תביעה פיצויי פיטורים

מעצם התמחותו של משרד עו”ד כפיר דיין בתביעות דיני עבודה, אנו גם מחזיקים בניסיון וידע רב בכל הקשור לנושאי תביעה פיצויי פיטורים. הניסיון והידע שלנו מתבטאים בכלים משפטיים יעילים רבים לניהול תביעות אלו בהצלחה וכן היכרות עם הכללים הייחודיים הקיימים בבתי הדין לעבודה.

מניסיוננו, פעמים רבות, ניתוח מעמיק של הזירה המשפטית והצגתה לצד השני עשוי להביא לישוב המחלוקת בלי להיזקק להליך משפטי ארוך ויקר, ובכך אנו מתגאים – ראיית טובת הלקוח מעל הכל. כאשר נחסמת האפשרות המעשית להגיע להסדר פשרה ראוי אנו יודעים לייצר את האסטרטגיה ומנופי הלחץ המתאימים כדי למקסם את התוצאה ללקוח בבתי הדין.

זכאות לפיצויי פיטורים

חשוב לדעת כי כל אדם שעבד במקום תעסוקה למשך שנה ויותר, או עבד כעובד עונתי במשך שתי עונות לפחות, ופוטר מעבודתו, זכאי בקבלת פיצויי פיטורים.

בנוסף לכך, קיימות נסיבות שבהן גם התפטרות יזומה של העובד מזכה אותו בפיצויים, למשל עקב הרעת תנאים, שינוי מקום מגורים, התפטרות לאחר לידה עבור טיפול בתינוק, מצבים רפואיים או התגייסות לכוחות הביטחון. כמו כן, זכאות לפיצויי פיטורין יכולה להתקיים במקרים של פטירת עובד או מעביד, או בגין פשיטת רגל של המעסיק.

שיעור הפיצויים מתבסס על שכר של חודש אחד עבור כל שנת עבודה ולפי השכר האחרון. במקרה של עובדים אשר שכרם משתנה כתוצאה מהיותם עובדים שעתיים או יומיים או כתוצאה מקבלת עמלות משתנות, השכר הקבוע יהא לפי הממוצא של השנה האחרונה.

במקרה של הסכם קיבוצי או חלות צו הרחבה, גובה הפיצויים ייקבע בהתאם לתנאי ההסכם. מעבר לכך, חשוב לדעת כי במידה שתשלום פיצויי הפיטורים לא שולם כנדרש בחוק נחשב הדבר להלנת פיצויים, וניתן לתובעם בבית הדין לעבודה מהמעסיק.

כל מה שרצית לדעת על פיצויי פיטורים – הרצאה של עו”ד כפיר דיין דובב

תביעת פיצויי פיטורים

עוד חשוב לדעת כי בעת הגשת תביעת פיצויי פיטורין עימנו, מלבד קבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם תזכו לקבל גם פיצוים והפרשות הצמדה בהתאם למשך ימי הלנת השכר. כך למשל, מעסיק ששילם דמי פיצויים רק לאחר חמישה חודשים, יידרש להוסיף לעובד עוד עשרים אחוזים משיעור כלל הפיצויים, ובתוספת של הפרשי הצמדה עבור חודשים אלו. יחד עם זאת, יש לציין כי גובה הפיצויים וההפרשות משתנה בהתאם לנסיבות המקרה. לבסוף, על תביעות פיצויים חל חוק ההתיישנות ולכן חשוב שלא להתמהמה בהגשתן.

למאמר: 10 זכויות שמגיעות לכל עובד

למאמר: כל מה שרצית לדעת על פיצויי פיטורין

להגשת תביעה פיצויי פיטורים

אם לא קיבלתם את פיצויי הפיטורים המגיעים לכם כחוק, צרו קשר כבר עכשיו עם משרד עו”ד כפיר דיין דובב בטלפון 03-6495030.
אנו נשמח לספק לכם שיחת ייעוץ ראשוני ללא תשלום, עם עורך דין דיני עבודה, ללוות, ולייצג אתכם לאורך כל ההליך המשפטי ועד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

נשמח ליתן ייעוץ ראשוני על ידי עורך דין דיני עבודה למי שישלח טופס שאלה באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ