מה זו פוליסת ביטוח מחלות קשות?

פוליסת ביטוח מחלות קשות מאפשרת למבוטח לקבל כיסוי ביטוחי בדמות פיצוי חד פעמי כאשר שהוא מאובחן עם מחלה קשה המוגדרת ברשימת המחלות המבוטחות בפוליסה.

בעת גילוי מחלה קשה, נגרמת לחולה מעבר לסבל הרפואי, גם הוצאות כלכליות שאינן מכוסות במסגרת ביטוחים אחרים, פרטיים או ציבוריים, כמו למשל עזרה בבית, הסעות לטיפולים, סיוע של אביזרים מיוחדים, אבדן ימי עבודה, תמיכה פסיכולוגית ועוד הוצאות שנגרמות כתוצאה מהמחלה הקשה.

הפוליסה מעניקה למבוטח פיצוי כספי בסכום שניתן לקביעה במהלך הכניסה לביטוח, והוא מקבל את מלוא התשלום כפיצוי, ללא צורך בהוכחת ההוצאות שנגרמו לו. מאמר זה מסביר מהי פוליסת ביטוח מחלות קשות, ומתי נדרשת התערבות של עו”ד ביטוח מחלות קשות כדי למצות את כל הזכויות מהפוליסה.

מאפייני פוליסת ביטוח מחלות קשות

פוליסת הביטוח של מחלות קשות היא פוליסה המקנה סכום כספי שנקבע מראש למקרה שהמבוטח עבר אירוע רפואי קשה, או שהתגלתה אצלו מחלה קשה, מתוך רשימת אירועים ומחלות מוגדרים מראש.

ברוב המקרים, התשלום בגין הביטוח הוא מידי וחד פעמי, עם אבחון המחלה, והמטרה היא לעזור למבוטח ולבני משפחתו להתמודד עם הקשיים הכלכליים הכרוכים בטיפול ובהתמודדות עם המחלה.

הכיסוי בפוליסת ביטוח מחלות קשות

הפיקוח על הביטוח הגדיר שביטוח מחלות קשות חייבת לכסות מחלות קשות מסוג טרשת נפוצה, שבץ מוחי, ניתוחי מסתמי לב, התקף לב, ניתוח אבי העורקים, ניתוח מעקף לב, וקרדיומיופטיה, וכיסויים נוספים לשלושים מחלות קשות שונות נוספות, המוגדרות בפוליסה.

חשוב להבין שבעוד שבפוליסות ביטוח מחלות קשות ששווקו למבוטחים בעבר, עם קבלת הפיצוי, הפוליסה בוטלה. אך הפוליסות המשווקות כיום מכסות אפילו שלושה מקרים נוספים של מחלות קשות או אירועים רפואיים.

החשיבות של ביטוח מחלות קשות

ראשית יש להבין שמטרת העל של הביטוח היא למנוע מהמבוטח ומבני משפחתו להיקלע לקשיים כלכליים בעקבות המחלה.

עם אבחון המחלה הקשה, פוליסת הביטוח מכסה את ההוצאות הכרוכות בטיפולים הרפואיים, וחלק מההוצאות הנלוות. אם למבוטח יש גם ביטוח אובדן כושר עבודה, הוא זכאי להחזרים בגין התקופות בהן נעדר מהעבודה לפרק זמן חלקי או מלא, עד לתקופה של שלושה חודשים.

אלא שבחלק מהמקרים בהם אדם אובחן עם מחלה קשה, חברת הביטוח טוענת, או לפחות מנסה לטעון, שהמבוטח אינו זכאי לכיסוי כספי מלא, למרות שהכנסתו נפגעה לאחר המחלה, או שחלק מההוצאות הכרוכות במחלה אינן מוגדרות בפוליסה, ונציגי הביטוח שולחים אותו לגייס מקורות כספיים אחרים למימון הוצאותיו, למרות ששילם במיטב כספו על הפוליסה.

למה ומתי כדאי להתייעץ עם עורך דין

משרד עורכי דין כפיר דיין דובב ושות’ מוביל מבוטחים בייצוג תביעות מסוג זה נגד חברות ביטוח. אם חברת הביטוח מסרבת לממש את פוליסת הביטוח שלכם, עו”ד ביטוח מחלות קשות יבחן את התיק שלכם, את מרכיבי הפוליסה והמסמכים הרפואיים, ואם נמצא כי התביעה שלכם מוצדקת, עורכי הדין במשרדנו יפעלו למיצוי מלוא זכויותיכם.

משרדנו מיומן בתביעות ביטוח ודיני עבודה כבר למעלה מעשור והצוות במשרדנו מספק סל נרחב של שירותים המתבטאים בייעוץ וליווי שוטף, ייצוג בהליכים משפטיים, וטיפול בכל סוגיות הביטוח הפרטי, הביטוח הלאומי וקרנות הפנסיה.

בדיקת ביטוח מחלות קשות

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ