לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

איך ניתן לממש תביעת תאונת עבודה?

נפצעתם במהלך יום העבודה? יש לכם אפשרות לממש את הזכויות שלכם מן המוסד לביטוח לאומי, מחברת הביטוח ומקרנות הפנסיה השונות.  אך כיצד ניתן לממש זכויות אלו, באיזה סדר ובאיזה אופן? על מנת לאפשר לכם מימוש אפקטיבי שיענה על מכלול הצרכים שלכם לאחר הפציעה ולאורך זמן, מומלץ מאד להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום. במאמר זה יוסבר איך ניתן לממש תביעת תאונת עבודה ומדוע חשוב כל כך להתייעץ תחילה עם עורך דין תאונות עבודה לתכנון אסטרטגיה נכונה אל מול הגופים השונים.

תאונת עבודה

תאונת עבודה הינה תאונה שהתרחשה במהלך העבודה, בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה, וניתן להכיר בשלושה מקרים עיקריים כתאונת עבודה:

  • תאונת עבודה קלאסית – בסוג זה כלולות כל אותן תאונות המתרחשות באופן פתאומי ומפתיע, כגון תאונת דרכים, פציעה ממכונה, נפילה מגובה, וכן הלאה.
  • מיקרו טראומה – זוהי פגיעה הנגרמת כתוצאה מפעולה חוזרת ונשנית לאורך זמן של העובד בגלל אופי עבודתו, למשל מפעיל מלגזה המניע את ידו באותו האופן שוב ושוב לאורך תקופה ממושכת כדי להניע את ידיות המלגזה ונפגע בכתף, בצוואר, במרפק או במפרק כף היד כתוצאה מכך.
  • מחלת מקצוע – זוהי רשימה סגורה של מחלות אשר כבר הוכח הקשר בינן לבין מקצועו של העובד, כך שאין הוא צריך לצאת למאבק על הוכחת הקשר בין מחלתו לבין המחלה לבין המקצוע, רק להציג חשיפה אליו.

מקרים נוספים אשר עשויים להיחשב לתאונת עבודה הינם מחלות על רקע נפשי ופגיעה מינית. שני מקרים אלו, לאחר שהוכח הקשר הישיר להם למקום העבודה, ייתכן ויוכרו כתאונת עבודה. לדוגמא, עובד שעבד בתנאי לחץ קשים ועומס יתר וחלה בחרדה או בדיכאון, וכן עובד או עובדת שהוטרד על רקע מיני ונפגע גופנית או נפשית עקב כך.

מה עושים במקרה של תאונת עבודה?

במקרה של תאונת עבודה ניתן לפנות למספר גופים על מנת לקבל פיצוי כספי. מותר לפנות למספר גופים במקביל אך לא יתקבל כפל פיצויים אלא רק מיצוי זכויות ממספר מקורות. להלן הגופים המטפלים במקרה של תאונת עבודה:

  1. המוסד לביטוח לאומי – המוסד מעניק דמי פגיעה למשך תקופה של עד 13 שבועות כסיוע ראשוני מיד לאחר הפציעה. לאחר מכן, ייבדק שנית מצבו של הנפגע ואם יתברר כי נותר עם נכות, ניתן לעלות לוועדה רפואית ולקבוע אחוזי נכות. על פי גובה אחוזי הנכות שנקבעו ייגזרו הזכויות הנוספות כגון מענק חד פעמי, קצבת נכות, הטבות והקלות שונות.
  2. קרן הפנסיה – קרן הפנסיה מעניקה קצבת נכות לזכאים. שימו לב כי במסגרת התקנונים, הקצבה משולמת למי שכושר העבודה שלו נפגע מעל 25% ולא מסוגל לעבוד בעיסוק שלו או בכל עיסוק סביר אחר. בנוסף קרן הפנסיה תשלם את הפרמיות במקום העובד והמעביד.
  3. ביטוח מנהלים – ביטוח מנהלים גם הוא מכיל רכיב של אובדן כושר עבודה. היתרון של ביטוח מנהלים הוא שלרוב מכיל כיסוי מקצועי של אובדן כושר עבודה.

מדוע חשוב כל כך לפנות לעורך דין כדי לממש תביעת תאונת עבודה?

במידה ונפגעתם, סביר להניח שאתם מתאוששים מן הפגיעה בבית ומחלימים. במקרה כזה, מאבק בירוקרטי בגופים שלעיתים קרובות מגישים כתף קרה למבוטחיהם יהיה קשה ביותר. להלן כל הסיבות מדוע חשוב כל כך לפנות לעורך דין תאונות עבודה כדי לממש תביעת תאונת עבודה:

ייעוץ, ליווי, ייצוג והדרכה – עורך הדין הבקיא בחברות הביטוח ובמוסד לביטוח לאומי יעזור לכם לבנות תיק רפואי, ייצג אתכם בוועדות הרפואיות השונות, וידאג שאתם מקבלים את מלוא הזכויות שלכם, כל זאת בזמן שאתם מתאוששים בבית ומחלימים.

תכנון אסטרטגיה מיטבית – על מנת להגיע למיצוי זכויות, חשוב לבדוק מה הזכאות שלכם ועל אילו פוליסות ביטוח אתם חתומים. בצורה זו ניתן לתכנן מראש את האסטרטגיה המועילה ביותר עבורכם אשר תאפשר לכם מיצוי זכויות לאורך זמן משילוב של מספר גופים במקביל, או בזה אחר זה.

צמצום הסיכוי לדחיית הבקשה – כדי שלא תטרחו סתם ותתאכזבו לאחר שגופים אלו ידחו את הבקשה שלכם, ניתן לצפות מראש מה יהיו הטענות השונות של חברות הביטוח או המוסד לביטוח לאומי, ולפעול בעניין על מנת לצמצם את הסיכוי שתידחו. עורך דין יכול להגיש עררים וערעורים שונים, ולדאוג למימוש מלא של כל זכויותיכם. לכן חשוב כל כך להתייעץ עוד לפני שמגישים את המסמכים השונים.

מעוניין להיעזר בעו”ד תביעת תאונות עבודה? לחץ כאן !

איך ניתן לממש תביעת תאונת עבודה?

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה

כעקרון, הדרך אל מימוש תביעת תאונת העבודה היתה אמורה להיות קלה ופשוטה, רק להגיש מסמכים לחברת הביטוח ובזה סיימנו. אבל המציאות לפעמים טופחת על פניהם של המבוטחים המגלים כי היא דווקא נוטה להערים קשיים. באמצעות פנייה לעורך דין הבקיא בתחום ניתן לנהל את הבקשה למימוש תביעת תאונת עבודה מול חברת הביטוח בצורה אפקטיבית הרבה יותר, תוך מתן מענה לכל בעיה בדרך.

בכל מקרה של תאונת עבודה יש לפנות לגופים המטפלים על מנת לקבל פיצוי וסיוע. הגוף הראשון שאליו בדרך כלל פונים הינו המוסד לביטוח לאומי, אשר מעניק דמי פגיעה כשלב ראשון מיד לאחר התאונה. בשלב השני ניתן לעבור ועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות וגם לפעול במקביל לחברת הביטוח ולקרן הפנסיה. באמצעות ליווי והדרכה של עורך דין, וכמובן גם ייצוג שלכם בועדות הרפואיות השונות, ניתן יהיה להגיע למיצוי זכויות באופן מלא.

עורך דין הבקיא בתחום מימוש תביעת תאונת עבודה יכול לסייע רבות. הוא יכול להעניק ייעוץ ראשוני ולהסביר על הזכויות שלכם, הוא יכול לייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות על מנת שתמצו את הזכויות שלכם, והוא יכול לנהל את תיק התביעה שלכם מול חברות הביטוח, כל זאת בזמן שאתם מתאוששים מן הפציעה ומחלימים ממנה.

במידה ונפגעתם בתאונת עבודה, יש לכם זכויות למימוש הן במוסד לביטוח לאומי, והן בקרן הפנסיה, והן בביטוח המנהלים. לאחר הפגיעה מומלץ לפנות לעורך דין אשר ימליץ על אסטרטגיה נכונה כיצד ומתי לפנות לכל אחד מן הגופים, ויוכל גם לייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ובניהול התיק שלכם מולם. בדרך זו זכויותיכם יישמרו ותוכלו למצות אותן באופן המועיל והמיטבי ביותר עבורכם לאורך זמן.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ