עורך דין רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

גם היום, כשהטכנולוגיה והמחקרים בתחום הסרטן יכולים להציל חיים, גילוי מוקדם של מחלת הסרטן משפיעה באופן ישיר על סיכויי ההחלמה של החולים. לרופאים – בין אם רופאי משפחה, מומחים בתחום יש אחריות גדולה על כתפיהם, במיוחד כשמדובר על חוות הדעת ראשונית המשפיעה באופן ישיר על סיכויי ההחלמה מהמחלה ואופי הטיפול.  באילו מקרים ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה?

מחלת הסרטן היא מחלה שיכולה להיות סופנית – ולכן גילוי מוקדם של המחלה הוא קריטי ביותר מכיוון שכך ניתן לצמצם בצורה משמעותית את קצב שליחת הגרורות לאיברים שונים ולספק טיפול רפואי מהיר ככל האפשר.

מטופלים רבים המרגישים לא טוב, או הסובלים מכאבים הולכים בשלב הראשון לרופא המשפחה על מנת שייתן להם חוות דעת מקצועית ויפנה אותם להמשך הבדיקות. כבר בשלב זה על הרופא לעשות הערכה מקיפה של הסימפטומים ולהפנות את המטופל לכל הבדיקות הנדרשות כדי לאבחן את המצב הרפואי של המטופל.

אנו נעריך מראש את הסיכוי המשפטי על בסיס בחינת החומר הרפואי, שלחו לנו:

לאחר שנבחן את החומר נחזור ונעדכן אתכם ובמידה ונחשוב כי יש לתביעתכם סיכוי ממשי נזמן אתכם לפגישה.

יש חשש לרשלנות רפואית?
השאירו פרטים להערכת סיכויי התביעה וגובה הפיצויים הצפוי:
יש חשש לרשלנות רפואית?
השאירו פרטים להערכת סיכויי התביעה וגובה הפיצויים הצפוי:

ראיון עם עו"ד כפיר דיין דובב בנושא תביעות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית סרטן

אילו מקרים נחשבים כרשלנות רפואית?

במידה והמטופל לא הופנה לביצוע הבדיקות הרלוונטיות – אך במועד מאוחר יותר יתגלה שבדיקות אלו היו יכולים להציל חיים או להאריך חיים, ניתן להחשיב זאת, במידה והחולה הציג את כל הסימפטומים שהיו אמורים לעורר אצל הרופא חשד – כרשלנות רפואית בגילוי סרטן.

גילוי מאוחר של המחלה עלול לגרום למטופל סבל רב יותר בשל טיפולים אגרסיביים יותר שעליו לעבור למיגור המחלה כמו הקרנות וכימותרפיה, בעוד מקרים המתגלים מוקדם יותר יכולים להסתיים בניתוח ולחסוך כאב, סבל והוצאות כלכליות כמו גם שיקום ממושך.

מקרים נוספים הנחשבים כרשלנות רפואית הם, בין השאר:

  • אבחון מאוחר או מוטעה של הרופא המטפל
  • הערכה שגויה של מינון טיפול (לדוגמה כימותרפיה)
  • אי הפניה של הרופא לבדיקות נוספות כשיש חדש לסרטן
  • אי זיהוי של סממנים לפי בדיקות, המעידים על מחלה
  • התרשלות בביצוע בדיקות או התעלמות מתוצאות בדיקה חריגות

טעות באבחון סרטן – שגיאה שעלולה לעלות לחולים בחייהם

רשלנות רפואית באבחון סרטן עשויה לבוא לידי ביטוי כאבחון לקוי של המחלה, או באי אבחונה במועד. אבחון שגוי של מחלה סרטנית כמחלה אחרת או כסוג סרטן לא נכון, עלול להתרחש כשהמטופל אינו נבדק באופן יסודי דיה על ידי הגורמים הרפואיים שעמם הוא בא במגע.

מחדל נוסף שעלול להתרחש בהקשר זה הוא שחרף הופעתם של תסמינים רלוונטיים ו/או דיווחים מחשידים מצד החולה, הוא אינו מופנה לבירור יסודי יותר של מצבו בידי רופא המשפחה שלו או הרופא המטפל הראשון שאליו הוא פונה, ובשל כך המחלה אינה מאובחנת במועד.

שני המצבים הנ”ל פוגעים ישירות ביעילות הטיפול במחלה הסרטנית ובסיכויי ההחלמה של המטופל ממנה, ובכך הם משפיעים לרעה על איכות ותוחלת חייו. מנגד, ישנם גם מקרים מצערים ביותר שבהם אדם שאינו סובל ממחלה סרטנית ממארת, מאובחן בטעות כחולה סרטן, מה שמוביל להפנייתו לטיפולים מיותרים ואגרסיביים, הפוגעים בבריאותו ובאיכות חייו לשווא.

טעות באבחון סרטן – שגיאה שעלולה לעלות לחולים בחייהם

כיצד איחור באבחון סרטן משפיע על סיכויי ההחלמה של החולה?

אבחון מאוחר של מחלת הסרטן קשורה קשר ישיר להחמרה במחלה ולהתפשטותן של גרורות המקשות במידה ניכרת על הטיפול בסרטן כשהוא מתגלה לבסוף. ככל שהמטופל מגיב בצורה פחות טובה לטיפול בסרטן שממנו הוא סובל – כך קטנים מאליהם סיכויי החלמתו מהמחלה.

כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בטיפולים אונקולוגיים

כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בטיפולים אונקולוגיים

מעבר למקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן או מחדלים רפואיים המובילים לאבחון שגוי של מחלות אונקולוגיות, רשלנות רפואית יכולה גם להתרחש, בהקשר לטיפול במחלה. זאת כאשר הטעויות נחלקות לשני סוגים עיקריים:

  1. טעויות טכניות המתרחשות במסגרת הטיפול בסרטן.
  2. משגה בבחירת סוג הטיפול.

במקרה הראשון של כשלים טכניים, מדובר במחדל מצד אחד הגורמים הרפואיים שעובד בבית החולים – כאשר לרוב מדובר באח/ות. למשל, כשחולה סרטן מאושפז או מגיע לטיפול כימותרפי ומקבל בטעות תרופה המיועדת למטופל אחר – אותו חולה עלול להפגע מכך גם בהיבט של פגיעה ביעילות הטיפול בו וגם בהיבט של נזקים שעשויים להיגרם לו בשל מתן תרופה שאינה מתאימה לצרכיו ולמצבו.

המקרה השני והמצער לא פחות, הוא כשל בהתאמת אופי הטיפול לחולה הסרטן. הנחת המוצא הינה שרופא מתחום האונקולוגיה אמור להיות מעורה היטב בהתפתחויות בתחומו ובפרט כאשר יש לו התמחות בטיפול בסוגי סרטן ספציפיים. אך כאשר נבחר טיפול שאינו מתאים למצבו של המטופל, לסוג המחלה הסרטנית שבה הוא לוקה, לשלב המחלה שהוא נמצא בה או למחלות רקע שעמן הוא מתמודד – יעילות הטיפול לא רק מוטלת בספק, אלא שעלולה לחול גם החמרה במהלך המחלה הקיימת, שלא לומר – אובדן של זמן יקר שניתן היה להקדיש לטיפול באמצעים הנכונים.

ההשלכות הכלכליות של רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

לרשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה יש משמעויות כלכליות נלוות, המחמירות ככל שהמטופל סובל מהמחלה למשך תקופה ממושכת יותר. במקרה של מחדל רפואי שהוביל לאי אבחון של המחלה בזמן או לאבחון שגוי שלה כמחלה אחרת או כסוג סרטן שאינו רלוונטי, סביר להניח שהחולה יאלץ להימצא באשפוזים ובטיפולים רפואיים בתדירות גבוהה יותר, יפסיד ימי עבודה רבים יותר, יפגע מבחינה תפקודית באופן משמעותי יותר ויחווה גם פגיעה דרמטית יותר במצבו הכלכלי. כל אלו הם שיקולים הנלקחים בחשבון על ידי בית המשפט במסגרת תביעות רשלנות רפואית סרטן, בקביעת סכום הפיצוי לנפגעים מגישי התביעה.

ההשלכות הכלכליות של רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

מהו סכום הפיצוי לנפגעי רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה?

היקף הפיצויים שנפסקים לתובעים בתביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית אונקולוגית, הם גם תוצר של היקף הנזק הבריאותי שנגרם לתובע, יציבותה של הנכות אם נגרמה לו והיקף הפגיעה בכושר השתכרותו. למשל, בתביעות רשלנות שבהן עסקינן בנפגע צעיר הסובל מדרגת נכות גבוהה בשל רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה, שיעור גבוה של אי כושר עבודה וצורך בתמיכה סיעודית וטיפולים רפואיים רבים, סכום הפיצוי שבית המשפט יפסוק לתובע עשוי להגיע אף למיליוני שקלים.

אילו אלמנטים נבדקים בבית המשפט הדן בתביעת רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה?

אילו אלמנטים נבדקים בבית המשפט הדן בתביעת רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה?

השאלה שעומדת לפתחו של בית המשפט כאשר הוא עוסק בתביעת רשלנות רפואית בסרטן, היא האם הרופא – ביחס למידע שהיה מונח לפניו בעת האינטראקציה עם המטופל, יכול וצריך היה לפעול אחרת כדי למנוע את המחדל הרפואי הנדון. לצורך העניין, האם תלונותיו של המטופל אמורות היו לעורר ברופא חשד לכך שהוא סובל מגידול ממאיר המחייב הפניה לבדיקה מסוימת? האם הפניה לבדיקות המקובלות בתרחיש מהסוג האמור, בהכרח הייתה מאפשרת להגיע למסקנות שונות מאלו שקיבל הרופא באותה העת?

למשל, כשמדובר בבתביעות רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה המוגשות בגין אבחון מאוחר של המחלה, טענת התובעים היא לרוב כי לו הרופא היה פועל בהתאם לסטנדרטים המקצועיים המקובלים בתחומו, לחולה הייתה אפשרות לקבלת טיפול רפואי שיכול היה להיטיב עמו ולשפר במידה משמעותית את סיכויי החלמתו או לכל הפחות – להקל על סבלו. כאשר התביעה מצליחה להוכיח את טענתה לפגיעה בפרוגנוזה של המטופל בעקבות רשלנות מצד הנתבע בשיעור של 51 אחוזים ומעלה, היא לרוב מתקבלת במלואה.

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה באמצעות עו”ד נזיקין

משום שבתביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית אונקולוגיה קיים סיכוי לקבלת פיצוי כספי בסכומים גבוהים ולאור מורכבות הנושא, חשוב להיוועץ לפני שנוקטים בצעדים משפטיים בעו”ד נזיקין עם ניסיון עשיר בליווי תביעות רשלנות רפואית של חולי סרטן ובני משפחתם. עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ידע לאמוד בראש ובראשונה את קיומו של בסיס מוצק דיה להגשת תביעה כאמור, ולכוון במידת הצורך את התובעים המיועדים לאיסוף המסמכים ווחוות הדעת הנחוצות לבניית תיק תביעה בעל סיכויי הצלחה גבוהים.

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה באמצעות עו”ד נזיקין

הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בהגשת תביעות רשלנות רפואית בסרטן ובכלל, היא הוכחת הטענה לקיומו של קשר סיבתי ממשי בין הנזקים שהתובע טוען שספג לבין אופי השירות הרפואי שניתן לו (או שנשלל ממנו). הוכחת קשר כזה מצריכה במקרים רבים הבנה מעמיקה בתחום הרפואה בדגש על התמחות רפואית בעולם האונקולוגיה. לשם כך, במסגרת ההכנות להגשתן של תביעות רשלנות, נהוג לפנות לרופא מומחה אחד לפחות, שיספק לתביעה חוות דעת רפואית מקצועית.

לא זאת בלבד, אלא שלא כל מחדל רפואי הוא בגדר רשלנות רפואית. טעויות אנוש, למרבה הצער, מתרחשות גם בתחום הרפואה ואין אפשרות להימנע מהן במאת האחוזים.

לכן הסוגיה המרכזית הנדונה בבית המשפט בתביעות רשלנות רפואית, היא לא האם צריך היה לפעול אחר בעת הטיפול בתובע (משום שהתשובה הברורה בדיעבד, היא שכן), אלא האם במבחן “הרופא הסביר”, הנתבע/ים פעל/ו כראוי בעת הטיפול בתובע.

הצגתן של חוות דעת מרופאים מומחים ובעל שם בתחומם בבית המשפט, מסייעת מאוד בחיזוק טענת התביעה לקיומו של מחדל רפואי שניתן היה למנוע על ידי התנהלות מקצועית ואחראית יותר מצד רופאיו של הנפגע, משפרת לאין ערוך את סיכוייו של התובע לקבל פיצויים ראויים.

מהו חלון הזמן להגשת תביעות רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה?

מהו חלון הזמן להגשת תביעות רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה?

חלון הזמן להגשת תביעות רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה הוא עד שבע שנים מהתרחשות הממשק עם הגורם הרפואי הנתבע. אולם כאשר מדובר בתביעה המוגשת מטעמו של אדם שנפגע בהיותו קטין, התביעה תתיישן רק עם הגיעו לגיל 25. למרות האמור לעיל, במקרים יוצאי דופן שבהם המחלה אובחנה באיחור משמעותי וכתוצאה מכך עברה תקופת ההתיישנות על התביעה, ניתן לעיתים להאריך את חלון הזמן להגשתה באמצעות פנייה לסיוע משפטי מקצועי.

תביעות וייעוץ עם עורך דין רשלנות רפואית

לרופאים, בתי חולים ומומחים יש התחייבויות כלפי המטופלים ועליהם לקחת את כל הסיטואציות האפשריות בטיפול בחולים, היכולים להציל חיים.

תביעות של מקרי רשלנות רפואית בתחום הסרטן ואונקולוגיה הינם תביעות מורכבות, וסכומי הפיצויים שלהן, במיוחד אם התובע איבד את כושר ההתפרנסות שלו, הן גבוהות. בכל מקרה שבו יש חשד של רשלנות רפואית יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית – וזאת בסמוך לאירוע הרשלנות הרפואית עקב חוק ההתיישנות, המאפשר לתבוע עד 7 שנים מיום האירוע.

תביעות וייעוץ עם עורך דין רשלנות רפואית

מה כדאי לקחת בחשבון לגבי התביעה?

בכל מקרה של רשלנות רפואית יש לאסוף כמה שיותר חומרים רפואיים ואת כל חוות הדעת אשר התקיימו. על התובע יש להוכיח שהוא בעצמו עדכן את הרופא בכל התסמינים שהוא חש בפגישה הראשונית מכיוון שאלו יכולים לספק אינדיקציה על התנהלותו וההחלטות של הרופא. אם התובע מוכיח שהתנהלות אחרת של הרופא הייתה יכולה להגדיל את סיכויי ההחלמה שלו הסיכויים שלו לזכות בתביעה גדלים.

מה לעשות כאשר גילוי הסרטן גרם לאובדן כושר עבודה?

במקרה שבו אתם סובלים מאובדן כושר עבודה עקב גילוי מחלת הסרטן, ניתן להגיש תביעה הן למוסד לביטוח לאומי והם לקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים בתביעת אובדן כושר עבודה.

קרן הפנסיה או חברת הביטוח תשלם לכם 75% מהשכר אותו השתכרתם טרם קרות האירוע וכן תשלם את הפרמיה שהמעסיק ואתם שילמתם מדי חודש לקופה.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית? לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות? לחץ כאן!

אם אתם סבורים כי נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית נשמח לסייע לכם בייעוץ והכוונה לגבי סיכויי תביעתכם – שלחו פרטים בטופס ההתקשרות ועורך דין יחזור אליכם.

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

אי ביצוע בדיקות שיכלו לגלות את המחלה מוקדם יותר, אי ביצוע טיפולים הכרחיים למצבו של המטופל, ביצוע טיפולים באופן שגוי או לקוי, אבחון שגוי או מאוחר, אי זיהוי של סממנים מוקדמים של המחלה ועוד.

כן. אם נגרם למטופל נזק, וניתן להוכיח באמצעות מסמכים וחוות דעת של רופא מומחה שהנזק לא היה נגרם אם הצוות הרפואי לא היה מתרשל התפקידו, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית ולזכות בפיצויים.

מומלץ להגיש את התביעה תוך הסתייעות בעורך דין רשלנות רפואית, שיוכל להכין את התביעה בצורה הטובה והאיכותית ביותר, ולצרף אליה את כלל המסמכים הדרושים – לרבות חוות דעת של רופא מומחה בתחום.

כן. במידה והמחלה גרמה לכם לאובדן כושר העבודה שלכם, תוכלו להגיש בנפרד גם תביעה לביטוח הלאומי או לחברת הביטוח שלכם בגין אובדן כושר עבודה.

עו"ד כפיר דיין דובב לוגו

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים
נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות

מאמרים מקצועיים בנושא רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ