רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב

התקף לב, או בשפה המקצועית – “אוטם שריר הלב” הוא אירוע מסוכן ביותר שעלול לעלות אף בחיי אדם. הלכה למעשה, כל עיכוב ולו הקטן והמועט ביותר עלול להיות קריטי עבור המטופל ולהוביל לכדי הופעתם של נזקים קשים ובלתי הפיכים. למעשה, אי אבחון אוטם שריר הלב עשוי להסתכם במקרה של רשלנות רפואית – חושבים שאתם או קרוביכם חוויתם רשלנות רפואית במקרה של אי אבחון אוטם שריר הלב? כדאי שתקראו.

אוטם שריר הלב – מהו?

אוטם שריר הלב הוא מקרה המוגדר כמחלת לב איסכמית – במסגרתה, נוצר נמק בשריר הלב. הלכה למעשה, גורם הנמק שנוצר למחסור באספקת דם בגוף האדם – מחסור זה, מוביל לכדי מוות של תאי שריר הלב באזור בו נוצר נמק.

כיצד נגרם אוטם שריר הלב

הלכה למעשה, ברוב המקרים, אוטם שריר הלב מופיע בעקבות חסימתם של אחד מן העורקים הכליליים משום הצטברות פלאק טרשתי בדפנותיו של העורק. יחד עם זאת, חשוב לציין ולהכיר כי בהיעדר אבחון וטיפול ראוי – עשוי להיגרם למטופל נזק בלתי הפיך ואף, במקרים מסוימים, לגרום לכדי מותו.

אוטם שריר הלב – מי נמצא בסיכון 

הלכה למעשה, הפלאק הטרשתי שגורם לאוטם שריר הלב מתחיל להיווצר כבר מגילאי העשרה. יחד עם זאת, יצירת הפלאק הטרשתי תהיה מואצת באופן יתר בקרב קבוצות סיכון מסוימות – חולי סכרת, בעלי משקף עודף, בעלי לחץ דם גבוה, מעשנים וכן, מטופלים בעלי היסטוריה משפחתית רפואית של מחלות לב.

כיצד ניתן לטפל באוטם שריר הלב

במקרה של אוטם שריר הלב, תסווג מידת חומרתו בבית החולים וכך, יקבל המטופל טיפול רלוונטי ומתאים למצבו הרפואי. כמו כן, לאחר שהתרחש אוטם שריר הלב, יקבל המטופל טיפולים תרופתיים כאלה ואחרים לצורך דילול הדם, הפחתת נזק ארוך טווח לשריר, הורדת הכולסטרול ועוד.

תסמינים לאוטם שריר הלב

הלכה למעשה, ישנם כמה תסמינים מובילים למצב של אוטם שריר הלב – ביניהם, בחילות, הקאה, כאב פתאומי בזרוע השמאלית ובחזה, חרדה, קוצר נשימה וכן הזעה. אולם, ייתכן והמחלה תהיה מלווה בתסמינים פחות מוכרים שעשויים להקשות במידת מה על אבחון אוטם שריר הלב.

רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב
רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב

אבחון אוטם שריר הלב

על מנת לאבחן אוטם שריר הלב ישנם כמה אמצעים – ביניהם, ביצוע בדיקות אק”ג ובדיקות דם.

בדיקת דם

הלכה למעשה, בעזרת שימוש בבדיקת דם, אפשר לזהות אנזימי לב שהשתחררו אל מחזור הדם וכך, לקבוע כי התרחש אוטם שריר הלב.

בדיקת אק”ג

כמו כן, באמצעות ביצוע בדיקת אק”ג אפשר לזהות אזור מסוים בשריר הלב שסובל ממחסור באספקת דם. כך, ניתן לקבוע את אופן המשך הטיפול.

אבחון אוטם שריר הלב בנשים

הלכה למעשה, נשים הינן אוכלוסייה שנוטה לחוות מצב של אוטם שריר הלב בשיעור גבוה יותר מאשר אוכלוסיית הגברים. יתרה מכך, נשים רבות אינן מייחסות חשיבות לתסמינים כאלה ואחרים אשר מצביעים על מקרה עתידי של אוטם שריר הלב – קוצר נשימה, התעלפות, בחילות, עייפות שאינה מוסברת, זיעה קרה, צרבת, תשישות כללית, מצב של חרדה, סחרחורות וכן, עצבנות יתרה.

מקרה של אוטם שריר לב שקט 

אוטם שריר לב שקט הוא מקרה של הופעת אוטם שריר לב בהיעדר התסמינים הקלאסיים – עליהם עמדנו לעיל. אוטם שריר לב שקט מלווה, הלכה למעשה, בתסמינים פחות נפוצים ובפועל, נפוץ אוטם שריר לב מסוג זה בקרב נשים יותר מאשר גברים. יחד עם זאת, ישנן אוכלוסיות נוספות אשר חשופות באופן רב יותר למקרה של אוטם שריר לב שקט – ביניהן, אנשים מבוגרים וחולי סכרת.

כיצד ניתן לזהות אוטם שריר לב שקט

אוטם שריר לב שקט ניתן לזיהוי לאחר שהתרחש בפועל ובאמצעות ביצוע בדיקה בבית החולים.

מהי רשלנות רפואית 

רשלנות רפואית חולשת על שלל מקרים שונים ומגוונים משלל תחומי הרפואה. הלכה למעשה, רשלנות רפואית כוללת את כל אותם מקרים בהם הרופא ו\או הצוות הרפואי המטפלים נהגו באופן שאינו מקצועי בטיפול במטופל ואילו, בשל התנהגותם הרשלנית והבלתי מקצועית – נגרם למטופל נזק שלא היה נגרם לו אילו היה נוהג הצוות הרפואי כמצופה ממנו.

התרשלות 

קיומה של התרשלות היא אחד מן הרכיבים הבסיסיים ביותר בתביעת רשלנות רפואית בכלל ותביעת רשלנות רפואית באי אבחון אוטם שריר הלב בפרט. התרשלות עולה בכל אותם מקרים בהם הרופא או הצוות הרפואי היו צריכים, על פי הפרקטיקה הרפואית הנוהגת בתחום, לעשות דבר מה, אך לא עשו זאת. לא זו אף זו, התרשלות עשויה להתרחש גם כאשר הרופא ו\או הצוות הרפואי עשו דבר מה שלא היו צריכים לעשות על פי הסטנדרט המקצועי בתחום.

קיומו של נזק

פרט למקרים של היעדר הסכמה מדעת, עליהם לא נרחיב במאמר זה, על מנת שתוכל להתגבש תביעה בגין רשלנות רפואית, עולה הצורך בעמידה על רכיב הנזק שנגרם למטופל. קרי, שאכן סובל המטופל מנזק כזה או אחר.

קיומו של קשר סיבתי 

רכיב לא פחות חשוב הוא רכיב הקשר הסיבתי – בפשט, מדובר ברכיב המקשר בין הנזק שנגרם למטופל לבין התרשלותם של הרופא ו\או הצוות הרפואי שטיפלו במטופל. הלכה למעשה, נדרש להראות כי אילולא היה נוהג הצוות הרפואי כפי שנהג במקרה, לא היו נגרמים למטופל הנזקים מהם הוא סובל. קרי, שההתרשלות של הצוות הרפואי היא זו שהובילה להתרחשותם של הנזקים המצערים.

רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב – החשיבות באבחון מוקדם 

אבחון מוקדם ככל הנתן של אוטם שריר הלב הוא הכרחי וחשוב ביות עבור קבלת הטיפול המתאים ביותר עבור התאמתו של הטיפול הטוב ביותר עבור המטופל ולעתים, אף עשוי להוות את ההבדל בין חיים ומוות.

רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב – מתי?

בדומה לתחומים אחרים מעולה הרפואה שבמסגרתם עשויים להתרחש מקרים של רשלנות רפואית, גם ברשלנות רפואית בשל אי אבחון אוטם שריר הלב – קיימים שלל מקרים שונים ומגוונים שעשויים לעלות לכדי רשלנות רפואית. הלכה למעשה, רשלנות רפואית באי אבחון אוטם שריר הלב עשויה לקרות בשני מקרים – היעדר אבחון וכן, מקרה של אבחון מאוחר.

רשלנות בהיעדר אבחון 

רשלנות בהיעדר אבחון עולה לכדי כל אותם מצבים בהם הרופא היה צריך לאבחן, על פי הסימפטומים והממצאים הקיימים לפניו את קיומו של אוטם שריר הלב, אך למרות זאת, לא עשה כן. הלכה למעשה, במקרה ואבחון תקין היה מוביל להפחתת הנזק שנגרם למטופל עקב אוטם שריר הלב – יתכן ויהיה חייב הרופא בנזיקין.

היעדר הפניה ושליחה לבדיקות מתאימות

היעדר אבחון יכול להתרחש גם במקרה בו על פי המצב הקיים שהיה גלוי לנגד הרופא, היה עליו לשלוח את המטופל לביצוע בדיקות רפואיות כאלה ואחרות שיאששו או לחלופין, יפריכו את קיומו של אוטם שריר הלב – אך, למרות שהיה מצופה ממנו לעשות כן, לא עשה כך הרופא. למשל, היעדר ביצוע בדיקת אק”ג עבור מטופל שמתלונן על כאבים בחזה שלו.

רשלנות רפואית באבחון מאוחר

באופן דומה למצב של היעדר אבחון, גם אבחון מאוחר עלול להותיר את המטופל עם נזקים גבוהים הרבה יותר מן הנזקים אותם היה חווה אילו האבחון היה מתבצע באופן מקצועי ובזמן המתאים. אולם, מטבע הדברים, במקרה של אבחון מאוחר, ייתכן והנזק יהיה פחות בהשוואה להיעדר אבחון כלל – זאת, בכפוף לנסיבות העניין.

רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב – קבלו סיוע מעורך דין 

עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ותחום הרשלנות הרפואית באי אבחון אוטם שריב הלב בפרט, הוא איש מקצוע שמכיר ועוסק במטריה המשפטית בתחום דיני הנזקין מדי יום. על כן, מדובר בדמות מפתח עבור תביעת הרשלנות הרפואית שלכם – הלכה למעשה, עורך הדין יוכל לבצע הערכה של סיכויי התביעה שלכם, להתמקד באיסוף הראיות המתאימות ולמעשה, ללוות אתכן מתחילת הדרך ועד קבלת הפיצוי הנכסף שיסייע לכם להחזיר את חייכם אל המוטב.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב

כן. במידה והרופא המטפל לא מאבחן כלל, או לא מאבחן בזמן, את אוטם שריר הלב שיש למטופל, ולמטופל נגרם נזק בשל כך, הדבר יכול להיחשב כרשלנות רפואית.

במידה והרופא המטפל לא מאבחן אוטם שריר הלב אצל המטופל, עלול להיגרם למטופל נזק רב, ובמקרים חמורים יותר אי האבחון עלול לגרום אף למוות. אי לכך, ישנה חשיבות רבה באבחון מוקדם של אוטם שריר הלב.

למשל במקרים בהם הרופא המטפל נמנע מלשלוח את המטופל לבצע בדיקות מתאימות, אם הפענוח של הבדיקות שגוי או לקוי, אם הרופא לא מזהה נכונה תסמינים ואינדיקציות שונות לכך שהמטופל סובל מאוטם שריר הלב ועוד.

יש להוכיח שהרופא המטפל התרשל בתפקידו ולא נהג כרופא סביר, ושהתרשלות זו גרמה לנזק למטופל.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ