החוקר הפרטי בשימוש חברת הביטוח

בעת מקרה של תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה או בתביעות סיעוד, חברות הביטוח נוהגות להשתמש בחוקר פרטי כאמצעי לדחיית תביעתו של המבוטח.

חוקר פרטי בתביעות ביטוח הוא דבר שכיח ונפוץ אולם יש להבין כי לא תמיד המסקנות הנובעות מהמעקב הן חדות וברורות.

 

חוקר פרטי בתביעות ביטוח אובדן כושר עבודה

במקרה של תביעות אובדן כושר עבודה, במקרים רבים, יישלח חוקר פרטי לעקוב אחר שגרת יומו של המבוטח בסמוך למועד הגשת התביעה. החוקר עשוי לבצע מעקב ולראות האם המבוטח עובד? האם הוא מסוגל לתפקד באופן רגיל? האם דיווחו לחברת הביטוח אודות מצבו הרפואי תואם את המציאות?

נתקלנו בלא מעט מקרים בהם החוקר מתקשר למבוטח אשר נמצא באובדן כושר עבודה ומציע לו עבודה במשרה נחשקת. כמובן שהסיכוי שמישהו אלמוני יתקשר ויציע משום מקום משרה נהדרת הוא קלוש, אבל הדבר עלול להכניס את המבוטח ללחץ.

חוקר פרטי בתביעות ביטוח סיעוד

במקרים של תביעות סיעוד, חברות הביטוח נוהגות לשלוח בסמוך למועד הגשת התביעה חוקר פרטי כדי לבחון האם המבוטח מסוגל לבצע את פעולות היומיום בניגוד לדיווח שלו לחברת הביטוח בטופס התביעה.

כך למשל, חולה שדיווח שאינו מסוגל ללכת יצולם ברחוב הולך ללא אביזר וללא מלווה או אפילו במקרים מסוימים נוהג ברכבו. צילום כזה שווה לחברת הביטוח המון שכן הוא מוכיח כי המבוטח שיקר כביכול בהצהרה שמסר.

האם זה חוקי?

כן. לחברת הביטוח הזכות לשלוח חוקר לבצע פעולות מעקב כל עוד הן במסגרת החוק, לא פוגעות בפרטיותו ולא במעקב אחר קטינים.

אם כך – מה לא בסדר במעקב של חוקר פרטי?

על פניו, כפי שהוסבר לעיל, מעקב של חוקר פרטי אחר מבוטח הוא לגיטימי וחוקי. אולם, במקרים רבים חברות הביטוח מנצלות איזו פיסת מידע על אירוע מקרי שמבחינתה מייצג את הכלל ולהלן מספר דוגמאות שנתקלנו בהן:

  • מקרה של חולה סיעודי שסובל מתשישות נפש שנצפה הולך ברחוב לבדו ללא השגחה – בפועל, אותו אדם יצא את ביתו 3 פעמים ללא השגחה והלך לאיבוד.
  • מקרה של אדם הסובל מאובדן כושר עבודה אשר צולם במקום עבודתו – בפועל, אותו אדם היה בעל מסעדה והוא צולם אוכל בה ארוחת צהריים, מה שלא מעיד כלל על עבודה במקום.
  • מקרה של מבוטחת הסובלת מאובדן כושר עבודה נפשי אשר נצפתה עובדת בעסק פרטי שלה – בפועל, אותו בחורה סבלה ממחלת נפש שהביאה לאובדן כושר עבודה ובכל זאת המשיכה לפעול בעסק שלה תוך גרימת נזקים אדירים לעצמה.

כלומר, לעיתים חוקר פרטי בתביעות ביטוח יכול להביא לתוצאה של הוצאת דברים מהקשרם.

בעיה נוספת שקיימת היא כי חוקרים פרטיים מסויימים לא שומרים על הגבולות המותרים וחודרים לפרטיות המבוטחים או אפילו מסכנים אותם. היה לנו מקרה בו חוקר פרטי עקב ברכבו אחר לקוח שלנו וכמעט התנגש ברכבו פעמיים. לאחר אותו אירוע חברת הביטוח הוזהרה על ידינו לחדול מהמעקב וכך היה.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי

למאמר: חשיבות הצהרת בריאות בפוליסות ביטוח

למאמר: מהן החרגות בפוליסת אובדן כושר עבודה?

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

איך בוחרים משרד עו”ד ביטוח אובדן כושר עבודה?

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

עו'ד ביטוח סיעודי

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ