בדיקת רופא מטעם חברת הביטוח – האם יש צורך להיערך לבדיקה?

במסגרת בירור תביעות אובדן כושר עבודה או תביעות סיעוד, נוהגות חברות הביטוח לא אחת לשלוח את המבוטח לבדיקה אצל רופא מטעמה לשם קבלת חוות דעת רפואית לעניין הזכאות מכוח הפוליסה.

כאשר מדובר על בדיקת רופא בבירור תביעת אובדן כושר עבודה יישלח המבוטח לבדיקה אצל רופא בתחום הפגיעה או המחלה שלו, כגון אורתופד, נוירולוג, פסיכיאטר וכולי. ייתכן גם כי חברת הביטוח תשלח את המבוטח לבדיקה וקבלת חוות דעת מרופא תעסוקתי.

כאשר מדובר על תביעות סיעוד המבוטח יישלח לבדיקה (בדרך ככל שתבוצע בביתו) אצל גריאטר או פסיכוגריאטר.

הרופאים המבצעים את הבדיקות האלה הינם בדרך כלל רופאים חיצוניים המועסקים בחברות אשר מספקות שירות זה לחברות הביטוח שהמובילות שבהן הן “מדיטון” ו”לוטם”.

רופא מטעם חברת הביטוח אינו אובייקטיבי!

רבים נוטים לטעות ולחשוב כי רופא מטעם חברת הביטוח יבצע בדיקה אובייקטיבית של המצב הרפואי אולם המצב אינו כזה ורחוק מאוד מלהיות כזה!!

יש לזכור כי רופאים אלה וחברות אלה מועסקים אצל חברות הביטוח וככל שהם ידחו את התביעות, כך הדבר עשוי לחסוך כסף לחברות הביטוח. לעומת זאת אישור של רופא מטעם חברת הביטוח יביא בוודאות לאישור התביעה, דבר שחברות הביטוח מנסות להימנע ממנו ככל יכולתן.

האם להיערך אל בדיקת רופא מטעם חברת הביטוח?

למעט הכנת המסמכים הרלוונטיים לבירור התביעה אשר מגיעים לרופא מבעוד מועד דרך חברת הביטוח, אין שום צורך בהיערכות מיוחדת. כאמור, מרבית המקרים הרופא ינסה לדחות את התביעה ולא לאשרה ממילא.

מה עושים אם רופא מטעם חברת הביטוח שלל את התביעה?

ראשית, אין שום סיבה להתרגש מדחיית תביעת אובדן כושר עבודה או תביעת סיעוד על ידי רופא מטעם חברת הביטוח – זה דבר נפוץ ושכיח.

שנית, יש לשכור שירותי עורך דין אובדן כושר עבודה או עורך דין ביטוח סיעודי שידע להתמודד עם הדחייה.

קרוב ל- 80% מהתיקים במשרדנו מגיעים אלינו לאחר דחיית התביעה ולאחר שרופא מטעם חברת הביטוח קבע שאין זכאות כביכול – ולעומת זאת אין מקרה אחד שבו לא הוצאנו כספים למבוטחים מול חברות הביטוח. מכאן, אפשר להבין כמה משמעות ומשקל יש לחוות דעת אלה בעינינו.

למאמר: פיצויים אובדן כושר עבודה

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

עו”ד כפיר דיין דובב משוחח על תביעות אובדן כושר עבודה:

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ