עורך דין רשלנות רפואית

האם אירע לך מקרה של רשלנות רפואית? האם נותר לך נזק רפואי קבוע אשר פוגם באיכות חייך או גורם לך לאובדן הכנסה?
אם כך, דרוש לך עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומיומן בתחום.

אנו נשמח לסייע לך בתביעת רשלנות רפואית במטרה לקבל את הפיצוי המגיע לך מהגורם המעוול. משרד עו”ד כפיר דיין דובב הינו משרד בוטיק העוסק בתחום תביעות רשלנות רפואית ומעניק ללקוחותיו ייצוג משפטי מלא במקרים בהם יש צורך בשירותי עורך דין בתחום.

הניסיון הרב שבאמתחתנו מאפשר לא אחת לנתח את המצב העובדתי והמשפטי באופן כזה שיאפשר הערכה טובה לסיכויי התביעה. לשם כך, אנו נעזרים ברופאים בכירים מומחים בתחומים השונים כדי לבחון את המקרה לגופו, כך שניתן יהיה להמליץ על דרך פעולה מיטבית עבור הלקוח שלנו.

אנו נעריך מראש את הסיכוי המשפטי בתביעה על בסיס בחינת החומר הרפואי והיוועצות עם רופאים מומחים. שלחו לנו:

לאחר שנבחן את החומר נחזור ונעדכן אתכם ובמידה ונחשוב כי יש לתביעתכם סיכוי ממשי נזמן אתכם לפגישה.

סוגים של תביעות רשלות רפואית

מעוניינים בייעוץ בנוגע לרשלנות רפואית?
מלאו פרטים וקצת רקע על המקרה ושלחו לנו את הטופס

ראיון עם עו"ד כפיר דיין דובב בנושא תביעות רשלנות רפואית

ישנו מגוון רחב יחסית של סוגי התביעות שעורך דין רשלנות רפואית יכול לסייע בהגשתן. אולם בשורות הבאות נסקור את המקרים השכיחים ביותר המגיעים לפתחם של בתי המשפט בישראל:

תביעות רשלנות רפואית באבחון

כאשר רופא אינו מצליח לאבחן במועד ובצורה תקינה מחלה או ליקוי גופני אחר, חרף היכולת העקרונית לגלות את הבעיה במועד בו ניתן לטפל בה ביעילות רבה יותר, ישנו מקום לבחון מול עו”ד רשלנות רפואית את האפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית בגין כשל באבחון מחלות.

סטטוסקופ ועט על מסמכים רפואיים
רשלנות רפואית - הולדה בעוולה

תביעות רשלנות רפואית בלידה

כשאישה העומדת ללדת מגיעה אל מחלקת היולדות, הציפיה המוצדקת שלה היא שיינתן לה סיוע רפואי איכותי, יעיל ומקצועי, שיסייע ללידה להתקדם על פי התכנון ותאפשר לידת תינוק בריא. אולם לצערנו הרב, ישנם מקרים לא מעטים של לידות שהסתיימו בנזקים בלתי הפיכים לבריאות הולד ו/או האם, לרבות מצבים שבהם האם או התינוק לא שרדו את הלידה בעקבות המחדל הרפואי שהתרחש במסגרתה.

כשסיבוכים כאלו מתרחשים בשל חוסר תשומת לב או הפרה של חובת הזהירות החלה על הצוות הרפואי במחלקת היולדות או בחדר הלידה, זוהי טרגדיה מכאיבה, מכעיסה ומיותרת, הפוגעת באופן בלתי הפיך במשפחה שלמה. במצבים אלו מתבקש במיוחד לפנות לקבלת סיוע משפטי מעורך דין רשלנות רפואית שיסייע בקבלת פיצוי כספי בהתאם לנזק שנגרם.

תביעות רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית מתרחשת לעיתים גם בהריונות, ובאה לידי ביטוי כמגוון מחדלים רפואיים שעלולים להביא לפגיעה נוראית ומרחיקת לכת הן באישה ההרה והן בעובר שהיא נושאת.

ההשלכות מלוות את הנפגעים למשך שארית חייהם, כמו גם הוצאות כספיות גבוהות מאוד הכרוכות בהתמודדות עם לידת ילדים בעלי מומים, תסמונות או מחלות (מה שידוע בעגה המשפטית בתור “הולדה בעוולה”) – שניתן היה לעיתים למנוע על ידי מתן טיפול רפואי מקצועי וקשוב יותר. לכן משפחות רבות בישראל שנפגעו מרשלנות רפואית בהריון, פונות גם הן לשירותיו של עו”ד רשלנות רפואית המסייע להן בבחינת ההיתכנות לקבלת פיצוי כספי בהגשת תביעת נזיקין.

רשלנות רפואית קרע ברחם
רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה

תביעות רשלנות רפואית בניתוח

תביעות רשלנות רפואית בניתוחים מוגשות על רקע מקרים שבהם אדם נפגע מהתנהלות מרושלת של רופא מנתח, רופא מרדים, אח או אחות בחדר הניתוח או התרשלות מצד כל גורם רפואי נוסף שהיה מעורב בהליך הכירורגי שעבר. מצב חמור זה עלול להתרחש כאשר איש צוות מתחום הרפואה פועל תוך חריגה מפרקטיקת הטיפול המקובלת בנסיבות העניין, לקראת ביצוע הניתוח, תוך כדי ההליך הניתוחי או אחריו. כאשר נגרם למטופלים נזק הנובע ישירות מחריגה זו, יש מקום לשקול את האפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית בהליך ניתוחי, בעזרת עורך דין רשלנות רפואית מנוסה.

רשלנות רפואית מחלת סרטן

מחלות אונקולוגיות הפכו זה מכבר כגורם תמותה מרכזי בעולם המודרני, הגובה קורבנות רבים יותר ממספר האנשים המקפחים את חייהם בתאונות דרכים ובעקבות מחלות לב. במדינת ישראל לבדה, ישנם כ- 200 אלף אנשים שאובחנו כחולים בסרטן מסוגים שונים, כאשר מספר זה רק הולך וגדל משנה לשנה.

עובדה ידועה היא שאבחון מוקדם ומדויק של מחלות סרטניות, הוא הכרחי וחיוני למתן טיפול רפואי יעיל לחולים ומיקסום סיכויי ההחלמה של המטופל ופרוגנוזת ההישרדות שלו. למרבה הצער, מעת לעת אנו שומעים על מקרים של אנשים שחלו בסרטן אך מפאת מחדל של גורמי רפואה שעימם באו במגע, המחלה לא אובחנה במועד וסיכוייהם להילחם בה נגזלו מהם. מנגד, ישנם גם מקרים שבהם אדם שאינו חולה בסרטן מאובחן בשגגה כמי שנושא בגופו תאים ממאירים ועל רקע זה נדרש לעבור טיפולים רפואיים מורכבים ומכאיבים שפוגעים בסופו של דבר בבריאותו ובאיכות חייו. בשני התרחישים הללו, כמו גם במקרה של מתן טיפול רפואי בלתי מתאים או ניתוח כושל להסרת גידול סרטני, ישנו מקום להיוועץ בעו”ד רשלנות רפואית על מנת להעריך את הכדאיות של הגשת תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית סרטן העור
רשלנות רפואית וגנטיקה

תביעות רשלנות רפואית בגנטיקה

גם בעולם הגנטיקה, ישנן תביעות רשלנות רפואית רבות המוגשות מדי שנה כנגד גורמים רפואיים שכשלו לכאורה באבחון מחלות תורשתיות ומומים מולדים על רקע גנטי, במועד ובאופן תקין. רבות מהתביעות הללו מוגשות בידי הורים לילדים נכים הסובלים מליקויים רפואיים שונים שישנו בסיס להניח כי ניתן היה לאבחן ואף לטפל בהם, טרום לידתם. תביעות פיצויים על רקע רשלנות רפואית באבחון מחלות גנטיות או רשלנות בטיפולים גנטיים, מן הראוי להגיש בליווי של עורכי דין מתחום הנזיקין שלהם ניסיון ספציפי בתיקים מסוג זה, היות ומדובר על מקרים שההיכרות עם עולם התוכן הרפואי הרלוונטי, היא המפתח להצלחה בהם.

בנוסף לרשימה חלקית זו של עילות להגשת תביעות פיצויים בעזרת עורך דין רשלנות רפואית, קיים מגוון מקרים נוספים שלא הזכרנו כאן. אולם בכל המקרים שבהם שוקלים להגיש תביעת רשלנות רפואית, הקריטריון הראשון שיש לבחון הוא האם ניתן להוכיח שהגורם הרפואי שרוצים לתבוע, אכן פעל בצורה חריגה, שאינה תואמת את הדרך שבה כל רופא אחר בתחומו היה מצופה לפעול בה.

סיפורי הצלחה במקרים של רשלנות בהשתלות וניתוחים

קצת על תהליך הגשת תביעה בעזרת עו"ד רשלנות רפואית

שלב 4

עורך דין רשלנות רפואית יודע לקשר את לקוחותיו לרופאים מומחים מתאימים, לשם הערכת המצב הרפואי שלהם, אופי הנזק שנגרם להם והיקפו ולטובת חיזוק טענות התביעה בדבר הקשר בין הפגיעה למחדל הרפואי המדווח.

שלב 3

כאשר תביעת פיצויים מוגשת לבית המשפט בליווי של עורך דין רשלנות רפואית, עיקר עבודתו של עורך הדין היא סביב בניית האסטרטגיה המשפטית של התובעים וייעוץ ללקוחותיו בהתייחסות אל מהלכי הנתבעים ומייצגיהם. על מנת להגדיל את סיכויי התובעים לנצח בתביעה, יש להוכיח את קיומם של נזקים שמהם הם סובלים, את עצם התרחשותו של מחדל רפואי מצד הנתבעים, ואת קיומו של קשר סיבתי ממשי בין השניים.  

שלב 2

ככל שעולה מהבדיקה הראשונית שללקוח אכן יש בסיס מוצק מספיק להגשת תביעת הרשלנות, עורך הדין יוכל להתקדם לשלב של בניית תיק הראיות  עבור התובעים, השגת חוות דעת מרופא/ים מומחה/ים ובהמשך – להיערכות לייצוג התובעים בין כתלי בית המשפט. 

שלב 1

העבודה מול עו”ד רשלנות רפואית מתחילה כאמור, בבדיקה של השתלשלות האירועים שהובילה לפגיעה במי שמעוניינים בהגשת תביעת הפיצויים. עורך דין מנוסה מתחום הרשלנות הרפואית, יודע על סמך ניסיונו, פרטי התיק שלפניו וההלכה הפסוקה בתיקים דומים, להעריך את הסיכויים לכך שבית המשפט יפסוק פיצויים לטובת לקוחותיו

שאלות ותשובות - עו"ד רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מצב שבו הגורם הרפואי המטפל מתרשל בתפקידו, לא נוהג לפי ההנחיות והפרוטוקולים המקובלים, ובכך הוא גורם נזק למטופל.
בין סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים ניתן למנות רשלנות רפואית באבחון מחלת הסרטן, במחלות כליה, במחלות לב, בהיריון ובלידה, בטיפול בסוכרת, בניתוח ובמעקב לאחר ניתוח ועוד.

רשלנות רפואית ניתן להוכיח כאשר נגרם נזק למטופל, וכאשר ישנו קשר סיבתי בין קרות הנזק לבין התרשלותו של הרופא המטפל. לפני הגשת תביעת רשלנות רפואית, מומלץ לקבל חוות דעת מעורך דין מיומן, אשר יוכל לעמוד על חומרת הנזק שנגרם ועל מידת התרשלותו של הרופא המטפל.

עורך דין רשלנות רפואית יסייע לכם לקבל את כלל המסמכים והאסמכתאות הדרושות המעידות על הנזק ועל מידת ההתרשלות של הרופא המטפל, לרבות קבלת חוות דעת מעו”ד רשלנות רפואית, יגיש בשמכם תביעה בגין הרשלנות הרפואית, וכך יוכל להשיג עבורכם פיצויים בגין הנזק שנגרם לכם.

בדרך כלל חלה ההתיישנות כשבע שנים לאחר שאירע האירוע שבו התרחשה הרשלנות הרפואית, אך במידה והרשלנות התרחשה בלידתו של התובע, הוא רשאי להגיש תביעה שבע שנים לאחר שמלאו לו 18, כלומר עד לגיל 25. חשוב שלא להתעכב בהגשת רשלנות רפואית ולהגיש אותה מוקדם ככל הניתן וזאת כדי למנוע אובדן של מסמכים או עדויות אחרות לנעשה. 

כל מסמך רפואי או משפטי שיש לכם שיכול לשפוך אור על המקרה שלכם הוא מבורך. לדוגמא, בדיקות רפואיות שיגרתיות שבוצעו לכם לאורך השנים, סיכומי טיפול אצל רופאים, מכתבי שיחרור של אישפוזים, המלצות, הפניות, וכדומה. חשוב להבין כי בדיקה מדוקדקת של התיק הרפואי שלכם יכולה להעלות רשלנות רפואית הנמשכת כבר שנים, ולכן חשוב להביא כל חומר רלוונטי בנושא. 

לא. אמנם זה טבעי לכעוס על הרופא בגלל שהטיפול כשל ולא הצליח, אך לא כל מקרה שבו חוויתם אי הצלחה פירושה רשלנות. רשלנות רפואית תהיה בדרך כלל סטייה מנהלים ומתקנות ברורות, נקיטת פעולות ( או אי נקיטת פעולות ) שחורגות מן ההתנהגות הסבירה והמקובלת בתחום הרפואי, אי מסירת מידע רלוונטי וחשוב למטופל או ביצוע פרוצדורות רפואיות שאינן בסמכותו של המטפל.

הדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין לרשלנות רפואית היא לבדוק את הרזומה שלו. עורך דין שטיפל במקרים רבים של רשלנות רפואית והצליח ברבים מביניהם להשיג עבור לקוחותיו פיצויים וכיסוי הוצאות שונות, שמתמצא היטב בתחום ויודע לספק תשובות לשאלותיכם, הוא עורך הדין המתאים.

מעוניינים בייעוץ בנוגע לרשלנות רפואית?
מלאו פרטים וקצת רקע על המקרה ושלחו לנו את הטופס

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך

מאמרים נוספים בתחום רשלנות רפואית

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ