הכלכלי). בנוסף, בית הדין לעבודה מתחשב גם בנזק הפוטנציאלי שיגרם למעסיק במידה ויינתן הצו ולכן כאמור על העובד להוכיח את יכולתו הממשית לזכות בתביעה.

מה צריך לעשות עובד הסבור שפוטר שלא כדין ?

יש לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין דיני עבודה שכן את הבקשה לצו מניעה לפיטורין יש להגיש בסמוך למועד שבו נודע לעובד על פיטוריו, שכן אחרת תעלה טענת שיהוי שתקטין את סיכוי ההצלחה של הצו.

חשוב להסביר, שמטרת צו המניעה הזמני  היא “להקפיא” את המצב הקיים וכן למנוע מן המעסיק לנצל את הזמן החל מפיטורי העובד על מנת להעלים ראיות שונות, לקחת עובד אחר במקומו וכו’. על כן, במידה והעובד ישתהה יתר על המידה, סבר להניח כי בית הדין ידחה את בקשתו שכן סיכוייו להצליח בתביעה העיקרית ירדו משמעותית.

למאמרי: כל מה שרצית לדעת על פיצויי פיטורים  – לחץ כאן

למאמרי: שימוע לפני פיטורים – לחץ כאן

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ