מה הסיכוי לזכות בתביעה בבית הדין לעבודה?

שלום חברים,

לצערי, במציאות המוכרת לנו, קיימים מעסיקים שלא שומרים על זכויות העובדים במהלך תקופת ההעסקה ואף בסיומה ונדרש להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.

כאשר עובדים או מעסיקים פונים אלי הם מבקשים לדעת מה הסיכויים לזכות או להפסיד בהליך.

היום אסביר כיצד ניתן להעריך את סיכויי הזכייה בתביעה בבית הדין לעבודה על סמך המקרה שעומד לפנינו.

במקרה כזה, דרוש עו”ד שתחום עיסוקו הוא דיני עבודה, ואשר יש  לו ניסיון רב בכך, אשר יידע להעריך באופן מאוד מקורב את סיכויי הזכייה או ההפסד בתיק.

אסביר, כי זכויות העובדים במדינת ישראל הן זכויות קוגנטיות או בעברית – זכויות שלא ניתן להתנות עליהן. כלומר, גם אם העובד משה הסכים לוותר על זכותו לביטוח פנסיוני ואפילו חתם בפני המעסיק שלו שהוא מוותר, הרי שלוויתור שלו אין כל תוקף משפטי.

לכן, בכל מה שקשור לזכויות קוגנטיות – הדברים מאוד חדים וברורים והתחשיבים יכולים להיות עם סטייה קלה לצד זה או אחר. הזכויות הקוגנטיות הן למשל: שכר, שעות נוספות, פיצויי פיטורים, הודעה מוקדמת, הפרשות לביטוח פנסיוני, דמי חופשה, דמי הבראה, דמי נסיעה וכולי.

יש כמובן מקרים בהם יש גרסאות עובדתיות שונות כמו למשל האם העובד פוטר או התפטר אולם גם סוגיות אלה בהרבה מקרים לא ישנו מהותית את זכויות העובד שכן כיום גם לעובד שמתפטר יש הזכות לקבל את כספי הפיצויים אשר הופרשו לו לקופת הביטוח הפנסיוני שעל שמו. כדי להרחיב ידע בעניין אתם מוזמנים לקרוא את מאמרי “האם למעסיק מותר למשוך את כספי הפיצויים מהקופה?”.

לעומת זאת, יש זכויות אחרות שנולדות בעקבות העסקת עובד או עובדת או סיום העסקתם.

כך, למשל אם העובד פוטר ללא קבלת זכות השימוע הוא יהיה זכאי לקבל פיצוי על פיטורים שלא כדין שיכול לנוע בין 1-12 משכורות בתלוי חומרת מהלך הפיטורים, שנות הוותק שלו, גילו, וכולי.

סעד זה הוא בשיקול בית הדין לעבודה ואינו דבר מוחלט או שניתן לחשב במדויק.

כך למשל, פיצוי על פיטורים מחמת הפליה, בין אם זו עובדת בהיריון שפוטרה בשל הריונה, ובין אם אלה פיטורים על רקע גזע, דת, מין וכדומה. גם כאן הסעד בשיקול בית הדין לעבודה.

עם זאת, כאשר עובדים חשים עצמם פגועים בשל “התעמרות בעבודה” או יחס לא נאות מצד המעסיק, וסבורים כי בית הדין יפצה אותם במאות אלפי שקלים, הרי שטעות בידם. בית הדין מאוד זהיר בפסיקת סכומים על מה שמכונה “עגמת נפש” ושומר את הסעד הזה למקרים הקשים באמת.

לסיכום, עו”ד העוסק בתחום דיני העבודה ידע לכוון אתכם לפני הגשת התביעה או ההגנה, ולומר מה הסיכויים והסיכונים בתיק באופן מאוד מקורב לתוצאה הסופית.

אשמח לעמוד לרשותכם בייעוץ ראשוני למימוש הזכויות המגיעות לכם מהמעסיק או בסיכויי ההגנה מול תביעת עובד, ואייצג אתכם רק אם באמת מגיעות לכם זכויות או שהתביעה שהוגשה נגדכם אינה מוצדקת. אתם מוזמנים להיכנס לדף ‘ההצלחות שלנו בתחום תביעות דיני עבודה‘.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ