תאונות דרכים עם אופנוע

אופנועים נחשבים מבחינת החוק לרכב ממונע כמו כל רכב אחר. לכן, יש את החובה לרכוש ביטוח חובה, כי אם נקלעתם לתאונת אופנוע, חוק הפיצויים חל עליכם. במילים אחרות, חברת הביטוח שבה רכשתם את הביטוח תפצה אתכם בגין נזקי גוף וזאת ללא קשר למי אשם בתאונה.

הקושי בהתמודדות עם חברת הביטוח

יחד עם המשמעויות הבריאותיות, הגופניות והנפשיות של תאונות דרכים, יש את הצורך להתמודד עם חברות הביטוח, שלפני שהן משחררות כספים לטובתכם, יערימו עליכם מספיק קשיים גם אם הכספים האלה מגיעים לכם בצדק, סתם כי זה התפקיד שלהן. למשל:

מה שלא מגובה בתיעוד, יתכן שלא קרה. כשהתאונה או ההחלקה על הכביש לא דווחה למשטרה, או שאין במקום עדי ראייה להתרחשות האירוע,  או ההחלקה על הכביש, ולא קיבלתם טיפול רפואי בבית החולים, לא קיים תיעוד רפואי שמוכיח את התרחשות התאונה.

תאונות דרכים עם אופנוע מוגדרות כ’תאונה עצמית’

לפחות ברוב המקרים. כלומר, חברת הביטוח תנסה לטעון שמכיוון שרק אתם נוהגים באופנוע, לא היו מעורבים באירוע אנשים נוספים ולכן רוב הסיכויים הם שהתאונה התרחשה באשמתכם. לכן חשוב להוכיח, באמצעות מסמכים רלוונטיים ועדי ראייה את התרחשות התאונה. המסמכים הדרושים להצגה הם:

  • צילום מקום התרחשות התאונה.
  • דו”ח פינוי לבית החולים באמבולנס.
  • קבלות מהמוסך בגין תיקונים לאופנוע לאחר התאונה.
  • צילומים מבית החולים על חבלות ופגיעות גופניות.
  • כל האישורים הרפואיים הקשורים לתאונה.

לא כל אחד יודע לאמוד את הנזק

יתכן שמגיעים לכם פיצויים מהביטוח הלאומי, מחברת הביטוח שבה ביטחתם את האופנוע, מקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים שברשותכם במסגרת מקום העבודה, וייתכן שאפילו ממקום העבודה, אם התאונה התרחשה בדרך לעבודה. על מנת להבין מה הזכויות שלכם מכל אחד ואחד מהגורמים הנ”ל חשוב להיוועץ בעו”ד תאונות דרכים מקצועי ומיומן.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם, יש להציג שורה של הוכחות להתרחשות התאונה, על מנת למצות את מלוא זכויותיכם.

לכן חשוב לאסוף את המסמכים הדרושים שיקלו עליכם לגבש כתב תביעה שלם ומקיף אותו תקבל חברת הביטוח. מומלץ שלא להמתין ולהשתהות, ולקבל את הייעוץ המשפטי המתאים של משרד עורכי דין שעוסק בייצוג נפגעי תאונות דרכים עם אופנוע, כדי לוודא שלא שכחתם כלום, שתביעתכם מטופלת במלוא הרצינות, ולעתים אף לזרז את ההליכים.

למאמר: תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

למה חשוב לקבל ליווי משפטי?

ראשית, חשוב שתדעו איך להציג את הראיות המתאימות להתרחשות התאונה. חברת הביטוח תנסה לטעון שבחרתם לנהוג על כלי מסוכן שמועד “לפורענויות” על הכביש, מתוך ניסיון להתנער מאחריותה לתשלום הפיצויים.

אלא שעם ייצוג משפטי הולם, התמונה נראית אחרת לגמרי. אז פשוט בואו לפגישת ייעוץ במהלכה נבחן את המקרה שלכם, נאמוד את סיכויי הצלחת תביעתכם, ונגבש את התביעה המתאימה.

עורכי הדין במשרדנו עוסקים בייצוג נפגעי תאונות דרכים עם אופנוע ויעזרו לכם להוכיח פגיעה פיזית או נפשית שנגרמה לכם כתוצאה מהתאונה. לא רק שהליווי המקצועי חוסך לכם הרבה עוגמת נפש בהתנהלות מול הגופים השונים, אתם יכולים גם להגדיל באופן משמותי את גובה הפיצויים שתקבלו.

תאונת דרכים עם אופנוע לבן

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ