רשלנות רפואית שגרמה למוות

מקרי רשלנות רפואית הינם מקרים מצערים ביותר ויתרה מכך, מקרי רשלנות רפואית שגרמו למוות הינם מקרים מצערים אף יותר.

רבים אינם יודעים זאת, אך רשלנות רפואית שגרמה למוות אינה חייבת להתבצע בהכרח במסגרתו של ניתוח מורכב ומסובך, אלא עשויה להתרחש בפרוצדורות רפואיות פשוטות הרבה יותר – למעשה, היא עשויה להתרחש גם במקרים של מפגש עם רופא המשפחה בעת מרשם תרופות שגוי, היעדר אבחון בזמן ועוד. חושבים שמי מקרוביכם חווה רשלנות רפואית שהובילה לכדי מותו בטרם עת? כדאי מאוד שתקראו.

רשלנות רפואית – מהי?

רשלנות רפואית היא מצב בו רופא או לחלופין, גורם רפואי אחר, פעל באופן שאינו מקצועי שאינו עולה בקנה אחד עם הסטנדרט הרפואי המקצועי בו הוא חייב לעמוד ואילו, בשל חוסר מקצועיותו של הגורם הרפואי – נגרם לאדם נזק שלא היה נגרם לו אילו הגורם הרפואי היה נוהג כפי שמצופה ממנו.

רשלנות רפואית שגרמה למוות – מתי?

הלכה למעשה, רשלנות רפואית עשויה להוביל לכדי שלל פגיעות במטופלים שחוו אותן – בין אם פגיעות קלות ביותר ובין אם, במקרים מצערים ביותר, למותו של המטופל. רשלנות רפואית שגרמה למוות עשויה להתרחש בשלל נסיבות, ביניהן, ניתוח כושל, היעדר אבחון, מרשם תרופות לקוי ועוד.

מתי תתקיים רשלנות רפואית שגרמה למוות?

על מנת שתהיה עילת תביעה בגין רשלנות רפואית שגרמה למוות, יש צורך בעמידה על כמה רכיבים. להלן נעמוד כל כמה מהם.

התרשלות הגורם הרפואי

ראשית כל, יש להצביע על כך שהגורם הרפואי נהג באופן לא מקצועי שאינו הולם את הפרקטיקה הרפואית הנוהגת בתחום בו הוא עוסק. הלכה למעשה, אין צורך כי הרופא ינהג כך באופן אקטיבי, שכן גם היעדר פעולה שצריך היה הרופא לעשות ולא עשה אותה – עשויה להיחשב כהתרשלות וחוסר מקצועיות לכל דבר ועניין.

הקשר הסיבתי

על מנת שתביעת רשלנות רפואית תוכל לצאת מן הכוח אל הפועל, יש להצביע על כך שהתרשלותו וחוסר המקצועיות בה נהג הגורם הרפואי היא זו שהובילה למותו של המטופל. כלומר, שאילו היה נוהג הגורם הרפואי באופן המקצועי המצופה ממנו – לא היה נפטר המטופל.

הנזק

באופן כללי, על מנת שניתן יהיה לתבוע בגין רשלנות רפואית בכלל, עולה הצורך בקיומו של נזק למטופל (פרט למקרים של היעדר הסכמה מדעת) מטבע הדברים, כאשר ענייננו ברשלנות רפואית שגרמה למוות – הרשלנות הרפואית היא זו שהובילה למותו של המטופל.

רשלנות רפואית בקופת החולים שגרמה למוות

הלכה למעשה, רשלנות רפואית בקופת החולים עשויה להיגרם לכל אחד ואחד מאיתנו – זאת, עקב הסיבה הפשוטה כי רובנו ביקרנו או נבקר אצל רופא המשפחה מסיבות כאלה ואחרות. למרות שמדובר במקרים דיי נדירים, רשלנות רפואית בקופת החולים עשויה להוביל לכדי מותו של המטופל.

רופא המשפחה – כוח שאין להטיל בו ספק

אמנם רופא המשפחה אינו מבצע הליכים רפואיים גרנדיוזיים ומורכבים כמו רופאים מנתחים, אך יחד עם זאת, לרופא המשפחה יש כוח שאין להטיל בו ספק – והוא מהווה, הלכה למעשה, לעתים קרובות, גורם מגע ראשון מול המטופל.

קרי, רופא המשפחה יכול לאבחן, על סמך פגישה עם המטופל שלו, מצב רפואי כזה או אחר ולחלופין, להטיל חשד בקיומו של מצב רפואי מסכן וכך, לשלוח את המטופל לביצוע בדיקות או לבדיקה אצל רופא מומחה. בפשט, רופא משפחה שפועל במקצועיות עשוי להציל חיים.

רשלנות רפואית בעקבות היעדר מעקב שגרמה למוות

הלכה למעשה, בעת מעבר פרוצדורה רפואית, עשוי, לעתים, להידרש מעקב אחר מצבו הרפואי של החולה. זאת, על מנת לוודא כי לא חלה החמרה במצבו. מטבע הדברים, מעקב רפואי שייעשה באופן רשלני ולא מקצועי עשוי להוביל לכך שיוחמר מצבו הרפואי של המטופל ללא כל מענה או שימת לב מצד הגורמים המטפלים – מה שיכול להוביל לסיכון חייו.

מתן תרופות לקוי למטופל, שגרם למוות

רופאים מוסמכים לרשום למטופלים שלהם תרופות כאלה ואחרות שישפרו את מצבם. רישום  תרופות, על אף שנראה הליך פשוט וגנרי למדי – הינו הליך בו טמון כוח ואחריות רבה. הלכה למעשה, מרשם תרופה שגויה למטופל עשויה לגרום לו לנזקים ואף נזקים קשים.

רישום תרופה שגויה

רישום תרופה לא נכונה עבור המטופל, מלבד העובדה הפשוטה שעשויה שלא לטפל כראוי במצב הרפואי ממנו סובל המטופל – עשויה אף להוביל להחמרתו וכתוצאה מכך, לגרום למטופל נזקים כאלה ואחרים ובמקרים קיצוניים אף להוביל לכדי מותו המצער. יתרה מכך, רישום תרופה שבפני עצמה טובה עבור מצב המטופל אך בהיעדר התחשבות בתרופות אחרות אותן נוטל המטופל עשוי להציב אותו בסיכון עקב חוסר תאימות עם תרופות אלה.

רישום מינון שגוי

מינון שגוי במתן תרופות עשוי לגרום לנזקים קשים ואף, במקרים חריגים וקיצוניים אף למוות.

רישום מינון יתר

מינון יתר של תרופה כזו או אחרת שאינו מתאים לנסיבות הרפואיות של המטופל, עשוי להחמיר את מצבו הרפואי ולסכן את חייו.

רישום מינון חסר

מינון נמוך יותר מן המינון אותו צריך המטופל לקבל עשוי לגרום לכך שהתרופה לא יעילה עבורו – על כל ההשלכות הנובעות מכך.

רשלנות רפואית שגרמה למוות – אבחון

רשלנות רפואית בביצוע אבחון הוא אחד התחומים הבולטים ביותר במקרי רשלנות רפואית שגרמה למוות. הלכה למעשה, אבחון רפואי מקצועי ומדויק עשוי להציל את חייו של המאובחן, שכן, באמצעותו, ניתן יהיה להעניק למטופל טיפול רפואי שהולם את מצבו. יתרה מכך, היעדר אבחון עשוי לגרום לכך שהמחלה ממנה סובל המטופל רק תחמיר ותהיה קשה יותר לטיפול ומטבע הדברים, תעמיד את חייו בסיכון גבוה יותר.

ביצוע טיפול רפואי כושל שגרם למוות

ביצוע טיפול רפואי לא מקצועי ורשלני עשוי להוביל לכך שהמטופל יפגע ואף, במקרים חריגים ומצערים אף ילך לעולמו בטרם עת. לצורך העניין, אחד ההליכים הרפואיים המסובכים יותר הוא הניתוח. מטבע הדברים, מן הניתוחים המסובכים והמורכבים יותר בסקאלה נשקפת סכנת חיים יתרה עבור המטופל – זאת, בשל המורכבות והצורך בביצועו תוך מקצועיות שלא מוטלת בספק.

ייצוג ע”י עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ותחום הרשלנות הרפואית שגרמה למוות בפרט, הוא איש מקצוע שמכיר ועוסק במטריה המשפטית בתחום דיני הנזקין מדי יום.

על כן, מדובר בדמות מפתח עבור תביעת הרשלנות הרפואית שלכם – הלכה למעשה, עורך הדין יוכל לבצע הערכה של סיכויי התביעה שלכם, להתמקד באיסוף הראיות המתאימות ולמעשה, ללוות אתכם מתחילת הדרך ועד קבלת הפיצוי הנכסף שיסייע לכם להחזיר את חייכם אל המוטב.

צרו עמנו קשר

פנו אל משרדנו על מנת שתוכלו לקבל ליווי, סיוע וייצוג משפטיים מקצועיים וחסרי התפשרויות מטעם עורכי הדין המנוסים ביותר בתחום רשלנות רפואית שגרמה למוות. עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית שגרמה למוות – עשוי להגדיל, באופן משמעותי, את סיכויי תביעת הרשלנות הרפואית להצליח. על כן, אל לכם להתפשר על פחות מן הטובים ביותר.



שאלות ותשובות - רשלנות רפואית שגרמה למוות

רשלנות רפואית זהו מצב שבו הצוות הרפואי שאחראי על הטיפול ועל בריאותו של המטופל, מתרשל בתפקידו וחורג מפרוטוקול הטיפול הסביר והמטופל, באופן שגורם למטופל לנזק ממשי, ואף למוות.

במידה והמטופל נמצא בקבוצת סיכון והרופא לא איתר זאת, במידה והמטופל היה מצוי במצוקה ממשית שעלולה לגרום למוות והרופא לא שם לב לכך, מקרי היעדר השגחה מצד הרופא, במקרים בהם היו סיבוכים בניתוח או בטיפול או שהם בוצעו באופן רשלני, ואף במקרים נוספים.

על מנת שהתביעה תהיה מבוססת, יש צורך להוכיח את ההתרשלות של הצוות הרפואי, את הנזק שנגרם ואת הקשר הסיבתי ביניהם.

עורך הדין יעניק סיוע וייעוץ משפטי מלא, ירכז את כל המסמכים הנדרשים על מנת לבסס את התביעה, ידאג לחוות דעת מומחה שתחזק את טענותיכם, ויעשה הכל כדי שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ