רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא הליך רפואי כירורגי מורכב, מסובך ולעתים אף מסוכן. בשל כך, רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עשויה להיות הרת גורל עבור האם והן עבור היילוד. הלכה למעשה, רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עשויה להתרחש בשלל מקרים – ביניהם, רשלנות רפואית בשל היעדר ביצוע ניתוח קיסרי, רשלנות רפואית בניתוח הקיסרי עצמו ועוד. חושבת שנגרם לך רשלנות רפואית במהלך ניתוח קיסרי שהסבה לך, או לילדך נזקים? כדאי שתקראי.

ניתוח קיסרי – מהו?

ניתוח קיסרי הוא הליך מתחום ההליכים הכירורגים אשר במסגרתו רופא מבצע יילוד של הילד באמצעות ביצוע של חתך בבטן ורחם האישה.

מתי עולה הצורך בביצוע ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי עשוי להיות נצרך כאשר מתעורר סיבוך כזה או אחר במהלך היריון האישה. הלכה למעשה, במקרים מסוימים, ביצוע של ניתוח קיסרי עשוי להיות בגדר חובה. אף על פי כן, ניתוח קיסרי עשויה להיות מתוכנן מבעוד מועד, על פי נסיבותיה הרפואיות של האישה, ולאו דווקא להיות מבוצע תחת הכרח רפואי מיידי.

  • מצג עכוז – ניתוח קיסרי עשוי להיות הכרחי במקרה של “מצג עכוז” – כלומר, מקרה בו התינוק הפוך וכפות הרגליים שלו הן הראשונות בכיוון היציאה.
  • הריון עם כמה עוברים – במקרה שבו האישה יולדת יותר מעובר אחד, ייתכן כי יהיה צורך בניתוח קיסרי.
  • תינוק גדול – במקרה בו מימדי התינוק גדולים מדי על מנת שניתן יהיה ליילד אותו באופן טבעי, עשוי לעלות הצורך בביצוע ניתוח קיסרי.
  • תפקוד השליה – במידה והשליה אינה מתפקדת כפי שצריך, ייתכן ויבחר הרופא לבצע ניתוח קיסרי.
  • קיומו של סיכון עקב זיהום – במידה וקיים סיכון לבריאות העובר ו\או סיכון לאם עקב זיהום – יתכן והרופא יחליט לבצע ניתוח קיסרי באישה.

 

הסיכון בניתוח קיסרי

הלכה למעשה, משום שניתוח קיסרי הוא הליך כירורגי לכל דבר ועניין שמערב אזור רגיש ומרכזי בגוף האישה כמו הבטן, טעות של הרופא בעת ביצוע הניתוח הקיסרי עשויה להיות הרת גורל עבור האישה.

היעדר ביצוע ניתוח קיסרי

כפי שנאמר לעיל, במקרים מסוימים, ביצוע ניתוח קיסרי עשוי להיות מחויב במציאות על מנת לקיים את הלידה כשורה. ביצוע ניתוח קיסרי, כאשר הוא נצרך, עשוי למנוע נזקים בריאותיים לאם ולילוד ואף להציל חיים. אולם, לעתים, הרופא בוחר שלא לבצע ניתוח קיסרי – למעשה, במידה והרופא לא ביצע ניתוח קיסרי על אף, שעל פי נסיבות האירוע, היה צריך לבצע ניתוח קיסרי, יתכן וייחשב כרופא שהתרשל בתפקידו – על כל ההשלכות הנובעות מכך.

מה הציפיה מן הרופא

הרופא מחויב לעמוד בסטנדרט רפואי סביר בתחומו שממנו אסור לו לסתות. במידה ויסתה ממנו, ולא יפעל על פיו, הן באופן אקטיבי והן באופן פסיבי – ייחשב הוא כרופא רשלן.

מעקב אחר נשימת העובר

הלכה למעשה, מצופה מן הרופאים להיות ערים לקיומה של מצוקה עוברית – נשימה מהירה יותר מדי וכן כל אינדקציה אחרת המעידה על קיפוח נשימתי של העובר.

מודעות לגורמי סיכון

רופאים חייבים להיות מודעים לגורמי סיכון כאלה ואחרים הקשורים ביולדת.

  • סכרת הריון – סכרת הריון ממנה סובלת הילד הוא גורם סיכון שחשוב שהרופא יהיה מודע עליו בעת טיפולו באישה.
  • חשש מלידת עכוז – במידה והילד ממוקם באופן חריג ברחם האם, יתכן ויש מקום בביצוע ניתוח קיסרי. אולם, במידה והרופא מתעלם מגורם סיכון זה, הוא עשוי להחליט שלא לבצע ניתוח קיסרי – זאת, על אף שהוא נצרך בנסיבות העניין.
  • גודל התינוק – כאמור לעיל, כאשר גודל התינוק הינו גדול באופן חריג, עשוי הרופא להחליט על ביצוע ניתוח קיסרי על מנת ליילד את התינוק. אולם, במידה והרופא אינה מודע לגורם סיכון זה, עשוי להיגרם לאישה וכן, ליילוד נזק.

 

ההשלכות של היעדר ביצוע ניתוח קיסרי

היעדר ביצוע ניתוח קיסרי, על אף שהוא נצרך בנסיבות העניין, עשוי להוביל לנזקים רבים הן אצל האם והן אל היילוד.

היפוקסיה

במידה ומדובר במקרה של מצוקה עוברית, היעדר ביצוע של ניתוח קיסרי עשוי לגרום למקרה של היפוקסיה – כלומר, היעדר של חמצן בלידה. היפוקסיה עשויה לגרום לכך שייגרם ליילוד נזק עצבי, מוחי, שיתוק מוחין וכן, ליקוים אחרים מתחום הנוירולוגיה.

רעלת הריון

במידה והאם סובלת מרעלת הריון קשה, הן היא והן היילוד נמצאים בסכנה ממשית לחייהם. בשל כך, במידה ולא יתבצע ניתוח קיסרי, גם האם וגם היילוד נמצאים בסיכון ממשי לבריאותם.

ניתוח קיסרי שבוצע באיחור

ניתוח קיסרי שנצרך, באופן חירום, להצלת חייו של התינוק ו\או חייה של האם מצריך פעולה מהירה ומדויקת של הרופאים המטפלים. הלכה למעשה, ברגע שמתעורר סיבוך בהריון, עולה הצורך באבחון מהיר מיידי ויעיל של הבעיה הרפואית ובהתאם לסוגה לבצע ניתוח קיסרי באופן דומה. כאמור לעיל, במידה וניתוח קיסרי לא מבוצע עשוי היילוד לסבול ממצב של היפוקסיה – באופן דומה, עשוי תינוק לסבול מהיפוקסיה גם במקרים בהם הניתוח הקיסרי מתעכב ומבוצע בעיתוי מאוחר מדי.

ניתוח קיסרי שבוצע באופן רשלני

מלבד מקרים שניתוח קיסרי בוצע באופן מאוחר או לחלופין, לא בוצע בכלל – לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בתחום הניתוח הקיסרי קשורים בכך שהרופא שביצע את הניתוח התרשל בביצועו ובשל כך גרם לאישה או ליילוד נזקים כאלה ואחרים.

ניתוח קיסרי הוא הליך רפואי מסובך

כפי שנאמר לעיל, ניתוח קיסרי הוא הליך כירורגי מסובך ואף מסוכן שביצוע טעות במסגרתו עשוי לגרום להופעתם של סיבוכים רפואיים חמורים. הלכה למעשה, במידה והרופא ביצע את החיתוך באופן לא נכון שלא הולם את הפרקטיקה הרפואית הנוהגת בתחום הניתוחים הקיסריים ייתכן כי, כתוצאה מכך, ייגרמו נזקים הן ליילוד והן לאם.

נזקים לאם

ניתוח קיסרי שבוצע באופן רשלני, גם אם בזמן ובעיתוי הנכון, עשויים לגרום לכך שיופיעו זיהומים בגופה של האם; פגיעה באיברים פנימיים ואף הופעה של אלח דם שנובע מסגירה לא מקצועית של חתך הניתוח הקיסרי שביצע הרופא.

פגיעות אפשריות כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח קיסרי

כפי שסקרנו לעיל, ניתוח קיסרי שבוצע באופן רשלני, בין אם בשל היעדר ביצוע, איחור בביצוע, או ביצוע כושל ולא מקצועי בפני עצמו – עשויים להותיר הן את האם והן את היילוד עם נזקים שלעתים יכולים להיות אף קשים. יתרה מכך, למרבה הצער, רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עשויה להסתיים אף במוות.

פגיעה ביילוד

ניתוח קיסרי רשלני עשוי להוביל לכך שיופיעו אצל היילוד פציעות, פציעות קשות ואף מוות.

  • שבירת עצמות – הפעלת לחץ גדול מדי על העובר בעת הניתוח הקיסרי עלול לגרום לשבירת עצמותיו – זאת, עקב חולשת העצמות של היילוד הטרי.
  • סיבוך בנשימה – ניתוח קיסרי בכלל וניתוח קיסרי רשלני בפרט עשוי להוביל לכך שישחרר היילוד נוזלים מן הריאות באופן יתר – שחרור נוזלים רב זה עשוי להוביל להופעתם של קשיי נשימה בקרב היילוד.

 

פגיעה באם

ניתוח קיסרי רשלני עשוי להוביל לכך שיופיעו אצל האם פציעות, פציעות קשות ואף מוות.

  • איבוד דם – ניתוח קיסרי עשוי להוביל לאיבוד דם רב – הלכה למעשה, במידה והרופא התרשל בביצוע הניתוח הקיסרי, ייתכן ואבד דם רב מדי של היולדת מה שעשוי להוביל למותה.
  • הרדמה רשלנית – הרדמה במסגרת ניתוח קיסרי שמבוצעת באופן רשלני ובלתי מקצועי עשויה להוביל לפגיעות כאלה ואחרות ביולדת – בין היתר, בשל טעות במינון המתאים.

 

החשיבות בסיוע עורך דין מקצועי ומנוסה ברשלנות רפואית בניתוח קיסרי

עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ותחום הרשלנות הרפואית בניתוח קיסרי בפרט, הוא איש מקצוע שמכיר ועוסק במטריה המשפטית בתחום דיני הנזקין מדי יום. על כן, מדובר בדמות מפתח עבור תביעת הרשלנות הרפואית שלכם – הלכה למעשה, עורך הדין יוכל לבצע הערכה של סיכויי התביעה שלכם, להתמקד באיסוף הראיות המתאימות ולמעשה, ללוות אתכם מתחילת הדרך ועד קבלת הפיצוי הנכסף שיסייע לכם להחזיר את חייכם אל המוטב.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בלידה? לחץ כאן!

 

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי נדרש לרוב כאשר ישנו סיבוך כלשהו במהלך ההיריון, או כתוצאה מנסיבות רפואיות של האישה (כמו למשל בהיריון של מספר עוברים או כאשר תפקוד השליה לקוי).

אם מצבה של האישה דרש ביצוע ניתוח קיסרי אך הניתוח לא בוצע, ייתכן כי הן האישה ההרה והן העובר יימצאו בסכנה ממשית לבריאותם ולנזקים ארוכי טווח, ובמקרים מסוימים אף בסכנת חיים.

כן. במידה ולא בוצע ניתוח קיסרי כאשר המצב חייב את ביצוע הניתוח, או אם הניתוח בוצע בצורה רשלנית או לקויה, וכתוצאה מכך נגרם נזק לאישה ו/או לעובר – ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצויים בגין הנזק.

את התביעה מומלץ להגיש באמצעות עורך דין רשלנות רפואית, שיוכל להכין את התביעה בצרוה האיכותית והטובה ביותר, ולצרף אליה את המסמכים הנדרשים לחיזוק טענותיכם (לרבות חוות דעת של רופא מומחה בתחום).

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ