רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס

המושג “רשלנות רפואית סרטן המעי הגס” מתייחס לכשל רפואי שמתרחש לעיתים באבחון סרטן המעי הגס, בטיפול בו, בניתוח להסרת גידול סרטני במעי הגס, או במעקב אחר מצבו הבריאותי של מטופל שלקה במחלה. במצב שבו גורם רפואי שנדרש לאבחן, לטפל, לנתח או לעקוב אחר חולה במחלה זו, כושל במילוי תפקידו, הדבר עלול לגרום למטופל לנזקים מרחיקי לכת עד כדי סיכון מיידי של חייו, ופגיעה בלתי הפיכה בסיכויי ההחלמה שלו מן המחלה.

היה ואתם או מי מיקיריכם, נפגעתם ממחדל רפואי כזה, דעו כי תיתכן הגשת תביעת נזיקין כנגד הגורמים האחראיים למחדל, וקבלת פיצוי כספי גבוה בשל הנזקים שנגרמו לכם. עוד על כך במאמר שלפניכם.

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס – ממה היא נובעת?

מקרים של רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, מתרחשים בנסיבות מגוונות. לעיתים רשלנות רפואית מסוג זה מתרחשת בעקבות חוסר ניסיון מצד גורמים רפואיים שעמם החולה בא במגע. למשל, רופאים בתחילת דרכם המקצועית. אולם במרבית המקרים, מחדלים רפואיים אינם בהכרח תוצר של העדר ידע או ניסיון מקצועי מספק, המובילים לטעויות אנוש, אלא דווקא של חוסר הקפדה על התנהלות בהתאם לפרוטוקולי האבחון, הטיפול והמעקב הרלוונטיים לטיפול במחלה.

האופנים שבהם רשלנות רפואית סרטן המעי הגס באה לידי ביטוי

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, יכולה להתבטא במחדלים רפואיים המתרחשים בכל אחד משלבי האבחון, הטיפול או המעקב אחר המחלה.

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס או במעקב אחר מהלך המחלה ומצב החולה

אדם שלקה בסרטן המעי הגס והחלחולת, נדרש להתמודד עם אחד מסוגי הסרטן האגרסיביים ביותר. לא בכדי קמפיינים רבים קוראים לציבור הישראלי לפנות לבדיקות אבחון של סרטן המעי הגס. ישנה חשיבות מכרעת לאבחון של המחלה בשלביה המוקדמים ביותר, לאור העובדה שסרטן המעי הגס גורם לגופם של הלוקים בו נזקים מרחיקי לכת וקטלניים במיוחד, ומגדיל במידה ניכרת את הסיכון לתמותה בטרם עת.

אולם למרבה הצער, מעת לעת אנו שומעים על מקרים שבהם עקב כשל באבחון המחלה בזמן, האדם שחלה בה אינו זוכה לקבלת טיפול רפואי יעיל שישפר את סיכויי החלמתו. כך למעשה, מובילים מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס, לקיצור תוחלת החיים של מטופלים ולפגיעה ניצחת באיכות חייהם.

רשלנות רפואית בשלבי האבחון של המחלה, יכולה לבוא לכלל ביטוי הן כמחדל מצד הרופא המטפל בחולה, שחרף דיווחי המטופל או התסמינים שהציג, נמנע מהפנייתו לביצוע בדיקות האבחון הנדרשות במצב כזה. מחדל רפואי עלול להתרחש גם במסגרת ביצוע לקוי של הבדיקות עצמן או בעקבות פענוח שגוי של תוצאותיהן – שעלול להוביל לאבחנה שגויה, אי גילוי של המחלה במועד או למתן טיפול שאינו מתאים למצבו של המטופל או לשלב ההתפתחות של המחלה.

גם אי ביצוע מעקב רציף ועקבי אחר מצבו של מטופל שהופנה לקבלת טיפול בעקבות גילוי של סרטן המעי הגס, עלול להוביל להחמרה במצבו ולהיחשב כביטוי לרשלנות רפואית בסרטן המעי הגס. אמירה זו תקפה אף למטופלים שהחלימו לכאורה מהמחלה אך אינם נמצאים תחת מעקב הולם מצד הרופא המטפל, כדי לוודא שהמחלה אינה חוזרת.

רשלנות רפואית בניתוח סרטן המעי הגס או במתן טיפולים אחרים

הטיפול המקובל עבור סרטן המעי הגס, הוא במקרים רבים ניתוח להסרת מקטע המעי בו אותרו תאים ממאירים. במסגרת ניתוח לטיפול בסרטן המעי הגס, לעיתים מבוצעת גם הסרה של בלוטות הלימפה הממוקמות בסמוך למעי הגס, היות והתאים הסרטניים נוטים להגיע גם לבלוטות הלימפה. ישנם מקרים שבהם המחלה מטופלת גם באמצעות טיפולים כימותרפיים או ביולוגיים שנועדו לפגוע בתאים הסרטניים ולמנוע את התפשטותם לאזורים נוספים בגוף.

כאשר מטופל סבור כי נפגע בשל מחדל רפואי שהתבצע במסגרת ניתוח להסרת הגידול הסרטני במעי הגס, או במסגרת הטיפולים התומכים שניתנו לו, ישנו מקום לשקול את הגשתה של תביעת רשלנות רפואית לשם קבלת פיצוי כספי הולם.

למאמר: רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

למאמר: רשלנות רפואית סרטן הערמונית

תביעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

כאשר ישנו בסיס סביר להניח כי גורמים רפואיים שעמם בא במגע אדם שלקה בסרטן המעי הגס, הסבו נזק למטופל משום שפעלו באופן בלתי מקצועי, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית כדי לבדוק את ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים. הפיצוי הכספי שניתן לקבלת במסגרת תביעות מסוג זה, הגם שאינו מבטל כשלעצמו את ההשלכות של המחדל, עשוי בהחלט לסייע לנפגעים לקבל את הסעדים הרפואיים להם הם נזקקים ולשפר במידת מה את איכות חייהם.

 

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס וחשיבותה בהגשת תביעת פיצויים

בהגשת תביעות רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, נדרשים התובעים להוכיח כי קיים קשר סיבתי מובהק בין הנזקים שנגרמו להם לבין ההתנהלות של הנתבעים.

לשם כך נהוג להסתייע ברופא מומחה לאונקולוגיה ומחלות מעי (רופא גסטרואנטרולוג), המספק לבית המשפט חוות דעת מקצועית בנוגע להשתלשלות האירועים המדווחת בתביעה. חוות דעת רשלנות רפואית בתביעות סרטן המעי הגס, היא קריטית לשם הוכחת עילת התביעה. במסגרת חוות דעת כזו יחתור הרופא המומחה להוכיח כי הגורם הרפואי העומד לדין לא נהג בהתאם לסטנדרטים המקצועיים המקובלים בתחומו, מה שהוביל לפגיעה בתובע.

טענה זו ידועה בתור “אי עמידה במבחן הרופא הסביר”, כאשר הרופא המומחה אשר מספק חוות דעת מקצועיות במסגרת תביעות רשלנות סרטן המעי הגס (ובכלל), הוא בעל הידע והכלים להעיד אם אפשר היה לצפות מהנתבע שיפעל אחרת במקרה זה.

לדוגמא, ניתן היה לצפות כי רופא משפחה או גסטרואנטרולוג, שאליו פנה מטופל בתלונות על כאב באזור הבטן התחתונה או כאב קיבתי, ירידה שאינה מוסברת במשקל, דמם ביציאות, או שינויים קיצוניים ביציאות (כמו שלשולים / עצירות) הנמשכים למעלה משבועיים בלי סיבה ברורה – יופנה לביצוע בדיקות אבחון מתאימות.

בדיקות אלו הן חיוניות לאבחון של סרטן המעי הגס והחלחולת במועד מוקדם דיה, המאפשר מתן טיפול יעיל במחלה. אולם בהעדר שימת לב מספקת, וגישה פרואקטיבית כנדרש מצד רופאיו של המטופל, המחלה עלולה להחמיר באופן אלים במיוחד ולשלוח גרורות לאזורים נוספים בגוף.

בסיכומו של דבר, תכליתה של חוות דעת כזו המוצגת מטעם התביעה בבית המשפט, היא לגבות את טענות התביעה, כי התנהלות מקצועית יותר מצד הנתבעים (בין אם מדובר על רופאים, אחים / אחיות, טכנאי מעבדה או כל גורם רפואי אחר שסיפק שירות למטופל), הייתה תורמת לשיפור הפרוגנוזה של החולה, או לכל הפחות – מפחיתה את הנזק שנגרם לו ואת מידת חומרתו.

על בסיס זה ניתן לתבוע קבלת פיצוי כספי ראוי לנפגע הרשלנות הרפואית.

בשורה התחתונה

נפגעי רשלנות רפואית סרטן המעי הגס ובני משפחתם, יפיקו תועלת רבה מפנייה לייצוג משפטי מקצועי של עו”ד המלווה תביעות רשלנות רפואית סרטן המעי הגס. לעורך דין נזיקין בעל ניסיון בהתמודדות עם הליכים מסוג זה, ישנם הידע והכלים הנחוצים לבניית תיק תביעה איתן, על מנת להשיא את סיכויי ההצלחה של התביעה לטובת התובעים.

סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית סרטן המעי הגס? זה הזמן לפנות להתייעצות משפטית מקצועית עם משרד עו”ד כפיר דיין דובב.

פנו אלינו בהקדם לקבלת סיוע משפטי איכותי.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס
רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס

רשלנות רפואית בסרטן המעי הגס עשויה לבוא לידי ביטוי הן באבחון המחלה, הן בטיפולים ובניתוחים שמגיעים בעקבות האבחון, הן במתן מידע מלא למטופל בדבר הסיכונים ובדבר מצבו, וגם במעקב אחר המטופל לאחר ביצוע הפרוצדורות הרפואיות.

כן. כמו בכל סוגי הסרטן, גם בסרטן המעי הגס יש חשיבות דרמטית באבחון מוקדם של המחלה, שיכול להביא להגדלת סיכויי ההחלמה מהמחלה ואף כדי גדיעת המחלה בטרם היא התפתחה. במידה והאבחון מתבצע רק בשלב מאוחר של המחלה, כאשר היה ניתן לאבחן אותה מוקדם יותר, הדבר יכול להיחשב כרשלנות רפואית.

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בליווי עורך דין, על מנת לקבל פיצויים כספיים בגין הנזק שנגרם.

עורך הדין יבסס את התשתית הראייתית הנדרשת, יביא חוות דעת מומחה ויזכה עבורכם בפיצויים.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ