ביטוח סיעודי אלצהיימר ודמנציה

אחד המצבים הקיצוניים והקשים ביותר איתו מתמודדים אנשים מבוגרים, הם מחלות אלצהיימר ודמנציה ובמקרים כאלה יש צורך לממש ביטוח סיעודי אלצהיימר ודמנציה.

מדובר על מצב של אובדן זיכרון, תחילה זיכרון לטווח קצר ועם הזמן זיכרון לטווח ארוך, עד שמאבדים קשר למציאות, חשים בלבול, מאבד של תחושה של זמן ומקום, וכתוצאה מסך כל התסמינים, הרי מי שמתמודד עם אלצהיימר ודמנציה, עלול להיות מסוכן לעצמו וכן במקרים מסויימים אף לסביבה הקרובה והרחוקה.

מאמר זה יסקור את הזכויות מתוקף ביטוח סיעודי אלצהיימר ודמנציה.

אלצהיימר, דמנציה, והביטוח הסיעודי

פוליסות ביטוח סיעודי מייחסות פרק נרחב לקשר שבין אלצהיימר ודמנציה והביטוח הסיעודי. הסיבה היא, שברוב המקרים מי שמתמודד עם מצבים שכאלה, זקוק להשגחה צמודה, שכן הוא איננו עצמאי ולא יכול להיות במצבו לבד.

חולה באלצהיימר או דמנציה המאובחן כתשוש נפש זכאי לקבל קצבת סיעוד מפוליסת הביטוח שבבעלותו בין אם זו פוליסה פרטית ובין אם פוליסה דרך קופות החולים בחברות דקלה, הראל וכלל.

כאמור, מאחר ושתי מחלות אלו עלולות להביא למצב שמוגדר כתשישות נפש, הכיסוי בפוליסות כולל קבת קצבת סיעוד מלאה גם כאשר למבוטח אין בעיה פיזית לבצע את פעולות היומיום (ADL) אלא מוגדר כתשוש נפש בלבד.

למאמר: מה זה ADL?

בעת הגשת תביעות סיעוד חברות הביטוח דורשות מהמבוטחים לעבור מבחנים שונים אשר יוכיחו קשר למחלה כאשר המבחן הרלוונטי לעניין איבוד היכולת הקוגנטיבית הוא מבחן מיני מנטל.

לעניין זה ניתן לקרוא בהרחבה במאמרי מה זה מבחן מיני מנטל (MMSE)?

במקרים רבים נוכחנו לראות כי גם כאשר מבוטח אובחן עם מחלת אלצהיימר או דמנציה מתקדמות, הרופאים מטעם חברות הביטוח דחו את תביעתם – ללא שום הצדקה שבדין.

במקרים כאלה, יש צורך במענה של עו”ד מיומן בתחום תביעות סיעוד על מנת שהתביעה תאושר. אף שהם אינם מודים בכך, כאשר אנו מנהלים מו”מ מול עו”ד של חברות הביטוח הם יודעים היטב את שאנו יודעים – מרבית הדחיות הן משוללות כל בסיס. ביטוח סיעודי אלצהיימר ודמנציה יכול להקל על המשפחה.

נציין, כי במקרי קיצון בהם האדם אינו מודע למעשיו או מסכן את עצמו כלכלית או בריאותית, יש לשקול מינוי אחד מקרובי המשפחה כאפוטרופוס לגוף ו/או לרכוש, בהליך פשוט יחסית המתנהל בבית המשפט לענייני משפחה.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות סיעוד

למאמר: זכויות חולה סיעודי

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ