מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות עבור הזכאים אליהן הוא חשוב מאוד. הזכויות הרפואיות השונות בכלל ואלה שיפורטו במאמר זה בפרט מאפשרות לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות כאלה ואחרות להמשיך בחייהם, ככל הניתן, למרות המצב הבריאותי בו הם נמצאים. אולם, לעתים, אדם הסובל מבעיה רפואית כלל אינו יודע לאילו גמלאות וקצבאות הוא זכאי – מצב זה הוא בעייתי שכן מותיר את האדם במצב של חוסר בפיצוי חשוב שיכל לשפר את איכות חייו.

קבלת גמלת נכות כללית

במידה ואתם סובלים מביעה רפואית כזו או אחרת שבגינה נפגעת היכולת שלכם להשתכר ולהתפרנס – קיים הסיכוי שמגיעה לכם גמלת נכות כללית. גמלה זו עשויה להיות רלוונטית בגין שלל מקרים בהם יכולתו של אדם להתפרנס נפגעת בגין מחלה – בין היתר, מחלות כרוניות שונות, קבלת טיפולים כימותרפיים, סכרת, מצב רפואי קיים לאחר מעבר ניתוח ועוד; מצבים רפואיים אלה ואחרים – עשויים לזכות את המבקש בגמלת נכות כללית.

למי תשולם הגמלה

הגמלה תשולם לאדם, שעקב הנכות ממנה הוא סובל, צומצמה או נפגעה יכולתו להשתכר ב- 50% לכל הפחות – אשר לו נקבעה נכות רפואית בשיעור של, לכל הפחות, 60%. אולם, במקרים מסוימים, גם אדם שנקבעה לו נכות רפואית העולה על 40% יהיה זכאי לקבל את הגמלה.

תשלום לעקרת בית 

באופן דומה, גם עקרת בית שכושרה לנהל את משק הבית נפגע ב – 50% לכל הפחות תהיה זכאית לקבת גמלת נכות כללית.

שיעורי גמלת נכות כללית 

שיעורי גמלת נכות כללית משתנים על פי דרגת אי הכושר של המבקש.

דרגת אי כושר של 60%

אדם לו יש דרגת אי כושר של 60%, יקבל גמלת נכות חלקית בגובה של 1908 ש”ח.

דרגת אי כושר של 65%

אדם לו יש דרגת אי כושר של 65%, יקבל גמלת נכות חלקית בגובה של 2027 ש”ח.

דרגת אי כושר של 74%

אדם לו יש דרגת אי כושר של 74%, יקבל גמלת נכות חלקית בגובה של 2242 ש”ח.

דרגת אי כושר של 75% או 100%

אדם בדרגות אי כושר אלו – יקבל גמלת נכות בגובה של 3321 ש”ח.

קבלת גמלת ילד נכה

במקרה וילדכם סובל מבעיה רפואית כזו או אחרת – קיים הסיכוי שאתם כהורים שלו, זכאים לקבל תקבולים עקב זכאות לקבלת גמלת ילד נכה. קבלת גמלת ילד נכה מתאפשרת בשלל מצבים בהם הילד סובל מבעיה רפואית – בין היתר, שיתוק מוחין, בעיות במערכת העצבים של הילד, קבלת טיפולים כימותרפיים, ביצוע הקרנות, מעבר ניתוחים, פיגור, עקמת, תסמונת דאון ועוד.

קבלת גמלת ניידות 

גמלת ניידות הינה גמלה שמעניקה הטבות לבוגרים או ילדים שיש להם ליקויים ברגליהם אשר מגבילים את היכולת שלהם להתנייד – הלכה למעשה, ההטבות שמתקבלות במסגרת גמלת הניידות מאפשרות לסובלים מהגבלה בניידותם להשתלב בחברה ובקהילה.

ההטבות השונות במסגרת גמלת הניידות – הלכה למעשה, לכל הטבה במסגרת גמלת הניידות קיימים תנאי זכאות ספציפיים.

קבלת גמלת נכות מעבודה

תאונת עבודה יכולה להיגרם לכל אחד ואחד מאיתנו – למעשה, תאונת עבודה לא בהכרח רלוונטית אך ורק לבעלי המקצועות המסוכנים יותר בסקאלה – פועלי בניין ועוד. הלכה למעשה, מלבד ההגדרה הבסיסית של תאונת עבודה – קרי, תאונה שהתרחשה במהלך העבודה; תאונה יכולה להיחשב תאונת עבודה אף כאשר העובד נפגע בעת שהיה בדרכו הלוך או חזור ממקום העבודה – על כן, טווח האנשים שיכולים להיפגע בתאונת עבודה הינו עצום.

מתי תהיה רלוונטית?

הלכה למעשה, במידה ונפגעתם בתאונת עבודה שהותירה אתכם עם פגיעות ומגבלות כאלה ואחרות או לחלופין, במידה וחליתם במחלת מקצוע – ייתכן ותהיו זכאים לקבל גמלת נכות מעבודה.

מחלת מקצוע – מהי?

מחלת מקצוע היא מחלה שהעובד חלה בה עקב העבודה בה הוא עובד. בפועל, תיחשב המחלה כמחלת מקצוע אם נגרמה לו כתוצאה מחשיפה לסביבה או חומרים במסגרת העבודה וכחלק מתנאיה.

קבלת קצבת שירותים מיוחדים

קצבת שירותים מיוחדים משולמת בכפוף לתנאי הזכאות לטובת בוגרים שזקוקים לעזרה רבה מטעם אדם אחר בביצוע הפעולות היום יומיות. כמו כן, מדובר בבוגרים שאינם מאושפזים במוסד בו ניתנים שירותי רפואי, שיקום או סיעוד.

קביעת גובה קצבת השירותים המיוחדים

גובה קצבת השירותים המיוחדים תיקבע בהתאם לרמת התפקוד וכן, רמת התלות הקיימת בזולת. כמו כן, קצבת השירותים המיוחדים משולמת בנוסף לקבלת קצבת הנכות הכללית. אולם, לעתים, קצבת השירותים המיוחדים עשויה להיות משולמת גם לאלו שלא משולמת להם קצבת נכות כללית.

שיעורי קצבת שירותים מיוחדים

שיעורי קצבת שירותים מיוחדים משתנים בהתאם לחומרת המצב באופן הבא:

שיעור קצבה של 50%

שיעור קצבה זה יוענק לאדם שזקוק להשגחה מתמדת או לחלופין, מי שזקוק לסיוע רב בעשיית מרבית הפעולות היומיומיות ברוב שעות היום. שיעור קצבה של 50% יעניק למקבל הקצבה סכום של 1427 ש”ח.

שיעור קצבה של 112%

שיעור קצבה זה יוענק לאדם שזקוק לעזרה מרובה בעשיית מירב הפעולות היום יום במשך מרבית שעות היממה. שיעור קצבה של 112% יעניק למקבל הקצבה סכום של 3334 ש”ח.

שיעור קצבה של 188%

שיעור קצבה זה יוענק לאדם שתלוי באופן מוחלט באדם אחר לצורך עשיית כל הפעולות היום יום במירב שעות היממה. שיעור קצבה של 188% יעניק למקבל הקצבה סכום של 5341 ש”ח.

אדם הנזקק למכונת הנשמה – אדם הנזקק למכונת הנשמה במשך כל שעות היממה המקבל קצבת שירותים מיוחדים בגובה של 188% – יהיה זכאי לקבל תוספת של 1850 ש”ח על הקצבה.

קבלת נקודות זיכוי ממס הכנסה בעד בוגר או ילד עם מוגבלות

מס הכנסה מעניק להורים בעלי ילדים המוגדרים נטולי יכולת 2 נקודות זיכוי. כמו כן, הזכאות רלוונטית גם להורים להם ילדים נטולי יכולת שהינם בוגרים – קרי, כאלה שמלאו להם 18 שנים.

במקרה וההורים אינם חיים

במידה וההורים לילד “נטול היכולת” אינם בין החיים – יהיה זכאי להטבה אחיהם של הילד או הבוגר נטול היכולת אשר מונו כאפוטרופוסים.

במידה וההורים אינם מתפקדים

הלכה למעשה, גם במקרה בו ההורים אינם מתפקדים – יוכלו אחיהם של “נטול היכולת” לקבל את ההטבה; קרי, קבלת נקודות הזיכוי.

קבלת החזרי המס

ניתן לקבל את החזרי המס באופן רטרואקטיבי למשך 6 שנים.

הורים להם הוצאות על דיור חוץ ביתי לילד

במידה וההורים לילד “נטול היכולת” משלמים על דיור חוץ – ביתי עבורו, כאשר עלות הדיור החוץ ביתי עולה על שמינית מהכנסתם החייבת במס בשנה – הם יוכלו לבחור בין קבלת 2 נקודות הזיכוי האמורות לעיל ובין זיכוי במס הכנסה עבור ילד הנמצא בדיור מחוץ לבית הוריו.

קבלת פטור רפואי ממס

במצבים רפואיים מסוימים אשר הובילו לכך שסובל האדם מפגיעות רפואיות קשות או לחלופין, מדובר באדם החולה במחלת הסרטן עשויה לעמוד לזכותו הטבת מס בגין מצבו הרפואי.

מי הם הזכאים לקבלת פטור רפואי ממס

ישנן כמה קבוצות של אנשים היכולים להיות זכאים לקבלת פטור רפואי ממס.

משלמי מס הכנסה בשל משכורת מעבודה  מדובר באנשים המשלמים מס הכנסה בכפוף למשכורת מעבודתם שחלו במחלה שנמשכה לכל הפחות חצי שנה. במצב עניינים זה, הם יהיו זכאים לקבל פטור זמני מתשלום מס לתקופה בה הם חולים.
מנכי מס הכנסה בגין קצבאות הלכה למעשה, אנשים שמנכים מס הכנסה בשל גמלאות או קצבאות המשולמות להם או לחלופין, בשל הכנסה אחרת כגון: רווחי הון ותשלומי שכירות אשר סובלים מחלה כרונית – יהיו זכאים לקבל פטור ממס.
יורשים מדובר באנשים שיורשים אדם שנפטר לאחרונה כאשר הנפטר שילם מס הכנסה בשנים הסמוכות למועד הפטירה ואילו הנפטר סבל מבעיות רפואיות.

מעוניינים במימוש זכויות רפואיות שמגיעות לכם – פנו אלינו

במשרדנו, תקבלו סיוע, ליווי וייעוץ משפטיים מטעם עורכי דין מקצועיים ומנוסים הבקיאים במטריה המשפטית סביב סוגיית מימוש זכויות רפואיות. קבלת סיוע מעורכי הדין שלנו תאפשר לכם לקבל את אשר מגיע לכם במהירות, יעילות ותוך השקעת מאמץ קטן יותר – זאת, משום הניסיון רב השנים של צוותינו בעבודה לטובת מימוש זכויות רפואיות.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ