רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד

באופן דומה לתחומי רפואה אחרים, גם בבדיקת אולטרסאונד עשויה להתקיים רשלנות רפואית בשל חוסר מקצועיות ורשלנות של הגורמים הרפואיים המעורבים. הלכה למעשה, רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד אינה חייבת להתרחש בהכרח בעת הבדיקה עצמה ועשויה להתרחש גם לפניה ואחריה.

בין אם מדובר ברופא שלא שלח את המטופל שלו לבדיקת אולטרסאונד על אף שהיה אמור לעשות זאת, ובין אם מדובר ברופא שלא התייחס לממצאי בדיקת האולטרסאונד ועוד. חושבים שנגרמה לכם רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד? כדאי שתקראו.

מהי בדיקת אולטרסאונד?

בדיקת אולטרסאונד היא בדיקה רפואית מתחום בדיקות ההדמיה. למעשה, מאפשרת בדיקת האולטרסאונד לאבחן פתולגיות כאלה ואחרות.

באילו תחומי רפואה עושים שימוש בבדיקת אולטרסאונד

בדיקת אולטרסאונד נצרכת, בדרך כלל, בתחום הקרדיולוגיה, גינקולוגיה, אורתופדיה, אנדוקרינולוגיה וכן, בתחום הגסטרואנטרולוגיה.

כיצד עובד מכשיר האולטרסאונד

מכשיר האולטרסאונד עובד באמצעות גלי קול המופעלים בתדירות גבוהה. הלכה למעשה, גלי הקול שמפיק המכשיר חוזרים למכשיר האולטרסאונד ולאחר עיבוד, נוצרת תמונה.

בדיקת אולטרסאונד בעת הריון

הלכה למעשה, כנראה שבדיקת האולטרסאונד מפורסמת ביותר בשל סיוע במהלך הריון האישה. הלכה למעשה, העת ההריון, בדיקת האולטרסאונד מוודא את תקינות מערכות הגוף של העובר ומסוגלת אף לשלול מומים מולדים כאלה ואחרים בעובר.

היעדר הפניה לביצוע בדיקת אולטרסאונד

הלכה למעשה, בשגרה, ואלא אם כן מדובר בהריון, לא מופנים מטופלים לביצוע בדיקות אולטרסאונד, שכן אינה נחשבת אחת מבדיקות הסקר אותן מקובל לעשות. על מנת שיוכל אדם לעבור בדיקת אולטרסאונד, עליו להצטייד הפניה מטעם רופא.

אולם, לעתים, הרופא על פי שיקול דעתו, עשויים להחליט שלא להפנות את המטופל לבדיקת אולטרסאונד – זאת, על אף שהתסמינים שהופיעו אצל המטופל אכן מצריכים בדיקת אולטרסאונד לצורך אישוש או הפרחה של המצב הרפואי ממנו סובל המטופל.

מתי תעלה היעדר הפניה לביצוע בדיקת אולטרסאונד לכדי רשלנות רפואית

היעדר הפניה של מטופל לביצוע בדיקת אולטרסאונד תעלה לכדי רשלנות רפואית כאשר על פי התסמינים והסימנים המתרימים שהופיעו אצל המטופל, היה צריך הרופא לשלוח אותו לביצוע בדיקת אולטרסאונד על מנת שזו תוכל לאשש אול לחלופין, להפריח את המצב הרפואי החשוד. אולם, למרות שהיה צריך הרופא להפנות את המטופל לבדיקת אולטרסאונד, לא עשה כך. במצב כזה – הרופא ייחשב כרופא שהתרשל בתפקידו.

רשלנות באבחון שגוי ולא מדויק בבדיקת אולטרסאונד

הלכה למעשה, בדיקת אולטרסאונד מאפשרת לרופא המטפל לקבל מידע על מצבן של מערכות הגוף. אולם, על מנת לפענח באופן מדויק ונכון את התמונות שהן התוצר של בדיקת האולטרסאונד יש צורך ברופא מומחה בתחום. בשלב זה, בו הרופא נדרש לאבחן את תוצאות בדיקת האולטרסאונד, עשויה להתרחש רשלנות רפואית.

מתי תתרחש רשלנות רפואית באבחון בדיקת אולטרסאונד

התמונות שיוצאות עקב בדיקת האולטרסאונד, מטבע הדברים, זקוקות לפענוח והלכה למעשה, בשלב זה, עשוי הרופא לטעות באבחונו וכך לא לשים לב לבעיות כאלה ואחרות מהן סובל המטופל. אולם, היעדר אבחון נכון כתוצאה מבדיקת האולטרסאונד יעלה לכדי רשלנות רפואית רק במידה והרופא המאבחן היה צריך, על פי הפרקטיקה הרפואית הנוהגת והמקובלת בתחום, לאבחן את מצבו הרפואי ממנו סובל המטופל על פי בדיקת האולטרסאונד. יחד עם זאת, במידה ועל פי הפרקטיקה הרפואית הרופא לא היה אמור לאבחן מחלה כזו או אחרת ממנה סובל המטופל, סביר שלא ייחשב כרופא שהתרשל בתפקידו – על כל ההשלכות הנלוות לכך.

מה היה עושה הרופא הסביר

הלכה למעשה, כאמור לעיל, במידה ורופא מקצועי וסביר היה אמור לגלות, על פי הממצאים שהופיעו לפניו בבדיקת האולטרסאונד, כי המטופל סובל ממחלה כזו או אחרת ולא עשה כך, הרופא לענייננו ייחשב כרופא שהתרשל בביצוע תפקידו.

מה הן ההשלכות של אבחון שגוי של בדיקת אולטרסאונד

אבחון שגוי של בדיקת אולטרסאונד עשוי להוביל לכדי הופעתם של נזקים רבים בקרב המטופל המאובחן. נזקים אלה עשויים לנוע בין החמרת המצב הרפואי ממנו סובל המטופל משום היעדר טיפול הולם ולעתים, במקרים מצערים ביותר, אף להולדתו של תינוק שסובל ממומים גופניים כאלה ואחרים.

היעדר התייחסות לממצאי בדיקת אולטרסאונד

כאמור לעיל, לעתים, בהתאם לנסיבותיו הרפואיות של המטופל, עשוי הרופא המטפל לשלוח אותו לביצוע בדיקת אולטרסאונד על מנת שיוכל לאשש או להפריח את קיומה של מחלה או בעיה רפואית כזו או אחרת בגופו. אולם, לעתים, רופאים מתרשלים בטיפול במטופל שעבר בדיקת אולטרסאונד משום שאינם מתייחסים לממצאי בדיקת האולטרסאונד אליה נשלח המטופל.

ההשלכות של היעדר התייחסות לממצאי בדיקת האולטרסאונד

רופא שלא מתייחס לממצאי בדיקת האולטרסאונד של המטופל שלו, מעמיד אותו, פשוטו כמשמעו בסיכון גבוה מאוד. עצם העובדה כי הרופא שלח את המטופל לביצוע בדיקת אולטרסאונד הייתה לשם הפרחה או אישוש של מצב רפואי ממנו סובל – אולם, במידה והרופא מדיר עיניו מתוצאות הבדיקה, הוא למעשה לוקח את הסיכון האפשרי כי המטופל שלו אכן סובל ממחלה או בעיה רפואית כזו או אחרת שהתגלתה בזכות בדיקת האולטרסאונד.

רשלנות רפואית בעת ביצוע בדיקת האולטרסאונד

הלכה למעשה, בשונה מבדיקות הדמיה מסוגים אחרים כגון: בדיקת CT או בדיקת MRI, בדיקת אולטרסאונד תלויה באופן ניכר באיש המקצוע המבצע אותה.

כלומר, למקצועיותו של מבצע הבדיקה יש משמעות רבה יותר להצלחתה – על כן, הפוטנציאל למקרה של רשלנות רפואית בעת ביצוע בדיקת האולטרסאונד הוא גבוה יותר בהשוואה לבדיקות דומות אחרות.

איכות בדיקת האולטרסאונד

ככל שבדיקת האולטרסאונד תיעשה באופן מקצועי ואיכותי יותר, כך הסיכוי כי התוצאות שיתקבלו ממנה יהיו אינפורמטיביים וברורים יותר – כך, ניתן יהיה לאשש או לחלופין, להפריח קיומה של מחלה או בעיה רפואית כזו או אחרת בגוף המטופל ביתר קלות.

אולם, איכות בדיקת האולטרסאונד, כאמור לעיל, תלויה לא במעט, במבצע אותה ועל כן, אדם בעל ניסיון רב עשוי להניב תוצאות טובות הרבה יותר מאדם חסר ניסיון בתחום.

רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד – הקשר הסיבתי

כפי שנאמר לעיל, רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד צריכה לעמוד על כך שהרופא התרשל, ולמעשה, לא נהג כפי שמצופה ממנו וכמובן, כי נגרם למטופל נזק. אולם, בנוסף על כך, על מנת שתביעת רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד תצא מן הכוח אל הפועל, יש צורך בעמידה על הקשר הסיבתי – כלומר, יש להצביע על כך כי התרשלותו של הגורם הרפואי היא זו שהביאה להתרחשות הנזקים במטופל.

כלומר, אילו לא היה מתרשל הגורם הרפואי, לא היה נגרמים למטופל הנזקים מהם הוא סובל.

החשיבות בסיוע עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ותחום הרשלנות הרפואית בבדיקת  אולטרסאונד בפרט, הוא איש מקצוע שמכיר ועוסק במטריה המשפטית בתחום דיני הנזקין מדי יום.

על כן, מדובר בדמות מפתח עבור תביעת הרשלנות הרפואית שלכם – הלכה למעשה, עורך הדין יוכל לבצע הערכה של סיכויי התביעה שלכם, להתמקד באיסוף הראיות המתאימות ולמעשה, ללוות אתכם מתחילת הדרך ועד קבלת הפיצוי הנכסף שיסייע לכם להחזיר את חייכם אל המוטב.

צרו עמנו קשר

צרו עמנו קשר על מנת שתוכלו לקבל סיוע משפטי ומקצועי מטעם עורכי הדין הטובים והמקצועיים ביותר בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ורשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד בפרט.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בהריון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד
רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד

אי הפניה לביצוע בדיקת אולטרסאונד, פענוח שגוי או לא מדויק של תוצאות בדיקת האולטרסאונד, היעדר כל התייחסות לממצאי בדיקת אולטרסאונד, התרשלות במהלך הבדיקה עצמה ועוד.

בדיקת אולטרסאונד מסייעת לאבחן פתלוגיות במגוון רב של מקרים, המוכר שביניהם הוא בעת היריון. כאשר ישנה רשלנות רפואית בבדיקה, הדבר עלול להשליך על בריאות המטופל ובריאות הילוד, לרבות אי זיהוי מוקדם של בעיות וחוסר מענה להן בזמן.

על מנת להוכיח רשלנות רפואית יש להוכיח שנגרם נזק למטופל/ת, ושנזק זה נגרם כתוצאה מההתרשלות של הגורם הרפואי המטפל. יש לעמוד על הקשר הסיבתי שבין הנזק לבין ההתרשלות.

כן. מומלץ לפנות לעורך דין רשלנות רפואית, על מנת שיבחן האם ניתן להוכיח את הנזק שנגרם לכם ואת הקשר הסיבתי בין הנזק לבין ההתרשלות של הרופא.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ