רשלנות סוכן ביטוח או חברת הביטוח ברכישת ביטוח אובדן כושר עבודה

לא פעם אנחנו נחשפים למקרים של רשלנות סוכן ביטוח או חברת ביטוח בפוליסות אובדן כושר עבודה. פוליסת אובדן כושר עבודה אמורה לספק הגנה בשיעור של 75% מהשכר המבוטח כפיצוי חודשי הניתן במקרה של אובדן כושר עבודה, וכן בנוסף לתשלום בשיעור של כ- 20% נוספים מהשכר אשר חברת הביטוח צריכה להמשיך ולהפקיד לפוליסה בנעליו של העובד והמעסיק כל עוד מתקיים אובדן כושר עבודה.

סיפור הצלחה : תשלום אובדן כושר עבודה לאחר התרשלות של סוכן הביטוח

במקרים רבים עובדים שכירים או עצמאים מגלים כי פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה שבבעלותם, לא שולמה פרמיה לאורך השנים, ואינה מכסה או אינה מכסה באופן מלא את שכרם.

יתרה מזו, לא פעם אנחנו מגלים שסוכן הביטוח שלהם התרשל בעבודתו מול חברת הביטוח, ובמקום לדאוג לכיסוי מלא אשר ייתן את מלוא התגמול, המבוטח יקבל בעת מצוקתו, תגמול מקוצץ, חלקי, שאיננו יכול לספק את צרכיו ואשר אינו משתווה ל-75% משכרו.

חשוב להבהיר, כי התרשלות של סוכן ביטוח ברכישת כיסוי ביטוחי לאובדן כושר עבודה, ברוב המקרים אינה דבר שנעשה במזיד ובכוונה להרע למבוטח אלא התרשלות שנובעת מחוסר מקצועיות או חוסר שימת לב לנסיבות המקרה. מבחינת המבוטח שנפגע זה לא משנה כמובן כי עצם ההתרשלות גרמה לנזק ולפיצוי שיכול להיות באלפי שקלים נמוך יותר מדי חודש.

מקרי רשלנות סוכן ביטוח או חברת ביטוח ברכישת ביטוח אובדן כושר עבודה בהם טיפלנו

במקרים מסויימים מבוטחים פונים אלינו במטרה להגיש תביעה על התרשלות של סוכן ביטוח או חברת הביטוח אולם במקרים רבים אנו אלה שמגלים את ההתרשלות תוך כדי טיפול בתביעת אובדן הכושר עצמה.

המקרה הקלאסי של התרשלות סוכן ביטוח הוא כאשר הפוליסה אשר הוא יציע לא בהכרח תענה לצורכי המבוטח, ולמשל לתחום העיסוק שלו. פוליסה איכותית צריכה לתת מענה לאובדן כושר עבודה מקצועי משום שאחרת חברת הביטוח יכולה לטעון כי המבוטח יכול לעסוק בכל עיסוק סביר אחר, דבר הפותח פתח למחלוקות רבות מול חברת הביטוח בעת תביעה.

מקרה אחר בו ייצגנו הוא בו הסוכן לא בירר עם המבוטח את מצבו הרפואי בעת ההצטרפות לפוליסה ולמעשה החתים אותו על הצהרת הבריאות “על עיוור”.  אמנם, חובת המבוטח לדווח ולהצהיר על מצבו הרפואי האמיתי אך החובה של סוכן הביטוח הוא לברר איתו את כל הפרטים הנדרשים בנושא.

מספר מקרים בהם ייצגנו מבוטחים היו כאשר היה כיסוי לאובדן כושר עבודה אבל זה לא נרכש על מלוא השכר וכתוצאה מכך הפיצוי ששולם גם לאחר שהתביעה אושרה היה נמוך. מצב זה יכול להיגרם כתוצאה מכמה אפשרויות שנתקלנו בהן:

  • מקרה בו התקציב של 2.5% מטעם המעסיק לא הספיק בשל הגיל המבוגר של המבוטח לרכישת 75% והסוכן לא התריע על כך בפני המבוטח.
  • מקרה בו כאשר המבוטח עבר לחברה חדשה הסוכן החדש הוריד את הכיסוי בקרן הפנסיה לשכר נמוך יותר וזאת שעה שלא יכול היה לקנות כיסוי חלופי בחברת ביטוח אחרת מפאת מצבו הרפואי של המבוטח.
  • מצב בו למבוטחת בקרן פנסיה ובביטוח מנהלים לא בוצעה חלוקת כספים כפי שסוכם בין התוכניות והתוכנית שכללה כיסוי לאובדן כושר עבודה קיבלה תקציב נמוך יותר מאשר היתה אמורה לקבל.

מקרה אחר בו ייצגו הוא מקרה שקשור להתרשלות הסוכן בעת הגשת התביעה עצמה. סוכן ביטוח השלוח של המבוטח מול חברת הביטוח ואם הוא פועל בצורה איטית, לא מסודרת, מבלי להגיש את כל המסמכים בזמן ובצורה נכונה, המבוטח עלול להיפגע.

במרבית המקרים הנ”ל מדובר בעניין משפטי סבוך אשר מחייב התערבות של עורך דין אובדן כושר עבודה מיומן ומנוסה.

להלן דוגמאות להצלחות משרדנו בתביעות רשלנות סוכן ביטוח:

 

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי

למאמר: חשיבות הצהרת בריאות בפוליסות ביטוח

למאמר: מהן החרגות בפוליסת אובדן כושר עבודה?

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

 

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ