הצעת חוק ביטוח סיעודי לכולם

במרץ 2017, העבירה הכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק ביטוח סיעודי ממלכתי לכולם אשר קוראת לייצר ביטוח סיעודי ממלכתי לכלל אזרחי ישראל. הצעת חוק זה עלתה, בעקבות ריבוי של מקרים בהם אנשים מבוגרים אינם מחזיקים בביטוח סיעודי מסיבות שונות, ואלה שכן מחזיקים אינם מקבלים מחברות הביטוח את מה שהם זקוקים לו.

בישראל קיימים שורה של חוקים אשר נועדו להגן ולתת לאזרחים כלים שיאפשרו להם גם לקבל טיפול בריאותי מקיף (חוק ביטוח בריאות ממלכתי) וכן ליהנות מתגמולי פנסיה עם פרישתם ממקום העבודה (פנסיה חובה). אולם, אין חוק שמחייב את המדינה להעניק לאזרחים טיפול סיעודי. מאחר ותוחלת החיים בישראל רק עולה עם השנים, הרי שהדבר הכרחי.

הצעת חוק ביטוח סיעודי ממלכתי לכולם קובע, שמס הבריאות יעלה עד אחוז אחד, שירותי האשפוז והסיעוד בקהילה יוכנסו לסל הבריאות, והמדינה תהיה אחראית להעניק לאנשים אשר זקוקים לשירותי סיעוד, את כל הטיפולים והשירותים הנדרשים. כמו כן, הצעת החוק קובעת שמספר האנשים שעוסקים בתחום יוכפל, רמת הסיוע לאנשים אשר זקוקים לשירותי סיעוד בקהילה יעלה, יובטלו מבחני הכנסות וכן מבחני התלות אשר קובעים האם המטופלים רשאים לקבל קצבה וכמה, יבוטלו גם כן. על פי החוק, מי שאמור לספק את כל השירותים למטופלים ובני המשפחות, יהיו קופות החולים.

מדוע אנו תומכים? הצעת חוק ביטוח סיעודי ממלכתי לכולם

מעבר לעובדה שתוחלת החיים בישראל עלתה עם השנים, והיא עומדת על ממוצע של 82 שנה (גברים 80, נשים 84), הרי שעם השנים התברר שחברות הביטוח אינן מספקות למבוטחים שלהן את הביטוח הסיעודי הנדרש עבורם.

במקרים רבים, הפוליסות אינן כוללות את מה שהמבוטח צריך, אך גרוע מכך, הפוליסות מאוד יקרות וחברות הביטוח עושות הכל, מצידן, שלא לשלם את מה שהן אמורות לשלם למבוטחים שלהן. זה יוצר מצב בו אנשים מבוגרים אינם מקבלים את הטיפול הסיעודי שהם זקוקים לו, והרבה פעמים הנטל הוא על המשפחה.

נקודה חשובה שצריך לקחת בחשבון הוא שרק לכ-60% מהאוכלוסייה בישראל יש ביטוח סיעודי, אך קרוב ל-20% מהם, כלל לא יודעים שיש להם או מה זה אומר. מסקרים שונים, עולה כי רוב הישראלים לא מאמינים שהם יקבלו את השירות הנדרש כשיזדקקו לו ולא מאמינים שהמדינה תסייע להם. חשוב לומר עוד, שהעלות השנתית של ביטוח סיעודי יכול להגיע לאלפי שקלים, מה שהצעת החוק אמורה למנוע.

כיום, כדי ליהנות ממה שהפוליסה אמורה לתת על פי מה שסוכם בה, יש להילחם מול חברות הביטוח ולא פעם זה כולל העסקת עורך דין תביעות סיעוד. אמנם, ברוב המקרים, הדבר יאפשר לקבל את כל מה שנקבע, אך זה גובה עלויות לא קטנות וזה יכול לקחת זמן רב, זמן שהוא חשוב ומהותי בטיפול באנשים שזקוקים לכך.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות סיעוד

למאמר: זכויות חולה סיעודי

למאמר: מה זה מבחן מיני מנטל (MMSE)?

למאמר: מה זה ADL?

למאמר: פוליסת הסיעוד האחידה של קופות החולים

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ