לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים

לרשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים עלולות להיות השלכות הרות אסון מבחינת האדם החולה במחלה ובני משפחתו. האבחון לסרטן האשך נדרש להתבצע בשלב מוקדם ככל האפשר ובצורה המדויקת ביותר, כדי לאפשר טיפול יעיל בגידול ולאפשר סיכויי החלמה אופטימליים עם פגיעה מינימלית ככל הניתן בבריאות ובפוריות של החולה.

למרבה הצער, אף שקיימת מודעות גבוהה מבעבר לחשיבות הרבה של אבחון הסרטן באשכים בשלביו המוקדמים, לא אחת מסופר על מקרים שבהם מחדלים באבחון המחלה הובילו לפגיעה בלתי הפיכה בבריאותם של מטופלים ואף לפטירתם.

אודות ההשלכות הטרגיות של רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים

בדומה לגידולים ממאירים המופיעים בכל אזור אחר בגוף, גם במקרים של סרטן באשכים נדרש אבחון מוקדם אם רוצים לבלוחם את התפשטותה של המחלה לאזורים נוספים בגוף החולה. אמנם הסיכויים להחלמה מסרטן באשכים נחשבים יחסית גבוהים, אך ככל שהסרטן הופך מפושט ושולח גרורות רבות יותר בגוף החולה, כך הם הולכים ופוחתים מאליהם.

מסיבה זו, ניתן להגיד שרשלנות רפואית בגילוי סרטן האשכים, פוגעת גם באפקטיביות של הטיפול במחלה. לכן נפגעי מחדלים רפואיים שנעשו בהקשר לאבחון גידולים סרטניים מסוג זה, ובני משפחתם, נאלצים לא אחת לנקוט בצעדים משפטיים כדי לכסות את ההוצאות הרפואיות הגבוהות והנזקים שנגרמו להם עקב הגילוי המאוחר.

האפשרות להגשת תביעת פיצויים בעקבות רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים

במקרים בהם סרטן באשכים מאובחן בשלביו המוקדמים ומטופל בצורה יעילה, סיכויי ההחלמה מהמחלה גדלים בצורה משמעותית. האבחון המוקדם ומתן טיפול רפואי יעיל וממוקד בסרטן האשך, הוא לא פחות מאשר קריטי לסיכויי ההחלמה של החולה. לכן במצב שבו התנהלות בלתי מקצועית של גורמים רפואיים הובילה לפגיעה בחלון ההזדמנויות של המטופל לקבל טיפול מציל חיים – יש מקום לבדוק את ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים בעילה של רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים.

עורך דין נזיקין מנוסה המלווה תיקי רשלנות רפואית במחלות אונקולוגיות, הוא הכתובת במקרים אלו והוא יוכל לחבר את הנפגע לרופא מומחה באבחון סרטן האשך שיוכל לספק חוות דעת מקצועיות בנוגע לאופן התנהלותם של הנתבעים.

על גורמי הסיכון להופעת סרטן האשכים והתסמינים האופייניים למחלה

סרטן האשכים נחשב לסרטן יחסית נדיר, אשר ממנו נפגעים גברים בני 20 – 40. גורמי הסיכון להופעת המחלה טרם התגלו במלואם, אם כי ידוע קיומו של קשר בין היסטוריה של אשך טמיר אצל מטופלים, לבין סיכון מוגבר להתפתחות סרטן האשך. גם גברים שקיימת במשפחתם היסטוריה של סרטן כזה, משתייכים לקבוצת הסיכון להופעת המחלה.

התסמינים האופייניים לסרטן האשכים כוללים כאבים מקומיים באשך, תחושה של גוש, או אי נוחות באזור. רופא משפחה או אורולוג שמטופל מדווח בפניו על תסמינים מסוג זה, מצופה לבדוק את המטופל באופן יסודי ולהפנותו במידת הצורך לביצוע בדיקות אבחנתיות רלוונטיות ו/או לבירור נוסף אצל רופא מומחה (באם מדובר ברופא משפחה – הוא יידרש להפנות את המטופל לאורולוג מומחה). הדבר מתבקש במיוחד כאשר מדובר במטופל המשתייך לקבוצת סיכון להופעת סרטן באשכים.

על חלון הזמן הצר לטיפול בסרטן האשכים והבעייתיות באבחון מעוכב של המחלה

כאשר אבחון סרטן באשך נעשה באופן יעיל ומהיר דיה, לרוב קיימת האפשרות לטפל במחלה באמצעים כירורגיים. עם זאת, כאשר אבחון סרטן האשך מתעכב, חלון הזמן שבו ניתן עדיין להסיר את התאים הסרטניים באמצעים ניתוחיים, הולך ונסגר ואף מתבטל כליל, ועמו הסיכויים להחלמת החולה.

 לאילו בדיקות אבחנתיות מצופים הרופאים להפנות את המטופל?

האבחון של סרטן האשך, מתבצע באמצעות בדיקות דימות כמו MRI או אולטרסאונד, בדיקת דם וזיהוי סמנים בדם האופייניים לסוג סרטן זה. בדיקות ביופסיה אינן מבוצעות בדרך כלל כאשר מתעורר חשד לקיומם של תאים סרטניים באשכים, מפאת החשש לכך שהגידול יתפשט אל הרקמות הסמוכות. בהתאם לכך, אבחנה סופית לסרטן האשכים מתקבלת הלכה למעשה רק במועד ביצוע הניתוח להסרת הגידול.

מחדלים רפואיים שעלולים להתרחש באבחון שלב המחלה בסרטן האשכים

אחרי שמאובחן סרטן האשכים, הרופא המטפל נדרש לקבוע באיזה שלב המחלה נמצאת. הדירוג לשלב המחלה נע בין אחד לארבע, כאשר בסרטן שלב 1, הכוונה היא לרוב לגידול סרטני הממוקם באשך או ביותרת האשך בלבד. בסרטן שלב 2, הכונה היא לגידול סרטני מפושט שהספיק לחדור למערכת הדם או הלימפה של החולה. בסרטן שלב 3, מדובר כבר בגידול שהגיע עד לצינור הזרע, וכאשר מדובר בסרטן שלב 4, זהו גידול ששלח גרורות עד שק האשכים.

כאשר סרטן האשכים מתפתח באין מפריע בעקבות אי גילוי של המחלה בשלביה המוקדמים, או בשל אבחון שגוי לשלב המחלה, שבעקבותיו סוג הטיפול שהותאם לחולה לא התאים בפועל למצבו, יש מקום לבדוק אם הדבר התרחש בעקבות רשלנות רפואית מצד רופאיו של החולה.

רשלנות רפואית באבחון הישנות של סרטן האשכים

למרבה הצער, גם גברים שהחלימו לכאורה מסרטן האשכים, עלולים לגלות כי המחלה חזרה וביתר שאת. ככל שלא מתבצע מעקב עקבי ומסודר אחר מצבם הרפואי של מטופלים שלכאורה החלימו מסרטן האשך, הכולל הפניה תקופתית לבדיקות דם רלוונטיות, הגידול הממאיר עלול להופיע מחדש ואי הגילוי שלו עשוי להוביל לפספוס של חלון הזמן למתן טיפול אפקטיבי.

איך מגישים תביעת פיצויים על רקע רשלנות רפואית באבחון סרטן האשך?

תביעות רשלנות רפואית במחלות אונקולוגיות, הן עניין מורכב ביותר. לכן יש צורך בסיוע משפטי מעורך דין בעל ניסיון ספציפי לתיקים מסוג זה. על מנת לנצח בתביעה ככזו, יידרש עורך הדין של התובע להוכיח לבית המשפט, כי הרופא שאליו פנה המטופל לא פעל כמצופה – מה שהוביל לפגיעה בבריאות המטופל באופן שמדווח במסגרת כתב התביעה.

הוכחת טענה זו אודות קיומו של קשר עובדתי סיבתי בין אופי השירות הרפואי שהתובע קיבל לבין ההחמרה במצב בריאותו, אינה עניין של מה בכך. שכנוע בית המשפט בצדקת התובע כרוך בבניית תיק הוכחות איתן הכולל חומר ראייתי אשר מורכב מרשומות רפואיות המסכמות את מהלך הטיפול המלא בחולה, על כל האינטראקציות שהוא קיים מול רופאיו. זאת לצד הצורך לצרף לתיק התביעה חוות דעת של רופא מומחה לאורולוגיה אונקולוגית, שיוכל להוכיח שמבחינה רפואית אכן התרחשה רשלנות הנוגעת לאבחון המחלה אצל התובע.

מהיכן משיגים חוות דעת רפואית לתביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן אשכים?

הגשת תביעות רשלנות רפואית בעקבות כשלים באבחון של סרטן האשכים, כמו גם רשלנות רפואית בטיפול בסרטן האשכים, רשלנות רפואית בניתוח סרטן האשכים או רשלנות רפואית במעקב אחר סרטן האשכים – מחייבת כאמור חוות דעת רפואית מרופא מומחה לאורולוגיה אונקולוגית. עורך דין נזיקין המלווה תיקים מסוג זה, מקושר לרופאים מומחים בעלי שם שיוכלו לספק למיוצגיו את חוות הדעת הנדרשת ובכך לשפר את סיכויי ההצלחה בתביעה.

האפשרויות המשפטיות הפתוחות בפני נפגעי רשלנות רפואית סרטן האשכים – סיכום

אם אתם סבורים שיקיריכם או אתם נפגעתם מרשלנות רפואית אבחון סרטן האשכים, אינכם חייבים להשלים עם רוע הגזירה. במשרד עורך דין כפיר דיין דובב, תוכלו לקבל ייעוץ משפטי בנוגע לאפשרויות המשפטיות הפתוחות בפניכם ולברר האם באפשרותכם להגיש תביעת פיצויים בנסיבות המקרה.

משרדנו סייע לאורך השנים לנפגעי רשלנות רפואית רבים בהגשת תביעות נזיקין ובמיצוי מיטבי של זכויותיבם. נשמח לסייע גם לכם להשיג את מה שמגיע לכם ולהחזיר את השליטה לידיים שלכם. פנו למשרדנו לייעוץ משפטי עוד היום והחזירו את השליטה לידיים שלכם!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים
רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ