רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב או טיפול בסרטן הלבלב? מעוניינים לבחון את זכאותכם לקבלת פיצוי כספי וזכויות רפואיות? בשורות הבאות נדון באפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן הלבלב ובמשמעות הפנייה לחוות דעת מקצועית מרופא מומחה על מנת לשפר את סיכויי הצלחתה.

רשלנות רפואית סרטן הלבלב – במה מדובר?

סרטן הלבלב הוא בין מחלות הסרטן הקטלניות והמאתגרות יותר לטיפול. גילוי ואבחון המחלה הוא מורכב יחסית ובשל כך לא אחת סרטן הלבלב מתגלה רק בשלב בו מחלה כבר הגיעה לשלב מתקדם וגרורתי. כתוצאה מכך, גם סיכויי ההחלמה מסרטן הלבלב אינם גבוהים במיוחד.

יחד עם זאת, הגורמים הרפואיים שעמם באים חולי סרטן הלבלב במגע, מצופים להתנהל באופן מקצועי, התואם לפרוטוקולי האבחון, הטיפול והמעקב המקובלים בתחומם, על פי להקל על המטופל, לשפר את איכות החיים שלו, ולהעניק לו את סיכויי ההחלמה הגבוהים ביותר שניתן תחת הנסיבות הקיימות.

לפיכך, במקרים שבהם רופאים או אנשי מקצוע אחרים מתחום הרפואה, אינם מגלים ערנות מספקת לתסמינים שמציג מטופל או מבצעים מחדלים הנוגעים לאופן הטיפול במחלתו, החוק מאפשר להעמידם לדין במסגרת תביעת רשלנות רפואית סרטן הלבלב.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

בסרטן הלבלב, כמו גם בכל מחלה אחרת, מחדלים רפואיים עלולים להתרחש על ידי גורמים שונים שעמם בא החולה במגע ובשלבים שונים של מהלך המחלה. היות וכאמור מדובר על מחלה מורכבת יחסית, לחולים בסרטן הלבלב יש לעיתים מזומנות ממשק עם גורמים רפואיים רבים.

כל אחד מן הגורמים הללו – בין שמדובר ברופאים, אחיות, טכנאי מעבדה וכדומה, עלול שלא להעניק את תשומת הלב הראויה לתסמינים מסוימים שהמטופל מציג, לתלונותיו או לממצאי הבדיקות האבחנתיות שהמטופל ביצע, שעשויות היו לאפשר גילוי מוקדם מספיק של המחלה.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב למעשה מצמצמת את חלון הזמן הצר ממילא, העומד לרשות חולים בסרטן מסוג זה, לטפל ביעילות במחלתם ולהחלים ממנה. לכן מדובר במחדל חמור כל כך שהאחראיים לו מצופים לתת לתת עליו את הדין.

מאמר: רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

רשלנות רפואית בניתוח סרטן הלבלב

עבור חולים בסרטן הלבלב, ניתוח נחשב בדרך כלל כאפשרות הטיפול היעילה ביותר. יחד עם זאת, מדובר בניתוח מורכב וקשה המחייב את הרופא המנתח למיומנות גבוהה וניסיון מקצועי רב. בהיעדרם או בכל חריגה מהנהלים הרפואיים המקובלים בביצוע ניתוחים מסוג זה, הפעולה הניתוחית שאמורה להיות ניתוח מציל חיים עבור המטופל, יכולה להסתיים בתוצאות הרות אסון עבור המנותח: החל מנכות וחיים של סבל ועד סכנת חיים של ממש.

האתגר בתביעות רשלנות רפואית בניתוח סרטן הלבלב

האתגר המרכזי הכרוך בהתנהלות בתביעת רשלנות רפואית בניתוח סרטן הלבלב, הוא הוכחת הקשר הסיבתי בין ההחמרה במצבו הבריאותי של המטופל לבין הכשל שטוענים שהתרחש במסגרת הפעולה הניתוחית שעבר. מפאת אופיה האגרסיבי של המחלה, הוכחת הטענה שהנזק לבריאות המנותח הוא פועל יוצא של הניתוח עצמו ולא תוצר לוואי של התפשטות המחלה ו / או החמרת תסמיניה, אינה פשוטה כלל ועיקר.

אולם תביעות רשלנות רפואית בניתוחי סרטן הלבלב אינן מוגשות רק בעקבות מחדל המתרחש בזמן ביצוע הפעולה הכירורגית עצמה. מחדלים רפואיים בהקשר זה מתרחשים גם לפני הניתוח, כאשר למטופל לא מוצגת תמונת מצב ברורה ומפורטת דיה (אם בכלל) של הסיכונים והסיבוכים האפשריים שהוא לוקח על עצמו במידה וייבחר בפתרון הניתוחי.

ככל שהמטופל לא הוחתם על טופס הסכמה מדעת לניתוח, שמבטא את הבנתו בנוגע להליך הניתוחי, מודעותו לקיומם של סיבוכים אפשריים, והסכמה מצידו לביצוע הפעולה בכל זאת – עשויים רופאיו להיות חשופים לתביעת רשלנות רפואית בניתוח סרטן הלבלב.

רשלנות רפואית במעקב אחר מצבו של המנותח בעקבות ניתוח סרטן הלבלב

אחריותו של הרופא המנתח כלפי המטופל אינה תמה משהושלמה הפעולה הניתוחית. גם לאחריה, נדרש הרופא לבצע מעקב מסודר ומתמשך אחר מצבו של המטופל – הן במחלקת האשפוז שבה הוא מתאושש מן הניתוח, והן לאחר שהמנותח שוחרר לביתו.

חשיבות המעקב אחר ההחלמה מהניתוח היא רבה, היות וזו הדרך שמאפשרת לרופאיו של חולה סרטן הלבלב לזהות בזמן סיבוכים שעלולים היו להיגרם לו כתוצאה מהפעולה הניתוחית, וכן לאבחן במועד התפשטות מחודשת של המחלה.

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית סרטן הלבלב באמצעות עורך דין נזיקין

כאשר מתעורר חשד לכך שאירעה רשלנות רפואית באבחון, בטיפול או במעקב אחר סרטן הלבלב, מן הראוי ליזום התייעצות משפטית עם עו”ד המסייע בהגשת תביעות רשלנות רפואית. לעורך דין העוסק בתחום זה ישנם הכלים לבחון את פרטי המקרה ולהעריך האם קיים צידוק להגשת תביעת פיצויים.

במידה וניכר כי ישנה היתכנות להצלחה בתביעה והשגת פיצויים לנפגע/ת הרשלנות, יסתייע עורך הדין בחוות דעת מקצועית של רופא מומחה בתחום האונקולוגיה וסרטן הלבלב. זאת לשם חיזוק טענות התביעה בבית המשפט ושיפור סיכויי הצלחתה.

מהן העילות האפשריות להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן הלבלב?

ישנן מספר עילות אפשריות להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן הלבלב, כאשר ביניהן:

התעלמות מצד הגורמים הרפואיים שהמטופל פנה אליהם מההיסטוריה הרפואית של המטופל, או מהיותו בקבוצת סיכון למחלה, אי התייחסות לתסמינים האופייניים למחלה, אי הפנייה לבדיקות אבחון מתאימות, טעויות בביצוע בדיקות האבחון, פענוח לקוי של ממצאי בדיקות שהמטופל עבר, הפנייה לסוג טיפול שאינו מתאים למטופל או למצבו, מתן טיפול החורג מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים, אי מעקב או מעקב חלקי אחר מצבו של המטופל, ועוד.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הלבלב

הליכים משפטיים הנוגעים לרשלנות רפואית מול חולי סרטן, הם תהליך מורכב וסבוך. זאת לאור ריבוי המונחים הרפואיים ופרוטוקולי הטיפול המקובלים בסוג המחלה המדובר. מאחר ועבור האדם הממוצע, מדובר על מונחים מקצועיים שמרביתם לא נהירים, נחוצה חוות דעת של איש מקצוע המתמחה בנושא על מנת להבהיר לבית המשפט מה הייתה השתלשלות האירועים במקרה הנדון.

ככל שרופא העוסק בתחום האונקולוגיה האנדוקרינולוגית יוכל לשכנע את בית המשפט כי במסגרת הטיפול בתובע, אירעה חריגה מאמות המידה המקובלות בתחום, וכי נזקי התובע הם פועל יוצא שלה, כך גדלים הסיכויים לכך שבית המשפט יפסוק תשלום פיצויי מטעם הנתבע.

מכאן, שיש לעשות ככל האפשר על מנת להשיג לטובת התביעה חוות דעת מטעם רופא מומחה בעל שם בתחום האונקולוגי, שיוכל להטות את הכף לטובת התובע בהליך המשפטי.

בשורה התחתונה

אף שקשה לטעון כי פיצוי כספי יכול להשיב את הגלגל לאחור עבור מי שנפגע מרשלנות רפואית סרטן הלבלב, יש בסעד זה כדי לשפר במידה לא מבוטלת את איכות החיים של חולים ובני משפחתם.

יחד עם זאת, אסור לשכוח כי במקרים של סרטן הלבלב, גם אם ישנו בסיס להאמין כי התרחש מחדל רפואי חמור, לאור מורכבותה הרבה של המחלה ומהלכה האגרסיבי, הוכחת הקשר הסיבתי בין הנזקים שנגרמו למטופל לבין פעולה הרשלנית, היא משימה מאתגרת מאין כמוה. מכאן חשיבותה העצומה של הפנייה לליווי משפטי איכותי מטעם עורך דין עם ניסיון רב בייצוג נפגעי רשלנות רפואית סרטן הלבלב.

 

זקוקים לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית סרטן הלבלב?

זה הזמן לפנות למשרד עו”ד כפיר דיין דובב לשיחת הכוונה ראשונית ללא התחייבות!

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית סרטן הלבלב
רשלנות רפואית סרטן הלבלב

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

בסרטן הלבלב ישנה חשיבות מיוחדת לאבחון מוקדם של המחלה ולטיפול מהיר בה. במידה ואלו לא נעשים על ידי הצוות הרפואי, או לא נעשים מוקדם מספיק, ונגרם נזק למטופל בשל כך –  ניתן להגדיר זאת כרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית סרטן הלבלב תוכל להתרחש באי אבחון המחלה, באבחון מאוחר, באבחון שגוי של המחלה, באי טיפול או במתן טיפול שגוי, בביצוע פעולות שגויות בניתוח או בטיפול אחר הקשור למחלה, ואף באי מעקב אחר המחלה ואי ביצוע בדיקות רלוונטיות.

כן. לרופא המטפל יש מחויבות במעקב אחר מצבו של המטופל לאורך כל הדרך – הן באבחון המחלה, דרך הטיפול בה (לרבות בניתוחים שונים) ואף לאחר נסיגת המחלה.

עורך הדין יגבש את התשתית הראייתית להגשת התביעה, וכך יזכה עבורכם בפיצויים.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ