רשלנות רפואית באבחון סרטן הריאות

כשרשלנות רפואית באבחון סרטן הריאות מתרחשת, הדבר מוביל לא אחת לפגיעה חמורה ומרחיקת לכת באיכות חייו של הנפגע ובחלק לא מבוטל מן המקרים – גם למותו. לאור ההשלכות החמורות של מחדלים רפואיים המתרחשים בהקשרים אלו, במידה ואתם סבורים כי אירעו שגיאה, מחדל, כשל, או עיכוב הנוגעים לאבחון של מחלתכם וכי בריאותכם ניזוקה בשל כך, המאמר שלפניכם יסייע לכם להבין מהן זכויותיכם וכיצד תוכלו לממש אותן בצורה הטובה ביותר.

על כשלים באבחון סרטן הריאות וההשלכות הקשות הנלוות אליהם

סרטן הריאות הוא בין גורמי התמותה הנפוצים והקשים ביותר בעולם המודרני. יחד עם זאת, חלק ממקרי המוות בקרב חולי סרטן הריאות ובכלל, אינם בגדר גזירת גורל, אלא תוצר מצער של אי אבחון של המחלה הממארת במועד מוקדם דיה.

למרבה הצער, אי מודעות מספקת של אנשים לסממנים האופייניים למחלות סרטניות לסוגיהן, מובילים לא אחת לאובדן זמן יקר שניתן היה להקצות לטיפול במחלתם לו היו פונים לקבלת אבחנה מגורם רפואי מוסמך. אולם גם כאשר אנשים דואגים ליזום פנייה לבדיקת סממנים מחשידים, לא בכל המקרים הם זוכים לקבל טיפול קשוב, מסור ומקצועי מספיק מגורמי הבריאות שעימם הם באים במגע בתהליך.

עקב כך, אבחון סרטן הריאות מתבצע לעיתים מזומנות באיחור משמעותי, לאחר שהמחלה קנתה לעצמה אחיזה בגופו של החולה ואף שלחה גרורות לאזורים נוספים בגוף. במצב קשה, היכולת לטפל במחלה ביעילות, פוחתת משמעותית עד מתבטלת כליל.

על סוגי המחדלים הרפואיים הנוגעים לאבחון של סרטן בריאות ועשויים גם להצדיק את הגשתה של תביעת פיצויים מטעם הנפגע או בני משפחתו, נדבר בהרחבה בשורות הבאות.

על סוגי המחדלים הרפואיים שנחשבים כרשלנות באבחון סרטן בריאות 

רשלנות רפואית אבחון סרטן הריאות, באה לידי ביטוי באופנים הבאים:

  1. כאבחון מעוכב של המחלה
  2. כאבחון שגוי של הסרטן – בין אם כמחלה אחרת או בייחוס התסמינים לסרטן מסוג אחר
  3. כאי אבחון של המחלה כלל
  4. כאבחון סרטן הריאות במטופל שאינו סובל מן המחלה בפועל

אף שהנסיבות המובילות לכל אחד מן המחדלים הללו, עשויות להיות שונות – הן כולן מובילות בסופו של דבר, לתוצאה דומה והיא פגיעה ביכולת של המטופל לקבל טיפול רפואי מתאים ויעיל במחלתו. כפועל יוצא – גם פוטנציאל הרמיסיה של החולה מצטמצם והולך, עד כדי נעלם כליל.

בנוסף, בחלק מהמקרים שבהם מתרחשת רשלנות רפואית באבחון סרטן הריאות, לא זאת בלבד שהמחדל מונע אפשרות להטבה במצבו של החולה, אלא שלעיתים הוא אף מוביל להכפלת סבלו, כתוצאה ממתן טיפולים רפואיים מיותרים או בלתי מתאימים.

מדוע קריטי לאבחן סרטן בריאות בשלב מוקדם ככל הניתן?

לאבחון מוקדם ותקין של מחלות סרטניות ובכללן סרטן הריאה, נודעת חשיבות מכרעת. זאת בראש ובראשונה, משום שמחלה ממארת פוגעת באיכות חייהם של הלוקים בה במידה רבה, ובפרט כאשר אינה מטופלת כהלכה. התהליך לקבלת טיפול הולם לסרטן הריאות עובר דרך ביצוע בדיקות מרובות שעד השלמתן עלול לחלוף זמן רב.

כתוצאה מכך, גם קבלת הטיפול הראשוני נוטה להתעכב ולכן כל רגע הוא קריטי לשימור איכות החיים של החולה ושיפור סיכויי החלמתו. ככל שחולף זמן ממושך יותר מבלי שהגידול הסרטני בריאה נתגלה, כך עולים הסיכויים לכך שיגדל וישלח גרורות לרקמות נוספות בגוף החולה.

כאשר מדובר בגידול גדול או מפושט, הסרתו באמצעים כירורגיים נעשית מורכבת הרבה יותר ולעיתים אף בלתי אפשרית. בנוסף, נדרשים גם טיפולים תומכים נוספים כגון טיפול כימי או הקרנות, המסבים סבל רב למטופל. כך אי גילוי של סרטן הריאות בזמן, עלול להסתכם בסופו של יום גם בקיצור תוחלת החיים של החולה וגם בפגיעה קשה באיכות חייו.

אילו תסמינים הרופאים מצופים להכיר ולזהות כשמדובר בסרטן הריאות?

כאשר עסקינן בסרטן הריאה, ישנם כמה סימפטומים אופייניים למחלה שאמורים לעורר את חשדם של הרופאים:

  • שיעול כרוני המלווה בליחה דמית בחלק מן המקרים
  • קוצר נשימה חריג אשר מקשה על החלוה בביצוע פעולות שונות שהן מעבר לתפקוד היומיומי הבסיסי
  • ירידה בלתי מוסברת ודרסטית במשקל
  • כאבי חזה
  • כאבי נשימה
  • זיהומים במערכת הנשימה
  • כאבים בעצמות
  • תחושת חולשה כללית
  • צרידות
  • דלקות כרוניות הריאות שאינן נעלמות גם במתן טיפול רפואי
  • חום גבוה
  • שינוי במראה האצבעות
  • הזעה מוגברת
  • צהבת או כאבי עצמות (אופייניים לסרטן ריאות גרורתי)

את התסמינים הללו, כאמור, רופאים מצופים לדעת ליחס כסממנים פוטנציאליים לסרטן הריאה ולהפנות אותו בהקדם האפשרי לבדיקות לאיתור תאים ממאירים, כגון בדיקות דם, בדיקת רוק, צילומי חזה, ובהתאם לצורך – גם לבדיקות המשך כדוגמת בדיקת סי.טי או ברונכוסקופיה.

מה הרופאים מצופים לעשות כדי למנוע כשלים באבחון סרטן הריאה?

רופאי משפחה בישראל ובכלל, מצופים לגלות ערנות רבה לתסמינים שונים ותלונות שמציגים מטופליהם, ובפרט כאשר מדובר על מטופלים הנמצאים בקבוצת סיכון מובהקת להופעת המחלה. בין גורמי התחלואה הנפוצים יותר בהקשר של גידולים ממאירים בריאות ישנם:

עישון, חשיפה לזיהום אוויר, חשיפה לכימיקלים, חשיפה לזיהום מסוגים אחרים במסגרת העבודה או מחוץ לה, חשיפה לחומרים תעשייתיים כדוגמת אסבסט, היסטוריה משפחתית של מחלות בדרכי הנשימה כגון שחפת או ברונכיטיס, נטייה מורשת ללקות בסרטן הריאות, ועוד.

כאשר אדם מגיע לרופא המטפל בו עם סימפטומים כגון אלו שמנינו לעיל, הרופא מצופה לבחון את התיק הרפואי של המטופל כדי לזהות האם הוא משויך לקבוצת סיכון כזו או אחרת, וכן להפנותו לביצוע בדיקות רלוונטיות כדי לשלול את האפשרות לגידולי ריאה או ליקויים אחרים במערכת הנשימה.

אילו פעולות רשאים לנקוט מי שנפגעו מרשלנות רפואית באבחון סרטן הריאות?

ההתמודדות עם מקרי רשלנות רפואית אבחון סרטן הריאות, היא מורכבת גם בפן הרפואי, גם בפן הרגשי וגם בפן המשפטי. כל אדם שסבור כי הוא נפגע מרשלנות רפואית באבחון גידול בריאות רשאי להגיש תביעת נזיקין על מנת לקבל פיצוי כספי משמעותי בגין נזקיו.

עם זאת, חשוב לדעת מראש כי ההצלחה בתביעות מהסוג האמור, מחייבת בקיאות רבה בהליך המשפטי לצד הבנה מעמיקה בנהלי האבחון המקובלים במחלות בדרכי הנשימה, בדגש על מחלות אונקולוגיות.

לאור מורכבותו הרבה של עולם התוכן האונקולוגי לצד הידע המשפטי הנרחב הנחוץ לביסוס טענות התובעים בתיקים אלו, מקובל להיעזר בייצוג משפטי של עו”ד עם ניסיון ספציפי בהגשת תביעות פיצויים על רקע רשלנות בגילוי של סרטן הריאה.

האם יש דרך להוכיח שאכן התרחשה רשלנות רפואית במקרה האמור?

תפקידו של עורך הדין המייצג את התובעים בתיקי רשלנות רפואית הוא להוכיח כי הנתבעים לא נקטו בכלל אמצעי הזהירות הדרושים על מנת למנוע פגיעה במטופל – שבמקרה שלנו, באה לידי ביטוי באי גילוי של סרטן הריאה במועד או אבחון שגוי של המחלה.

השלב הבא בביסוס טענות התביעה, יהיה להוכיח כי כל רופא סביר אחר בתחום העיסוק של הנתבע, היה נוהג אחרת במסגרת הממשק שלו עם המטופל – מה שמאפשר היה בסבירות גבוהה לגלות את המחלה בשלב מוקדם יותר, לטפל בה כראוי ולבלום את החמרתה.

במידה וניתן יהיה להוכיח שאילולא הרשלנות הרפואית, בריאותו של המטופל לא הייתה נפגעת באותה המידה – אזי ישנה עילה מבוססת להגשת תביעת הנזיקין כנגד הרופא האמור ודרישת פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו למטופל תחת משמרתו.

בשורה התחתונה

זקוקים להכוונה משפטית פרטנית בהקשר לרשלנות רפואית באבחון סרטן הריאות? זה הזמן לפנות למשרד עו”ד כפיר דיין דובב, לטובת התייעצות מקצועית ודיסקרטית.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן הריאות
רשלנות רפואית באבחון סרטן הריאות
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ