עורך דין רשלנות רפואית בלידה

אם אתם שוקלים הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בלידה בפרט, חשוב שתהיו מיוצגים על ידי עורך דין אמין ומקצועי. מדובר על מקרים רגישים שהשלכותיהם יכולות להיות ארוכות טווח ואף בלתי הפיכות עבור הילד, היולדת והמשפחה. זאת ועוד שהם משאירים חותם רגשי על היולדת ועל המוטיבציה שלה והיכולת להמשיך הלאה. לכן חשוב שכתב התביעה יהיה מקצועי וממצה את הדין אל מול הגורמים האחראים. במאמר זה תוכלו לקרוא על עורך דין רשלנות רפואית בלידה ולקבל את כל המידע הדרוש לכם לשם ביצוע בחירה בגורם המדויק לכם ביותר.

מהי רשלנות רפואית בלידה

המונח “רשלנות”

מונח זה מגיע מתחום העונשין והוא נמצא תחת המטריה של המשפט הפלילי. הוא מתייחס לגרימת פגיעה בתום לב וללא כוונה, על ידי נטילת סיכון לפגיעה אשר חרג מן ההסתברות הממוצעת שהפגיעה לא תתרחש. קרי, פגיעה שהאדם הסביר מן היישוב עלול לבצע ברגע נתון בנסיבות סביבתיות או אישיות אשר לא ניתן היה לצפותן, או שהסבירות להן נמוכה.

מהי רשלנות רפואית

זהו מונח היושב תחת רשלנות ונוגע לתחום הרפואי המשפטי. מדובר על פעולה הנעשית בתום לב וולא כוונת פגיעה בחולה תוך נטילת סיכון סביר. לרוב מדובר על הפעלת שיקול דעת מוטעה של המטפל, או לחלופין התעלמות ממן תוצאה אפשרית תחת אי מתן תשומת לב ראויה או מתוך מחשבה כי יש בתוצאות האבחון לגרום פגיעה אפשרית בחולה.

רשלנות רפואית בלידה – הגדרה

מדובר על הרחבה של הרשלנות הרפואית אל שלב הלידה. שלב זה נמנע עם אישפוזה של אישה בבית החולים לצורך לידה ועד ליציאת התינוק מן הרחם וביצוע כל הפרוצדורות הרפואיות הנדרשות כדי לוודא את תקינותו של התינוק הנולד. על שלב זה יכול להמנות לצורך העניין דיווח של האישה לרופא על צירים תכופים המצריכים אשפוז בבית החולים לשם לידה.

הבחנה בין הריון ולידה

המחוקק הישראלי מבדיל בין שלב ההריון ושלב הלידה בכל הנוגע לרשלנות רפואית בלידה. זאת כדי למקד את התביעה וכיוון שמדובר במקרים שונים ובדרך כלל בצוותים רפואיים שונים. הלידה נמנית על הזמן שתואר לעיל, בעוד יש להבחין בתביעה לרשלנות רפואית בהריון, על פרוצדורה או אבחון לא תקין הנעשים בתשעת החודשים שקדמו ללידה. עם זאת, יש לעיתים השפעות לרשלנות רפואית בהריון על הלידה עצמה, ויש לתת על כך את הדעת בהגשת תביעה.

רשלנות במחדל

רשלנות רפואית במחדל נתבעת כאשר לא ניתן טיפול רפואי הולם. בכלל זה המנעות מטיפול, המנעות מאבחון או המנעות משליחת המטופלת להמשך בדיקות ומעקב שיכולים למנוע סיבוכים בלידה. רשלנות רפואית זו יכולה לרוב להתרחש בלידה כאשר לא ניתן טיפול מתאים או לא נעשה אבחון נכון לצורת הלידה המתבקשת (כך לידה טבעית, ניתוח קיסרי או לידת עכוז), או שלא ניתן זירוז ללידה, או המתנה ארוכה מדי עד להבהלת היולדת אל חדר הלידה ותחילת תהליך רפואי.

רשלנות במעשה

מדובר על רשלנות מתוך המעשה עצמו, כלומר מתן פרוצדורה שאינה מותאמת או שגורמת לסיבוך. הדבר נופל לרוב על סיבוך בלידה שנוצר מעשיית פעולה לא נכונה על ידי הצוות המיילד. לחלופין פגיעה בגוף האישה על ידי מתן תרופות שאינן תואמות או ביצוע פרוצדורה שתפגע בה. המחוקק מתייחס לפרוצדורה לא מותאמת ככזו שנעשתה בתום לב שתוצאותיה אינן צפויות מראש.

להרחבה היכנסו למאמר: רשלנות רפואית בלידה

למאמר: עורך דין רשלנות רפואית בהריון

מקרים המצדיקים תביעת רשלנות רפואית בלידה

רשימת מקרים הכוללים רשלנות רפואית בלידה

אם נתקלתם במקרים הנ”ל, שהם מקרים נפוצים של תיבעת רשלנות רפואית בלידה, דעו שגם אתם יכולים להגיש תביעה:

  • סיבוכים בלידה – סיבוכים שניתן היה להמנע מהם או לצפות מראש
  • צפיית לידה מוקדמת – לידה כזו מסכנת את העובר ואת האם כיוון שהיא נעשית לפני שבוע 37. לרוב ניתן לצפות סימנים המעידים על לידה כזו, ולרוב על הרופא להורות על שמירת הריון
  • רעלת הריון – הנוצרת בגוף האישה
  • מתן אפידורל – בצורה הפוגעת בגוף האישה עקב רגישות או לחלופין ללא הסכמתה לכך.
  • בקשה של האישה ללידה אלטרנטיבית – כיום המערכת הרפואית מאפשרת ליולדת לבחור במגוון דרכים ללידה, החל מלידה בבריכה ועד לידה בתנוחות שונות, אולם אלא תמיד נמצא צוות רפואי מספיק המוכשר לכך ובכל יכולה להמנע לידה מסוגים אלו או שלא ניתן מענה רפואי מתאים ונרחב.
  • התעלמות מסימני מצוקה של העובר – לרוב ניתן לזהות סימני מצוקה ועל הצוות להיות ער לכך
  • ביצוע ניתוח קיסרי ללא הסכמה – כאשר היולדת אינה בהכרה או אינה נתנה הסכמתה לפרוצדורה זו
  • המנעות מניתוח קיסרי – במקרה ההפוך כאשר ניתוח קיסרי יכול למנוע סיבוכים בפרוצדורה רפואית או במצוקת עובר אך אינו ניתן
  • אי הסרת שלייה – כאשר אין הסרה של השלייה מגוף האישה והדבר גורם לסיבוכים בגופה
  • לידת עכוז – זוהי לידה המוגדרת בסיכון. כאשר הצוות יכול למנוע אותה, או לחלופין הפרוצדורה הביאה אליה, או כאשר הלידה לא צפויה או לא מבוצעת נכונה.
  • פגיעה בגוף האישה – בלידה יוצרת קרעים בגוף האישה ולעיתים יכולה לגרום לנזקים נוספים ומסכני חיים במידה והאישה מראה סימני מצוקה.
  • פגיעה מוחית בעובר – עובר אשר מראה סימני מצוקה או שמצוי זמן רב בתוך התעלה ובשל כך בולע מי שפיר יכול להביא לכדי פגיעה בלתי הפיכה בגופו ובמוחו.

 

התייעצות וייצוג עורך דין רשלנות רפואית בלידה

התייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה

אם המקרים הנ”ל התרחשו בזמן הלידה, תוכלו לבחון הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה. בטרם הגשת התביעה כדאי שתבחנו את המקרה בצורה מדוקדקת אל מול עורך דין מקצועי מתחום המשפט הרפואי והדין הפלילי שיוכל לייעץ לכם האם כדאי להגיש תביעה ולבסס כתב תביעה עשיר ונאמן למציאות שיביא אתכם לזכות בקייס.

עורך דין מקצועי בתחום המשפט הרפואי

בבחירת עורך דין לרשלנות רפואית בלידה, חשוב שתפנו אל עורך דין המומחה בתחום המשפט הרפואי. תחום זה למעשה משליך מונחים חוקיים מדיני עונשין על התחום הרפואי. לפיכך, המונח רשלנות, הופך למונח רשלנות רפואית כאשר הוא מיוחד לתחום הרפואי, ונהיה ספציפי עוד יותר בהתאם לתחום הרפואי הספציפי ולפרוצדורה הרפואית שניתנה. לכן לתחום זה מומלץ לבחור עורך דין המתמחה בתחום ובעל נסיון עשיר בתביעות מסוג זה.

עורך דין בעל רגישות ונחישות

כיוון שמרים של רשלנות רפואית בלידה הם רגישים מאוד ועלולים לעורר אמוציות בקרב היולדת ובקרב הזוג, חשוב שתבחרו בעורך דין אמין שעליו אתם סומכים. ביחרו בעורך דין בעל רגישות שיהיה קשוב עבור הזוג ויהווה להם גב ומשענת בתיק שאותו הוא הולך לייצג. הקשיבו לאינטואיציה הפנימית שלכם אל מול עורך הדין המייעץ לכם. לצד זאת, חשוב שעורך הדין יהיה נחוש בייצוג התיק, כדי לבנות את כתב התביעה הטוב ביותר ולהשיג לכם את התוצאות המירביות המתאפשרות מול החוק ומול הנתבע.

ייצוג על ידי משרד עו”ד כפיר דיין דובב

הלקוחות שלנו זוכים לאוזן קשבת ואמפתיה מצד הצוות המשפטי שלנו, אשר מייצג אותם בנחישות הרבה ביותר אל מול רשויות החוק כדי למצות את זכויותכם בחוק ולתת את הדין והצדק. אם קראתם את המאמר עד סופו, המשרד שלנו הוא הייצוג הנכון עבורכם.

אצלנו במשרד עו”ד כפיר דיין דובב, תוכלו למצוא עורך דין רשלנות רפואית, מקצועי ואמין, בעל נחישות ורגישות. היכנסו עכשיו >>>

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית לחץ כאן!

שאלות ותשובות - עורך דין רשלנות רפואית בלידה

עורך דין רשלנות רפואת בלידה עוסק במקרי רשלנות של הצוות הרפואי לאורך זמן הלידה עצמה, מרגע אשפוזה של האישה ההרה בבית החולים לצורך הלידה ועד ליציאת התינוק מהרחם.

סיבוכים בזמן הלידה שניתן היה לצפות מראש ולהימנע מהם, התעלמות מסימני מצוקה של העובר, מתן אפידורל לאישה ללא הסכמה או באופן רשלני, ביצוע ניתוח קיסרי ללא הסכמה, ובאופן כללי כל נזק שנגרם לאישה או לעובר.

ישנה חשיבות גדולה לבחירת עורך דין מקצועי ומומחה לשם הגשת התביעה. עורך הדין ידע בצורה הטובה ביותר כיצד להוכיח את הנזק שנגרם לאישה ו/או לעובר ואת ההתרשלות של הצוות הרפואי, וכן את הקשר הסיבתי ביניהם.

כדאי להתייעץ עם עורך דין שעוסק בתחום הספציפי שאותו אתם נדרשים, ובמקרה זה ברשלנות רפואית בלידה. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים המקצועיות והמיומנות ביותר באותו התחום.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ