רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הוא בין סוגי הסרטן הנפוצים בקרב אוכלוסיית הגברים בעולם. ישנם מקרים בהם עולה חשד לכך שהמחלה אובחנה באופן שגוי, או לא אובחנה כהלכה במועד בו ניתן היה לטפל בה ביעילות, בעקבות אי אלו מחדלים רפואיים. במצב כזה, עלולים להיגרם לחולה נזקים בריאותיים חמורים וסיכויי החלמתו עשויים להיפגע קשות.

אל ההשלכות המצערות הללו, נלוות לא אחת גם הוצאות כספיות כבדות שהנפגע ובני משפחתו נאלצים לשאת בהן בשל ההחמרה במצבו הבריאותי. לכן באם אתם סבורים שניתן היה לאבחן את סרטן הערמונית אצלכם או אצל יקיריכם במועד מוקדם יותר, כדאי לפנות להתייעצות עם עורך דין לענייני רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית, כדי לברר את הכדאיות להגשת תביעת פיצויים.

מתי רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית עלולה להתרחש?

רשלנות רפואית אבחון סרטן בערמונית עלולה לקרות כבר בשלב הראשוני ביותר בו אדם פונה לרופא המשפחה כדי לבדוק אי נוחות או תסמינים יוצאי דופן שהוא חווה, ואינו זוכה למענה הולם. לעיתים, ישנם מטופלים שאינם מלינים על תחושות חריגות שעלולות להעיד על קיומה של בעיה, אך הרופא אמור להפנותם לבדיקות תקופתיות מפאת היותם משתייכים לקבוצת סיכון להתפתחות של סרטן הערמונית.

ככל שהרופא אינו מטה אוזן קשבת לתלונות של מטופליו ו/או אינו דואג להפנותם בהתאם לצורך נקודתי או כנדרש במסגרת המעקב השוטף אחר מטופלים המשתייכים לקבוצות סיכון, הוא חושף עצמו לתביעה נזיקית העלולה להיות מוגשת כנגדו באם אצל אחד ממטופליו יתגלה סרטן הערמונית בשלב מתקדם, מבלי שנעשו מאמצים לבלום את המחלה בשלביה המוקדמים.

דוגמאות שכיחות למחדלים רפואיים באבחון של סרטן הערמונית

להלן כמה מקרים המהווים דוגמא להתנהלות קלוקלת מצד גורמים רפואיים שונים, בהקשר לסרטן הערמונית:

  • אי הפניה של מטופל לבירור נוסף בעקבות ממצאי בדיקות דם בלתי תקינות.
  • אי התייחסות לתלונות מצד מטופלים בנוגע לסימפטומים מחשידים.
  • אי  הפניה של מטופלים לבדיקות הנדרשות לשלילת סרטן הערמונית.
  • שיוך סימפטומים של סרטן הערמונית למחלה אחרת.
  • אי העברת תוצאות הביופסיה שנלקחה ממטופל הנחשד כבעל גידול ממאיר בערמונית, אל הרופא המפנה לבדיקה.
  • ניהול לקוי של בדיקת דימות או בדיקה אורולוגית שהוביל לאי גילוי של המחלה או לממצאים שגויים (אבחון כמחלה אחרת, או אבחון בעיה אחרת כסרטן הערמונית).
  • אי הפניה של מטופל לביצוע בדיקות אבחנתיות תקופתיות חרף השתייכותו לקבוצת סיכון.

על הצורך בנקיטת משנה זהירות באבחון סרטן הערמונית

סיכויי ההחלמה מסרטן בערמונית, גבוהים יותר ככל שהמחלה מאובחנת ומטופלת בשלבים התחלתיים יותר. אולם יש לסייג ולומר כי אבחון סרטן הערמונית בסמיכות להופעת הגידול הסרטני, אינה משימה אלמנטרית, מאחר וגידולים סרטניים באזור זה נוטים להתפתח לאט יחסית ולהופעתם לא תמיד נלווים בהכרח תסמינים ייחודיים המאפשרים הגעה לאבחנה מבדלת.

דווקא משום כך, רופאי משפחה ואורולוגים מצופים לנקוט משנה זהירות ולנהוג בערנות רבה כלפי מצבם של מטופלים אשר משתייכים לקבוצת סיכון להתפתחות גידולים ממאירים בבלוטת הערמונית, בין אם מטעמי גיל שיוך אתני או היסטוריה משפחתית.

המחיר הגבוה שמטופלים משלמים על איחור באבחון סרטן הערמונית

בהתחשב בעובדה שמדובר במחלה שהטיפול בה מורכב ממילא, המחיר של איחור באבחון גידולים בערמונית, הוא גבוה במיוחד. ככל שהטיפול במחלה מתעכב, הסיכוי להופעת גרורות סרטניות לאזורים אחרים בגופו של החולה – גדל ועולה. בהתאם לזאת, ההתמודדות עם סרטן הערמונית בשלבים המתקדמים והמפושטים שלו, מחייבת טיפולים אגרסיביים יותר, ומאידך – אלו אינם מבטיחים פרוגנוזה טובה ככל שהטיפול החל במועד מאוחר יותר.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית לנוכח האתגרים הכרוכים באבחון המחלה

כאמור, תסמיני סרטן הערמונית הם חמקמקים מטבעם לעיתים, ולא תמיד ניתן לייחס אותם ספציפית דווקא למחלה הממארת. זאת משום שאותם סימפטומים משותפים אף לכמה בעיות רפואיות אחרות, כמו לגידולים סרטניים בכליות, סרטן שלפוחית השתן, דלקות בדרכי השתן וכן לזיהומים בדרכי השתן מסוגים אחרים.

מאחר והגעה לאבחנה מבדלת של סרטן הערמונית היא מורכבת כזו, רופאי משפחה שמטופליהם נמצאים בקבוצת סיכון להופעת סרטן הערמונית לרבות היסטוריה משפחתית או אישית של גידולים סרטניים באזור זה, חייבים להקפיד להפנות ליתר ביטחון את מטופליהם לבדיקות סקר תקופתיות ובדיקה אורולוגית עם הופעתם של הקלים בתסמינים.

רופא שלא מקפיע על כך ועקב כך בריאותו של מי ממטופליו ניצבת בסכנה, מסכן את עצמו בתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון לסרטן הערמונית וחמור מכך – מסכן את חיי מטופליו. עם זאת יש לסייג ולומר שאף רופא – כולל אורולוגים בכירים, אינו חסין לחלוטין בפני טעויות באבחון מחלות.

לעיתים מתרחשות טעויות בשיקול הדעת המובילות לאי גילוי של המחלה במועד ובעקבות כך, עיכוב משמעותי במתן טיפול רפואי או  ניתוחי הנחוץ לחולה. גם פענוח קלוקל של בדיקות או דגימות, עלול להתרחש מעת לעת. לא כל מקרה כזה ייחשב בהכרח כביטוי לרשלנות רפואית, אלא רק מקרים שבהם ניתן יהיה להוכיח כי הטעות התרחשה עקב חריגה מהסטנדרטים המקצועיים והנהלים שהגורם הרפואי מחויב בהם.

לאילו סימפטומים אופייניים הרופאים מצופים לשים לב?

ישנם כמה סוגי סימפטומים שכאשר הם מופיעים, רופאים מצופים להתייחס אליהם בעין בוחנת ולפעול על מנת לשלול את האפשרות שמדובר בתסמינים הנובעים מגידול סרטני בערמונית בגופו של המטופל.

עם הסימפטומים הללו ניתן למנות בין השאר:

  • תכיפות מרובה במתן שתן (בייחוד בשעות הלילה)
  • תחושה של לחץ בשלפוחית השתן
  • קשיים במתן שתן

חלק מהפרוטוקולים המקובלים לאבחון סרטן הערמונית, מתייחסים לביצוע בדיקת דם מיוחדת שמאפשרות לזהות את קיומו של חלבון מסוג ספציפי – PSA, בנוסף לביצוע בדיקות משלימות כמו בדיקה רקטלית ובדיקות הדמיה רלוונטיות.

על הקושי לטפל ביעילות בסרטן הערמונית שלא אובחן במועד מוקדם דיה והצורך בטיפולים אגרסיביים

דרך הטיפול המקובלת והמומלצת במרבית מקרי סרטן הערמונית, היא ביצוע הקרנות שנועדו לחסל את הגידול הממאיר. אולם פתרון זה ניתן ליישום אך ורק אם המחלה מתגלה בשלביה המוקדמים. לעומת זאת, כאשר הגידול מתגלה כשהוא מפותח וגודלו חורג מעל גודל מוגדר, ולבטח כאשר הוא שולח כבר גרורות לאיזורים נוספים בגוף החולה – הקרנות לרוב נחשבות לפתרון פחות יעיל כשלעצמו.

במקרים אלו, נדרש החולה גם לטיפולים כימותרפיים אגרסיביים, שגם הם – כאשר הם מבוצעים בשלביה המתקדמים של המחלה, מתבררים לא אחת כפתרון שאיננו יעיל דיה. כתוצאה מכך, עלול המטופל לאבד את חלון ההזדמנויות שהיה לו לטיפול יעיל בגידול הסרטני בערמונית ולאבד את חייו למחלה.

במה עורך דין רשלנות רפואית יכול לסייע?

עורך דין המלווה תיקי רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית, יכול לסייע לנפגעי רשלנות לבדוק אם קיים “קייס” להגשת תביעת פיצויים ולהעריך את סיכויי ההצלחה בתביעה מסוג זה. במקרים לא מעטים, הנזקים הרפואיים הנגרמים לאדם ולבני משפחתו בעקבות כשלים באבחון של סרטן הערמונית – מייצרים הוצאות רפואיות כבדות מאוד עבור המשפחה כולה.

סיוע משפטי איכותי בהגשת תביעת רשלנות רפואית, הוא דרך שבה ניתן להעניק במקרים רבים מזור לנפגעים ויקיריהם, ולו במישור הכלכלי. סכום הפיצויים – כתלות בנסיבות המקרה, יכול לנוע בין עשרות אלפי ש”ח ועד מאות אלפי ש”ח, כאשר בתיק מעורב עורך דין רשלנות רפואית מיומן ומסור שדואג לאינטרסים שלכם.

בשורה התחתונה

אם נגרמו לכם או לבני משפחתכם נזקים חמורים בעקבות אי אבחון של סרטן הערמונית או אבחון של סרטן הערמונית כאשר המחלה לא היתה קיימת בפועל, משרד עורך דין כפיר דיין דובב, ישמח להציע לכם ייעוץ משפטי מקצועי, ללא התחייבות.

פנו למשרדנו עוד היום, על מנת לבחון בעין מקצועית את פרטי המקרה שלכם ולהעריך את ההיתכנות לקבלת פיצוי כספי בסכום משמעותי, על ידי הגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית. להתייעצות עם עו”ד כפיר דיין דובב – השאירו את פרטי יצירת הקשר שלכם בטופס הבא.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית
רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ