תביעת אובדן כושר עבודה

הכיסוי הביטוחי לאובדן כושר עבודה והגשת תביעת אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא שם כללי למצב בו בעקבות פגיעה רפואית כלשהי, תאונה או מחלה, אדם חלילה מאבד את היכולת לעבוד בעבודתו הנוכחית או את יכולת עבודתו בכלל. אובדן כושר העבודה קיים כמובן ברמות שונות ותלוי במידה רבה במגוון פרמטרים אישיים כגון השכלתו של האדם, ניסיונו התעסוקתי, רמת הפגיעה הרפואית ועוד. במקרה כזה דרוש להגיש תביעת אובדן כושר עבודה.

רכיב אובדן כושר עבודה, הוא חלק מהביטוח הפנסיוני – קרן פנסיה או ביטוח מנהלים – אשר נועד להבטיח תשלום קצבה חודשית לאדם אשר חלילה איבד את היכולת להתפרנס עקב מצבים בריאותיים שונים. בעת קרות מקרה של אובדן כושר עבודה חברת הביטוח תשלם 75% מהשכר המבוטח וכן תשחרר את הפרמיות ששילמו העובד והמעסיק לתגמולים ולפיצויי פיטורים.

חשוב לציין כי רכיב זה איננו מתקיים באופן אוטומטי ולכן יש לוודא כי קיים כיסוי ביטוחי מתאים במסגרת הביטוח הפנסיוני. כמו כן, הביטוחים מציעים מסלולים שונים שבהם ניתן משקל שונה לרכיב של אובדן כושר עבודה ביחס לשאר הרכיבים, עניין אשר גם עליו יש לשים דגש בעת בחירת מסלול הביטוח, פוליסת הביטוח או חברת הביטוח.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

סוגי הפוליסות לאובדן כושר עבודה

באופן כללי, ניתן לומר שיש 3 רמות של כיסוי לאובדן כושר עבודה:

אובדן כושר עבודה מוחלט – זו ההגדרה הנחותה ביותר בפוליסה שדורשת כי המבוטח יאבד לפחות 75% מכושר עבודתו כדי להיות מוכר כמי שאיבד כושר עבודה.

אובדן כושר עבודה מורחב – זו הגדרה טובה יותר בה החל מאובדן כושר עבודה של 25% חברת הביטח תתחיל לשלם פיצוי.

אובדן כושר עבודה מקצועי – כיסוי זה בוחן האם המבוטח יכול לחזור לעסוק במקצוע שלו וזאת בלי שחברת הביטוח תוכל לדרוש ממנו כי יעסוק ב”עיסוק סביר אחר”.

הכיסוי הטוב ביותר והאופטימלי הוא כיסוי אובדן כושר עבודה מקצועי מורחב.

הליך תביעת אובדן כושר עבודה

ראשית, גם אם אדם בדק לעומק את פוליסת הביטוח ודאג שהיא תכסה את כלל המצבים בהם יאבד את כושר העבודה במקצוע ובתעסוקה הספציפית בה הוא עובד, עדיין כאשר יגיע לרגע האמת וידרוש מחברת הביטוח את הסכום או הקצבה המגיעים לו, יצטרך לנהל איתם תהליך של הוכחת אובדן כושר העבודה.

לרוב, מדובר בתהליך ארוך ומייגע, בו האדם נדרש להציג מסמכים שונים ומשונים, להתדיין עם נציגים שונים מטעמם חברות הביטוח ואף לצערנו, לעבור בדיקות רפואיות לא נעימות. חברות הביטוח כמובן לא מעוניינות “לשחרר” את הכסף בקלות ולכן האדם חווה פעמים רבות מצבים רבים של עוגמת נפש, תסכול וחרדה, על אף אובדן כושר העבודה שממילא התרחש.

סוגיה אחרת היא מצב בו לאחר אותו תהליך מתסכל, חברת הביטוח בחרה בסופו של דבר להתנער מחובתה. לצערנו, חברות ביטוח רבות מנצלות את חוסר הידע, את התמימות והחולשה היחסית של האדם הפרטי מול החברה, על מנת להתנער מחובתה לשלם לאדם את המגיע לו. במקרה כזה, אדם יצטרך לפנות לרשויות שונות במקרה הקל יותר ואף להגיש תביעת אובדן כושר עבודה מול חברת הביטוח.

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי

שירותי עורך דין אובדן כושר עבודה

מקרים רבים כגון אלה אשר צוינו לעיל, היו יכולים להיפתר בעזרת התייעצות וליווי נכון ומקצועי של עו”ד אובדן כושר עבודה מנוסה. ראשית, ניתן להיוועץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה כבר בשלב בחירת הפוליסה הנכונה.

באשר לסוגיות השונות, לרבות תהליך ההוכחות המייגע, מפח הנפש הפוטנציאלי וכו’ – עורך דין אובדן כושר עבודה מנוסה הוא אותו אחד אשר ימנע מכם לעשות טעויות נפוצות בפנייה לחברות הביטוח ובמקרים רבים אף ייצג אתכם מולן וכך יסייע בהצלחת תביעת אובדן כושר עבודה.

יתר על כן, זכרו כי כאמור, חברות הביטוח יודעות היטב כיצד לנצל את חוסר הידע הביטוחי או המשפטי שלכם ולכן יש להסתייע בעו”ד אובדן כושר עבודה על מנת למנוע ניצול כזה, לרבות בזבוז כספים מיותר וזמן בניהול מאבקים.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 

צפו בהמלצות: איך ניתן לקצר הליך משפטי בתביעות אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה חלקי

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ