רשלנות רפואית בסכרת

מחלת הסוכרת היא מחלה אוטואימונית כרונית. עם זאת, בעזרת טיפול רפואי נכון ואורח חיים בריא – ניתן לחיות עמה גם עד גיל מבוגר. על מנת להשיג זאת, על הגורם המטפל לזהות את סממני המחלה באופן מוקדם ולספק לחולים ליווי קבוע על מנת לבלום את התגברות המחלה. מקרי רשלנות רפואית בסכרת מהווים סיכון ממשי לחולים ויכולים גם לגרום למוות בטרם עת.

סוכרת – מחלה שניתן לחיות איתה (בעזרת טיפול נכון)

סוכרת היא מחלה המאפיינת בריכוז גבוה של סוכר בדם, בחוסר או בתפקוד לקוי של ההורמון בשם אינסולין, העוזר לספיגת הסוכר בתאי הגוף. מחלה זו המתחלקת למספר סוגים ורמות סיכון, והיא מופיעה הן אצל אנשים צעירים והן אצל מבוגרים. הסיבה להתפתחות המחלה תלויה בגורמים שונים, חלקם גנטיים וחלקם נגרמים עקב אורח חיים לא בריא.

ישנם שלושה סוגי סוכרת עיקריים:

  • סוכרת מסוג 1
  • סוכרת מסוג 2
  • סוכרת הריונית

סוכרת היא מחלה שאין לה מרפא והיא לרוב בלתי הפיכה. עם התגלות המחלה, יזדקקו החולים לטיפול ומעקב רפואי למשך כל חייהם, על מנת להאט את השפעות המחלה על הגוף, ובכל מקרה יאלצו לשנות את אורח החיים שלהם באופן משמעותי. במידה והסוכרת אינה מטופלת כראוי, היא יכולה לגרום לנזקים חמורים באיברי הגוף.

אילו מקרים יכולים להוביל לרשלנות רפואית בסכרת?

עקב ההשפעות הקריטיות על חולי סוכרת, אבחון נכון ומוקדם ככל האפשר על ידי רופא המשפחה ורופאים מומחים, הינו קריטי לניהול המחלה באופן שיאפשר אורח חיים בריא ככל האפשר. על מנת לאבחן סוכרת יש לבצע בדיקות דם ובדיקה של רמת הסוכר (גלוקוז) בדם. מרגע שהתגלתה הסוכרת, ליווי רפואי קבוע הינו קריטי להצלחה של שמירת הסטטוס קוו של המחלה – והימנעות מהחמרה שלה.

להלן מספר דוגמאות למקרים היכולים להיחשב כרשלנות רפואית בסוכרת:

  • מצבים בהם ישנם סממנים ברורים של רמת סוכר גבוהה בדם – אך הרופא המטפל לא מעדכן את החולה ולא מסיק מסקנות מכך.
  • מצבים בהם חולה הסוכרת צריך לעבור ניתוח מסוים ונתון לסיכונים בשל כך – אך אלה לא נלקחים בחשבון וכתוצאה מכך נגרם נזק לחולה.
  • מצבים בהם המינון התרופתי הניתן לחולה הסוכרת הינו שגוי.
  • מצבים בהם הרופא המטפל לא זיהה סכרת הריונית במטופלת.

מעבר לדוגמאות בודדות אלו ישנם מקרים נוספים הקשורים במחלת הסוכרת הנחשבים כרשלנות רפואית, אך הרעיון ברור: לרופא ישנה אחריות עליונה לזהות את המחלה ולטפל בה באופן המקצועי ביותר.

ההשלכות המסוכנות של רשלנות רפואית בסכרת

סכרת היא אחת המחלות השכיחות ביותר בארץ ובעולם בכלל. אף על פי שהנטיה להתפתחותה של סכרת הינה מולדת לעיתים, התזונה המערבית עתירת הסוכר והשומן, תורמת כשלעצמה לשכיחות הגבוהה של סכרת באוכלוסיה הכללית. בין הסיבוכים הבריאותיים שחולי סכרת עלולים להתמודד עמם ישנם הצורך בכריתת גפיים, כף רגל סכרתית ואף סכנת מוות.

ישנם גורמים רבים אשר עשויים להפוך את הסכרת למחלה מסוכנת שעלולה לגרום לנכות, לקיצור תוחלת החיים ואף למותם של הלוקים בה. עם הגורמים הללו ניתן למנות אבחון של הסכרת באיחור, אבחון שגוי של המחלה, אי מתן טיפול רפואי נאות לאיזון הסכרת, מעקב בלתי רציף אחר מצבו הבריאותי של החולה, ועוד.

במקרים בהם חלה החמרה במצב בריאותו של אדם החולה בסכרת עקב רשלנות רפואית באבחון סכרת, או רשלנות רפואית בטיפול בסכרת, עשוי הדבר לעמוד כעילה קבילה להגשתה של תביעת פיצויים כנגד הגורמים הרפואיים שכשלו במילוי תפקידם.

רשלנות רפואית באבחון סכרת

רשלנות באבחון סכרת היא כאמור מחדל בעל השלכות חמורות וכבדות משקל על חייהם של האנשים המתמודדים עם המחלה. במחלת הסכרת, אבחון מוקדם של הבעיה הוא קריטי במיוחד לשליטה בה. כאשר הסוכרת מאובחנת במועד הנכון, לחולים בה ישנה אפשרות לקבלת טיפול מהיר ויעיל יותר, ולהיכנס למעקב רפואי לפי הצורך.

על אותו משקל, כאשר חולה סכרת אינו מאובחן בזמן ו/או אינו נמצא תחת מעקב רציף ועקבי, בריאותו עלולה להתדרדר במהירות, עד למצב של נכות, קשיי תפקוד, אי כושר עבודה וסכנה של ממש לחייו.

רשלנות רפואית בטיפול סכרת

מאחר ומחלת הסכרת הפכה לבעיה כה נפוצה בחברה המערבית, ישנם פתרונות טיפוליים לא מעטים כיום, שמאפשרים לחולים בסוכרת לנהל שגרת חיים תקינה, בריאה ופרודוקטיבית. אך במקרים שבהם הטיפול המתאים לאיזון הסוכרת אינו מוצע לאדם החולה בה או שניתן לו טיפול שאינו מתאים לו, הדבר עלול להוביל להחמרה מסוכנת במצבו עד כדי פגיעה בגפיו המובילה לא אחת לצורך בכריתה, ואף למותו. גם במקרים מסוג זה ישנו מקום להיוועץ בעו”ד רשלנות רפואית על מנת לבחון את ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים.

כיצד ניתן להוכיח את עילת התביעה במקרים של רשלנות רפואית בסכרת?

כפי שאנו רואים, רשלנות רפואית בסוכרת עלולה להתרחש בשלבים שונים של מהלך המחלה. רשלנות רפואית בסוכרת יכולה להתרחש הן בשלב אבחון המחלה (או באי אבחון של המחלה במועד או בצורה נכונה), בשלב הפענוח של תוצאות הבדיקות השונות, בשלבי התאמת הטיפול הרפואי הרלוונטי לחולה, כמו גם באי הכוונה או מתן המלצות שגויות למטופל בנוגע לשינויים באורח החיים הנחוצים לאיזון הסכרת.

במצבים אלו, כדי להוכיח את עילת התביעה יש צורך בסיוע משפטי מקצועי מעורך דין מתחום הנזיקין. בכוחו של עו”ד עם רקע בהגשת תביעות רשלנות רפואית בסכרת, לבדוק בעין משפטית מיומנת את השתלשלות האירועים שהובילה להחמרה במצבם הבריאותי של לקוחותיו כדי לאמוד את הסיכוי לקבלת פיצוי כספי עבורם בהגשת תביעה.

במרבית המקרים, הדבר מחייב הסתייעות ברופאים מומחים כיועצים בתביעה שאחראים לספק חוות דעת מקצועית בדבר התנהלותם של הגורמים הרפואיים הנתבעים לדין במסגרת התיק. על הצורך בחוות דעת רפואית מקצועית בתביעות רשלנות רפואית בסכרת.

במקרים שבהם חלה החמרה במצב בריאותו של אדם הלוקה בסכרת, שניתן היה למנוע אותה במסגרת הטיפול הרפואי שאותו אדם פנה לקבל, יש מקום לברר מה הייתה “תרומתם” של רופאיו לנזקים שנגרמו לו. הפניה לקבלתה של חוות דעת של רופא מומחה מתחום הרפואה הפנימית (אנדוקרינולוגיה), היא נקודה טובה להתחיל ממנה.

כיצד חוות דעת מרופא מומחה מסייעת להוכיח שאכן התרחשה רשלנות רפואית בסכרת?

סכרת, בהיותה מחלה חמקמקה מטבעה, מחייבת רופאי משפחה ורופאים מומחים לגלות ערנות רבה לתסמינים שעלולים להעיד על קדם סוכרת או סוכרת אצל מטופלים, ולהפנותם לבדיקות האבחון הרלוונטיות. בהגשת תביעות רשלנות רפואית בסכרת, יש להוכיח את דבר קיומו של קשר עובדתי מובהק בין רמת הטיפול הרפואי שהחולה קיבל או שנמנע ממנו, ובין הנזקים שחווה בעקבות המחלה.

הסוגיה שבה יספק רופא מומחה מטעם התביעה לעניין זה, תהיה האם תחת משמרתו של כל רופא סביר אחר, המטופל היה זוכה לקבל טיפול רפואי שעשוי היה לצמצם לפחות חלק מן הנזקים שהמחלה גרמה לו.

כיצד נערכים כראוי להגשת תביעת רשלנות רפואית בסכרת?

להגשת תביעת רשלנות רפואית בסכרת, יש להיערך בעזרת עו”ד נזיקין העוסק בליווי תיקי רשלנות רפואית שמגיעים לבית המשפט. לטובת העניין עורך הדין המייצג מסייע ללקוח לבנות תיק ראיות אשר כולל בין היתר תיעוד רפואי שיוצג בבית המשפט לצורך הוכחת טענות התביעה לקשר בין הנזקים שנגרמו לבריאות התובע ובין סטיה מנהלי האבחון או הטיפול המקובלים במחלת הסכרת, מצידם של הגורמים הרפואיים שבהם הוא נעזר.

כמה פיצויים ניתן לקבל במסגרת הגשת תביעת רשלנות רפואית בסכרת?

במסגרת הגשת תביעת רשלנות רפואית בסכרת המלווה בעורך דין נזיקין מנוסה, ניתן להגיע לסכום פיצוי שנע בין עשרות אלפי ש”ח ועד מאות אלפים. הפיצויים הללו, תכליתם לכסות חלק מההוצאות הרפואיות המיוחדות של נפגע הרשלנות הרפואית, ולהעניק לה או לו מעט הקלה אחרי הדרך המטלטלת שעברו.

נפגעתי מרשלנות רפואית בסכרת – מי יכול לעזור לי?

אם אתם סבורים שנפגעתם חלילה מרשלנות רפואית בסוכרת, עורך דין למקרי רשלנות רפואית הוא הכתובת עבורכם. לעורך דין המלווה תביעות רשלנות רפואית של נפגעי סוכרת, הידע הנחוץ לביסוס כתב התביעה שלכם והיכולת להפגיש אתכם עם רופאים מומחים בעלי שם שיספקו לכם חוות דעת רפואית מקצועית שתתמוך במיצוי זכויותיכם במסגרת תביעת הפיצויים.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה נגד רשלנות רפואית בסוכרת?

בכל תביעת רשלנות רפואית בסוכרת, יש להוכיח באופן חד משמעי כי יש קשר בין ההתדרדרות הרפואית של התובע לבין מחלת סוכרת שלא זוהתה בזמן.

עבודה מול עורך דין רשלנות רפואית העוסק בתביעות רשלנות רפואית היא חשובה במיוחד. עורך הדין יבדוק את הטענות, וידריך את התובעים בכל התהליך למיצוי הזכויות המקסימלי שלהם.

אם אתם סבורים כי נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית נשמח לסייע לכם בייעוץ והכוונה לגבי סיכויי תביעתכם – שלחו פרטים בטופס ההתקשרות ועורך דין יחזור אליכם.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית?  לחץ כאן!

רשלנות רפואית בסכרת
רשלנות רפואית בסכרת

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית בסכרת

מקרים בהם הרופא לא מדווח לחולה על כך שישנה אינדיקציה ברורה לרמת סוכר גבוהה בדם, מקרים בהם הרופא לא מפנה את המטופל לבדיקות או לטיפולים המתאימים למצבו, מקרים בהם הרופא לא מאבחן כראוי את מצב המטופל, נתן מינון שגוי לתרופות ועוד.

סכרת היא מחלה שנדרשת להיות מטופלת כראוי ובאופן שגרתי, ובמידה והיא לא מטופלת – המטופל עלול לסבול מנזקים שונים ומהידרדרות במצבו הרפואי, ובמקרים קיצוניים אף למוות.

על מנת להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בסכרת, יש להוכיח שנגרם למטופל נזק, ושנזק זה נגרם כתוצאה מהתרשלות ומטיפול שגוי של הרופא. יש הכרח לעמוד על הקשר ההדוק שבין ההתרשלות לבין קרות הנזק.

כן. חוות דעת מומחה תוכל לסייע לבית המשפט להבין טוב יותר את גודל המחדל של הרופא ואת הנזק שנגרם למטופל בעקבותיו.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ