לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

הסכם פשרה (לפני הליך משפטי) לקבלת פיצוי של 400,000 ש”ח בגין אי אבחון מחלה על ידי רופאת משפחה

הסכמי פשרה אשר נעשים מחוץ לכותלי בית המשפט מביאים לעיתים תוצאות טובות אף יותר מאשר אם היו מגיעים לפתחו של בית המשפט, ומאפשרים הן לנתבע והן לתובע להמשיך הלאה בחייהם ללא מאבק משפטי סבוך וקשה. לאחרונה הגענו להישג משמעותי עבור אחד מלקוחותינו אשר קיבל 400,000 ש”ח פיצויים ללא צורך בהליך משפטי וזאת במסגרת הסכם פשרה. 

מהו הסכם פשרה?

כאשר אדם תובע אדם פרטי אחר, חברה או גוף כלשהו, אותו הגוף מבין כי ייאלץ לצאת למאבק לא פשוט כדי להוכיח כי אינו אשם, וגם אם אכן יתברר כי לא פשע ולא חטא, יידבק בו קלון ופגיעה קשה במוניטין שלו. פגיעה במוניטין יכולה להוות פגיעה גם בפרנסה עקב פרסומים שליליים אודותיו. ולכן במקרים רבים יעדיף הצד הנתבע לבקש פשרה, שהיא למעשה דיון באוירה מכבדת בין שני הצדדים עד להגעה להסכם משותף ביניהם, ובכך ימנעו מן הצורך להגיע אל בית המשפט. חשוב לציין כי הסכם פשרה אינו מיטיב אך ורק עם נשוא התביעה אלא גם עם התובע, מאחר ולא פעם השופט דווקא נוטה להסכים עם הצד הנתבע, ולא רק שלא יסכים עם טענותיו אלא גם ישית עליו את הוצאות המשפט, ועשוי גם להאשים אותו בהוצאת דיבה. בשל כך, הסכם פשרה יכול לעיתים קרובות להשיג תוצאות טובות יותר עבור התובע מאשר אם היה מתעקש להביא את המקרה לפתחו של בית המשפט.

 

הסכם פשרה (לפני הליך משפטי) לקבלת פיצוי של 400,000 ש”ח בגין אי אבחון מחלה על ידי רופאת משפחה

בפשרה זו השגנו עבור מרשנו סכום של 400,000 ש”ח פיצויים מאחת מקופות החולים בארץ לאחר שרופאת המשפחה המועסקת על ידה לא הבחינה ולא זיהתה כי מרשנו הולך ומתדרדר במצבו הבריאותי לאורך שנים ארוכות למרות שהדבר היה ניכר היטב בבדיקות שונות שערך, עד שהגיע למצב של אי ספיקת כליות והמלצה להשתלת כליה. מקרה זה הינו דוגמא טובה להסכם פשרה שהיטיב עם שני הצדדים – מרשנו זכה לפיצוי שענה על צרכיו ואשר כיסה את הוצאותיו הרפואיות הרבות שנגרמו לו עקב רשלנותה של הרופאה, ואילו הקופה זכתה לשמור על שמה הטוב, להמנע מתביעה מורכבת בבית המשפט שסביר להניח שלא היתה יוצאת בה עם ידה על העליונה. כך נמנע ממרשנו, שכבר אינו אדם צעיר, מאבק משפטי ממושך ומתיש שלא בטוח שהיה משיג דרכו את הסכום הנכבד הזה, וייתכן ששופט בית המשפט היה פוסק עבורו סכום צנוע הרבה יותר על אף ההוכחות החותכות כי הרופאה התרשלה וגרמה לו נזק בריאותי בלתי הפיך.

מאמר: רשלנות רפואית באבחון

 

הרשלנות הרפואית שהביאה להשתלת כליה

תחילתה של הפרשה כבר בשנת 2006, עת התבשר מ’, מרשנו, כיום בן 67, כי מחלת הכליות ממנה סבל במשך שנים ארוכות הובילה אותו למצב של אי ספיקת כליות וכי אין מנוס מהשתלת כליה על מנת להציל את חייו. במשך זמן ממושך התלבט מ’ האם לפתוח בהליכים משפטיים משום שלא רצה לפגוע ברופאת המשפחה שלו, אותה הוא מכיר ומטופל על ידה כבר שנים ארוכות מאד. אך ככל שהחשבונות בשל הוצאות הבריאות הלכו והצטברו, והידיעה כי רק בשל רשלנותה הגיע למצב בריאותי עגום כל כך עד שחייו היו בסכנה, החליט לפנות אלינו כדי לבחון את האפשרויות שעומדות לפניו.

לצפייה בהסכם הפשרה אשר קיבל תוקף של פסק דין

 

 

הנפרולוג המומחה חושף את האמת המרה

לאחר ששמענו את סיפורו ועיינו במסמכים הרבים שמסר לנו, בהם ניתן לראות כי בדיקות הדם שלו מראות בבירור על עליה מתמדת וחריגה של ערכי קריאטינין וחלבון בשתן אשר היו מדאיגות מיד כל רופא סביר, החלטנו לשלוח את מ’ לנפרולוג מומחה איתו אנו עובדים בשיתוף פעולה. תשובתו של הנפרולוג הותיר אותנו בהלם מוחלט. מסתבר, שלו נקטה הרופאה בצעדים פשוטים ביותר, מפנה את מ’ לבדיקות נוספות ומעירה את תשומת ליבו לבעיתיות של הבדיקות, היתה יכולה לדחות את אי ספיקת הכלייה ב – 32 שנים לפחות ובוודאי מונעת את הכורח בהשתלה. חוות דעת זו לא הותירה מקום לספק – התעלמות הרופאה מתוצאות הבדיקות לאורך שנים, התנהגות בלתי סבירה ומקובלת, מתן תרופות לא מתאימות תוך חוסר שימת לב מספקת למצבו הבריאותי של מ’ היתה הרסנית לגופו.

למאמר: רשלנות רפואית בטיפול

 

הנזקים שנגרמו למ’ עקב רשלנות הרופאה

מ’ הפך מאדם בריא, עובד ומפרנס לאדם כבוי הסובל מכאבים, נמצא בסכנת חיים מתמדת עקב בעיות הכליה, איבד את יכולתו להתפרנס בעצמו ולתמוך במשפחתו, מה שעורר דאגה רבה וחרדה בקרב בני משפחתו. כעת היה ברור כי אילולא ההתרשלות מ’ יכול היה ליהנות מבריאות טובה גם בגילו המתקדם ולשמוח בחייו ובמשפחתו. הסתמכותו על מקצועיותה ונאמנותה של רופאת המשפחה שלו, עלתה לו ביוקר תרתי משמע.

למאמר: 10 שאלות ותשובות ברשלנות רפואית

 

הסכם הפשרה

על פי בקשתו של מ’, פנינו אל המחלקה המשפטתית של הקופה בה מועסקת רופאת המשפחה שלו, והצגנו בפניהם תיק רפואי מפורט ובו חוות הדעת של הנפרולוג המומחה וכמו כן הצגנו בפניהם את כל אותם הפעמים שבהן התרשלה הרופאה שוב ושוב עד שמצבו של מ’ התדרדר למצב בלתי הפיך. לאחר דין ודברים ומשא ומתן על גובה הפיצוי, הוסכם כי הוא יעמוד על 400,000 ש”ח. לאחר שמ’ אישר את הסכום, התחייב כי לא יתבע את הקופה או יבוא שוב בדרישות, נחתם הסכם הפשרה.

 

יתרונותיו הרבים של הסכם פשרה

להלן היתרונות הבולטים של הסכם פשרה ומדוע כדאי לבחור בו:

  • מהיר הרבה יותר – ניתן להשיג הסכם פשרה בתום מספר פגישות באוירה נינוחה ונעימה.
  • מניעת תוצאות עגומות – חתימה על ההסכם תתקיים רק כאשר שני הצדדים מרוצים, ולא ייווצר מצב שבו שופט מכריע לרעת האחד ולטובת האחר.
  • מניעת הוצאה כספית ניכרת –  משפטים הנמשכים שנים ארוכות הינם יקרים ומורכבים, הסכם הפשרה הוא קצר ופשוט יותר.
  • המנעות מעימותים קשים – גם אם אתם בטוחים בצידקתכם, מאבקים משפטיים עלולים לגרום לחרדה, לקושי רגשי, לתסכול, לכעסים ולחוסר וודאות. לעומת זאת, הסכם פשרה בדרך כלל ילווה בתחושה שמבינים אתכם ומתחשבים ברצונותיכם.

 

מהו תפקידו של עורך הדין בהסכמי פשרה?

בדיוק כמו בפני בית המשפט, שם מייצג אתכם עורך הדין מול השופט ועושה כמיטב יכולתו באמצעות שימוש בחוק ובתקדימים שונים כדי להציג את המקרה שלכם ולהלחם על עשיית צדק עימכם, כך גם יכול עורך הדין לייצג אתכם במהלך משא ומתן להגעה להסכם פשרה, באוירה מעט יותר נינוחה ופחות מלחיצה מאשר כותלי בית המשפט. הסכמים רבים נחתמו באוירה מכבדת על כוס קפה במשרד, והשאירו טעם טוב אצל שני הצדדים שהרגישו שיצאו מורווחים הרבה יותר מאשר אילו הגיעו לפתחו של בית המשפט, כאשר השופט לא מחוייב כלל להסכים עימם או להכריע לטובתם. משרדנו הגיע להסכמים טובים רבים והשיג הסכמות ופיצויים עבור לקוחות מרוצים רבים כמו במקרה הנדון במאמר זה, ויוסיף לעשות כך בנחישות, בתבונה ומתוך נסיון רב שנים עבור כל לקוחותיו.

 

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית?  לחץ כאן!

הסכם פשרה (לפני הליך משפטי) לקבלת פיצוי של 400,000 ש”ח בגין אי אבחון מחלה על ידי רופאת משפחה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ