גיבוש ועריכת הסכמי סודיות למעסיקים

מעסיקים מעוניינים להגן בצורה הטובה ביותר על כלל ההתרחשויות בארגון שלהם ולכן, הם נוקטים אמצעי זהירות באמצעות גיבוש ועריכת הסכמי סודיות למעסיקים. באמצעות החוזה אתם המעסיקים תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי העובד החדש שקלטתם לאחרונה, לא ישבש את מהלך העסקי התקין של החברה, שאם כן, יהיה צפוי לסנקציות כספיות ואחרות בגין נזק שנגרם עקב הפרת הסודיות.

במאמר הבא, נסקור לפניכם את עניין ההסכמים ואיך הסכם שכזה, יוכל להבטיח כי המידע הרגיש ביותר לא יופץ. 

הסכם סודיות – מתי חשוב שלא לפסוח עליו 

גיבוש ועריכת הסכמי סודיות למעסיקים, מתקיים כאשר יש צורך לשמור על מידע רגיש בארגון אבל בו זמנית גם שהמידע משמש לעבודה בידי אחרים. אם כן, מטרתו של ההסכם לאסור על כל מי שמקבל את המידע הרגיש להעבירו לגורמים אחרים או לחילופין לעשות בו שימוש אישי. במקביל, מטרת ההסכם לשמור על סודות מסחריים, לשמור על ידע נרכש, מוניטין ואפילו פיתוחים חדשים שעדיין לא יצאו לפועל. במעמד חוזה העסקת העובד, מומלץ לשלב גם ניסוח להסכם סודיות שינוסח על ידי עו”ד דיני עבודה.

מה חשוב לדעת לפני שעורכים הסכם סודי?

חשיבות הפנייה אל עורך דין דיני עבודה בהליך גיבוש ועריכת הסכמי סודיות למעסיקים, הינה מעל לכל. למעשה, רק באמצעות עורך דין בעל ידיעות אלו, ניתן להשיג חוזה מדוקדק וללא פרצות – אחד כזה שבסופו של דבר יפעל נכונה כנגד מפרי החוזה. כמו כן, גיבוש הסכמים מסוג זה, יועיל גם במקרה בו מגבשים עסקאות משותפות לרבות נשיאת משא ומתן בין הגורמים הרוצים לשתף פעולה. אם כן, מסתמן כי הסכם זה מועיל לא רק למעסיקים אלא גם לאנשים שרוצים לבוא במשא ומתן כזה או אחר. רוצים לשמור על סביבת עבודה רגישה? הנה מה שחשוב לכלול בתוך ההסכם. 

הסכם סודיות – כל המידע והסעיפים החשובים 

בכדי שהסכם סודיות יהיה אפקטיבי ויסייע לשמור על מידע רגיש, חשוב ביותר כי הניסוחים בו יהיו ברורים. זה קריטי, היות ואם במסמך יופיעו ניסוחים לא ברורים המשתמעים לשתי פרשנויות שונות – תקיפות המסמך בזמן אמת תהיה אפסית. 

חשוב אם כן לערוך הסכם זה בצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים ואף לציין בבהירות רבה מזה איסור של שימוש במידע. כמו כן, חייב לכלול מסמך זה למי אסור להעביר מידע ובו זמנית, האם מותר לקבל מגורמים אחרים לרבות ענייני התחרות. בדיוק בשלב הזה, קריטי ביותר להיוועץ עם עורך דין דיני עבודה שמבין ובקיא בתנאי חוזים וכך גם בהגבלות השונות שנקבעו על ידי בתי הדין לעבודה ועוסקות בסעיפים על שמירת סוד ומניעת תחרות.  

עומדים לפני העסקת עובדים חדשים בארגון? האם המידע שלכם רגיש ותרצו לגונן עליו מפני מועסקים אלה? צרו קשר דרך טופס ההתקשרות באתר שלנו או התקשרו אלינו ואנו נשמח לספק לכם את הפרטים הראשונים להפקת הסכם סודיות נכון. 

 

נשמח ליתן ייעוץ ראשוני על ידי עו”ד דיני עבודה למי שישלח טופס שאלה באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה? לחץ כאן

ביטוח אובדן כושר עבודה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ