רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות

מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות באים לכלל ביטוי ככשלים, עיכובים וטעויות בזיהוי המחלה המתרחשים על רקע סטיה מן הסטנדרטים המקצועיים הנהוגים בתחום הגניקולוגיה האונקולוגית. אלו מביאים לא אחת לגילוי מאוחר של גידולים ממאירים בשחלות או לשגיאות מסוגים שונים באבחנה ובהתאמת הטיפול לחולה.

מדובר במחדל שמוביל לרוב לפגיעה חמורה ומצערת בנשים אשר מובילה לצורך בכריתת שחלות, פגיעה בפוריות ואף למוות במקרים מסוימים. אם יש לכם חשד לכך שנפגעתן או שבנות משפחתכן נפגעו מרשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות, זה הזמן לגלות האם המקרה שלכם עומד באמות המידה שמצדיקות קבלת פיצוי כספי משמעותי.

על רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות והסיכונים הכרוכים בה

סרטן השחלה הוא מחלה ממארת מסוכנת וקטלנית במיוחד, שפוגעת באופן מקיף ורב מערכתי בגופן של נשים רבות בעולם. מדובר בגידולים שככל שאבחונם מתבצע במועד מוקדם יותר, כך היכולת להתמודד עם המחלה בעזרת טיפולים רפואיים, גדלה משמעותית.

יחד עם זאת, מקרים של מחדלים רפואיים המתרחשים מעת לעת בהקשר לאבחון של סרטן השחלה, מובילים לאובדן ההזדמנות של מטופלות לקבל טיפול מועיל למחלתן, עד כדי אובדן מוחלט של סיכויי ההחלמה מן המחלה. במקרים כאלו, יש מקום לבחון את הרקע להתרחשות המחדל הרפואי ואת שאלת קיומה של אחריות נזיקית של הגורמים האחראיים, לפיצוי של הנפגעת ובני משפחתה.

למה משמשות השחלות במצבן התקין?

השחלות הן איברי רביה בעלי תפקיד מרכזי וחשוב בתהליכים ההורמונליים ותהליך הרבייה בגופה של כל אישה. השחלות ממוקמות באזור האגן, משני צידי הרחם. תפקידן לייצר את הביציות ואת הורמוני המין הנשיים החיוניים להתפתחות התקינה של העובר במהלך ההריון.

בנוסף לכך, אחראיות השחלות גם על ויסות של תהליכים שונים בגוף הנשי שחלקם קשורים במחזור החודשי. לאור תפקידיהן הרבים והמשמעותיים כל כך של השחלות בגוף האישה, כשהן ניזוקות מסיבה כלשהי, כפי שעשוי לקרות במקרים של אבחון מאוחר מדי של סרטן בשחלות, התוצאה עשויה להיות טרגית ולהוביל לפגיעה הורמונלית חמורה, לעקרות ואף לפטירה.

מי נמצאות בקבוצת סיכון מוגבר לפגיעה מסרטן השחלה?

סרטן בשחלות שכיח במיוחד בנשים המשתייכות לקבוצות הסיכון הבאות:

  1. נשים עם היסטוריה משפחתית של סרטן בשחלות במשפחה הגרעינית שלהן.
  2. נשים עם היסטוריה משפחתית של סרטן בשחלות בקרב בנות משפחה מדרגה שניה.
  3. נשים שמעולם לא ילדו.
  4. נשים שילדו לראשונה אחרי גיל 35.

למרבה הצער, נשים לא מעטות אינן מודעות לעובדת השתייכותן לקבוצת סיכון מוגבר לפגיעה מסרטן השחלות ולכן אינן פונות לבדיקות גניקולוגיות תקופתיות בתדירות הנדרשת.

אף על פי שרופאי נשים ורופאי משפחה מצופים להיות ערים לחשיבות הרבה של גילוי מוקדם לסרטן השחלות, מעת לעת מגיעים אל בתי המשפט בארץ מקרים מצערים שבהם המחלה לא אובחנה בשלב בו ניתן היה לטפל בה ביעילות, או שבהם אירע כשל אבחוני, שהוביל לפגיעה בסיכויי החלמתה של המטופלת מהמחלה ולנזקים חמורים לבריאותה, עד כדי מוות.

רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות – הקווים המנחים להימנעות ממחדלים

על מנת להימנע ממחדלים מסכני חיים הנוגעים לאבחון של גידולים ממאירים בשחלה, מצופים רופאים גניקולוגיים להיות זהירים במיוחד ולהתייחס לכל סימפטום חריג שעליו מטופלות מדווחות או שאותו הן מציגות. הדבר מקבל משנה תוקף כשמדובר במטופלות המשתייכות לקבוצת סיכון מוגבר להופעת גידולים סרטניים בשחלות, שאותן יש להפנות לבדיקות סקר תקופתיות גם ללא קשר להופעת תסמינים חריגים.

כמובן, כאשר מופיע תסמין חשוד, הרופא נדרש להפנות ללא דיחוי את המטופלת לבדיקות אבחנתיות במטרה לשלול את האפשרות לכך שמדובר בסרטן השחלות ולהתאים טיפול במידה ומתברר כי אכן מדובר בנגע סרטני. זהו הבסיס להימנעות ממחדלים רפואיים מסכני חיים, אך לעיתים אנו שומעים על רופאים שחרגו מקווים מנחים אלו וסיכנו את חייה של מטופלת ללא הצדקה.

ההשלכות שעלולות לנבוע מאי הפניית מטופלות לבדיקות סקר ובדיקות אבחנתיות

רופאי נשים, אחראים מתוקף תפקידם לבדוק את מצבה של מערכת המין והרביה של המטופלות שלהם, כדי לוודא כי הכל תקין וללא סממנים חריגים. התסמינים האופייניים לסרטן בשחלות הן כאמור כאלו שניתן לגלות במסגרת בדיקה גניקולוגית, ככל שמדובר ברופא נשים אשר רמת המקצועיות שלו או שלה, תואמת את הסטנדרטים הרפואיים המקובלים בתחום עיסוקם.

ישנם תסמינים אופייניים שאמורים להדליק לרופאי נשים נורה אדומה בהקשר לפוטנציאל לגידולים ממאירים באיברי הרביה, ובהם:

  • תחושת לחץ באגן
  • נפיחות בבטן
  • אי נוחות באיברי העיכול
  • כאבי בטן
  • קוצר נשימה
  • ועוד

כאשר אלו מופיעים, יש צורך לבצע בדיקות אבחנתיות על מנת לשלול אפשרות לגידול סרטני בשחלה. לא אחת האבחון המוקדם של גידולים סרטניים בשחלות, תורם להתמודדות יעילה עם המחלה באמצעות טיפולים שונים והחלמה מן המחלה. מנגד, אי ערנות מצד רופאים לצורך להפנות מטופלות לבדיקות תקופתיות ובדיקות אבחנתיות הנדרשות על רקע הופעתם של סימפטומים חריגים, עלולה להסתיים בטרגדיה קשה למטופלת ובני משפחתה.

מתי יש בסיס להגיש תביעת נזיקין על רקע כשל באבחון של סרטן השחלות?

נשים רבות חשות כי המפגש שלהן מול הגניקולוג שלהן, הותיר אותן עם פגיעה בריאותית בלתי הפיכה. במישור המשפטי, לרוב במצב שבו רופא אינו עומד בפרקטיקות האבחון וכללי ההתנהלות המקובלים בתחום עיסוקו, וחורג מן הסטנדרטים המקצועי שבהם הוא מצופה לעמוד, על דעתו הוא, ישנו בסיס להגשתה של תביעת נזיקין ככל שפוריותה או בריאותה הכללית של מטופלת ניזוקה בשל כך. הדבר נכון במיוחד כשמדובר במקרה של מחדל רפואי הנוגע לאבחון של סרטן בשחלות, אשר בעקבותיו חל קיצור בתוחלת החיים של המטופלת.

איזה סיוע ניתן לקבל מעורך דין לענייני נזיקין בהגשת תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלה?

עורך דין לענייני נזיקין יכול לסייע למי שסבורות כי נפגעו ממחדל רפואי באבחון סרטן בשחלות, לבדוק את השתלשלות האירועים בתיקן הרפואי כדי לעמוד על קיומה של עילה מוצקה להגשת תביעת פיצויים על רקע זה.

בתביעת פיצויים המוגשת על רקע רשלנות רפואית אבחון סרטן שחלות, אחראי עורך דין כאמור לעיל על ייצוג האינטרסים של הנפגעת בבית המשפט והצגת ראיות המעידות על סוגי הנזקים שנגרמו לה ותומכות בקיומו של קשר סיבתי בין התנהלות רופאיה לבין הפגיעה שחוותה.

הבסיס לקבלת פיצוי כספי משמעותי בתביעות מסוג זה, הוא הוכחת דבר קיומו של קשר סיבתי מובהק בין ההחלטות שהנתבע קיבל בנוגע למהלך האבחון של המחלה במטופלת ובין אותם נזקים שנגרמו לבריאותה. זהו בדיוק אופי הסיוע שעורך דין המלווה תיקי רשלנות רפואית בתחום המחלות האונקולוגיות מוסמך לספק .

בניית תיק ההוכחות בתביעה

עורך דין שמייצג נפגעות רשלנות רפואית בהגשת תביעות פיצויים, אחראי לבנות את תיק ההוכחות של התביעה, שבו נכללות ראיות שונות שנצברו כחלק מהאינטראקציה של התובעת עם גורמים שונים במערכת הבריאות.

הראיות בתיק התביעה יכללו תיעוד רפואי רלוונטי לצד פסקי דין הלקוחים מתיקים דומים. באמצעות כל אלו, עורך הדין חותר להוכיח לערכאה המטפלת בתיק של מרשתו, כי אכן נגרם לה עוול במישור רפואי שאותו אפשר היה למנוע על ידי הקפדה על התנהלות מקצועית כפי שמצופה מרופאיה.

כדי להוכיח זאת לבית המשפט, עו”ד רשלנות רפואית מסתייע ברופאי נשים מומחים שמספקים חוות דעת רפואית מקצועית לטובת התביעה, ולחזק את טענות התובעת. חוות דעת כזו מסייעת לשפר לאין ערוך את סיכויי ההצלחה בתביעה, ובכך תורמת לסיכוייה של הנפגעת לקבל פיצוי כספי בסכום משמעותי למדי.

רשלנות רפואית באבחון סרטן בשחלות – סיכום

סרטן בשחלות הוא מחלה ממארת שתוצאותיה חמורות וקטלניות מאוד. בהתאם לכך, הטיפול במחלה חייב להיות ממוקד, מדויק ומתוזמן כהלכה, על מנת שינחל הצלחה. כשאישה שחלתה בסרטן השחלה מטופלת בידי רופא שאינו נוהג כפי שמצופה ממנו ובשל כך הגידול הסרטני אינו מתגלה במועד או מאובחן בצורה לא נכונה, יש בהחלט מקום לשקול את האפשרות להגיש תביעת פיצויים בעזרת עורך דין לענייני רשלנות רפואית.

למשרד עורכי דין כפיר דיין דובב רקע עשיר בליווי תיקי רשלנות רפואית באבחון גידולים סרטניים. במהלך חמש עשרה השנים האחרונות הספיק משרדנו לצבור הצלחות רבות ומשמעותיות בתביעות פיצויים שהגישו לקוחותינו על רקע רשלנות רפואית בגילוי גידולים ממאירים בשחלה. זאת בין השאר, תודות לעובדה שאנו נעזרים ברופאים מובילים ובעלי שם בתחום האונקולוגיה הגניקולוגית, אשר מסייעים ללקוחותינו בביסוס טענותיהם בערכאות המשפטיות.

חשים שנפגעתם ממחדל רפואי חמור שהסב נזקים לבריאותכם או לבריאות יקיריכם, ומעוניינים לבדוק מהן הזכויות שלכם? פנו כבר עכשיו למשרד עו”ד כפיר דיין דובב להתייעצות ללא צורך בהתחייבות.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות
רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ