מה עושים כשקרן הפנסיה לא משלמת?

במידה וחליתם או נפצעתם והגעתם למצב של אובדן כושר עבודה, הגשתם את כל המסמכים בצורה מסודרת ותקינה, אך להפתעתכם חברת הביטוח ממאנת לשלם לכם את הפיצויים שעליהם התחייבה. אינכם לבדכם במקרה כזה, ישראלים רבים מגלים שברגע האמת חברת הביטוח מנסה להתנער מאחריותה ולמצוא סיבות לדחייה גם אם הן קלושות ביותר. במקרים מעין אלו כדאי מאד להתייעץ עם גורם מקצועי כגון עורך דין על מנת לבחון את המקרה ואת הסיבות לדחייה, ולברר מה ניתן לעשות על מנת לקבל את הכספים המגיעים לכם כחוק. במאמר זה נסביר מה עושים כשקרן הפנסיה לא משלמת, ולמה חברות הביטוח קודם כל דוחות ורק אחר כך שואלות שאלות. 

מהי כוונת מרמה ומדוע חברות הביטוח משתמשות בו?

סעיף 25 לחוק חוזה הביטוח קובע שאם חברת ביטוח סבורה כי המבוטח פעל בכוונה תחילה לרמות אותה על מנת לזכות בכספים שלא מגיעים לו, זכותה לבטל את הפוליסה. רמאות זו יכולה להתבטא בדיווח שקרי ולא נכון אודות מצב בריאותו ביום החתימה על הסכם הפוליסה, כאשר אם היה מדווח אמת חברת הביטוח היתה דוחה את בקשתו לביטוח, מעלה את מחיר הפרמייה או מחריגה את המחלה הקיימת שלו, והיא גם יכולה להתבטא בכך שמחלתו עליה הוא מתלונן ודורש כספים בגינה איננה כלל קיימת והוא בריא לחלוטין. כך או אחרת, ישראלים רבים למדו להכיר היטב את הסעיף הזה בחוק מאחר וחברות הביטוח השונות מחזיקות אצבע קלה מאד על ההדק בנוגע לשימוש בו. רבים מן המבוטחים מואשמים על ידי חברות הביטוח השונות במרמה כאשר הם מגישים תביעת פיצויים בגין פטירת מבוטח, בגין אובדן כושר עבודה או בגין נכויות שונות, ודווקא כאשר הם בנקודת השפל הקשה בחייהם, במקום לקבל את הכספים המגיעים להם לשיקום ולמציאת רפואה, הם מוצאים את עצמם נלחמים בבתי המשפט על הצדק והאמת.

 

מה המחוקק אומר?

חברות הביטוח הינן גופים פיננסים חשובים השומרים על יציבות המשק, וקריסת חברת ביטוח היא דבר רע מאד לכלל התושבים. לכן חברות הביטוח זוכות להגנה מצד המחוקק, אולם, אין זה אומר שהן יכולות לנהוג כפי שמתחשק להן ולעשוק את המבוטחים שלהן. החוק קובע כי חברת הביטוח יכולה להאשים אדם בכוונת מרמה רק בשלוש השנים הראשונות לביטוח, וגם להוכיח זאת. לאחר שלוש שנים, חברת הביטוח תצטרך לשלם אלא אם כן יש לה ראיות מוצקות ביותר לכך שאותו האדם מנסה לרמות אותה. בדרך זו שואף החוק לתרום לאיזון בין הצורך של חברת הביטוח לשמור על עצמה כגוף רווחי, ובין שמירה על זכויות המבוטחים שלה.

למאמר: מהן חובות המעסיק בהפרשה לפנסיה לעובדים.

 

מה עושים כשקרן הפנסיה לא משלמת?

במידה וקיבלתם דחייה מקרן הפנסיה שלכם בשל האשמה בכוונת מרמה, זכרו שלא מדובר בסוף פסוק. על ידי פנייה לאיש מקצוע מיומן ומנוסה כגון עורך דין לענייני ביטוח ניתן יהיה לבדוק ולבחון את המקרה שלכם על מנת לסתור באמצעות הוכחות שונות את כוונת המרמה, ולמצוא את הדרך לקבלת הכספים המגיעים לכם. להלן השלבים השונים בהם עורך דין לחברות ביטוח יכול לעזור:

  • צעד ראשון – בחינת פוליסת הביטוח שלכם: הצעד הראשון לבחינת המקרה שלכם הוא לבחון על מה למעשה חתמתם והצהרתם, מה מילאתם בהצהרת הבריאות שלכם, ומה התנאים של הפוליסה. העילות לדחיית הפוליסה ייבדקו גם הן כדי להבין מה למעשה חברת הביטוח טוענת לעומת האמת. לדוגמא: אם חברת הביטוח טוענת כי לא הצהרתם בהצהרת הבריאות שלכם כי אתם חולים במחלת לב ולכן ניסיתם לרמות אותה, אך בדיקות שיגרתיות שעשיתם באותה התקופה מצביעות שהייתם שאכן הייתם בריאים לחלוטין באותם הימים, ניתן לסתור אמירה זו ולהוכיח שלא ניסיתם לרמות את חברת הביטוח. 
  • צעד שני – מכתב לחברת הביטוח מטעמו של עורך דין: זה אולי מעט ציני, אבל נכון. כאשר חברות הביטוח רואות שהאדם אינו מתכוון לוותר, להתפשר או לסגת והוא מצטייד בעורך דין ונחוש לצאת לקרב, הן רואות את המקרה אחרת. במקרים רבים חברת הביטוח תעדיף להגיע לפשרה או למצות את זכויותיו של האדם מאשר לצאת למאבקים בבתי המשפט שברוב המקרים, אם אין לה הוכחה מוצקה כי האדם שיקר ורימה, היא לא תצליח להשיג בהם שום דבר לטובתה. 
  • צעד שלישי – מאבק עד למיצוי זכויות: לפעמים קורה שחברת הביטוח כן מחליטה לעמוד על הרגליים האחוריות ולא לוותר. במקרה זה ניתן לפתוח בהליכים משפטיים ולהוכיח בין כותלי בית המשפט כי לא היה שום נסיון לרמות את חברת הביטוח וכי הכספים מגיעים לכם כדת וכדין. עורך הדין ייצג אתכם במהלך הדיונים ויאבק להשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר. 

 

הרצאה של עו”ד כפיר דיין דובב בנושא מה עושים כשקרן הפנסיה לא משלמת?

טריקים ושטיקים של חברות הביטוח שכדאי להכיר

חברות הביטוח לא ממהרות לשלם, זה לא סוד. יש דרכים חוקיות ולגיטימיות לגמרי שבהן הן נוקטות על מנת להאשים אתכם בבו הזמן בכוונת מרמה. להלן מספר מהן:

  • מה שלומך, רחל? הכל בסדר? – במידה וחליתם או נפצעתם, כמה מתוק ומתחשב מצד חברת הביטוח להתקשר ולשאול מה שלומכם. נציגים של חברת הביטוח יכולים גם להופיע אצלכם בבית או בבית החולים שבו אתם מאושפזים, ולשאול לשלומכם. השאלות התמימות לכאורה האלו עלולות לעלות לכם ביוקר אם תענו בנימוס שהכל בסדר, ברוך השם ותודה רבה. זהו האופי הישראלי שלנו, אך כדי להמנע מלתת לחברת הביטוח תירוץ לדחות את התביעה שלכם, אימרו שאתם עדיין בבדיקות מקיפות ואין עדיין תשובה סופית, או הפנו את הנציג לשוחח עם עורך הדין שלכם. 
  • תמונות טובות מדי באינסטוש – בעולם שבו הכל מתנהל ברשתות החברתיות, שימו לב למה אתם מעלים. גם אם אתם בטוחים שאתם בסך הכל שולחים לחברים כמה תמונות יפות מהחופשה באילת אליה נסעתם כדי להתאושש כמו שצריך מהניתוח, דעו שהעין הצופיה של חברת הביטוח רואה אתכם. גם אם הנסיעה היתה תמימה, מתוכננת הרבה זמן מראש ושבאמת רוב הזמן הייתם בחדר וסבלתם מכאבים, חברת הביטוח תתקשה לקבל זאת. 
  • היי, לא אמרת לנו שיש לך בעיות בשסתום הלב – חותמים על פוליסת ביטוח חיים חדשה? מצטרפים לקרן פנסיה? אפילו לפני ביטוח רכב, דאגו לבדיקות רפואיות מקיפות בתקופה הסמוכה לחתימה גם אם לא התבקשתם לעשות זאת על ידי חברת הביטוח. זה גם טוב בשבילכם, וגם יספק לכם מגננה מצויינת בפני טענות על כוונת מרמה בשל שסתום לב או בעיות בכליה שלטענת חברת הביטוח לא דיווחתם עליה. 

 

דוגמא לקבלת ערעור על ידי קרן פנסיה למבוטחת שסבלה מפיברומיאלגיה וקושי נשימתי לשיעור של 100% קצבת נכות

 

כיצד עורך דין לחברות ביטוח יכול לעזור במקרה וקרן הפנסיה לא משלמת?

דחייה מקרן הפנסיה איננה סוף פסוק. עורך דין הבקיא בהליכי חברות הביטוח ודרכי התנהלותן יעניק לכם ייעוץ מקצועי, ייצג אתכם בוועדות רפואיות שונות, ישלח אתכם לקבל חוות דעת ממומחים רפואיים ויאבק עבור מיצוי הזכויות שלכם מול חברות הביטוח. בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים מן המחלה או הפציעה, תנו לאיש מקצוע מיומן ומנוסה לנהל את המאבק בחברת הביטוח הסרבנית עד לתוצאות הטובות ביותר, כדי שתוכלו לקבל את כל הכספים המגיעים לכם ולא שקל אחד פחות. 

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח פנסיוני?  לחץ כאן!

מה עושים כשקרן הפנסיה לא משלמת
מה עושים כשקרן הפנסיה לא משלמת
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ