ייצוג נתבע בבית הדין לעבודה

מעסיק שנתבע על ידי עובדו צריך להתגונן בתוך 30 ימים מיום קבלת כתב התביעה למשרדו. במרבית המקרים, ובוודאי כאשר סכום התביעה משמעותי, חשוב שהמעסיק ייעזר בייצוג משרד עו”ד דיני עבודה בהתגוננות בבית הדין לעבודה. אם עובד תבע אותך חשוב לקרוא מאמר זה – ייצוג נתבע בבית הדין לעבודה.

התביעות המוגשות בבית הדין לעבודה על ידי עובדים

נבחין בין שני סוגי תביעות המוגשות על ידי עובדים בבית הדין לעבודה:

הסוג הראשון, הוא כתבי התביעה של עובדים הכוללים פיצוי בגין זכויות קוגנטיות שלא שולמו כגון: שכר, פיצויי פיטורים, הודעה מוקדמת, הפרשות לביטוח פנסיוני, דמי נסיעה, דמי חופשה, דמי מחלה, דמי הבראה וכולי. אלה זכויות עובדים שלא ניתן להתנות עליהן, כלומר אין זכות למעסיק שלא לשלמם בשום מקרה.

הסוג השני, הוא מקרים בהם העובד “מנפח” את תביעתו לסכומים לא הגיוניים במיוחד שמדובר בפיצוי לא ממוני על למשל: פיטורים שלא כדין, עוגמת נפש, פיצוי נזיקי וכולי.

איך להתגונן בפני תביעת העובד?

בשני המקרים עורך דין דיני עבודה המייצג מעסיקים ידע להבהיר את הסיכונים והחשיפה בתיק, וחשוב לקבל מידע שכזה לפני התמודדות בתיק.

במקרה של תביעה בגין זכויות קוגנטיות אנו סבורים שנכון לשלם מייד עם תחילת ההליך, ואם אפשר עוד לפני שייפתח הליך משפטי בבית הדין גם משום שמדובר בזכויות יסוד של העובד, אשר ממילא בית הדין יפסוק בהן לטובתו.

לעומת זאת, כאשר מדובר ברכיבים “מנופחים”, בין אם זה לזכויות יסוד כביכול, ובין אם מדובר בתביעות עתק על סוגים שונים של פיצוי על עוגמת נפש, התעמרות, הליך הפיטורים, אנו סבורים כי יש מקום לבחון יותר לעומק את הסיכוי המשפטי בתביעות שכאלה.

למאמר: כתב הגנה בדיני עבודה

ייצוג נתבע בבית הדין לעבודה על ידי עורך דין דיני עבודה

אנו סבורים כי טרם הגשת כתב הגנה חשוב מאוד להיוועץ עם עו”ד דיני עבודה אשר יסקור את הסיכונים והסיכויים בתביעתו של העובד.

במקרים בהם זה נדרש יש לשכור ייצוג נתבע בבית הדין לעבודה של עורך דין דיני עבודה, בין אם מדובר בתביעה חד פעמית ובין אם מדובר בשירותים משפטיים קבועים למעסיק שיש לו מספר תביעות פתוחות.

אנו מאמינים כי ליווי קבוע ומקצועי של משרד עו”ד דיני עבודה יכול לחסוך את מרבית תביעות העובדים, וזאת בהתנהלות נכונה לאורך הדרך.

למאמר: גיבוש ועריכת הסכם עבודה לעובד שכיר

אם הוגשה נגדך תביעה בבית הדין לעבודה אנו נשמח לתת ייעוץ והכוונה על הסיכונים והחשיפה בתיק בטרם ההחלטה על דרך הפעולה. במקרים רבים, אנו יודעים להגיע להסכם פשרה מול ב”כ העובד במטרה לחסוך את העלויות שבניהול הליך משפטי, תוך תשלום הזכויות שממילא ייפסקו בבית הדין. במקרים אחרים, יש לנהל הליך משפטי בבית הדין לעבודה כאשר אנו סבורים שהתביעה “מנופחת” או לא מוצדקת.

זקוק לעו”ד דיני עבודה ייצוג מעסיקים? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ