כתב הגנה בדיני עבודה: מה חשוב לזכור?

כתב הגנה בדיני עבודה, מה נכון לעשות ? מהי התנהלות נכונה ?

מרגע שהוגש נגד מעסיק כתב תביעה בבית הדין לעבודה עליו להגיש כתב הגנה דיני עבודה בתוך 30 יום. אם קיים צורך בהארכת המועד, עורך הדין מטעם הנתבע יגיש בשמו בקשה לדחיית מועד הגשת כתב ההגנה וההחלטה תהיה נתונה בידי השופט או הרשם. על כתב הגנה דיני עבודה להתייחס באופן מפורט ובהרחבה ככל הניתן, לכל טענה שעלתה בכתב התביעה, ולהגיב עליה.

הימנעות מהגשת כתב הגנה תאפשר לבית הדין לקבוע פסק דין בהיעדר הגנה למרות שבית הדין רשאי, בחלק מהמקרים ועל פי שיקול דעתו, לדרוש מהתובע להוכיח ולו חלק מטענותיו, על מנת שניתן יהיה לקבוע פסק דין צודק.

האם כתב הגנה הוא חובה?

כן. הנתבע חייב להגיש כתב הגנה הנותן מענה מפורט ככל הניתן לטענות שהועלו במסגרת כתב התביעה ולצרף מסמכים מהותיים להוכחת טענותיו כגון: הסכם עבודה, תלושי שכר, דו”חות נוכחות, דו”חות הפקדה לביטוח פנסיוני וכולי.

איך מתייחסים לטענות התביעה?

עורך דין המתמחה בדיני עבודה יודע להסביר ולפרט היכן השגיאות העובדתיות או התחשיביות בכתב התביעה, אולם אנו מאמינים כי ככל יש טענות מוצקות אין סיבה להכחישן ומותר גם להודות בסכומים כאלה ואחרים ששולמו בחוסר.

במקרים רבים, ראינו כי עורכי דין המייצגים מעסיקים מכוונים את המעסיק להגשת תביעה שכנגד מול העובד. במרבית המקרים מדובר בתביעות סרק שאין להן בסיס משפטי אמיתי כגון על “נזק למוניטין”, “עזיבה העסק שגרמה נזק” וכולי. אנו מאמינים כי הדבר אינו מועיל. לעומת זאת, קיימים כמובן מקרי קיצון של גניבה או מעילה שאכן מצדיקים הגשת כתב תביעה או כתב תביעה שכנגד מול העובד.

טיפ אחרון

כדי להתנהל ביעילות ובמקצועיות, מומלץ לבקש מעורך דין העוסק בדיני עבודה לבקש את הערכת התיק עוד בשלביו הראשונים. אם עורך הדין יגיע למסקנה שיש לשלם סכומים כאלה ואחרים, נכון יהיה לאפשר לעורכי הדין לנהל מו”מ קצר וענייני לשם סגירת התביעה בהסכם פשרה, מה שממילא יקרה בהמשך במסגרת ההתדיינות בבית הדין לעבודה. בכך ניתן לחסוך חלק ניכר מהעלויות של ניהול הליך משפטי מיותר שסופו ידוע.

משפט בדיני עבודה כרוך בשלבים רבים המספקים הזדמנויות טובות לצדדים להבהיר עובדות או ללבות את הסכסוך. לכן חשוב לקבל ייעוץ מקצועי עוד בשלבים הראשונים על מנת לגבש את עמדת ההגנה הטובה ביותר.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה? לחץ כאן

כתב הגנה בדיני עבודה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ