רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח היא נושא כאוב מאוד שהגיע לא אחת לפתחם של בתי המשפט במדינת ישראל. מרבית התביעות שהוגשו בהקשר זה, נגעו למחדל מצידם של רופאים אשר התעלמו מתסמינים שונים שאמורים היו “להדליק להם נורה אדומה” לגבי האפשרות להימצאות גידול ראש או גידול מוח, המחייב בדיקה נוספת לשם בירור מעמיק יותר.

מאחר וגידולי ראש ניתנים לאבחון מדויק אך ורק באמצעות בדיקת דימות מקצועית כדוגמת MRI – שהיא בדיקה העולה סכומים לא מבוטלים לקופות החולים, לא אחת נמנעים רופאים מהפניית מטופליהם לבדיקה זו שעשויה להציל חיים.

מהם גידולי ראש וכיצד הם נוצרים?

גידול בראש הינו צביר לא טבעי של תאים המתפתח באופן שאינו נורמלי באזור הראש, המוח או הגולגולת. גידולי ראש יכולים להיווצר בקבוצות תאים באזורים שונים במוח, ומשם להתפשט עד לאזורים שונים במוח. ישנם גם מקרים שבהם תאים ממאירים שמקורם באיבר אחר בגוף, מתפשטים עד למוח וממשיכים להתרבות שם.

מיקומם של גידולי ראש משתנה לרוב בין ילדים ומבוגרים. יחד עם זאת, הנזקים האפשריים בכל המקרים שבהם גידול בראש אינו מאובחן ומטופל בזמן, הוא חמור ביותר.

סוגי גידולים במוח וחשיבות אבחונם במועד מוקדם

קיימים 2 סוגים עיקריים של גידולי ראש והם:

  1. גידולי ראש שפירים – גידולים שפירים בראש הם לרוב גידולים שאינם מזיקים. בדרך כלל מדובר על גידולים יחסית קטנים שאינם גדלים או מתפשטים.
  2. גידולי ראש ממאירים – גידולים מסוג זה הם גידולים סרטניים וככאלו הם מסוכנים. מדובר בתאים המתפשטים במהירות, ונוטים לדחוק את התאים הבריאים במוח ולפגוע בתפקודם בצורה חמורה.

גידולים בראש עלולים כפי שציינו, להתחיל בראש עצמו או להתפשט עד אליו מאיברים אחרים בגוף. כאשר מדובר בגידולים גרורתיים, ישנה משמעות מכרעת לאבחון מוקדם שלהם, על מנת לאפשר למטופל לקבל טיפול יעיל שימנע את התפשטותם.

רשלנות רפואית באבחון גידול בראש מול התסמינים שהרופאים מצופים להתייחס אליהם

התסמין השכיח ביותר להופעתו של גידול ראש, הינו כאבי ראש. לאור הפגיעה שכאבי ראש גורמים לאיכות חייהם של הסובלים מהם, הם מצדיקים התייחסות בפני עצמם, גם מחוץ להקשר של הסכנה להיווצרות גידולים ממאירים באזור הראש.

גם תסמינים כמו הטייה של הראש, בחילות והקאות, טשטוש ראייה, פגיעה מוטורית, סחרחורת, פרכוסים, צליעה או פזילה שהמטופל לא סבל מהם קודם לכן, שינויי התנהגות קיצוניים – כל אלו, עלולים להצביע על הצורך בהפניה לבדיקות לשלילת גידול בראש.

גידולי ראש מאופיינים בתחושה של לחץ תוך גולגולתי מוגבר. זאת בנוסף לעודף נוזלים במוח, שעלול להיווצר על רקע נטייתם של גידולי ראש לשבש את מנגנון ניקוז הנוזלים התקין במוח. אופי הכאב עלול אף הוא להוות סממן כשלעצמו, לכך שמדובר על גידול ראש, בדגש על:

  1. כאב שהוחמר במשך שבועות או חודשים
  2. כאב שהמוקד שלו הוא באזור המצח הקדמי.
  3. כאב המופיע ביקיצה או או גורם לסובל ממנו להתעורר בגללו

כאשר רופא מטפל אינו מטה אוזן קשבת לתלונותיו של המטופל המדווח על תסמינים מסוג זה, הדבר עלול להוביל להיעדר אבחנה של גידולים במוח, והחמצת חלון ההזדמנויות לטיפול יעיל בבעיה. במצב כזה, לא זאת בלבד שהרופא מסכן את בריאותו וחייו של המטופל, אלא שהוא גם חושף את עצמו לתביעת פיצויים שעלולה להיות מוגשת כנגדו בגין רשלנות רפואית באבחון גידול במוח.

על הנסיבות שבהן רשלנות רפואית באבחון גידול במוח מתרחשת

לא אחת, רופאים שמגיעים אליהם מטופלים המדווחים על כאבי ראש מתמשכים או חריגים, נמנעים מהפנייתם לביצוע בדיקות אבחנתיות כדוגמת MRI, לאור עלותן הגבוהה של בדיקות אלו לקופות החולים. טענתם של רופאים רבים הנתבעים בשל רשלנות רפואית באבחון גידול בראש, היא כי לא ניתן להפנות כל אדם בישראל שמדווח על כאב ראש לבדיקות הדמיה, וזאת בין היתר, גם לאור החשיפה המוגברת לקרינה, הקיימת בבדיקות כמו אם.

אר. איי ודומותיהן. אולם חשוב לדעת כי טענות אלו אינן מתקבלות בבתי המשפט, כאשר תלונותיהם של תובעים באשר לכאבי הראש מתבררות כבעלות מאפיינים טיפוסיים לגידול בראש.

ההשלכות החמורות של רשלנות רפואית באבחון גידול בראש

אי אבחון של גידולי ראש במועד ובפרט כשמדובר בגידולים סרטניים, מאפשר לתאים הממאירים להתפשט ולשלוח גרורות לאזורים נוספים במוח או בגוף. גידול ראש מוביל במקרים רבים להידרדרות תלולה במצבו הבריאותי של המטופל.

למעשה, די בעיכוב של כמה חודשים בלבד באבחון הגידול, כדי שהאפשרות לביצוע ניתוח להסרה מלאה שלו תתבטל מאליה. כך קורה שבחלק לא מבוטל של המקרים, סופה של רשלנות רפואית באבחון גידול בראש, הוא בנכות קשה של המטופל ואף במותו.

למאמר: רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

הגשת תביעת פיצויים במקרי רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

רשלנות רפואית באבחון גידול בראש מהווה עילה להגשת תביעה נזיקית. התביעה עשויה להיות מוגשת כנגד הרופאים המטפלים, כמו גם כנגד המוסד הרפואי בו בוצעו הבדיקות השונות לשם אבחון הגידול. אולם זהו תחום מורכב שדורש ידע מקצועי רב בתחום הרפואה לצד ידע משפטי ענף. זאת כדי שניתן יהיה להוכיח כי אכן התרחש מחדל רפואי שהסב נזקים למטופל התובע.

לעורך דין רשלנות רפואית ישנם הכלים לסייע למיוצגיו הן באיסוף התיעוד הרפואי שיגבה את טענותיהם, הן בהשגת חוות דעת רפואית שתתמוך בטענות התביעה והן בהתנהלות מול מערכת המשפט, שהיא לעולם מורכבת ואינה פשוטה.

ממי ניתן לקבל חוות דעת רפואית לשם בדיקת היתכנות להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון גידול במוח?

לשם בדיקת ההיתכנות להגשתה של תביעת פיצויים בעילת רשלנות רפואית באבחון גידול בראש, יש לפנות לרופא אונקולוג או נוירוכירורג שיבחנו את פרטי המקרה ויוכלו לספק חוות דעת משלהם. במסגרת חוות הדעת הרופאית, נבדקת סוגיית היכולת לאבחן את הימצאותו של הגידול במוח בשלב מוקדם יותר, ואת השפעת האבחון המוקדם על הפרוגנוזה של המטופל.

ככל שחוות הדעת של הרופא המומחה תומכת בכך שרופאיו של המטופל לא פעלו כמקובל בתחומם כדי לספק לו אבחנה רפואית ברורה ומדויקת במועד, ושבשל כך נשללה ממנו האפשרות לקבל טיפול שיאפשר לו סיכויי החלמה סבירים – ההיתכנות לקבלת פיצויים בהגשת תביעת רשלנות רפואית, גדלה.

במקרים של רשלנות רפואית באבחון גידולים בראש, חוות הדעת הרפואית יכולה להיות הנדבך אשר יכריע לטובתם של התובעים ויטה את הכף לכיוון של פסיקת פיצויים גבוהים לטובתם בבית המשפט.

למאמר: תביעת רשלנות רפואית

בשורה התחתונה

הליך משפטי בגין רשלנות רפואית באבחון גידול במוח, הוא מטבעו הליך מורכב ורגיש שכמעט תמיד מוביל למחלוקות בין הצדדים. אולם סיוע מעורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון מקצועי עשיר נוטה להקל מאוד על התובעים במיצוי זכויותיהם ומשפר את הסיכויים לקבלת פיצוי כספי ראויה, כמגיע לנפגעי מחדלים רפואיים מסוג זה ולבני משפחתם.

מעוניינים בסיוע נוסף בנושא של רשלנות רפואית באבחון גידולי ראש? הצוות שלנו במשרד עו”ד כפיר דיין דובב זמין עבורכם, לשיחת ייעוץ והכוונה ללא התחייבות שבמסגרתה תוכלו לברר מהם האפיקים המשפטיים אשר בהם תוכלו לפעול על מנת להתמודד עם העוול שנגרם לכם.

לשיחת ייעוץ ראשונית עם עו”ד ללא התחייבות וללא עלות – צרו עם משרדנו קשר בהקדם!

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח
רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

אבחון גידול במוח נדרש להיעשות בהקדם האפשרי, על מנת לטפל מהר ככל הניתן בגידול במידה ומדובר בגידול סרטני. ככל שהאבחון יהיה מאוחר יותר, כך גדלים הסיכויים להתפשטות המחלה לאזורים נוספים ולגדילת הגידול, והדבר יכול לעלות כדי רשלנות רפואית.

כאשר הרופא לא מזהה את הסימפטומים שנלווים למחלה או מזהה אותם רק באיחור, כאשר הרופא לא שולח את המטופל לבצע את הבדיקות הרלוונטיות או עושה זאת רק באיחור, כאשר הוא לא מתייחס לתלונותיו של המטופל ועוד.

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית, באמצעות עורך דין העוסק בתחום. עורך הדין ידאג לבסס את התשתית הראייתית הנדרשת להגשת התביעה, לרבות קבלת חוות דעת מומחה, וכך יוכל לקבל פיצויים.

ההוכחה של רשלנות רפואית נעשית באמצעות הוכחה של התרשלות של הרופא, באופן שגרם נזק למטופל.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ