רשלנות רפואית סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הוא מחלת הסרטן בעלת השכיחות הגבוהה ביותר בקרב אוכלוסיית הגברים בישראל. מדובר בסרטן השכיח בעיקר בקרב גברים בגילאי 40 ואילך שיש להם היסטוריה משפחתית של סרטן ערמונית. אף שסרטן זה איננו נחשב כסרטן אלים מאוד מטבעו, סיכויי ההחלמה המוחלטת ממנו גדלים ככל שהאבחון והטיפול בו מתבצעים במועד מוקדם יותר.

יחד עם זאת, גילוי סרטן הערמונית בשלביו הראשוניים אינו משימה פשוטה במיוחד, לאור העובדה שסרטן זה אינו בהכרח מציג סימפטומים אופייניים בולטים. לפיכך, רופאים מטפלים נדרשים לגלות זהירות מירבית וערנות מקסימלית בבדיקת מטופלים המצויים בקבוצת סיכון להופעת סרטן הערמונית.

במקרים שבהם מתעורר חשד לכך שרשלנות רפואית הובילה לאי גילוי של המחלה במועד שמאפשר טיפול נאות בה, או חשש למחדל רפואי בעת מתן טיפול ניתוחי או אחר לסרטן הערמונית, יש מקום להתייעץ עם עו”ד רשלנות רפואית סרטן הערמונית על מנת לבחון אפשרות להגשת תביעה נזיקית.

במה מתבטאת רשלנות רפואית סרטן הערמונית

רשלנות רפואית בסרטן הערמונית יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה שלבים במהלך האבחון והטיפול במחלה, כשהבולטים בהם הינם:

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

אבחון של סרטן הערמונית בשלביו המוקדמים, הוא כאמור קריטי במיוחד לשיפור הפרוגנוזה של הלוקים במחלה. הגילוי המוקדם מאפשר לצמצם את האפשרות לכך שהסרטן ישלח גרורות לאיברים אחרים בגוף החולה.

למרבה הצער, הסימפטומים של סרטן בערמונית הם לעיתים חמקמקים וקשה לשייכם באופן ספציפי למחלה זו, מפאת היותם סימפטומים המשותפים גם לליקויים בריאותיים אחרים. למשל, סרטן הכליות, סרטן בשלפוחית השתן, דלקת בדרכי השתן וזיהומים אחרים בדרכי השתן.

מכאן שעל רופאים כלליים המטפלים במטופלים המצויים בקבוצת סיכון או בעלי היסטוריה אישית או משפחתית של סרטן הערמונית, לנקוט משנה זהירות, ולדאוג להפניית מטופלים רלוונטיים לבדיקות האבחון המתאימות, לרבות בדיקה אצל רופא אורולוג.

כאשר אבחון המחלה מתעכב או כשמטופל איננו מופנה על ידי רופאיו לביצוע בדיקות לשלילת המחלה, כנדרש – בריאותו ואף חייו של המטופל עומדים בסיכון, מה שהופך את הרופא המטפל חשוף לתביעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית.

יחד עם זאת, גם אורולוגים מומחים, אינם חסינים בפני רשלנות רפואית, והם עלולים לשגות באבחון תסמיני המחלה – מה שעלול להוביל לעיכוב בטיפול הניתוחי או במתן טיפולים אחרים שהם קריטיים ליכולת ההחלמה של החולה. לצורך העניין, רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית עלולה להתרחש גם כתוצר של פענוח לקוי של הבדיקות או של הביופסיה שנלקחה מהמטופל.

רשלנות רפואית סרטן הערמונית והתסמינים שאמורים להדליק לרופאים נורה אדומה

ישנם כמה תסמינים שבהימצאם, קיים חשד לנוכחותו של סרטן הערמונית בגוף המטופל. תסמינים אלו כוללים בין היתר:

  • תכיפות במתן שתן (ובפרט בשעות הלילה)
  • תחושת לחץ בשלפוחית
  • קושי במתן שתן

 

אולם לא די בבדיקת האפשרות לגידול בערמונית רק בעקבות דיווח על התסמינים הנ”ל מצד המטופל. חלק מפרוטוקולי האבחון המקובלים בסרטן הערמונית כוללים ביצוע בדיקת דם לזיהוי נוכחותו של חלבון ספציפי PSA לצד בדיקות נלוות ובכללן בדיקה רקטלית בנוסף לבדיקות דימות רלוונטיות. יתרה מכך, חשוב לציין כי במסגרת אבחון גידולים בערמונית, חשוב לזהות אם מדובר בגידול ממאיר או שפיר, על מנת לבחור בפרוטוקול הטיפול המתאים.

רשלנות רפואית בטיפול בסרטן הערמונית

הטיפול המקובל בסרטן הערמונית נקבע כתלות בשלב בו המחלה מאובחנת. בשלביה ההתחלתיים של המחלה, המטופל עשוי להימצא במעקב בלבד בעוד שבשלביה היותר מתקדמים, הוא עשוי להיות מופנה לטיפולים כימותרפיים, טיפולים ביולוגיים, הקרנות, ו/או ניתוח לכריתת הגידול בערמונית.

רשלנות רפואית סרטן הערמונית יכולה לבוא לידי ביטוי בעת קבלת ההחלטה על סוג הטיפול שיינתן לחולה, כאשר טיפול לא מתאים נבחר עבור המטופל. אולם גם בבחירת טיפול רלוונטי, יכולה להתרחש רשלנות רפואית בטיפול בסרטן הערמונית במסגרת ההליך הטיפולי עצמו.

בכל החלטה הנוגעת למתן טיפול לחולי סרטן הערמונית, חשוב ביותר לתת את הדעת על פוטנציאל התועלת שיכול לצמוח ממתן טיפול אגרסיבי ביחס לתופעות הלוואי שהמטופל עשוי לסבול מהן בשל הטיפול עצמו (שלעיתים הן קשות לא פחות מאלו שהמחלה מייצרת). היות וחלק מסוגי סרטן הערמונית עשויים להיות פחות אגרסיביים מסוגים אחרים שנוטים לשלוח גרורות, ישנה חשיבות רבה לבחינה זהירה של סוג הסרטן, ביחס לגיל החולה ומצבו הבריאותי הכולל.

למאמר: רשלנות רפואית בטיפול

רשלנות רפואית בניתוח סרטן הערמונית

ההחלטה על פנייה להליך ניתוחי להסרת גידול סרטני בערמונית, צריכה להתקבל רק לאחר שבוצעו כלל הבדיקות הנחוצות לאיפיון סוג הגידול הסרטני, הגודל שלו, סוג התאים שמהם הוא מורכב, מיקומו הספציפי, ועוד. כאשר מבוצעת הפעולה הניתוחית להסרת הגידול, הרופא המנתח מצופה להתחשב במגוון פרמטרים שונים, אשר על פיהם נקבע סוג הפעולה הכירורגית שתבוצע, ודרכי הטיפול במחלה לאחר מכן.

רשלנות רפואית בניתוח סרטן הערמונית עשויה להתרחש הן לקראת ביצוע הניתוח, הן במהלכו והן לאחריו, בשלבי ההחלמה והמעקב אחר המטופל. בכל שלב מהשלבים הנ”ל, ללא שימת לב מספקת מצד הרופאים והאחיות, המטופל חשוף לפגיעות שונות שעלולות לפגוע בבריאותו עד כדי נזקים בלתי הפיכים.

אף שסיבוכים בעקבות ניתוח הם חלק בלתי נפרד מהסיכונים שעמם מתמודד כל אדם המופנה לביצוע פעולה פולשנית, זוהי אחריותו של המנתח להסביר למנותח מראש את הסכנות ותופעות הלוואי שעלולות להיגרם בשל ההליך הניתוחי, ולקבל את הסכמתו של המטופל בכתב, לביצוע ההליך.

למאמר: רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

למאמר: רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

חשיבות הסיוע המשפטי בתביעות רשלנות רפואית סרטן הערמונית

גם אם על פניו נראה כי ישנה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית, לא מומלץ לפתוח בהליכים משפטיים נגד גורמים רפואיים, מבלי לבצע בדיקה מקדמית עם עורך דין נזיקין. תביעות משפטיות בתחום זה הן מורכבות מטבען ונוטות להתארך ולעלות לתובעים סכומים לא מבוטלים. רופאים ומוסדות רפואיים מגובים בדרך כלל בסוללת עורכי דין שמספקים להם הגנה משפטית מקצועית בתיקים מסוג זה, ולכן חשוב שגם התובעים יגיעו עם ייצוג משפטי הולם. לשם כך, ישנם עורכי דין העוסקים ספציפית בליווי תביעות רשלנות רפואית.

על נחיצותה של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית

אחד התנאים לכך שבית המשפט יפסוק תשלום פיצויים לתובע בתביעות מסוג זה, הוא שהתביעה תוכל להוכיח כי הנזק שנגרם לתובע הוא תוצר של התרשלות מצד הגורמים הרפואיים שאמונים היו על הטיפול בו. לכן עו”ד רשלנות רפואית סרטן הערמונית, יעבוד בדרך כלל עם אורולוג מומחה שיוכל לספק לתביעה חוות דעת מקצועית שתתמוך בטענותיה כלפי הנתבעים.

למאמר: תביעת רשלנות רפואית

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית סרטן הערמונית יכולה להתרחש בכמה צמתים שונות במהלך המחלה – בין אם בשלבי האבחון של סרטן הערמונית, בין אם בשלב הטיפול במחלה או הניתוח, ובין אם בשלבי המעקב אחר מצבו של המטופל. במקרים שבהם עולה חשד לכך שמי מהגורמים הרפואיים שהחולה בא עמם במגע פעלו באופן שאינו עולה בקנה אחד עם הסטנדרטים הרפואיים שהם חייבים בהם, כדאי לפנות להתייעצות עם עו”ד רשלנות רפואית שיוכל לאמוד את ההיתכנות לקבלת פיצויים במסגרת תביעת נזיקין.

סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית סרטן הערמונית? זה הזמן ליצור קשר עם משרד עו”ד כפיר דיין דובב ולתאם שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה? לחץ כאן!

רשלנות רפואית סרטן הערמונית
רשלנות רפואית סרטן הערמונית

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית סרטן הערמונית

רשלנות רפואית בסרטן הערמונית יכולה להתרחש כאשר הצוות הרפואי אינו מאבחן את המחלה בכלל או מאבחן אותה באיחור, כאשר הטיפול שניתן אינו הולם את מצבו של המטופל או כאשר לא ניתן טיפול כלל, כאשר ישנם כשלים וליקויים במהלך הטיפול ועוד.

כן. הצוות הרפואי נדרש לעקוב אחר מצבו של המטופל בכל שלבי הטיפול בו – החל מהאבחון של המחלה, דרך הטיפול שהוא מקבל ועד מעקב אחר מצבו לאחר הפרוצדורות הרפואיות ואף לאחר החלמה מהמחלה. אי מעקב הולם אחר המטופל יכול לעלות כדי רשלנות רפואית.

יש להוכיח התרשלות של הצוות הרפואי, חריגה מהנהלים והפרוטוקולים המקובלים, ושחריגה זו גרמה לנזק למטופל.

עורך דין רשלנות רפואית ידאג לבסס את התשתית הראייתית לתביעה, לרבות הבאת חוות דעת מומחה, וכך יזכה עבורכם בפיצויים.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ