רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה

סרטן הפה שאינו מאובחן בזמן או מאובחן באופן שגוי, עלול להוביל לפגיעה קשה בסיכויי החולים בו להירפא, תוך גרימת נזקים מרחיקי לכת לבריאותם, לתפקודם ולמראם. לא זאת בלבד, אלא שבמקרים מסוימים, סרטן הפה שהתפתח באין מפריע מבלי שאובחן וטופל כראוי, גורם לחולים לנכות קבועה, עד כדי קיצור משמעותי של תוחלת חייהם. אם יש לכם חשד לכך שנפגעתם מרשלנות רפואית באבחון סרטן הפה, זה המקום לגלות מהן הנסיבות שעשויות לזכות אתכם בפיצוי כספי משמעותי על נזקיכם.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה – איך זה קורה?

סרטן בפה הוא מחלה נפוצה למדי בקטגוריית המחלות הממאירות של הפה והלוע. תאים סרטניים עלולים להופיע בכל חלק של חלל הפה, אם כי בפועל, החלק הארי של הגידולים הסרטניים בחלל פה נוצרים באזור רצפת הפה ו/או הלשון.

אף שישנם מקרים רבים סרטן הפה שניתן להירפא מהם באמצעות אבחון המחלה בשלבים הראשוניים שלה,  למרבה הצער, נחשפנו גם למקרים לא מעטים ומצערים במיוחד, של חולים בסרטן הפה שלא אובחנו כראוי ובשל כך לא טופלו במועד – מה שהוביל לפגיעות חמורות בבריאותם ואף למקרי פטירה מהמחלה.

לעיתים הדבר קורה על רקע מתן טיפול רפואי לקוי במערכת הבריאות הציבורית, שבה המודעות לסיכון לתחלואה בסרטן הפה אינה תמיד גבוהה דיה, מה שמוביל לעיתיפ לאי הפניה של מטופלים המציגים תסמינים יוצאי דופן, לביצוע בדיקות המשך רלוונטיות, החיוניות להגעה לאבחנה מבדלת בשלביה המוקדמים של המחלה. את המחיר הגבוה, מי שמשלמים על כך בסופו של דבר, הם המטופלים ובני משפחתם.

על הזיהוי המוקדם של סרטן בפה וחשיבותו

סרטן הפה והלוע הוא מחלה ממארת קשה וקטלנית ביותר, הפוגעת באחד מאיזורי הגוף החיוניים  ביותר: אזור הפה. במקרים בהם מתפשט סרטן הפה לאזורים נוספים בגופו של החולה, מעבר התאים לרוב מתרחש דרך  מערכת הלימפה.

תאי הסרטן החודרים לתוך מערכת הלימפה של החולה, במקרים רבים מגיעים קודם כל לקשריות הלימפה בצוואר, מה שמאפשר להם להתפשט לאזורים אחרים של הצוואר, לדרכי הנשימה ולמערכות חיוניות נוספות בגוף החולה. חלון הזמן שבו אפשרי לגלות את המחלה ולטפל בה ביעילות, הוא מצומצם למדי, וכלל שהאבחון מתעכב, כך הולכים וקטנים סיכוי ההישרדות של המטופל. מכאן חומרתם הרבה של מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה.

מי נמצאים בסיכון מוגבר להתפתחות סרטן בחלל הפה והלוע?

בקבוצת סיכון מוגבר להתפתחו סרטן הפה נמצאים אנשים המשתייכים לקבוצות הבאות:

  • מעשנים – עישון סיגריות ושימוש במוצרי טבק לסוגיהם כבר הוכחו כגורמים התורמים במידה משמעותית להגדלת הסיכון להיווצרות סרטן בפה ובלוע.
  • צרכני אלכוהול בכמות גבוהה – צריכת אלכוהול גבוהה מגדילה גם היא את הסיכויים להיווצרות גידולים סרטניים בחלל הפה ובלוע. כשצריכת האלכוהול משולבת בקביעות עם שימוש בטבק ומוצריו – הסיכון לחלות בסרטן הפה והלוע, גדל אף יותר.

אולם אף שידוע אילו אנשים נמצאים בקבוצת סיכון לתחלואה בסרטן זה, מטופלים רבים אינם מאובחנים בזמן אם בכלל, גם כאשר הם מציגים סממנים אופייניים למחלה. במקרים כאלו, יש מקום לבחון אם הכשל באבחון המחלה נבע מהתנהלות קלוקלת של הגורם הרפואי המאבחן.

הימנעות מהפניית מטופל לבדיקות אבחנתיות כעילה להגשת תביעת נזיקין

ישנם סימפטומים ידועים המשויכים לסרטן הפה והלוע שבהימצאם, יש צורך להפנות את המטופל לבדיקות שיאפשרו לאשש או להפריך את קיומם של תאים סרטניים:

  • כתמים שטוחים ולבנים, אדמדמים או אדומים-לבנים, בחלל הפה או בשפתיים.
  • נגעים נראים לעין המלווים בכאבים
  • ריח פה רע
  • קשיי דיבור
  • קשיי בליעה
  • פצעים קשים לריפוי בפה או בשפתיים
  • דימומים בפה
  • שיניים מתנדנדות
  • כאבים בבליעה
  • קושי בהרכבת שיניים תותבות
  • גוש בצוואר
  • כאבים באוזניים

כשמטופלים מדווחים לרופא המטפל על חלק מהסימפטומים הללו, הרופא מצופה להפנותם בהקדם האפשרי לבדיקות כדי לברר אם מקור הסימפטומים הוא תאים סרטניים בפה או בלוע.

האם יש דרך להקטין את הסיכון לכשלים באבחון סרטן הפה והלוע?

מאחר שהמקרים מסוימים גידולים ממאירים שמתפתחים באזור הפה ו/או הלוע מלווים בסימפטומים מינוריים עד כדי תסמינים בלתי מורגשים בשלביהם הראשונים, ביצוע בדיקה מקיפה וזהירה לחלל הפה וללוע, בידי כל רופא אשר שם לב לקיומם של נגעים באזור הפה, הוא הכרחי למניעת אפשרות שהאבחנה לסרטן הפה תתפספס.

עם זאת, חשוב לסייג ולומר שלא כל מקרה שבו מופיעים תסמינים מהסוג שהזכרנו לעיל, מנבא בהכרח גילוי של סרטן הפה. זאת מאחר וחלק מן הסימפטומים הנ”ל משותפים אף למחלות זיהומיות מסוגים אחרים ובעיות אוראליות נוספות. מכאן שחשוב לשלול ספציפית האפשרות לכך שמדובר בתסמינים שמקורם בסרטן הפה על ידי הפנייתו של המטופל לבדיקות אבחנתיות המספקות אינדיקציה ספציפית יותר.

אילו בדיקות אבחנתיות מסייעות באבחון של סרטן הפה?

כשמטופל מדווח לרופא משפחה או לרופא שיניים על סימפטומים שיכולים להצביע על קיומה של בעיה רפואית, הרופא המטפל מצופה לערוך בדיקה יסודית בחלל הפה ובלוע של אותו אדם, במטרה לזהות את קיומם של תסמינים חריגים, ובכלל זה נפיחות, כתמים לבנים או אדומים וגושים שעשויים כולם להצביע על קיומם של תאים סרטניים באזור.

כחלק מהבדיקה, על הרופא להתבונן היטב על תקרת הפה של המטופל, על אזור הלוע, ועל שטחן הפנימי של הלחיים והשפתיים. אזורים נוספים שיש לשים אליהם לב בבדיקה, הם הלשון על כל צדדיה, רצפת הפה ובלוטות הלימפה באזור הצוואר של הנבדק, שאותן הרופא נדרש למשש כדי לזהות אם הן מוגדלות.

כאשר במסגרת הבדיקה הרפואית מתגלה אזור בפיו או בגרונו של המטופל שנראה בלתי תקין, יש צורך בנטילת דגימת תאים מהרקמה החשודה ובדיקתה בציוד מיקרוסקופי, לצורך גילוי של תאים סרטניים. זוהי בעצם הבדיקה שמספקת את הממצאים הברורים ביותר לקיומו של נגע סרטני בחלל הפה והלוע.

כאשר רופאים אינם מבצעים את הבדיקות הללו כנדרש או בכלל, ככל שמתברר כי המטופל לא אובחן בשל כך, חרף היותו חולה – יש מקום לשקול את הגשתה של תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן בפה.

איך מתמודדים עם פגיעה מרשלנות רפואית אבחון סרטן הפה?

התמודדות של מטופל עם נזקים שנגרמו בעקבות התרשלות מצד רופא באבחון של גידול סרטני בפה או בלוע, היא מורכבת בכל ההיבטים, ובכלל זה גם בפן המשפטי. הגשת תביעת נזיקין על רקע רשלנות רפואית, מצריכה היכרות מעמיקה עם התהליך המשפטי הייחודי לתביעות מסוג זה, לצד מומחיות בתחום רפואת השיניים האונקולוגית, בדגש על גידולי פה ולוע.

לכן לא נהוג להתמודד עם פגיעות מרשלנות רפואית באבחון סרטן הפה באופן עצמאי, אם כי בעזרת עורך דין נזיקין מנוסה. משרדי עורכי דין המספקים שירותי ייעוץ, ייצוג וליווי משפטי לנפגעי רשלנות רפואית במחלות ממאירות, בדרך כלל עובדים עם רופאים מומחים ברפואת פה ואף אוזן גרון, שלהם הידע הנדרש כדי לבחון את אופן התנהלותם של הגורמים הרפואיים בתיק הנדון.

זהו הבסיס לבחינת ההיתכנות להצלחה בתביעת נזיקין שתוגש בעילה של רשלנות רפואית בגילוי סרטן הפה והאפשרות לקבלת פיצוי כספי ראוי לנפגעים ובני משפחתם.

הצורך בחוות דעת מרופא מומחה בתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה

מרבית עורכי הדין המייצגים נפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים, מסתייעים כאמור ברופאים מומחים שמספקים לתביעה חוות דעת רפואית מקצועית, אשר ממנה יכול בית המשפט ללמוד אודות טיב התנהלותם של הרופאים הנתבעים מול התובע. בכוחה של חוות דעת מסוג זה, להכריע בסוגיית קיומו של קשר סיבתי בין נזקיו של התובע לבין ההתנהלות של הנתבעים ולהוכיח כי דרישת הפיצוי הכספי היא אכן מוצדקת.

לסיכום: חשים כי נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון סרטן הפה? כך תנהגו

עורך דין כפיר דיין דובב מסייע כבר מעל חמש עשרה שנים לנפגעי רשלנות רפואית באבחון גידולים סרטניים. למשרדנו ניסיון עשיר בהענקת שירותי ליווי וייצוג משפטי בתביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה.

אנו מסתייעים בתיקים אלו במיטב הרופאים המומחים מתחום האונקולוגיה הדנטלית, שמספקים חוות דעת רפואית מקצועית ללקוחותינו, כדי לשפר את סיכויי ההצלחה בתיק שלהם. אם אתם מאמינים שניזוקתם בעקבות מחדל רפואי הנוגע לגילוי סרטן הפה, זה הזמן ליצור עמנו קשר ולהעריך את סיכויי ההצלחה בתיק שלכם.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה
רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ