המדריך לתביעת תאונת דרכים פגע וברח

אם אתם תוהים לגבי זכויותיכם בכל הנוגע לתאונת דרכים שמוגדרת כ’פגע וברח’ שנקלעתם אליה, לפניכם מדריך שיצייד אתכם בכלים החשובים להתמודדות והגשת תביעת תאונת דרכים פגע וברח

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע שנפגעים שחוו נזקי גוף לאחר תאונת דרכים, זכאים לקבלת פיצויים מחברת הביטוח של הרכב הפוגע.

אלא שמטבע הדברים, בתאונת דרכים ‘פגע וברח’, הרכב הפוגע נמלט מאזור התרחשות התאונה, בלי להגיש סיוע ראשוני, וכמובן ללא השארת פרטים אישיים. החוק הפלילי קובע שזוהי עבירה פלילית חמורה והנהג הנמלט צפוי לקבל גם עונש מאסר, במיוחד בשל ההשלכות שיש להתנהלות זו על הנפגע וזכאותו להגיש תביעה לפיצויים.

אז בואו נדבר קצת על האופן שבו כדאי להתנהג אם נקלעתם לתרחיש כזה, ואתם מודאגים מסיכוייכם להגיש תביעת תאונת דרכים פגע וברח.

הפתרון החוקי במקרה של תאונות פגע וברח

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מכיר בהשלכות תאונת דרכים פגע וברח על הנפגע, ומצא פתרון לנפגע שאינו יכול לנקוב בזהות הנהג של הרכב הפוגע, ומכאן גם שאינו יכול לתבוע את הפיצויים. במסגרת החוק, הוקם תאגיד ציבורי שנקרא “קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים”, שעזר משנת 2017 ליותר מתשע מאות נפגעי תאונות פגע וברח. 

החלק העיקרי של המימון לפעילות קרן זו מגיע מהציבור, באמצעות ביטוח החובה של רכבים, וחלוקת הסיכון על כל הציבור.

איך זה עובד?

החוק קובע שנפגע בתאונת דרכים פגע וברח שאינו מצליח למצוא את פרטי הרכב שפגע כדי להגיש תביעת תאונת דרכים פגע וברח, וגם מאמצי המשטרה לאתר את הרכב הפוגע ובעליו עלו בתוהו, יכול לקבל את הפיצוי מ”קרנית”, בתנאי שמתקיימים התנאים במקרים אלו:

  • הנפגע היה מעורב בתאונת דרכים שמוגדרת ‘פגע וברח’.
  • הרכב הפוגע היה מבוטח בחברת ביטוח בתהליכי פירוק.
  • הרכב הפוגע היה רכב גנוב; לנהג הפוגע לא היה רישיון נהיגה בתוקף; הרכב הפוגע לא היה מבוטח על פי החוק; או שהנהג הפוגע השתמש ברכב שלא בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח.

חשיבות הייעוץ המשפטי בתאונות פגע וברח

לפני שפונים לחברת “קרנית”, חשוב לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין תאונות דרכים, כדי להבין את מכלול אפשרויות הגשת תביעת פיצויים בתאונות דרכים פגע וברח. הליך הגשת התביעה וההתנהלות מול קרנית יכולה להיות מורכבת, היות והנפגע יתבקש להוכיח את התרחשות תאונת הדרכים והימלטות הרכב הפוגע מאתר התאונה, מבלי להשאיר פרטים מזהים.

קרנית היא תאגיד ממשלתי שהוקם במטרה למנוע מקרי מרמה, ולכן הדרישות מחמירות וחוקרים מטעם הקרן מנסים לברר האם הנפגע נקט בכל המאמצים על מנת לאתר את הרכב הפוגע, כולל ניסיונות לאתר את הנהג שנמלט, והפיצויים לנפגע יאושרו רק אם וכאשר יתברר שאכן אין אפשרות לגבות פיצויים מהנהג הפוגע. 

התנהלות בסוגיה מורכבת זו עם עו”ד תאונות דרכים שמלווה אתכם, מגדילה את סיכוייכם לזכות בפיצויים המגיעים לכם על פי חוק. 

זקוק לסיוע של עו”ד אובדן כושר עבודה – לחץ כאן

תאונת דרכים

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ