ליווי וייצוג של עו”ד בוועדות רפואיות של קרנות הפנסיה

מבוטחים רבים בקרנות הפנסיה שחלילה נפגעו, נפצעו או איבדו את כושר עבודתם, זכאים לקצבה מטעם קרן הפנסיה. אולם, הדרך להשגת קרן הפנסיה עלולה להיות קשה, מטרטרת ומתסכלת, כאשר האדם נדרש לעמוד לבדו מול קרנות הפנסיה שמסרבות להעניק לו את שמגיע לו. במאמר הבא נפרט על חשיבות ליווי וכן ייצוג בוועדה רפואית של קרן פנסיה.

תביעות פנסיית נכות

ככלל, מטרתה של קרן הפנסיה, מלבד לספק עבורנו קצבת זקנה בגיל פרישה, היא גם להעניק גמלה כספית במצב בו אדם נאלץ להפסיק את עבודתו מסיבות בריאותיות שונות. פנסיית הנכות מוגדרת ביחס ליכולת האדם לעבוד, כלומר היא מגיעה לאדם במצב בו הוא איבד את יכולת ההשתכרות שלו עקב מצב בריאותי של מאפשר לו להמשיך לעבוד באופן מלא או חלקי.

במצב כזה, המבוטח אמור לקבל מקרן הפנסיה קצבה חודשית לתקופה מסוימת עד לחזרתו לעבודה או עד היציאה לגמלאות במקרה של אובדן כושר עבודה מוחלט לצמיתות. חשוב לציין כי התנאי הבסיסי לקבל הקצבה היא פגיעה מעבר ל-90 יום וכמו כן, איבוד כושר ההשתכרות צריך להיות בעיסוק של המבוטח בהתאם לניסיונו, הכשרתו והשכלתו.

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

למאמר: מעסיק שלא שילם לפנסיה והעובד איבד כושר עבודה או נפטר

תביעת פנסיית הנכות

בדומה להגשת תביעה לגופים אחרים, גם כאן יצטרך המבוטח להגיש מסמכים רפואיים והוכחות שונות לפגיעתו, הכוללות חוות דעת רפואיות, אישורים מביטוח לאומי, תלושי משכורת או מסמכים שונים ממקום העבודה.

לצד הגשת כלל המסמכים הללו (שהשגתם יכולה להיות קשה ואיטית בפני עצמה), מבוטחים רבים הצביעו על הקושי בעמידה מול הוועדות הרפואיות של חברות הביטוח. חשוב להבין – הוועדה הרפואית של קרנות הפנסיה היא בסופו של דבר זו הקובעת כמה נפגע האדם והאם הוא זכאי לקצבה.

הוועדה הרפואית של קרן הפנסיה

במידה ותביעת המבוטח הראשונית נדחתה על ידי קרן הפנסיה והוא החליט להגיש ערעור, תיקבע וועדה רפואית שתשב לדון בערעור. הוועדה מורכת בדרך כלל מרופא של הקרן וכן למבוטח זכות להיות מיוצג על ידי עו”ד ורופא מטעמו. כאשר מדובר על וועדת ערר עליונה מדובר על וועדה של 3 רופאים בדרך כלל.

בוועדה הרפואית יושבים רופאים שמטרתם הינה לבדוק עד כמה יכול האדם לשוב לעבודתו, בהסתמך על נתוניו האישיים. הוועדה תתחשב באחוזי הנכות במידה ונקבעו לאדם, אך באופן כללי מטרתה היא לבחון את מצבו של המבוטח בהקשר התעסוקתי בלבד, דהיינו, עד כמה יכול העובד לחזור לעבודה אחרת בהתאם ליכולותיו.

חלק הוועדה חשוב ביותר ומשמעותי ביותר להמשך מכמה סיבות:

  • הוועדה לא מחויבת לקבל חוות דעת רפואיות אחרות שהביא המבוטח.
  • הוועדה אינה מתחשבת באחוזי נכות שנקבעו לאדם
  • יכולתו של האדם לשוב לכאורה לעבודה לאחר פגיעה\פציעה\תאונה הינה תחום אפור שאותו יודעות חברות הביטוח לנצל היטב.
  • המבוטח הממוצע, מטבע הדברים, אינו מבין את המונחים הרפואיים או הביטוחיים שמשמשים את חברי הוועדה בעת הבדיקה.

הדבר שחשוב מאוד לדעת: בניגוד לביטוח בביטוחי מנהלים בהם ניתן לפנות לערער על החלטת חברת הביטוח בבית המשפט, כאשר מדובר על קרנות הפנסיה אין זכות ערעור לבית המשפט על החלטת הוועדה הרפואית בכל נושא רפואי. לכן, יש לראות בוועדה הרפואית ההזדמנות האחרונה שכן במקרים רבים זהו המצב והחלטתה סופית ולא ניתנת לערעור.

 ייצוג בוועדה רפואית של קרן פנסיה

משום שמדובר בהזדמנות האחרונה חשוב מאוד להיות מלווים על ידי עו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות הכולל ייצוג בוועדה רפואית של קרן פנסיה, אשר יש לו הידע והניסיון בהתמודדות עם וועדות רפואיות של הקרנות.

מעבר לידע המשפטי והמקצועי של עו”ד והכרת התנאים לקבלת קצבה, עצם הליווי על ידי עו”ד קרן פנסיה מהווה מעין הכנה לכל תשובה שלילית ולא הוגנת מטעם חברות הביטוח ומעלה את הפוטנציאל לקבלת כל הזכויות המגיעות למבוטח.

במקרה של סירוב, מטרת העו”ד היא בין השאר לנהל משא ומתן עם חברות הביטוח, לאסוף ראיות על התנהלות לא נכונה ובמקרה הצורך, להציגן לחברות הביטוח כדי להימנע מראש מתביעה שתבזבז זמן ומשאבים לשני הצדדים, ובייחוד לאדם שממילא נפגע.

רק בריאות!

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

מה בין קרן פנסיה לביטוח מנהלים?

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ