10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

מאמר זה כולל 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה. למי שירצה להעמיק ידע ניתן להיכנס למאמרים מקצועיים ממוקדים תחת השאלות השונות.

מה נותן הכיסוי לאובדן כושר עבודה?

הכיסוי לאובדן כושר עבודה מקנה למבוטח פיצוי בסך של 75% מהשכר בו הוא בוטח במהלך 12 החודשים שקדמו לקרות מקרה הביטוח. בנוסף, המבוטח יהיה זכאי לשחרור מתשלום הפרמיות, כלומר חברת הביטוח או קרן הפנסיה נכנסת בנעלי העובד והמעסיק ומשלמת במקומם לקרן הפנסיה או לביטוח המנהלים את רכיבי התגמולים והפיצויים, כל עוד נמשך מצב של אובדן כושר עבודה.

למאמר: אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה


האם מחלת נפש מזכה בתגמולי אובדן כושר עבודה?

כן. מצב של אובדן כושר עבודה נפשי אינו שונה כלל מאובדן כושר עבודה הנגרם מסיבות רפואיות אחרות.
ההבדל בין שני המצבים הוא כי פעמים רבות חברות הביטוח מערימות קשיים על מי שסובל ממחלת נפש או בעיה נפשית, וכן החולה עצמו במקרים רבים נמנע מההתמודדות מול חברת הביטוח אשר מטבע הדברים יכולה להכניס אותו למצב של לחץ או אפילו חרדה.

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי

מה חבות המעסיק בהפרשות לאובדן כושר עבודה?

כל עובד זכאי לקבלת הפרשות לביטוח פנסיוני, כלומר ביטוח מנהלים או קרן פנסיה, הכוללים בין היתר גם כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה.

למאמר: חוק ביטוח אובדן כושר עבודה

למאמר: חובת המעסיק להפריש לפנסיה לעובדים

למאמר: מעסיק שלא שילם לפנסיה והעובד איבד כושר עבודה או נפטר

האם ניתן לקבל פיצוי לאובדן כושר עבודה גם מחברת הביטוח וגם מהביטוח הלאומי?

בעיקרון לא. במרבית המקרים הפיצוי המשולם על ידי חברת הביטוח או קרן הפנסיה מוגבל לסך של 75% מהשכר המבוטח. כלומר, לא ייתכן מצב שבו המבוטח יקבל גם מהביטוח הלאומי וגם מחברת הביטוח סכום העולה על 75% משכרו (למעט מקרים בהם יש הרחבה בפוליסה שמאפשרת קבלת פיצוי עד 100% מהשכר המבוטח).

עם זאת, חשוב מאוד לציין כי המגבלה קיימת רק במקרה של גמלת תאונת עבודה. לעומת זאת, אין שום מניעה לקבל בו זמנית קצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי וקצבת נכות או קצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח. במקרה כזה, הביטוח הלאומי לא ישלם תוספות לקצבה כגון תוספת תלויים.

למאמר: פיצויים אובדן כושר עבודה

למאמר: אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

האם יש הבדל בין הכיסוי לאובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים מול קרן פנסיה?

בעיקרון, שני המוצרים אמורים לתת מענה דומה למקרה של אובדן כושר עבודה שהוא 75% פיצוי מהשכר המבוטח וכן שחרור מתשלום פרמיות.
אולם, ההגדרות של הכיסוי הביטוחי שונות בין קרן פנסיה לביטוח מנהלים, ואף שונות בין ביטוחי המנהלים שונים. לכן חשוב מאוד לקרוא את תנאי הפוליסה או תקנון קרן הפנסיה הרלוונטי או להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה.

למאמר: סוגי הפוליסות לאובדן כושר עבודה

מה זו תקופת המתנה?

תקופת המתנה היא תקופה של בדרך כלל 3 חודשים מיום קרות מקרה הביטוח, כלומר מאותו היום בו המבוטח איבד את כושרו לעבוד, ועד לרגע שחברת הביטוח מתחילה לשלם. ישנן פוליסות בהם יש סעיף המכונה פרנצ’יזה שמשמעותו תשלום של פיצוי רטרואקטיבי על תקופת ההמתנה לאחר שזו מסתיימת.

מה זו תקופת אכשרה?

בקרן פנסיה יש תקופת אכשרה של 5 שנים (60 חודשים) בהן המבוטח לא מבוטח בגין המחלות הקיימות עימן הצטרף לקרן הפנסיה, אולם בחלוף 5 השנים הוא יהיה מבוטח לכל דבר ועניין כאילו שהצטרף לקרן בריא.
בביטוח מנהלים אין תקופת אכשרה ולמעשה הביטוח נכנס לתוקפו מהיום הראשון וזאת על בסיס הצהרת הבריאות שממלא המבוטח בעת ההצטרפות.

למאמר: חשיבות הצהרת בריאות בפוליסות ביטוח

למאמר: מהן החרגות בפוליסת אובדן כושר עבודה?

מתי תביעת אובדן כושר עבודה מתיישנת?

תביעת אובדן כושר עבודה מתיישנת בתום 3 שנים ממועד קרות מקרה הביטוח אולם חשוב להבין כי מדובר ב”עילה מתחדשת”, כלומר, ההתיישנות היא לא על כל התביעה אלא רק על התקופה שלפני 3 השנים האחרונות (חודש 37 ואילך אחורה). חשוב מאוד לציין כי מירוץ ההתיישנות ייעצר רק עם הגשת תביעה לבית המשפט ולא תביעה לחברת הביטוח עצמה.
כמו כן, במקרים אובדן כושר עבודה נפשי בהם המבוטח לא היה מסוגל לטפל בעניינו מפאת מחלתו, ההתיישנות לא תיספר על אותן תקופות בהן לא היה מסוגל לכך.

למאמר: מתי חלה התיישנות תביעת אובדן כושר עבודה?

מה קורה כאשר סוכן הביטוח לא דאג לי לכיסוי לאובדן כושר עבודה?

במסגרת מקום העבודה חלה חובה מוחלטת על המעסיק לוודא כי לעובד קיימת תוכנית ביטוח פנסיוני הכוללת כיסוי לאובדן כושר עבודה. אולם במקרים מסויימים דווקא סוכן הביטוח הוא זה שמתרשל ולא דואג לעובד לכיסוי אובדן כושר עבודה מלא ובזמן. במקרים כאלה חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין אובדן כושר עבודה.

למאמר: רשלנות סוכן ביטוח או חברת ביטוח ברכישת ביטוח אובדן כושר עבודה

איך מגדילים את הסיכוי לזכות בתביעת אובדן כושר עבודה?

במקרה של חלילה אובדן כושר עבודה, כדי להגדיל את הסיכוי לזכות בתביעה יש לצרף כמה שיותר אישורים רפואיים עדכניים ורלוונטיים מתחומי הפגיעה או המחלה, וכמו כן חוות דעת מסודרות ומנומקות של מומחים מתחום הפגיעה או המחלה, ובמיוחד חוות דעת של רופא תעסוקתי. כאשר חברת הביטוח מערימה קשיים יש להיעזר בעורך דין אובדן כושר עבודה מיומן אשר זה תחום עיסוקו.

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

ולמאמר: איך ניתן להצליח בהגשת תביעות אובדן כושר עבודה

צפו בסרטון: תשובות לשאלות נפוצות באובדן כושר עבודה:


מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות? לחץ כאן!

שאלות ותשובות - 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה נותן למבוטח פיצוי שעומד על 75% מהשכר שבו הוא בוטח במהלך השנה שקדמה לקרות המקרה שהוביל לאובדן כושר עבודה.

בעיקרון לא. במרבית המקרים, הסכום הפיצויים שניתן לקבל בגין אובדן כושר עבודה מוגבל ל- 75% מהשכר המבוטח, ולכן לא ניתן לקבל כפל פיצוי משני הגופים האלו שיעבור את אותה התקרה.

תקופת ההתיישנות היא 3 שנים ממועד קרות המקרה שבגינו נדרשתם להפעלת הביטוח. ההתיישנות תיעצר רק עם הגשת תביעה לבית המשפט, ולא עם הגשת התביעה לחברת הביטוח.

ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין המומחה בתחום אובדן כושר עבודה, שידע כיצד לטפל בתביעה בצורה הנכונה ביותר ואילו מסמכים נדרשים כדי לחזק את בסיס התביעה ולהגדיל את סיכויי קבלתה.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ