רשלנות רפואית בצילום רנטגן

צילום רנטגן מהווה פרוצדורה דיי שכיחה בעולם הרפואה. הלכה למעשה, צילום הרנטגן משמש לאבחון לא מעט מחלות ומצבים רפואיים כאלה ואחרים שחלקם עשויים להיות אף מסכני חיים. על כן, לביצוע ואבחון צילום רנטגן באופן מקצועי ומדויק ישנה חשיבות מכרעת בעולם הרפואה. רשלנות רפואית בצילום רנטגן עשויה להתגבש בשלל מקרים שונים ומגוונים. בין אם מדובר בהיעדר ביצוע צילום רנטגן על אף שהיה נחוץ בנסיבות המקרה ובין אם מדובר באבחון לקוי של צילום הרנטגן ועוד. חושבים שחוויתם מקרה של רשלנות רפואית בצילום רנטגן – כדאי שתקראו.

מהו צילום רנטגן

צילום רנטגן הוא צילום שמתבצע באמצעות קרני רנטגן בעלות כושר חדירה גבוה. קרני הרנטגן עוברות דרך האזור אותו מעוניין הרופא לבדוק שלבסוף פוגעות בלוח מיוחד שממיר את הנתונים לכדי תמונה דיגיטלית שאיתה יוכל הרופא לבצע את עבודתו.

באילו מקרים נדרש צילום רנטגן

צילום רנטגן נדרש בשלל מקרים, בין אם במקרה של שבר, בעיות מעיים, דלקת ריאות ועוד.

אבחונה של דלקת ריאות

דלקת ריאות ניתנת לאבחון באמצעות צילום הרנטגן. יחד עם זאת, חשוב לציין כי צילום רנטגן שיבוצע באופן רשלני שלא יאבחן מצב של דלקת ריאות במטופל עשוי לגרום לכך שיגמרו למטופל נזקים ואחרים.

לא זו אף זו, כאשר ענייננו במטופל מבוגר הסובל מדלקת ריאות, אבחון המחלה עשוי, לעתים, להיות ההבדל שבין חיים למוות.

מציאת נוזל פלאורלי

נוזל פלאורלי הוא נוזל שנמצא בריאות האדם. אולם, הבעיה היא שבריאות לא אמור להימצא נוזל.

הלכה למעשה, צילום הרנטגן יכול לאתר נוזל פלאורלי; כך, להצביע על מצבים רפואיים כאלה ואחרים מהם ייתכן וסובל המטופל וכפועל יוצא, לתת לרופאים המטפלים את האפשרות להגיש למטופל טיפול רפואי הולם.

איתור ומציאה של נוזל פלאורלי – למה זה חשוב?

איתור ומציאה של נוזל פלאורלי עשויה להצביע על קיומן של שלל מחלות מסוכנות – ביניהן, בצקת ריאות, דלקת ריאות ואף על קיומם של תאים סרטניים.

בפשט, איתור ומציאה של נוזל פלאורלי באמצעות צילום רנטגן עשוי להציל את חייו של המטופל, שכן ניתן יהיה להעניק לו טיפול רפואי הולם ומתאים בהתאם לנסיבות הרפואיות מהן הוא סובל.

גילוי שברים

צילום הרנטגן יעיל ביותר עבור גילוי שברים בגוף האדם. הלכה למעשה, צילום הרנטגן מאפשר לרופא לאבחן את המצב של המטופל כאשר הוא מתקשה לעשות זאת באמצעות בדיקה חיצונית.

לצורך העניין, אבחנה שגויה ולקויה של שבר בגוף האדם עשויה לגרום להיעדר או תת טיפול וכתוצאה מכך, להוביל להופעתם של נזקים כאלה ואחרים בגופו של המטופל.

אבחון אבנים בכליות וכיס המרה

הלכה למעשה, צילום רנטגן רלוונטי לאבחון מצב של אבנים בכליות וכיס המרה –  אבחון נכון של אבנים בכליות עשוי לחסוך מן המטופלים כאבים ועוגמת נפש רבה, שכן יאפשר לרופא להעניק להם את הטיפול המתאים וההולם ביותר עבור מצבים אלה.

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא למעשה הגדרה לשלל מקרים בהם הרופא או לחלופין, הצוות הרפואי פעלו באופן שגוי ובלתי מקצועי ואילו בעקבות סטייתם של הרופאים מן הסטנדרט המקצועי אליו הם מחויבים – נגרמו למטופל נזקים כאלה ואחרים.

רשלנות רפואית בצילום רנטגן – הגדרה

בתחילת מאמר זה הצגנו כמה מן השימושים החשובים של צילום הרנטגן באבחון מחלות ומצבים רפואיים מסוכנים בגוף האדם. על כן, לצילום רנטגן מדויק ואיכותי חשיבות שלא תסולא בפז.

יחד עם זאת, גם בצילום רנטגן עשויים להתרחש מקרים של רשלנות רפואית בין אם בשל צילום לא תקין, היעדר צילום רנטגן על אף שהיה נחוץ, ביצוע צילום בטכניקה לא נכונה ועוד.

מדוע רשלנות זו מסוכנת

הלכה למעשה, רשלנות רפואית בצילום רנטגן עשויה להוביל להיעדר אבחון של בעיה רפואית מסוכנת שתגרום להיעדר טיפול שעשוי להציל חיים או לכל הפחות, להקטין את הנזק למטופל.

רשלנות בשל היעדר צילום נחוץ

צילום רנטגן עשוי להיות הכרחי לצורך אבחון מצבים רפואיים כאלה ואחרים – חלקם, כאלה שמסכנים את בריאותו ואף את חייו של המטופל.

לעתים, עשוי הרופא, על אף הצורך בצילום הרנטגן על מנת לאבחן את המצב הרפואי ממנו סובל המטופל, להחליט שלא לשלוח אותו לצילום שכזה. מטבע הדברים, אי שליחת המטופל לצילום הרנטגן עשוי להוביל לכדי מצב של חוסר באבחון המצב הרפואי של המטופל וכפועל יוצא מכך להוביל לחוסר בטיפול הולם.

באילו מקרים עשוי צילום רנטגן נחוץ לא להתקיים

צילום רנטגן נחוץ עשוי שלא לצאת מן הכוח אל הפועל בגין שלל מקרים שונים ומגוונים. בין אם מדובר ברופא שהחליט שלא לשלוח את המטופל לביצוע צילום רנטגן עקב עומס עבודה ועייפות ובין אם מדובר במקרים של פזיזות טהורה.

היעדר צילום רנטגן נחוץ – מתי ייחשב רשלנות רפואית

הלכה למעשה, היעדר צילום רנטגן נחוץ ייחשב כמקרה של רשלנות רפואית בצילום רנטגן כאשר באמצעות הצילום ניתן היה לאבחן את מצבו הרפואי של המטופל שלא אובחן ואילו בגין היעדר האבחון, נגרם למטופל נזק כזה או אחר שמטבע הדברים, לא היה נגרם לו אילו היה נשלח לביצוע צילום הרנטגן כפי שהיה צריך להורות על כך הרופא.

רשלנות בשל ביצוע צילום בטכניקה שגויה

הלכה למעשה, צילום הרנטגן אינו האמצעי היחיד לאבחון מצב רפואי או מחלה כזו או אחרת ממנה סובל המטופל.

בפועל, ישנם כמה אמצעים לביצוע האבחון ועל הרופא להורות על ביצוע האמצעי הנחוץ והרלוונטי ביותר לביצוע בהתאם לנסיבות הרפואיות של המטופל.

ביצוע צילום בטכניקה שגויה – מתי יעלה לכדי רשלנות רפואית

במידה והרופא הורה על ביצוע צילום רנטגן כאשר היה צורך בביצוע צילום באמצעות טכניקה אחרת או לחלופין הורה על ביצוע צילום באמצעות טכניקה אחרת, אך בנסיבות המקרה נדרש היה לבצע צילום רנטגן ואילו בשל הבחירה בטכניקה השגויה לא אובחן מצב רפואי ממנו סובל המטופל שבעקבותיו נגרם לו נזק – עשוי הרופא להיחשב להיות רופא רשלן לכל דבר ועניין.

רשלנות רפואית בשל חוסר מומחיות

רופא שאינו שולט במטריה הרפואית בתחום הרדיולוגיה באופן מיטבי עשוי לתת אבחנה שגויה על בסיס צילומי הרנטגן שלפניו.

אבחנה שגויה על בסיס צילום הרנטגן עשויה להוביל להיעדר או חוסר טיפול במחלה ממנה סובל המטופל וכפועל יוצא מכך, להחמרתה, גרימת נזקים כאלה ואחרים למטופל ואף במקרים מסוימים, למוות.

רשלנות רפואית בתחומי הרנטגן – קבלו סיוע מעורך דין

עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ותחום הרשלנות הרפואית בצילום רנטגן בפרט, הוא איש מקצוע שמכיר ועוסק במטריה המשפטית בתחום דיני הנזקין מדי יום.

על כן, מדובר בדמות מפתח עבור תביעת הרשלנות הרפואית שלכם – הלכה למעשה, עורך הדין יוכל לבצע הערכה של סיכויי התביעה שלכם, להתמקד באיסוף הראיות המתאימות ולמעשה, ללוות אתכם מתחילת הדרך ועד קבלת הפיצוי הנכסף שיסייע לכם להחזיר את חייכם אל המוטב.

פנו אלינו

פנו אל משרדנו על מנת שתוכלו לקבל ליווי, סיוע וייצוג משפטיים מקצועיים וחסרי התפשרויות מטעם עורכי הדין המנוסים ביותר בתחום הרשלנות הרפואית בצילום רנטגן.

עו”ד מקצועי ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית בצילום רנטגן – עשוי להגדיל, באופן משמעותי, את סיכויי תביעת הרשלנות הרפואית בצילום רנטגן להצליח. על כן, אל לכם להתפשר על פחות מן הטובים ביותר.

רשלנות רפואית בצילום רנטגן
רשלנות רפואית בצילום רנטגן

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית בצילום רנטגן

כן. כאשר הרופא לא מאבחן כראוי את מצבו של המטופל, ולכן לא שולח אותו לבצע צילום רנטגן (על אף שמצבו דורש את ביצוע הצילום), הדבר יכול להיחשב כרשלנות רפואית.

אי הפניית מטופל לצילום רנטגן כאשר יש צורך בכך, ביצוע צילום הרנטגן בטכניקה שגויה, פענוח שגוי או לקוי של צילום הרנטגן, אי פענוח צילום הרנטגן ועוד.

במידה ולמטופל נגרם נזק בשל ההתרשלות הרפואית, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט בגין הנזק שנגרם ועל מנת לקבל פיצויים. הכדאיות של הגשת התביעה תלויה ביכולת להוכיח את הנזק, ולשם כך יש להתייעץ עם עורך דין.

כאשר מגישים תביעת רשלנות רפואית בצילום רנטגן, יש להוכיח שהרופא המטפל לא התנהל כרופא סביר וחרג מהנהלים המקובלים, ושלמטופל נגרם נזק בשל התרשלות זו.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ