האם עובדת זכאית לקצבת אובדן כושר עבודה בשמירת היריון?

אחת מהתקופות המרגשות ביותר בחייך תהיה תקופת ההיריון, שבסופה את גם תהפכי להיות אמא. אך ביחד עם כל ההתרגשות, את צפויה לעבור במהלך התקופה הזאת לא מעט שינויים – הדגש העיקרי הוא על השינוי הפיזי ולעיתים גם הנפשי. 

ישנם מצבים שבהם בגלל סיכון מסוים לאישה או לעובר, הרופא ימליץ על מנוחה בצורה כזאת או אחרת. מצד אחד המנוחה יכולה להיות על ידי צמצום שעות העבודה או מצד שני הפסקה מוחלטת של העבודה. אך לפני שאת נכנסת לפאניקה, מוטב כי תדעי כי גם במקרה שבו את נאלצת להפסיק את העבודה לחלוטין – יש לך מה לעשות בנידון. לרשותך עומדות מספר אפשרויות, ומוטב שתכירי את כולן על מנת שתבחרי את האפשרות הרלוונטית עבורך.  

למאמר 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה דרך הביטוח הלאומי

האפשרות הראשונה שעומדת לרשותך הינה קבלת קצבת אובדן כושר עבודה מטעם הביטוח הלאומי. המוסד לביטוח לאומי משלם קצבת אובדן כושר עבודה בשמירת היריון לנשים אשר מביאות איתן אישור של רופא נשים מומחה. חשוב לציין כי ישנם מצבים שבהם הרופא ידרוש אישורים נוספים על מנת לאשר את הקצבה או אפילו ידרוש בדיקה של רופא מטעם הביטוח הלאומי.

אך כאן לא הסתיימו הדרישות מטעם הביטוח הלאומי. כל אישה שדורשת קצבת אובדן כושר עבודה צריכה להימצא בארץ וצריכה להוכיח כי היא שילמה דמי ביטוח לאומי במהלך 6 חודשים מתוך 14 החודשים האחרונים. ההתנהלות מול הביטוח הלאומי איננה פשוטה, ולכן מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין אובדן כושר עבודה עם ניסיון וידע בתחום.

אובדן כושר עבודה דרך קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים

אפשרות נוספת שזמינה עבור נשים שאינן יכולות לעבוד עקב שמירת הריון זה לתבוע את קרן הפנסיה או את ביטוח המנהלים. בכל קרן פנסיה או ביטוח מנהלים קיים מרכיב של ביטוח אובדן כושר עבודה לפיכך ניתן יהיה לתבוע את קרן הפנסיה על מנת לקבל תשלום עבור התקופה שבה היית בשמירת הריון. חשוב לציין כי שמירת ההיריון צריכה להיות לתקופה של שלושה חודשים ומעלה. 

חשוב לדעת כי אין אפשרות לקבל כפל קצבאות. לכן את צריכה להחליט איזה מבין הקצבאות כדאית ביותר עבורך. תוכלי לעשות זאת באמצעות עורך דין אובדן כושר עבודה שיסייע לך לעשות את הבחירות הנכונות.

אובדן כושר עבודה דרך ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי

ישנן נשים שיכולות שמחזיקות בביטוח אובדן כושר עבודה פרטי, וגם באמצעותו תוכלי להיות זכאית לקבל קצבה בעת שמירת הריון. חשוב לציין כי לרוב אצל חברות הביטוח לא כל ביטוח אובדן כושר עבודה מכסה גם שמירת הריון, ולרוב את תצטרכי לדרוש זאת מבעוד מועד. ברוב המקרים אם קיים כיסוי לשמירת הריון את תקבלי 75% מהשכר הממוצע שלך בשנה האחרונה.

למאמר פיטורים בהריון

לא מעט חברות ביטוח יכולות לנסות להתחמק מתשלום הקצבה מסיבות כאלה ואחרות. אסור לך להיכנע להן, ותוכלי לפנות אלינו על מנת שנוכל לייצג אותך ולדרוש את הזכויות המגיעות לך במסגרת החוק ובסיוע עו”ד דיני עבודה ואובדן כושר עבודה.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה? לחץ כאן

 

צפו בעו”ד כפיר דיין דובב: איך ניתן להגדיל זכייה בתביעת ביטוח אובדן כושר עבודה?

הריון

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ