עורך דין רשלנות רפואית בהריון

בשנים האחרונות עולים מקרי הגשת תביעה בשל רשלנות רפואית ככלל, ורשלנות רפואית בהריון בפרט. אם גם אתם חוויתם מקרה של רשלנות רפואית בהריון, כדאי שתוועצו בעורך דין מקצועי מתחום המשפט הרפואי והפלילים, ושתהיו מיוצגים על ידו לאורך התביעה, להשגת תוצאות מיטביות. במאמר זה תוכלו לקרוא ולקבל מידע מקיף על עורך דין רשלנות רפואית בהריון.

עליה במספר התביעות המוגשות כנגד רשלנות רפואית בהריון

בעשור האחרון ישנה עלייה משמעותית בהגשת תביעות רשלנות רפואית בהריון. על אף שהרשות המחוקקת במדינת ישראל, מנסה לשמור על רופאיה מפני תביעות, היא הגדירה בחוק את היכולת של נפגעי טיפול רפואי להגיש תביעה כנגד הצוות הרפואי המטפל. כך, היא מקווה להפחית את מקרי הרשלנות הרפואית בכלל ובפרט במקרים של הריון. עקב המודעות הזו, וריבוי האוכלוסייה המביאה גם בריבוי הלידות, גדלו התביעות בתחום זה.

רשלנות רפואית בהריון

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא חריגה מן הטיפול הסביר המקובל. בכל מקרה שבו המטופל מציג חשד לבעיה, או כאשר קיימת בעיה ממשית, ישנו נוהל מקובל של אבחון וטיפול. ברגע שהרופא חרג מנוהל זה תוך נטילת סיכון שאינו סביר, יכול להיחשב הדבר כרשלנות רפואית. לרוב מדובר על מקרים בהם הייתה פגיעה ממשית בחולה עקב טיפול לא נכון או המנעות מאבחון של הבעיה, או לחלופין אבחון מאוחר.

רשלנות רפואית כמחדל או כמעשה

רשלנות רפואית יכולה להיחשב ככזו בגין מתן טיפול לקוי אשר הביא לכדי פגיעה במטופל, בכל צורה שהיא ומבחינה משפטית תחשב “כמעשה”. זאת בעוד שרשלנות רפואית יכולה לנבוע מהמנעות, הן המנעות מאבחון והן המנעות ממתן טיפול נכון ומשפטית תיחשב כ”מחדל”.

ברוב המקרים של תביעות לרשלנות רפואית בהריון, יהיה חשד סביר למחדל, שכן מדובר באבחון העובר, מצב ההריון וגופה של אישה, וביצוע בדיקות סקירה ומעקב (במקרה של מחדל, לא שלח הרופא את האישה לביצוע הבדיקות או לא אבחן את התוצאות כשורה).

מהי רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון היא הרחבה של המושג רשלנות רפואית, הנעשית בזמן ההריון ועלולה להשפיע עליו ועל תוצאות הלידה. כל מחדל רפואי בגין בדיקה שלא נעשתה והייתה צריכה להעשות כדי למנוע תוצאה חריגה או המנעות ממתן מידע והפנייה לבדיקות או נטילת תרופות שיישמרו על בריאות האישה ועל העובר, יכולים להחשב כרשלנות רפואית בהריון. במקביל, כל מעשה, כמו מתן טיפול בלתי מתאים אשר יש בו מן הפגיעה המיידית או העתידית בבריאות העובר או האישה, ייחשב גם הוא כרשלנות רפואית בהריון.

רשלנות רפואית בהריון כחלק מטיפולי פוריות

טיפולי פוריות הפכו פופולריים בשנים האחרונות בקרב נשים צעירות. כחלק מכך נעשית שאיבה של ביציות והחזרתן לגוף האישה כביציות מופרות. פעמים רבות ההריון אינו נקלט, ונעשים סבבים נוספים של החזרת ביציות עד לקליטת הריון רצוי ובריא. במידה ויש חשד סביר לרשלנות רפואית בתהליך של הפרייה חוץ גופית (IVF), או במידה ולאחר הלידה התגלה פגם בעובר שאמור היה להתגלות במהלך ההפרייה או ההריון, ייחשב הדבר לרשלנות רפואית בהריון.

להרחבה היכנסו למאמר: רשלנות רפואית בהריון
היכנסו לכאן למאמר על רשלנות רפואית בלידה

עורך דין רשלנות רפואית בהריון – תהליך התביעה וחשיבות ייצוגו

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון

במקרה שחוויתם רשלנות רפואית בהריון, תוכלו להגיש תביעה משפטית. התביעה תהיה מוגשת כנגד צוות רפואי, רופא מסוים או כנגד המוסד הרפואי עצמו. במידה והתביעה נמצאת כמוצדקת על ידי המערכת המשפטית, הדבר יוכל לעזור להפחית או למנוע תביעות מסוג דומה בעתיד, על ידי עירנות של הצוות הרפואי.

המחוקק מאפשר לנשים ומשפחות הנפגעות כתוצאה מטיפול לקוי בזמן ההריון להגיש כתב תביעה. ההשלכות של הטיפול בהריון הן מהותיות ומשמעותיות עבור עתיד הילד, ההורים והמשפחה, ולכן האבחון המוקדם וטיב הטיפול והמעקב הם קריטיים. אם לא קיבלתם טיפול כזה, או חוויתם קלות דעת מצד הרופא או הצוות הרפואי, השתמשו בזכויותיכם החוקיות.

עורך דין רשלנות רפואית בהריון

כאשר אתם פונים להגיש תביעת רשלנות רפואית בהריון, חשוב להיות מלווים על ידי עורך דין מיומן בתחום. חשוב להתייעץ עם עורך הדין בטרם הגשת התביעה כדי לאסוף ממצאים, לחבר כתב תביעה, וכמובן לבחון שישנו בסיס מוצק לקיום כתב התביעה. עורך הדין ייצג אתכם אל מול הצד השני, ולעיתים יוכל לחסוך מכם התנהלות משפטית ואף הגעה לבית משפט. עורך דין מיומן בתחום המשפטי – רפואי, יוכל לעזור לכם לזכות בתביעה ולמצות ממנה את המיטב.

חשיבות ייצוג עורך דין רשלנות רפואית בהריון

במידה ואתם בוחרים להגיש תביעה לרשלנות רפואית בהריון, חשוב שתהיו מיוצגים על ידי עורך דין. יש לכך מספר יתרונות בולטים:

  • עורך הדין מכיר את המערכת המשפטית.
  • עורך הדין ייצג אתכם אל מול הנתבע, ויחסוך מכם התנהלות משפטית.
  • מילוי טפסים ובירוקרטיה משפטית במקום הלקוח.
  • ייעוץ מקצועי לאורך הדרך.
  • ביסוס כתב התביעה כולל ראיות.
  • מיצוי זכויותיכם אל מול החוק.
  • במקרים שיכולים להיות רגישים ואמוציונלים, עורך הדין יהווה את הגורם השקול והנחוש אל מול מערכת החוק.
  • תחום עלות הייצוג לרוב הינו שולי ביחד לסכום הזכאות במקרה של נצחון בתביעה.

 

בחירת עורך דין מקצועי

עקב הריבוי בתביעות לרשלנות רפואית בהריון, עלה גם הביקוש לעורכי דין בייצוג בתחום זה. בשל כך, נדמה כי השוק מוצף ומשרדים רבים של עורכי דין מציעים את שירותיהם בתחום תביעות זה. כיצד בכל זאת תבחרו עורך דין אמין ומקצועי? הנה כמה טיפים:

  • שמו של המשרד בשוק – עד כמה המשרד מוכר, כמה הוא חוזר בכתבי תביעה וכמה נסיון יש לו.
  • טיב השירות – כמו בכל שירות תרצו לקבל שירות אדיב ונעים לצד שירות מקצועי. גם אם עורך הדין עטור שבחים, אך אינכם מרגישים בנח, חפשו עורך דין אחר. חשוב שהשירות יהיה נעים ואדיב, שכן התביעה יכולה לערוך זמן. לכו עם האינטואיציה שלכם.
  • קבלת מידע מקיף ופגישת ייעוץ – בטרם תסגרו מול עורך דין חשוב שתערכו איתו פגישת ייעוץ. כך גם תקבלו מידע מקיף וגם תכירו את עורך הדין. אם המידע שקיבלתם מקיף ומצאתם מענה לשאלותיכם, אתם בכיוון הנכון.
  • המלצות – המלצות הינן דבר חשוב בבחירת שירות כה מהותי. לכו בעקבות המלצות של מעגלים קרובים, אך תוכלו גם לחפש המלצות באתר המשרד.
  • עורך דין העוסק בתחום משפטי – רפואי – חשוב מאוד לבדוק שעורך הדין שאליו פניתם מנוסה בתחום המשפטי – רפואי על בוריו וייצג בעבר מקרים של רשלנות רפואית בהריון (חשוב להתעקש על התחום הספציפי).
  • ותק עורך הדין – אם מדובר בעורך דין צעיר חשוב לוודא שהוא מקבל ליווי משפטי מקיף מעורך דין בכיר במשרד. גם אם עורך הדין אינו בעל נסיון רבף ייתכן ויהיה עקשן ומוצלח אל מול השופט בהכוונה נכונה של שופט ותיק.

 

ייצוג משפטי על ידי משרד עו”ד כפיר דיין דובב

אם הגעתם עד לסוף מאמר זה, אתם במקום הנכון עבורכם. אם הגעתם עד לסוף המאמר, כנראה שאתם זקוקים לעורך דין רשלנות רפואית בהריון. דעו שאתם לא לבד.

אצלנו במשרד עו”ד כפיר דיין דובב, תוכלו למצוא שירות משפטי מקיף, מקצועי ואמין שעונה על כל הקריטריונים שפורטו לעיל. אנו נותנים שירות אישי ונעים לכל לקוח, בשילוב מידע מקצועי מקיף, ושירות שייצג אתכם נאמנה אל מול המערכת המשפטית.

פנו אלינו להתייעצות עם עו”ד רשלנות רפואית בהריון – עו”ד כפיר דיין דובב >>>

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בהריון? לחץ כאן!

שאלות ותשובות - עורך דין רשלנות רפואית בהיריון

עורך דין רשלנות רפואית בהיריון עוסק במצבים בהם הצוות הרפואי חורג מהטיפול הסביר המקובל, באופן שגורם נזק למטופלת ההרה. הרשלנות יכולה להתבטא הן במעשה שנעשה שלא כמקובל, והן באי מעשה כאשר היה נדרש לבצעו (מחדל).

בדיקות שהאישה ההרה הייתה צריכה לעבור ולא עברה, טיפול שהאישה ההרה הייתה צריכה לקבל ולא קיבלה, אי מעקב אחר מצוקות האישה או העובר במהלך ההיריון, טיפול שנעשה בצורה חלקית או לקויה, סיבוכים שניתן היה למנוע מראש ועוד.

כן. במידה ונגרם נזק לאישה ו/או לעובר, וניתן להוכיח שהנזק לא היה נגרם אילולא הרשלנות של הצוות הרפואי, ניתן להגיש תביעה לפיצויים.

חשוב לעבור את התהליך עם עורך דין רשלנות רפואית, שיוכל להכין את התביעה בצורה הטובה ביותר ולצרף אליה את כל המסמכים הנדרשים, לרבות חוות דעת רפואית ממומחה בתחום.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ