עורך דין לעריכת חוזה עבודה

חוזה עבודה בין המעסיק לעובד הוא מסמך משפטי חשוב ביותר, המגדיר את הנהלים ואופי ההעסקה בין הצדדים. עריכת חוזה עבודה באמצעות עורך דין דיני עבודה הינה מומלצת ביותר, ומבטיחה הגנה משפטית הן על המעסיק והן על העובד, הרלוונטיים במיוחד במקרים של אי הבנות בין הצדדים.

חוזה עבודה הוא מסמך משפטי הנכתב על ידי עו”ד דיני עבודה העוסק בעריכת חוזים מסוג זה ומגדיר את הנהלים, החובות והזכויות של המעסיק ושל העובד במסגרת חוזה ההעסקה. חוזה זה נועד לעגן את הזכויות של שני הצדדים ולמנוע אי הבנות, סכסוכים או פגיעה בזכויות של אחד מן הצדדים.

חוזה עבודה – מה הוא כולל?

בחוזה העבודה מצוינים הזכויות והחובות של העובד המוגדרות לפי חוק, כמו לדוגמה: מספר ימי המחלה, מספר ימי החופשה המגיעים לו וכדומה. מעבר לכך, חוזה עבודה צריך לכלול סעיפים שונים (הרלוונטיים לעבודה עצמה) כמו:

  • הגדרת אופי התפקיד של העובד
  • הגדרה של שעות העבודה, מקום העבודה והנהלים בנוגע לשעות נוספות, אם יש כאלו
  • מסגרת השכר של העובד, כולל בונוסים
  • נהלים בנוגע לשמירת סודיות ועבודה מול לקוחות מתחרים
  • הגדרות בנוגע לסיום ההעסקה בין המעסיק לעובד (פיטורין, פיצויים)

עורך דין לעריכת חוזה עבודה בין מעסיק לעובד

עריכת חוזה עבודה צריכה להתבצע בליווי עורך דין על מנת לוודא שלנהלים הכתובים בו תוקף משפטי. לעריכת חוזה עבודה מול עורך דין דיני עבודה יש יתרונות רבים. לדוגמה, עורך הדין יכול לנסח חוזה עבודה שהינו אובייקטיבי ומגדיר למעסיק ולעובד אינטרסים מתאימים – המונעים אי נעימויות ובעיות חוקיות במקרים של אי הסכמה בין הצדדים או בעיות כלשהן בעתיד.

מעבר לכך, עורך הדין יבחן את ההיבטים המשפטיים ועל סמך ניסיונו יכול להמליץ על הכנסת סעיפים רלוונטיים בחוזה.

מתחילים עבודה חדשה? קראו את החוזה לפרטי פרטים

לעובדים המתחילים את עבודתם במקום חדש, חתימה על החוזה היא השלב האחרון והמרגש ביותר לפני תחילת העבודה, ומהווה את ההליך הרשמי של הכניסה לחברה החדשה לעיתים לאחר חיפוש ארוך ומייגע שכלל ראיונות רבים.

יחד עם זאת, מומלץ לא לתחום באופן מידי ועיוור על החוזה מבלי לקרוא אותו לפרטי פרטים. רצוי לקחת את הזמן ולקרוא את החוזה בנחת ובאופן מדוקדק על מנת לוודא שכל הסעיפים הובנו, והינם מוסכמים.

אם ישנן שאלות מומלץ לפנות למעסיק עצמו לבירור של סוגיות אלו על מנך להימנע מאי נעימויות ואי הבנות בעתיד.

שינויים בחוזה – באילו מקרים ניתן לעשות זאת?

המעסיק אינו רשאי לבצע שינויים בחוזה ללא ידיעתו של העובד או הסכמתו. הליך כזה משמעותו הפרת החוזה – לכן כל שינוי בחוזה צריך להתבצע בהסכמת שני הצדדים.

מקרה קלאסי בו יש צורך לשינוי החוזה הוא לדוגמה במקרה שהעובד מעוניין לשנות את שעות העבודה שלו, מיום מלא למשרה חלקית לדוגמא. במקרים אלו יש לערוך חוזה חדש ומעודכן בין שני הצדדים.

זקוק לעו”ד דיני עבודה ייצוג מעסיקים? לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ