מתן חוות דעת למעסיקים בדיני העבודה

כל מעסיק חייב לדעת כי העסקת עובדים זוהי אחת מהפרוצדורות המורכבות ביותר שמולן הוא יצטרך להתמודד במהלך השנים שבהן העסק שלו פעיל. לכל אחד מהעובדים המועסקים במקום העבודה יש את הזכויות המגיעות לו מתוקף החוק או הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה, והמעביד מחויב לשמור עליהם, כל מעסיק מחויב להכיר את החוקים הללו. כאשר יש אי בהירות לגבי המצב החוקי חשוב לקבל חוות דעת מעסיקים למעסיקים בתחום דיני עבודה.

בפועל מרבית המעסיקים אינם מסוגלים לעקוב בפועל אחרי כל השינויים בתחום דיני העבודה, ולכן הם מעדיפים לפנות לעורך דין דיני עבודה לשם מתן חוות דעת למעסיקים בדיני העבודה. כך הם יוכלו לדעת בדיוק כיצד להתנהל, אך בפועל הם לא צריכים להיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור לדיני העבודה.

מתן חוות דעת למעסיקים בדיני העבודה באופן שוטף

מרבית בעלי העסקים נוטים לחשוב כי מתן חוות דעת למעסיקים בדיני העבודה תהיה אפקטיבית רק כאשר מתרחש איזה שינוי קיצוני, אך בפועל זה לא באמת נכון. חשוב מאוד שתקבלו את חוות הדעת בדיני העבודה כל הזמן, כי כל שינוי קטן שאתם עושים עשוי לפגוע בעובדים שלכם.

לכן ברגע שאתם נמצאים בקשר קבוע עם עורך הדין העוסק בדיני העבודה, אתם יכולים לדעת ששום פעולה שאתם עושים לא חושפת אתכם לתביעה. בסוף אף מעביד לא ירצה להגיע למצב שבו הוא עלול לפגוע את אחד מהעובדים בבית הדין לעבודה.

חשוב במיוחד להקפיד על הפרשות תקינות לביטוח פנסיוני בהתאם לחוזה העבודה האישי או צו ההרחבה בענף.

היזהרו: שינוי תנאי העסקה של אחד מהעובדים

עליכם להבין כי דיני העבודה הוא מאוד נוקשים בכל מה שקשור לשינוי תנאי העסקה של אחד מהעובדים. גם אם יש לכם את הסיבה הכי מוצדקת, כל שינוי לרעה עלול להביא למצב שבו העובד יכול לתבוע אתכם על הרעת תנאים. במקרה הזה כל שינוי צריך להתבצע על ידי מתן חוות דעת למעסיקים בדיני העבודה.

כך אתם תוכלו לדעת שאתם שומרים את האינטרס של העסק שלכם בראש סדר העדיפויות, אך עדיין אתם לא תצטרכו להגיע למצב שבו תקבלו תביעה על ידי אחד העובדים. מדובר על סיטואציה שיכולה לגזול מכם זמן רב, ולא מעט כסף שפשוט ירד לטמיון.

אל תחתמו על הסכם עבודה בלי להתייעץ

הסיבה האחרונה שבגללה תצטרכו לקבל חוות דעת למעסיקים בדיני העבודה היא חתימה עם הסכם עבודה. חשוב מאוד שלא תחתמו על הסכמי עבודה מבלי שהם יעברו אישור של עורך דין דיני העבודה. כל הסכם עבודה שאתם חותמים אליו יחייב אתכם, ואתם לא תרצו להגיע למצב שבו אתם מכניסים לעצמכם גול עצמי.

ברגע שאתם מתייעצים עם עורך דין אתם יכולים להיות בטוחים שכל החלטה שאתם עושים היא הנכונה ביותר לעסק שלכם. עסק שעבדתם כל כך קשה על מנת לפתח אותו, אתם בוודאי לא תרצו להגיע למצב שבו טעות אחת קטנה שלכם תזרוק את הכל לפח.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה ייצוג מעסיקים? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ