עורך דין רשלנות רפואית וגנטיקה

ההתקדמות האסטרונומית של הרפואה בשנים האחרונות הביאה איתה את היכולת של מטופלים לקבל הרבה יותר מידע אודות מצבם הבריאותי האישי כמו גם מצבם של צאצאיהם. המידע הזה הוא קריטי במיוחד עבור אנשים שרוצים להביא ילדים לעולם, ורוצים לקבל תמונה מלאה לגבי היתכנות של בעיות פוטנציאליות בעתיד. בדיקות של רצף גנטי הן חשובות לכל אחד, אם כי גם כאן יש לעיתים התנגשות בין רשלנות רפואית וגנטיקה שכולנו רוצים להימנע ממנה.

אנו נעריך מראש את הסיכוי המשפטי על בסיס בחינת החומר הרפואי, שלחו לנו:

לאחר שנבחן את החומר נחזור ונעדכן אתכם ובמידה ונחשוב כי יש לתביעתכם סיכוי ממשי נזמן אתכם לפגישה.

יש חשש לרשלנות רפואית?
השאירו פרטים להערכת סיכויי התביעה וגובה הפיצויים הצפוי:
יש חשש לרשלנות רפואית?
השאירו פרטים להערכת סיכויי התביעה וגובה הפיצויים הצפוי:

ראיון עם עו"ד כפיר דיין דובב בנושא תביעות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית וגנטיקה

רשלנות רפואית וגנטיקה: מה הקשר בין רשלנות רפואית לבדיקות גנטיות?

החיבור בין רשלנות רפואית וגנטיקה הוא מורכב מאוד, ולמרות הקדמה והכלים הטכנולוגיים, גם כאן יש מרווח טעות שיכול להיות מצער מאוד. גם הרופאים הטובים ביותר יכולים לפספס או לאבחן לא נכונה, אך השאלה היא איך הם עושים זאת. יש מגוון רחב של טעויות, שמתחילות מטעויות בלתי נמנעות, ממשיכות לטעויות בתום לב, או טעויות מקצועיות לגיטימיות, ועד לרשלנות לרפואית בצורה מאוד בולטת. אז מתי אבחון לא נכון הופך לרשלנות? יש נקודה מאוד ברורה.

מה הייחוד של גנטיקה ברפואה המודרנית?

בנושא של רשלנות רפואית וגנטיקה היא שונה, מכיוון שהרופאים עובדים על חיבורים בין שני אנשים שונים, ולאו דווקא על בנאדם אחד. הפציינט, למעשה עוד לא נולד, ויש לוודא כי החיבור בין שני ההורים שלו לא יכול לגרום לו נזק. התחום הולך קדימה בכל רגע, וכל הזמן יש התגלות של פגמים גנטיים חדשים אותם יש לבדוק.

הבדיקה הגנטית הבסיסית היא מתבקשת, כדי למצוא היתכנות למומים גדולים ומשמעותיים, אך אנשים יכולים לשלם עוד ולהיבדק לעומק, על כל הרצף הגנטי שלהם, כדי לבדוק מחלות חדשות ו/או שוליות יחסית. ויש הרבה אנשים שעושים כך.

מה הייחוד של גנטיקה ברפואה המודרנית?

מתי מבצעים בדיקות גנטיות?

ייעוץ גנטי נעשה בחלק מהמקרים עוד לפני ההריון, וגם בשלב מוקדם שלו, על מנת שלהורים תהיה את האפשרות להפסיק את ההריון, במקרה שיש לעובר פוטנציאל להיוולד אל תוך חיים קשים במיוחד. רשלנות רפואית בייעוץ גנטי יכולה להתרחש כאשר הרופא לא מזהה פגמים מהותיים מכל סיבה, ולא נוהג כמו שהיה נוהג הרופא הסביר. כלומר, לא מזהה את האפשרות לבעיה, ולא מפנה את הזוג לבדיקות נוספות, או לחוות דעת נוספת.

על רשלנות רפואית באבחון מחלות גנטיות והדרכים למניעתה

על רשלנות רפואית באבחון מחלות גנטיות והדרכים למניעתה

בנושא של רשלנות רפואית באבחון מחלות גנטיות יש משמעות רבה גם ליחס של הרופא. לא מדובר בפעולה שנעשית תחת לחץ, ולכן, אפשר להוריד את האלמנט הזה מהשולחן. הרופא צריך להתייחס בשיא הכבוד ובכובד ראש לפציינטים שלו. אסור לו להסתיר מהם מידע, ועליו לתת להם את כל האפשרויות.

בנוסף, עליו להפנות אותם להמשך טיפול, ואם יש לו סוג מסוים של הסתייגות, עליו לתת לרופא אחר לטפל במקרה. הרופא לא יכול להמשיך את הטיפול או להמליץ על כיוון מסוים, מבלי להיות בטוח בכך במאת האחוזים.

למאמר: רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

מתי רשלנות רפואית וגנטיקה נפגשות?

רשלנות רפואית בביצוע בדיקות גנטיות יכולה להתרחש כאשר בדיקות הדם לא נלקחות כהלכה, כאשר נוצר נזק בעקבות בדיקת מי שפיר שנעשית לא כמו שצריך, או כאשר נוצר בלבול עם מסמכים שיכול לגרום לנזק.

הרי רשלנות רפואית במקרים כאלו יכולה להוביל לשתי תוצאות קשות – הפסקת הריון שלא לצורך, או הבאת ילד עם מום קשה לעולם, כאשר ההורים לא היו מודעים לכך, והיו יכולים לקבל על כך מידע. בסופו של דבר, עדיין כ-3 אחוזים מהלידות מסתיימות עם ילד עם מום מסוים.

רשלנות רפואית בייעוץ גנטי

מה אפשר לפספס בזמן בדיקות גנטיות?

בתוך עולם הרשלנות הרפואית והחיבור לגנטיקה, יש הרבה מאוד תתי קבוצות של בעיות. כך למשל, יש עניין של רשלנות רפואית באבחון מחלות תורשתיות שהוא נושא בעייתי מאוד. מכיוון שמדובר על מחלות תורשתיות, יש הרבה יותר סיכוי שיש מידע על כך גם אצל הנבדקים וגם אצל ההורים שלהם, כך שהרבה יותר קל לפספס את הנושא.

רופא גנטיקה צריך לעבור על כל הפרטים שיש לו, על השושלת של המשפחה ומצבה הרפואי, ולעשות עבודה יסודית אשר מסתכמת למסקנה חד משמעית בנוגע להיתכנות של בעיה תורשתית.

מה יכול לקרות בזמן בדיקות גנטיות שעלול להיחשב כרשלנות רפואית גנטיקה?

מה יכול לקרות בזמן בדיקות גנטיות שעלול להיחשב כרשלנות רפואית גנטיקה?

ישנם הרבה מאוד דברים שיכולים לגרום לכך שרופא ימעד, ויכניס את עצמו למצב של רשלנות רפואית באבחון מחלות גנטיות ותורשתיות. יש הרבה מאוד בעיות שיכולות לקרות בדרך, וצריך להיות ערניים מאוד לכך. חלק מהדברים שיכולים לקרות הם:

  1. אי הפניה של זוגות לביצוע בדיקות גנטיות הרלוונטיות אליהם לאור מצבם הבריאותי.
  2. אי הפניה של הזוג להמשך של בדיקות גנטיות על סמך בעייתיות בבדיקות הראשוניות.
  3. כשלים בתהליכים כירורגים פולשניים הנוגעים לבדיקות גנטיות כמו בדיקת מי שפיר וסיסי שלייה.
  4. פענוח לקוי של הבדיקות הגנטיות בגלל חוסר מקצועיות, חוסר ידע, או זלזול.
  5. פענוח לוקה בחסר של הבדיקות הגנטיות בגלל חוסר מקצועיות, חוסר ידע או זלזול.

מה הן התוצאות של רשלנות רפואית בבדיקות גנטיות?

הפענוח השגוי של הבדיקות הגנטיות בדרך כלל גורם כאמור לשתי תוצאות הרסניות – אי זיהוי של המוטציה וילודה של ילד עם מום קשה, או זיהוי שגוי של המוטציה שמוביל להפלה שלא לצורך. על כך רופאים צריכים לדעת לתת את הדין. רופאים, בעיקרון, עובדים לפי פרוטוקולים מאוד מסודרים, ואם הם אינם בטוחים באבחון, הם צריכים לשלוח אנשים לאבחון נוסף. כאשר זה לא קורה, יש כאן חשד גדול מאוד לרשלנות רפואית, שיכול להוביל למשפט ופיצויים.

מה הן התוצאות של רשלנות רפואית בבדיקות גנטיות?

כיצד נפגעי רשלנות רפואית וגנטיקה יכולים להשיג פיצוי בגין העוול שנגרם להם?

כאשר אדם חושב שהוא היה קורבן לרשלנות רפואית, הוא צריך לפתוח בתהליכים אקטיביים כדי להשיג את הפיצוי המגיע לו. יש לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית וגנטיקה ולהיות ערוכים למשפט מורכב וקשה מול צוות סנגורי של מוסד רפואי. הדבר החשוב ביותר כאשר עובדים עם עו”ד רשלנות רפואית וגנטיקה הוא לתעד את כל התהליך מול הרופא, לשמור את המסמכים, וכמובן, לעבוד עם עורך דין איכותי בעל ניסיון ספציפי בנושא.

הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית וגנטיקה

הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית וגנטיקה

היתרון הגדול ביותר של עורכי דין לתביעות רשלנות רפואית, הוא היכולת שלהם להשיג חוות דעת רפואיות. חוות דעת רשלנות רפואית וגנטיקה זה לא דבר קל להשיג, ומשהו שיכול להיות גם מאוד יקר. הרופאים בעלי השם לא ששים לתת חוות דעת נגד קולגות, ולא רוצים לפגוע גם בעצמם. לכן, לרוב, המסמכים הללו מושגים באמצעות קשרים ויכולות של עורכי דין גם להשיג מחיר טוב עבור הלקוחות שלהם.

למאמר: תביעת רשלנות רפואית

למה יכולים לקוות קורבנות של רשלנות רפואית בבדיקות גנטיות?

התהליך של משפט בנושא רשלנות רפואית הוא מאוד ארוך וקשה, ויכול להיות גם קשה מנטלית. הקורבנות איבדו ילדים או הולידו ילדים עם קשיים עצומים, ששינו את חייהם ודורשים הקרבה בלתי נגמרת בכל הנוגע לתשומת לב וכסף. חשוב מאוד להישמע להוראות עורך הדין, שמכיר את התחום ויודע כיצד אפשר לנצל את הפרצות הקטנות בחוק לטובת הלקוח.

עורך הדין ינסה להוכיח שהרופא לא פעל לפי הפרוטוקולים, ולא לפי שהיה נוהג הרופא הסביר, ובכך גרם נזק בלתי הפיך בגלל חוסר מקצועיות, חוסר ידע או זלזול. אם יצליח להוכיח זאת, הלקוחות שלו יקבלו פיצוי נאה במיוחד. זקוקים לסיוע משפטי איכותי של עורך דין רשלנות רפואית וגנטיקה? לחצו כאן!

למה יכולים לקוות קורבנות של רשלנות רפואית בבדיקות גנטיות?

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית וגנטיקה

בימינו, ניתן לבחון את הרצף הגנטי של האדם על מנת לדעת על היתכנות של בעיות גנטיות פוטנציאליות בעתיד, לרבות בעיות שעוברות בתורשה לילדינו. עם זאת, ישנם מקרים בהם ישנן טעויות באבחון ופענוח הבדיקות הגנטיות, שעלולים לעלות כדי רשלנות רפואית.

כאשר רופא שוגה באבחון מחלות גנטיות, או מעניק אבחון לקוי או חלקי, ההורים נסמכים על דבריו של הרופא מתוקף היותו איש מקצוע – וכך עלולים לקבל החלטות שגויות בנוגע להיריון והלידה, המבוססות על שגיאתו של הרופא.

למשל כאשר בדיקות הדם נלקחות בצורה לא טובה, כאשר הבדיקה מתבצעת בצורה חלקית או לקויה, כאשר ישנו פענוח לא נכון של תוצאות הבדיקה או פענוח חלקי בלבד, כאשר לא מדווחים להורים את מלוא תוצאות הבדיקות ועוד.

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית, באמצעות עו”ד, וכך לקבל פיצויים.

לחצו למאמרים נוספים בנושא -
עו"ד כפיר דיין דובב לוגו

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים
נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ