רשלנות רפואית בעת כריתת רחם

כריתת רחם הינה פרוצדורה כירורגית פולשנית לכל דבר ועניין שמטבע הדברים – עשויה להעמיד את האישה שעוברת אותה בפני סיכונים כאלה ואחרים. הלכה למעשה, כמו בפרוצדורות רפואיות אחרות, גם בעת כריתת רחם עשויה להתרחש רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בעת כריתת רחם עשויה להיות הרס אסון עבור האישה המנותחת שכן עשויה להותיר אותה עם נזקים רבים.

כריתת רחם – מהי?

כריתת רחם הינה, הלכה למעשה הסרה של הרחם באופן כירורגי באופן חלקי או מלא. כריתת הרחם עשויה לכלול את השחלות, הנרתיק העליון, החצוצרות ועוד.

ביצוע כריתת הרחם 

כריתת הרחם עשויה להתבצע דרך הבטן או לחלופין, דרך הנרתיק באמצעות שיטה לפרוסקופית או חיתוך כירורגי – ולעתים, שילוב בין שניהם.

כריתת רחם – זמן ההחלמה

הלכה למעשה, זמן ההחלטה מכריתת רחם נרתיקית הוא קצר יותר בהשוואה לכריתת רחם כירורגית. כלומר, בעוד זמן ההחלמה מכריתת רחם נרתיקית עשוי לעמוד על שבועיים, זמן ההחלמה בכריתת רחם כירורגית עשוי לעמוד על אורך זמן של 6 שבועות.

באילו מקרים נדרש ביצוע של כריתת רחם?

הרופא עשוי להמליץ על ביצוע כריתת רחם בגין שלל סיבות – דימום, כאב או סרטן.

מצבים רפואיים שונים שעשויים להוביל לכריתת רחם 

להלן נעמוד על כמה מצבים רפואיים שונים שעשויים להוביל את הרופא להחליט כי כריתת רחם היא הטיפול האידיאלי עבור האישה. בין המצבים האפשריים עומדים – סרטן הרחם, כאבי אגן כרוניים, צניחת רחם, דימום כרוני בנרתיק האישה, שטפי דם במהלך הלידה, גידולים שפירים ברחם (שרירנים) ועוד.

הסיכונים הנשקפים לאישה מכריתת רחם 

הלכה למעשה, רבים מן הניתוחים, בשל אופיים ומידת המורכבות אשר הם דורשים, מעמידים את המנותח שעובר את הניתוח בסיכון כזה או אחר. מלבד הסיכונים הגנריים המלווים בניתוח – כגון: קרישי דם, קשיי נשימה, התפתחות זיהום ועוד; כאשר מדובר בניתוח כריתת רחם, ישנם סיכונים ייחודים.

הסיכונים הייחודיים לניתוח כריתת רחם 

הלכה למעשה, ניתוח כריתת הרחם מתבצע באזור הקרוב לאיברים חיוניים אחרים בגוף האישה – בין היתר, שלפוחית השתן. בפועל, ניתוח כריתת רחם עשוי להוביל לשלל תופעות לוואי כמו הופעת סימנים מוקדמים של גיל המעבר, תחושת כאב בעת קיום יחסי מין, הגברת הסיכוי למחלות לב, אובדן החשק המיני ועוד.

חלופות לכריתת רחם 

כאמור לעיל, כריתת לחם היא הליך כירורגי פולשני ועל כן, הרופאים עשויים לעתים להעדיף לפנות לחלופות פחות קשות. בין אפשרויות אלה – נטילת גלולות למניעת הריון, התקנת התקן רחמי, נטילת תרופות נגד כאבים, ביצוע אמבוליזציה ועוד.

רשלנות רפואית בעת כריתת רחם – מתי עשויה להתרחש?

בדומה להליכים רפואיים אחרים, מטבע הדברים, גם בעת כריתת רחם האישה עשויה להתרחש רשלנות רפואית מצערת שתותיר אותה עם פגיעות כאלה ואחרות.

ביצוע ניתוח רשלני

ניתוח כריתת רחם הוא הליך כירורגי לכל דבר ועניין ועל כן, נשקף ממנו סיכון לשלומה ובריאותה של האישה העוברת אותו. על הרופא המנתח וכן, הצוות הרפואי להיות מדויקים ומקצועיים על מנת שהניתוח יתחיל, יתבצע ויסתיים בשלום. משום שמדובר באזור כה רגיש הנמצא בסמיכות לאיברים אחרים, החלטה לא נכונה של הרופא עשויה להותיר את האישה המנותחת עם נזקים.

ניתוח לא סטרילי 

כמו בכל סוג ניתוח אחר, הרופא המנתח והצוות הרפואי מחויבים בעמידה בסטנדרט המקצועי המקובל בתחום הסטריליות. ביצוע הליך רפואי פולשני בהיעדר סטריליות עשוי להותיר את האישה המנותחת עם זיהומים שיבוילו לנזקים כאלה ואחרים.

היעדר הסכמה מדעת 

היעדר הסכמה מדעת עולה בכל אותם מקרים בהם המטופלת עברה הליך רפואי בכלל והליך רפואי מסוג ניתוח בפרט כאשר אינה הסכימה לביצועו מדעת. כלומר, מדובר במקרים בהם ההסכמה של המטופלת לניתוח לא הייתה מלאה ומיודעת.

מה נדרש על מנת שתהיה הסכמה מדעת 

הלכה למעשה, על מנת שהסכמתה של האישה העוברת ניתוח כריתת רחם תהיה מלאה ומיועדת – על הרופא ליידע אותה באשר לכלל היתרונות והחסרונות של הניתוח ויתרה מכך, ליידע אותה לגבי ההשלכות הנלוות לביצוע כריתת הרחם. לא זו אף זו, כאמור לעיל, על הרופא לשקול וכן, להמליץ לאישה שעתידה לעבור את ניתוח כריתת הרחם על אפשרויות אחרות לטיפול בבעיה ממנה היא סובלת.

מידת הגילוי

מידת הגילוי בסוגיית היעדר הסכמה מדעת משתנה על פי נסיבות המקרה. הלכה למעשה, כאשר מדובר במקרה בו הניתוח נצרך באופן דחוף, אזי שמידת המידע שהרופא צריך להעביר למטופל תהיה קטנה יותר בהשוואה לניתוח אלקטיבי שלא מתאפיין בדחיפות יתרה – במקרים כאלה, על הרופא למסור כמה שיותר מידע מפורט למנותח.

רשלנות רפואית בכריתת רחם – מה יש להוכיח 

בדומה למקרים אחרים של רשלנות רפואית, גם ברשלנות רפואית בכריתת רחם על התביעה לעמוד על כמה רכיבים חשובים – על המרכזיים שבהם נעמוד להלן.

רכיב הנזק

הלכה למעשה, על מנת שתביעת הרשלנות הרפואית בכריתת רחם תוכל לצאת מן הכוח אל הפועל – יש להצביע על כך שהאישה סובלת מנזק כזה או אחר. יחד עם זאת, החריג לכך מתקיים כאשר ענייננו בסוגיית היעדר ההסכמה מדעת אשר נדונה לעיל – למעשה, במקרים של היעדר הסכמה מדעת, הרופא יכול להיחשב רשלן גם כאשר האישה לא ספגה נזק בפועל; עצם העובדה שהאישה עברה את ניתוח כריתת הרחם מבלי שהייתה מיודעת לגבי פרטיו באופן הנדרש – מהווה עילה לתביעה משום שבוצעה פגיעה באוטונומיה שלה.

רכיב ההתרשלות

מטבע הדברים, רכיב ההתרשלות הוא אחד הרכיבים המהותיים ביותר בתביעת הרשלנות הרפואית בכלל ותביעת הרשלנות הרפואית בכריתת רחם בפרט. במסגרת רכיב זה תידרש התביעה להצביע על כך שהרופא ו\או הצוות הרפואי התרשלו בתפקידם ונהגו באופן שאינו הולם את הפרקטיקה הרפואית הנוהגת בתחום. מדובר בכל אותם מקרים בהם הרופא עשה מעשה שלא היה צריך לעשות או לחלופין, מקרים בהם הרופא היה צריך לעשות דבר מה – אך למרות זאת, לא עשה אותו.

רכיב הקשר הסיבתי

הלכה למעשה, רכיב הקשר הסיבתי הוא הרכיב בתביעת הרשלנות הרפואית המקשר בין רכיב הנזק ורכיב ההתרשלות שהוצגו לעיל. במסגרת רכיב זה נדרש להצביע כי הנזק שנגרם למנותחת הינו תוצר של ההתרשלות של הרופא ו\או הצוות הרפואי. כלומר, שאילו הרופא ו\או הצוות הרפואי לא היו מתרשלים בתפקידם והיו מבצעים את הניתוח לכריתת רחם באופן תקין – לא היה נגרם לאישה הנזק ממנו היא סובלת.

עורך דין רשלנות רפואית בעת כריתת רחם 

רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בעת כריתת רחם בפרט עשויה להותיר את הנפגע עם נזקים כאלה ואחרים. הגשת תביעת רשלנות רפואית, לעתים, הינה דרך המלך להשגת תשלומי הפיצוי שיאפשרו לנפגע לנסות להשיב את חייו, ככל הניתן, בחזרה אל מסלולם התקין. אולם, על מנת להגיע אל הפיצוי הנכסף – יש להגיש את תביעת הרשלנות הרפואית, לנהלה ולבסוף לזכות בה או להגיע לפשרה עם המעוול.

קבלו סיוע מעורך דין העוסק בתחום

קבלת סיוע ליווי וייעוץ משפטיים מעורך דין העוסק בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ותחום הרשלנות הרפואית בכריתת רחם בפרט יעניק לנפגעת ברשלנות רפואית בעת כריתת רחם סיכוי רב יותר להגיע לתוצאות טובות יותר בתביעה – בין אם בעניין ניצחון בתביעה בכלל ובין אם בתחום גובה סכום הפיצוי בפרט. 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בהריון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בעת כריתת רחם
רשלנות רפואית בעת כריתת רחם

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית בעת כריתת רחם

למשל כאשר כריתת הרחם מבוצעת באופן שגוי או לקוי, כאשר תוך כדי הפרוצדורה נגרם נזק לאיברים אחרים בגוף, כאשר הניתוח מבוצע באופן לא סטרילי ועוד.

במקרה של רשלנות רפואית, למטפלת עלול להיגרם נזק משמעותי ובלתי הפיך. נזק זה עלול להיות למשל פגיעה באיברים חיוניים שנמצאים ליד הרחם (כמו שלפוחית השתן), סיכוי מוגבר למחלות לב, תחושת כאב בעת קיום יחסי מין ועוד.

כן. בכל פרוצדורה רפואית, ובייחוד פרוצדורה פולשנית ומשמעותית כמו כריתת רחם, נדרשת הסכמה מדעת של האישה לפרוצדורה – לרבות הסברים על הפרוצדורה עצמה ועל הסיכונים שכרוכים בה.

על מנת להוכיח רשלנות רפואית, יש להראות כי הרופא המטפל לא נהג כרופא סביר וחרג מהנהלים והפרוטוקולים המקובלים, ושנגרם למטופלת נזק בשל התרשלות זו.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ