רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה

מפאת חשיבותו הרבה של האבחון המוקדם של סרטן בקשריות הלימפה לסיכויי הרמיסיה של החולה, במקרים בהם עולה החשד לכך שהאבחון לא התבצע במועד בשל התנהלות לא תקינה מצד הגורמים הרפואיים שאליהם הגיע המטופל, יש מקום לבדוק אם מדובר ברשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה, אשר מצדיק הגשת תביעת נזיקין בליווי עורך דין למקרי רשלנות רפואית, לטובת קבלת פיצוי כספי הולם.

מתי יש מקום לשקול את הגשתה של תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה?

סרטן בבלוטות הלימפה, הקרוי גם “לימפומה”, הוא מחלה ממארת המתבטאת בגדילה חסרת רסן של תאי דם לבנים מסוג לימפוציטים בגוף החולה. אלו הם תאים המהווים חלק מהמערכת החיסונית, שגם בלוטות הלימפה מהוות חלק ממנה. בלוטות אלו ממוקמות באיזורים שונים בגוף במטרה להגן עליו מזיהומים מסוגים שונים.

כאשר אדם לוקה בסרטן בלוטות הלימפה הדבר בא לכלל ביטוי בהתרבות בלתי מבוקרת של הלימפוציטים, שנוטה לחולל שמות בגופו של החולה. כדי להקטין את הסיכויים לכך שחלוקת התאים המוגברת הזו לא תוביל לפגיעה רב מערכתית חמורה בגוף החולה, יש צורך לאבחן את המחלה במהירות וביעילות המרבית שניתן.

במקרים שבהם חרף פנייתו של החולה לאבחון, הדבר לא התבצע כהלכה – בין אם בשל אי הפנייתו לביצוע בדיקות רלוונטיות, התעלמות של הרופאים מהתסמינים המוצגים או אבחון שגוי של המחלה כבעיה רפואית מסוג אחר – יש מקום לשקול את הגשתה של תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה, מול עורך דין טוב לענייני רשלנות רפואית.

מדוע אבחון סרטן בלוטת הלימפה בשלביו המוקדמים הוא קריטי?

על מנת למנוע את התפשטותה של המחלה, קריטי לאבחן כל גידול ממאיר בקשריות הלימפה במהירות האפשרית ובאופן מדויק, כך שניתן יהיה להתחיל לטפל במחלה כבר בשלביה הראשוניים ביותר. חשוב להיות מודעים וערוכים לכך שטיפול בסרטן בבלוטות הלימפה הוא תהליך מתמשך האורך בדרך כלל כמה חודשים לפחות, וכרוך בחלק מן המקרים אף בהשתלת תאי גזע.

על מנת שלא לפספס את חלון הזמן שבו הטיפול בחולה הוא עדיין אפקטיבי, רופאי משפחה ורופאים מומחים נדרשים להיות ערים לסימפטומים השונים שאופייניים לסרטן בלוטות הלימפה, עוד לפני שהגידול שולח גרורות לאזורים נוספים בגוף.

כאשר הדבר אינו מתרחש – סיכויי ההחלמה של החולה מהמחלה יורדים משמעותית עד כדי נעלמים לחלוטין. באם מתעורר החשד לכך שהדבר התרחש על רקע אי זהירות מספקת מצד רופאי המטופל, כדאי לפנות לעורך דין נזיקין מנוסה ולברר אם קיים קייס להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה.

ההשלכות מרחיקות הלכת של רשלנות רפואית באבחון סרטן בבלוטות הלימפה

סרטן בבלוטות הלימפה עלול להוביל להופעת מנעד רחב של סיבוכים, גם כנגזרת של הטיפולים במחלה וגם מפאת עצם קיומו של הגידול הממאיר בגוף החולה.

מה קורה במקרים שבהם המחלה אינה מאובחנת בשלב מוקדם דיה?

כאשר סרטן הלימפה לא מאובחן בזמן מגוון סיבוכים עשויים להיווצר מעצם קיומו של הגידול הסרטני בגוף החולה. הסיבוך הבעייתי ביותר מבחינת סיכויי ההחלמה מהמחלה הוא התפשטות של הגידול ממערכת הלימפה לאיברים ומערכות נוספות בגוף החולה.

במצב כזה הטיפול במחלה מאתגר משמעותית יותר מאשר הטיפול בסרטן מקומי, בנוסף לכך שעצם הימצאותן של הגרורות באזורים נוספים בגוף החולה גורמת לו סבל בל יתואר ומקצרת משמעותית את תוחלת חייו וסיכויי ההישרדות מהמחלה.

מה קורה במקרי אבחון שווא לסרטן בלוטות הלימפה? 

הטיפולים בלימפומה כוללים לרוב טיפולי הקרה ו/או טיפולים כימותרפיים. מדובר בטיפולים מערכתיים אגרסיבים שנוטים להשפיע באופן מטלטל על כלל מערכות הגוף של מטופלים. בין הסימפטומים הנלווים לטיפולים אלו ישנן בחילות והקאות מרובות, תשישות, ספירת דם נמוכה וכן הלאה.

בהתאם לכך, אבחון שווא לסרטן הלימפה כאשר הוא אינו קיים בפועל, עשוי להיחשב לביטוי של רשלנות רפואית חמורה ובפרט אם הדבר הוביל למתן טיפולים רפואיים אגרסיביים למטופל שלא נזקק להם בפועל.

על חשיבות הדיוק באבחון סרטן בבלוטות הלימפה

קיימים 2 סוגי סרטן עיקריים בבלוטות הלימפה:

  1. לימפומה מסוג הודג’קין
  2. לימפומה שאיננה מסוג הודג’קין

בחלק הארי של מקרי הסרטן במערכת הלימפה, מדובר בסוג הראשון, הנחלק לתתי סוגים שונים של גידולים ממאירים בלימפה. אבחון של כל אחד מתתי הסוגים של הלימפומה מחייב בחינה ובירור מעמיקים, מאחר והטיפול לסרטן בבלוטות הלימפה צריך להתבצע בהתאמה לסוג הגידול הספציפי שממנה סובל החולה.

השלבים בהם מחדלים רפואיים באבחון סרטן בקשריות הלימפה עלולים להתרחש

מחדלים רפואיים באבחון סרטן בקשריות הלימפה עלולים להתרחש במגוון שלבים והקשרים, אך בשורות הבאות נתמקד בשתי הצמתים העיקריות שבהן המקרים הללו קורים בדרך כלל, שהן:

רשלנות רפואית בשלב האבחון הראשוני לסרטן בבלוטות הלימפה

כפי שנאמר זה מכבר, איחור בגילוי של גידול סרטני בקשריות הלימפה, מוביל בהכרח לעיכוב בתחילת הטיפול החולה ובכך פוגע ביעילותם של הטיפולים ובסיכויי ההחלמה של המטופל, ומוביל לקיצור תוחלת חייו והגדלת סבלו.

כדי להימנע מתרחיש שזה, כשרופא שמגיע אליו מטופל המדווח על תסמינים יוצאי דופן או מציג אותם הלכה למעשה, הרופא מצופה להפנותו לביצוע בדיקות אבחנתיות ולהמשך בירור מול רופא מומחה. רופא משפחה שאינו פועל כך – חוטא לתפקידו.

רשלנות באבחון סרטן בלימפה יכולה להתבטא גם בפענוח שגוי או לקוי של ממצאי הבדיקות של המטופל, בין שמדובר בבדיקות תקופתיות המתבצעות בשגרה או בבדיקות ספציפיות אליהן מטופל הופנה לבירור חשד מסוים. רופא שאינו מבחין בסטייה של המדדים מהנורמה, עלול לפספס בשל כך את קיומה של המחלה ולהיחשב כמי שאחראי למחדל רפואי מסכן חיים, במידה והכשל האבחנתי התרחש בשל אי עמידה בסטנדרטים המקצועיים או בנהלי האבחון המקובלים בתחומו.

רשלנות רפואית בשלב המעקב אחר מטופל שהחלים לכאורה מסרטן בבלוטות הלימפה

גם כשאדם שחלה בסרטן בבלוטות הלימפה מחלים ממחלתו, הוא עדיין נדרש להימצא תחת מעקב של רופאיו שאחראים להפנותו לבדיקות תקופתיות, על מנת להבטיח שהמחלה לא תישנה ובאם בכל זאת יופיעו סימנים להישנות המחלה, ניתן יהיה לגלותם בהקדם כדי לטפל בסרטן ביעילות.

מעקב רפואי למטופלים המחלימים מסרטן שאינו מתבצע כהלכה עשוי להוביל לאי גילוי של הישנות המחלה במועד ולאי מתן טיפול בזמן הנכון. מכאן שגם מקרים כאלו עשויים להיחשב כמחדל באבחון לימפומה.

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה והצעדים המשפטיים האפשריים – סיכום

עו”ד כפיר דיין דובב סייע זה מכבר לאנשים רבים ובני משפחתן, שנפגעו ממחדלים רפואיים הקשורים באבחון של מחלות ממאירות. משרדנו צבר במרוצת העשורים האחרונים ניסיון רב במתן שירותי ייעוץ וייצוג משפטי בהגשת תביעות פיצויים על רקע רשלנות רפואית באבחון סרטן בבלוטות הלימפה.

תיקים אלו מלווים בחוות דעת רפואית מקצועית ממיטב הרופאים בתחום האימונולוגיה האונקולוגית, אשר משפרת במידה ניכרת את סיכויי ההצלחה של לקוחותינו בהליך המשפטי והיכולת להשיג פיצויים בסכומים משמעותיים. אנו מזמינים אתכם לפנות למשרדנו כבר היום להתייעצות אישית לטובת בירור של פוטנציאל ההצלחה בהגשת תביעה משלכם.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה
רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ