לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא אחד הנושאים הכאובים ביותר. טיפול רפואי רשלני עלול לגרום לסבל רב, כאבים ועוגמת נפש רבה. במקרים מסוימים, רשלנות רפואית עלולה להוביל לנכות ואף למוות. לכן מצער עוד יותר לדעת שתביעה מהסוג הזה עלולה להידחות, רק בגלל טעויות בהגשת תביעת רשלנות רפואית. בשורות להלן נציג בפניכם טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית ונמחיש לכם למה חשוב כל כך להסתייע בעורך דין נזיקין מקצועי בהגשת תביעות מהסוג הזה.

 

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית והדרכים למניעתן

כאשר למשרדו של עורך דין רשלנות רפואית מגיע לקוח חדש המתעניין באפשרות של הגשת תביעת פיצויים, עורך הדין מציב לעצמו שתי מטרות עיקריות – השגת כל המסמכים הדרושים מצד אחד, ובדיקת היתכנות של התביעה מצד שני. לפיכך, גם הטעויות הנפוצות נוגעות לשני הסעיפים הללו:

  1. העדר מסמכים רפואיים רלוונטיים: אם מי שמטפל בתביעה איננו פועל בנחרצות להשגת כל המסמכים הרפואיים הנוגעים לרשלנות הרפואית, התביעה עלולה בסיכומו של עניין להידחות. השגת המסמכים צריכה להתבצע בצורה מסודרת ומקצועית, תוך בחינה מתמדת של המצב בכל רגע נתון.
    לצורך כך, עורכי דין לענייני רשלנות רפואית עורכים בדרך כלל רשימת מסמכים נדרשים ופועלים בהתאם לרשימה. מאליו מובן שהרשימה מעודכנת מעת לעת בהתאם להתפתחויות. בהקשר הזה חשוב לציין שהמוסד הרפואי שהוא מושא התביעה, חייב למסור כל חומר רפואי שברשותו לידי התובעים.
    זאת, גם אם מראש ברור וידוע שבחומר יש מסמכים או פרטים שעלולים לאשש את התביעה. חל איסור חמור על הסתרה או העלמה של חומר רפואי. אם מתברר שהגורם הנתבע נמנע מלמסור מסמכים שלכאורה צריכים להיות בתיק הרפואי, התביעה תתקבל ללא עוררין.
  2. הערכתה שגויה של סיכויי הזכייה: טעות נוספת שעלולה לפגוע בתביעה ולמנוע את ההצלחה שלה, היא הערכה שגויה של התובעים באשר לסיכויי ההצלחה של התביעה. בדרך כלל, אחרי שהושלם השלב של איסוף המסמכים, עורך הדין העוסק בנושא מבצע הערכה מושכלת של סיכויי ההצלחה. ההערכה מסתמכת על המסמכים הרפואיים שנאספו, וכן על העדויות של המטופל.
    בנוסף, בחלק ניכר מהמקרים מתבצעת פנייה לקבלת חוות דעת מומחה, שיבסס את התביעה ויקבע אם אכן יש יסוד סביר להניח שאכן הייתה רשלנות רפואית. המסמכים הרפואיים, העדויות של המטופל וחוות הדעת של המומחה, אמורים לאשש או להפריך את האפשרות להגשת התביעה.
  3. ניסוח שגוי: אחרי הערכת הסיכויים, השלב הבא הוא ניסוח כתב התביעה. בשלב הזה חשוב להתמקד בפרטים ולנסח בצורה ברורה ואחראית הן את אופי הרשלנות הרפואית והן את הנזקים המוכחים שנגרמו למטופל כתוצאה ממנה.
    אם תרשים הזרימה של התביעה שגוי, ואם הניסוחים שבהם השתמש עורך הדין אינם הולמים את המקרה, עלולה התביעה להידחות גם אם קיים יסוד סביר להניח שאכן הייתה רשלנות, ואכן נגרם נזק למטופל. בדיוק מהסיבה הזאת חייב עורך הדין לפעול במקצועיות ולנסח את כתב התביעה באופן שישקף בצורה הטובה ביותר את המצב לאשורו.

 

מהי רשלנות רפואית ואיך היא נקבעת?

ההגדרה המקובלת למונח רשלנות רפואית, גורסת שהרשלנות כאמור היא מתן שירותים רפואיים למטופלים, תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. על פי דיני הנזיקין, רשלנות רפואית היא עוולה המאפשרת למי שנפגע כתוצאה ממנה להגיש תביעת פיצויים, גם אם לפוגע לא הייתה מלכתחילה כוונה לפגוע במטופל.

עם זאת, חשוב להדגיש כי הגשת תביעה באמצעות עורך דין רשלנות רפואית היא אפשרית, אך ורק אם הרשלנות הרפואית גרמה נזק ממשי למטופל. אם בהליך רפואי כל שהיא הייתה רשלנות רפואית, אבל מנגד לא נגרם כל נזק למטופל, לא ניתן להגיש תביעה. גם אם תוגש תביעה במקרה כזה, היא לא תתקבל. במילים אחרות – במקרים של רשלנות רפואית התביעה היא בגין הנזק שנגרם למטופל, ולא בגין הרשלנות הרפואית כשלעצמה.

באשר לקביעת אמות המידה לרשלנות הרפואית – כאן מדובר בנושא מורכב, הדורש מקצועיות וירידה לעומק העניין. מצד אחד, הרפואה מתקדמת בצעדי ענק הן מבחינת הידע והן מבחינת הטכנולוגיה המשמשת את הרופאים לטיפול הרפואי הנדרש.

מצד שני, דווקא בגלל ההתקדמות הטכנולוגית, גבולות הרשלנות הרפואית משתנים, והזהירות הנדרשת מהצוות הרפואי היא רבה יותר. המשמעות היא שנזק שנגרם בעקבות טיפול רפואי, שבעבר נחשב לנזק סביר, יכול בהחלט להיות מוגדר היום כרשלנות רפואית. זאת, משום שהטכנולוגיה הקיימת אמורה לאפשר לרופא למנוע אותו.

 

למה חשוב להסתייע בעורך דין מקצועי בהגשת תביעת רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הוא נושא רגיש, ובמרבית המקרים ההבדל בין תביעה מוצלחת לתביעה שלא נענתה, טמון ביכולת של עו”ד רשלנות רפואית המטפל בתביעה להוכיח לבית המשפט שאכן הייתה רשלנות רפואית, ואכן נגרם נזק למטופל בעקבות אותה רשלנות.

מצד אחד, חשוב לדעת שתביעת רשלנות רפואית יכולה להיות מוגשת על ידי הנפגע באופן עצמאי, והוא יכול לייצג את עצמו. מצד שני, די במסמך חסר אחד, או בהצגה לא נכונה או לא מדויקת של הדברים, לגרום לבית המשפט לדחות את התביעה.

 

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית – סיכום

ההסתייעות בשירותיו של עורך דין לתביעות רשלנות רפואית, מגדילה במידה רבה את סיכויי ההצלחה של התביעה ואיתם גם את הסיכויים לקבלת פיצויים. ככל שעורך הדין מוכיח לבית המשפט שאכן הייתה רשלנות רפואית, ושהרשלנות אכן הובילה לנזק משמעותי למטופל, הסיכויים שהתביעה תתקבל יהיו גבוהים.

עורך הדין יציג את התביעה בצורה הטובה ביותר, תוך הימנעות ממלכודות וטעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית, ובד בבד עם התמודדות מול הטענות שההגנה תעלה בצורה מקצועית. מסיבות אלו, מומלץ לפנות לעורך דין כבר בתחילת הדרך, על מנת לאפשר לו ללמוד את התיק על בוריו. רק כך ניתן להגדיל משמעותית את סיכויי הזכייה בתביעה.

משרד עורכי דין כפיר דיין דובב ישמח לבחון את פרטי המקרה האישי שלכם ונסיבותיו, להעריך אם ישנו מקום להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית וללוות אתכם בתהליך הכנתה והגשתה, כדי למקסם את סיכויי ההצלחה בה. לפרטים נוספים – צרו כעת קשר עם משרדנו ונקבע עבורכם פגישת ייעוץ בהקדם.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ