רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם

גילוי מוקדם של סרטן השד הוא המפתח להצלחה בטיפול במחלה ומניעת התפשטותה בגוף החולה. אולם למרבה הצער, ישנם מקרים שבהם אבחון מאוחר או שגוי, מוביל למצב שבו סרטן השד מספיק להצמיח גרורות בגוף החולה, מה שמקטין לאין שיעור את סבלה של המטופלת וכן את סיכוייה להחלים מן המחלה. על רקע זה, נשאלת השאלה: האם רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם מהווה עילה קבילה להגשתה של תביעת פיצויים? בסוגיה חשובה ורגישה זו, נדון במאמר שלפניכם.

התוצאות הטרגיות של רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם

סרטן השד הוא בין המחלות הממאירות החמורות ביותר. בניגוד להנחת המוצא הרווחת באוכלוסיה הכללית, מדובר במחלה שאינה פוגעת בנשים בלבד, אלא גם בגברים לא מעטים. אף על פי שאוכלוסיית הנשים אמנם נפגעת מסרטן השד בשכיחות גבוהה יותר, ישנם מקרים רבים של גברים שלוקים בה.

מדובר בסרטן אלים ואגרסיבי שנוטה להגיע לשלב מתקדם שבו הוא פושט באיברים נוספים בגוף מלבד רקמת השד. בשלב זה, קשה ולעיתים אף בלתי אפשרי, לטפל בסרטן ביעילות ולהחלים ממנו ובהתאם לכך – גם הסיבוכים ושיעורי התמותה בקרב החולים בסרטן שד מתקדם, הם גבוהים. גילוי המחלה באיחור מסתכם לרוב במצב כזה. במקרים אלו יש מקום לשאול, האם ניתן היה למנוע זאת ועל כתפי מי מוטלת האחריות לכך.

לעיתים עצם הגילוי המעוכב של המחלה, נובע מכך שהחולה לא הקפיד/ה להיבדק בשלב מוקדם דיה, חרף המלצות רופא המשפחה שלה או שלו. אולם תביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם, לרוב אינן מוגשות על רקע מקרים אלו, אלא בעקבות מקרים שבהם האיחור באבחון המחלה נבע ממחדל רפואי של הגורמים הרפואיים שאליהם המטופל/ת פנו בנושא זה.

על סרטן השד, קבוצת הסיכון המועדת ללקות במחלה וחשיבות הגילוי המוקדם

סרטן השד הוא מחלה ממארת המתבטאת בגדילה בלתי נשלטת של תאים שמקורם ברקמת השד. כאשר תאים אלו הופכים לגידול שתאיו אינם חדלים מלהתחלק וליצור תאים חדשים, הגוף נפגע בשל כך בצורה חמורה. אף שנשים וגברים כאחד נמצאים בסיכון להתפתחות של סרטן השד, זוהי מחלה המזוהה בעיקר עם נשים בגיל 40 ומעלה, הנמצאות בקבוצת סיכון משמעותית מאוד לתחלואה במחלה.

גילוי מוקדם של גידולי סרטן השד, הוא חיוני ביותר למתן טיפול יעיל לחולה, המסייע בבלימת התפשטותם של התאים הסרטניים לאזורים נוספים בגופו או בגופה, כמו גם לשיפור סיכויי ההחלמה מן המחלה. טיפולי כימותרפיה, הקרנות, כריתת שד, שינויים תזונתיים ושינויי אורח חיים אחרים כמו הפסקת עישון, נחשבים אמנם כטיפולים חיוניים עבור החולות והחולים בסרטן שד. יחד עם זאת, מידת האפקטיביות של הטיפולים הללו תלויה מאוד בשלב שבו המחלה התגלתה.

האופן שבו גילוי מוקדם מסייע במניעת או האטת ההחמרה במחלה

גילוי מוקדם של סרטן השד המתבצע כאשר התאים הסרטניים עדיין אינם מפושטים, מאפשר סיכויי החלמה למשך חמש שנים לפחות, בשיעור של כ- 90%. עם זאת, הדבר תלוי במידה רבה בעירנות והקפדה מצד רופאי המשפחה ורופאי הנשים להפנות את המטופלות הנמצאות בקבוצת סיכון או המציגות תסמינים מחשידים, לביצוע בדיקות הסקר הרלוונטיות לגילוי מוקדם של המחלה.

במה מתבטאת רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם?

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם מתרחשת כשרופא, אח או אחות, פיזיותרפיסט/ית, רדיולוג/ית מומחה או כל בעל מקצוע רפואי אחר, מתרשל בביצוע בדיקה, אבחון ממצאים או אבחון של שלב הסרטן שמקורו בשד. רשלנות מסוג זה שבגינה המחלה אינה מאובחנת במועד מוקדם מספיק או מאובחנת באופן שגוי, מובילה לרוב לתוצאות טרגיות, שכן הטיפול בסרטן השד בשלביו המתקדמים, הוא קשה במיוחד והרבה פחות אפקטיבי.

להלן מספר דוגמאות למחדלים רפואיים שבגינם הוגשו תביעות נזיקין על רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם:

  • אי הפניית מטופלות בקבוצת סיכון לבדיקות סקר תקופתיות לגילוי סרטן השד.
  • אבחון שגוי של סרטן השד כסרטן מסוג אחר או מחלה מסוג אחר.
  • אי אבחון של סרטן השד כלל בשל ביצוע קלוקל של בדיקת כירורג שד ידנית או אי הפניה לבירור מתקדם בעקבותיה.
  • אבחון שגוי של סוג סרטן השד.
  • אבחון שגוי של שלב המחלה בסרטן השד.
  • ביצוע ו/או פענוח בלתי תקין של בדיקות ממוגרפיה, דימות או צילומי רנטגן שהוביל לאי גילוי של המחלה.
  • הימנעות ממעקב רפואי אחר מטופלת שממצאים המעידים על סבירות לסרטן השד נמצאו בבדיקתה.

אלו הן רק חלק מן הדרכים שבהן רשלנות רפואית בזיהוי סרטן השד עלולה להתרחש ולהוביל להחמרה במחלה והגעתה לשלב מתקדם, חמור ובלתי הפיך.

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם – בזיהוי שלב המחלה

מצב התקדמותו של סרטן השד נקבע על פי ארבעה פרמטרים עיקריים, כדלקמן:

  1. גודל הגידול הסרטני
  2. סוג הגידול – חודרני / לא חודרני
  3. נוכחות התאים הסרטניים בבלוטות הלימפה
  4. קיומן של גרורות באיברים נוספים בגוף

פרמטרים אלו עשויים לבוא לידי ביטוי בשיח בין המטופל לרופאיו לצד מונחים כגון “מקומי”, “מפושט” או “אזורי”. כאשר מדובר בסרטן שד מקומי, הכוונה הינה לגידול סרטני המוגבל לשד בלבד, ואילו כשמדובר על סרטן שד אזורי, הכוונה הינה להתפשטות של התאים הסרטניים גם לקשריות הלימפה. זאת לעומת דיון בסרטן שד “מפושט”, שמשמעו בדרך כלל כי התאים הסרטניים הספיקו לשלוח גרורות גם לאיברים נוספים בגוף החולה.

זיהוי מצב התפשטותו של הסרטן בגוף המטופל/ת, הוא חיוני לקביעת סיכויי ההחלמה מהמחלה, זיהוי מהלכה הצפוי והתאמת טיפול אפקטיבי שישיא את סיכויי ההישרדות של החולה.  לכן, כל טעות הנעשית בהקשר זה היא כבדת משקל, וחמורה מאין כמוה כשהיא מתבצעת על רקע סטייה מנהלים רפואיים ומחובת הזהירות המוטלת על רופאים.

אילו צעדים משפטיים ניתן לנקוט במידה וחוויתן רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם?

אם אתן או אתם סבורים כי נפגעתם מרשלנות רפואית בגילוי סרטן השד, שהובילה להחמרה במחלה ופגיעה בסיכויי ההחלמה ממנה, זה הזמן לפנות להתייעצות מול עורך דין המלווה תיקי רשלנות רפואית של נפגעי מחלות אונקולוגיות. הדבר רלוונטי בין אם מדובר במקרה פרטי שלכם או של אדם יקר.

הפנייה להתייעצות עם עו”ד נזיקין המנוסה במקרים אלו, תאפשר לכם לבחון את שאלת קיומה של עילה תקפה להגשת תביעת פיצויים. לא אחת ניתן לקבל פיצוי כספי גבוה בעקבות אי אבחון תקין לסרטן שד מתקדם. אולם הדבר מצריך את ביסוס הטענה לקשר סיבתי ברור בין ההחמרה במצב הסרטן לבין קיומם של מחדלים רפואיים באבחון המחלה. כמובן, יש צורך להציג הוכחות גם לעצם קיומם של מחדלים כאלו.

האם כל החמרה בסרטן השד בהכרח נגרמת עקב רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם?

אף שעל חומרתם של מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם, אין עוררין כלל ועיקר -לא כל מקרה של החמרה במחלה הוא בהכרח נגזרת של מחדל רפואי. לצורך העניין, לעיתים נשים מאובחנות עם גידולים סרטניים בשד במועד מאוחר מדי, משום שהגוש היה קטן מכדי שניתן יהיה לזהותו בבדיקה ידנית עצמית או בדיקת שד המתבצעת ידנית על ידי כירורג שד. קיימים גם מקרים אשר בהם גידולים בשד אינם מתגלים על נקלה גם במסגרת בדיקות ממוגרפיה.

איך יודעים אם קיימת עילה מוצדקת להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בגילוי סרטן שד מתקדם?

טעויות באבחון המחלה ואי הגעה לאבחנה מבדלת מתרחשות גם הן מעת לעת, כאשר רופא מאבחן גוש סרטני בשד כציסטה שפירה בשד, כתוצר של סתימה בצינור החלב, כפיברואדנומה וכדומה. גם במקרים אלו, לא בהכרח ניתן לטעון לרשלנות רפואית, למרות התוצאה המצערת, אלא אם כן ניתן להוכיח שהטעות באבחון התרחשה על רקע חריגה של הרופא מן הנהלים המקובלים ורמת המקצועיות הנדרשת, שכל רופא סביר אחר בתחומו לא היה מבצע. כדי להוכיח דבר כזה, יש צורך להסתייע בחוות דעת מכירורג שד המתמחה בסרטן השד.

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם – סיכום

סבורים שנפגעתם ממחדל רפואי הנוגע לאבחון סרטן השד? משרד עורך דין כפיר דיין דובב מלווה תיקי רשלנות רפואית מזה כ- 15 שנים. משרדנו מזמין אתכם ואת יקיריכם לבחון את המקרה שלכם בעין משפטית, כדי להעריך את הסיכויים לקבלת פיצויים בהגשת תביעת נזיקין.

במרוצת השנים, צבר משרדנו ניסיון משמעותי והצלחות רבות בתביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם. אנו מסתייעים בתיקים מסוג זה ברופאים מומחים מובילים מתחום האונקולוגיה של השד, המוסמכים לספק למיוצגינו חוות דעת רפואית שתלווה את התביעה ותבסס את הצדקתה.

פנו אלינו בהקדם לטובת בדיקת סיכויי הצלחתכם בתביעת רשלנות רפואית אבחון לסרטן שד מתקדם.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם
רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ