רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק

המעי הדק הינו איבר חיוני מאוד בגופנו בכל הנוגע לפירוק וספיגה של המזונות שאנו אוכלים. לכן פעילותו התקינה היא קריטית לתפקודו התקין של הגוף כולו. כך, כאשר סרטן במעי הדק מאובחן באיחור – הדבר עלול לגרום לפגיעה חמורה בבריאותו הכללית של החולה ובאיכות חייו.

לא פחות חמורה מכך היא העובדה שככל שהמחלה מתגלה בשלב מתקדם יותר, כך קטנות והולכות אפשרויות הטיפול במחלה לצד הסיכויים שהחולה יצליח להתאושש ממנה. מסיבה זו, כאשר מתעורר חשש כי רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק היא שהובילה לאי גילוי של גידול ממאיר בזמן הנכון, מן הראוי ליצור קשר עם עורך דין המלווה תביעות פיצויים ולבחון אם ישנה עילה להגשת תביעה בגין המחדל.

הגורמים האפשריים לאבחון של סרטן המעי הדק באיחור

הגורם העיקרי לאבחון של סרטן במעי הדק באיחור, הוא העדר המודעות הקיים בקרב הציבור הישראלי לחשיבותן של בדיקות הסקר שיש לבצע על בסיס תקופתי לטובת אבחון תסמינים מחשידים שעלולים להצביע על פוטנציאל להתפחות סרטן. אולם קיימים גם מקרים שבהם אף על פי שאדם הקפיד לפנות לביצוע בדיקות תקופתיות לגילוי מוקדם של סרטן במעי הדק, המחלה לא התגלתה במועד.

באילו מקרים אבחון מעוכב של סרטן במעי הדק יוליד זכאות לפיצויים מצד החולה?

כאשר המחלה אינה מאובחנת בשלב מוקדם מספיק כדי שניתן יהיה לטפל בה ביעילות, ישנו מקום לברר האם האבחון המאוחר של המחלה נגרם בשל העדר שימת לב מספקת מצד רופא המשפחה או הרופאים המומחים שעמם בא החולה במגע, לתסמינים שהיו אמורים לעורר את חשדו של כל רופא “סביר” בתחומם.

לדוגמה, רופא משפחה שאינו דואג להפנות מטופל לרופא גסטרו ולבדיקות, שעה שזה מלין על סימפטומים אופייניים לסרטן המעי הדק, עשוי להיאשם ברשלנות רפואית, ככל שהמטופל ימצא את מצבו הבריאותי מידרדר מפאת היעדר הטיפול בתחלואיו במועד.

גם אי פענוח תקין של ממצאי בדיקות האבחון בידי רופא הגסטרו עלול להקים למטופל עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק, ככל שיוכל להוכיח כי רופא זה פעל באופן שאינו תואם את הסטנדרטים המקצועיים ורמת המיומנות המצופה מרופא במעמדו.

רשלנות רפואית באבחון סוג הסרטן במעי הדק

ישנם ארבעה סוגי סרטן שעלולים להתפתח במעי הדק והם: אדנוקרצינומה, שנחשב גם לסוג הסרטן השכיח ביותר במעי הדק, לימפומה, סרקומה או קרצינואיד. בנוסף לכך, סרטן במעי הדק יכול גם להתפתח בתור סרטן שניוני הנוצר על בסיס תאים קרצינוגניים שמקורם ברקמות אחרות בגוף ולאו דווקא במעי עצמו. כך או כך, ישנה חשיבות לזיהוי מדויק של סוג המחלה ומקור התאים הסרטניים, אם רוצים לטפל בה באופן אפקטיבי.

האחריות לדעת ולאבחן כראוי את הסרטן במעי, מונחת כמובן על כתפי הרופאים המומחים שעמם בא החולה במגע. במידה ובשל סטייה מפרוטוקולי האבחון המקובלים לסרטן המעי הדק, סוג הסרטן מאובחן בצורה לא נכונה כסרטן מסוג אחר – באם המטופל ניזוק עקב כך, גם אז תקום לו עילה להגשת תביעה נזיקית כנגד הרופא האחראי למחדל.

האם כל טעות של רופא בהקשר לאבחון סרטן המעי הדק היא בהכרח רשלנות?

חשוב לדעת כי חרף ההשלכות המצערות של טעויות הנוגעות לאבחון סרטן במעי הדק, לא כל שגיאה בקבלת ההחלטות של רופא או בעל מקצוע אחר בתחום הרפואה, נחשבת בהכרח כתוצר של  רשלנות רפואית.

בשונה מהמקרה של הפעלת שיקול דעת מוטעה, שאיננה תמיד ברת מניעה וגם הטובים ברופאים עלולים לחטוא בה – במקרה של רשלנות רפואית, ניתן לזהות באופן ברור סטייה מפרוטוקולי האבחון ופרקטיקות הבדיקה המקובלות בקרב רופאים המבצעים את תפקידם נאמנה, בתור הגורם לטעות הפטאלית.

לאילו תסמינים רופאים מצופים לגלות ערנות כדי לאבחן סרטן במעי הדק במועד?

התסמינים  של סרטן במעי הדק עשויים להופיע ככאב עמום ומפושט בבטן, דימומים, כיבים, ירידה בלתי מתוכננת במשקל ועוד. מאחר וכאמור סרטן במעי הדק יכול להיות תוצר של תאים סרטניים ממקורות שונים ומסוגים שונים, והסימפטומים של המחלה יכולים להיות משותפים גם למחלות מסוגים אחרים, מצופים רופאי המשפחה ומומחי הגסטרו שאליהם פונים מטופלים בתלונות כגון אלו, להפנות את המטופל לביצוע בדיקות שיספקו אבחנה מבדלת. עם הבדיקות הרלוונטיות ניתן למנות:

  • אנדוסקופיה עליונה
  • צילום המעי הדק באמצעות קפסולה
  • בדיקת סי-טי
  • בדיקות דם
  • ועוד

בעזרת בדיקות כאלו ואחרות ניתן לבצע מעקב אחר מצב המעי הדק כדי לגלות האם התפתחו בתוכו גושים או מסות חשודות. בסיכומו של עניין, האם הרופא המטפל לא דאג לבדוק ולשלול את כל הגורמים האפשריים לתסמינים שהמטופל מציג או לתלונותיו, הוא נחשף לתביעת פיצויים בגין רשלנות באבחון סרטן המעי הדק.

האם יש דרך למנוע מקרים של רשלנות רפואית אבחון סרטן במעי הדק?

הדרך הטובה ביותר להימנע ממקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן במעי הדק ובכלל, היא הקפדה מצד הרופאים על הפניית מטופלים בקבוצת סיכון להיווצרות גידולים ממאירים במעי וכאלו המדווחים על סימפטומים מחשידים, לביצוע בדיקות אבחנתיות מקיפות על בסיס תקופתי ולבצע מעקב סדיר אחר מצבם.

התהליך להגשת תביעת נזיקין בשל רשלנות רפואית

הגשת תביעות נזיקין במקרי רשלנות באבחון מחלות סרטניות בדרכי העיכול, מתבצעת בדרך כלל בליווי של עו”ד העוסק בייצוג נפגעי רשלנות רפואית באופן מקצועי. כחלק מן ההליך המשפטי, עורך הדין המייצג את התובעים פועל להוכחת הקשר בין פעולותיו הרשלניות של הנתבע לבין נזקיו של מרשו.

בנוסף חותר עורך הדין של התובע לבסס את הטענה לכך שמקורה של הפגיעה במרשו היה בטעות שניתן היה בסבירות גבוהה למנוע בעזרת הקפדה על נהלי בטיחות ופרקטיקות מקצועיות מקובלות מצד הרופא.

הדרך להוכחת קיומה של רשלנות רפואית בגילוי סרטן המעי הדק

הוכחת הטענות הללו מחייבת איסוף יסודי מאוד של התיעוד הרפואי המלא של התובע ובכלל זה – התיק הרפואי הכולל את ההיסטוריה הרפואית שלו, תיעוד האינטראקציה שקיים התובע עם גורמים שונים במערכת הבריאות בהקשר למחלתו, ריכוז של כלל ממצאי בדיקות האבחנה שבוצעו מול הנתבע בהקשר לתלונותיו והנסיונות לאבחן את המחלה (אם בוצעו), סיכומי אשפוזים וכיוצא באלו.

זאת בנוסף להצגת חוות דעת מרופא מומחה בתחום הגסטרו ו/או מחלות אונקולוגיות במערכת העיכול, שתגבה את טענות התביעה. ברוב התיקים מסוג זה, כשעורך הדין מציג דוגמאות לפסקי דין רלוונטיים שהתקבלו במקרים דומים, בית המשפט פוסק בדרך כלל לטובת הנפגעים, ומחייב את הנתבעים בתשלום פיצויים גבוהים לתובע/ת.

למאמר: 5 טיפים להצלחה בתביעת רשלנות רפואית

לסיכום: מה ניתן לעשות כשעולה חשד להתרשלות באבחון סרטן במעי הדק?

היה ואתם חושדים כי אתם או בני משפחתכם נפגעות מרשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק, עליכם ליצור קשר עם עורך דין בעל ניסיון בהגשת תביעות רשלנות רפואית מסוג זה. עורך דין בעל ניסיון ובקיאות בתיקים דומים, יוכל לקשר אתכם לרופא מומחה לשם בדיקת התיק הרפואי שלכם והערכת קיומה של עילה להגשת התביעה.

ככל שחוות דעתו של המומחה תעיד על קיומם של מחדלים רפואיים, תוכלו להתקדם להגשת תביעת פיצויים כנגד הגורם האחראי. גובה הפיצוי הכספי המשולם בתיקים אלו, נקבע בהתאם לחומרת הנזקים שהאבחון הלקוי גרם להם והוא עשוי להגיע גם לסכומי כסף משמעותיים מאוד.

מעוניינים בסיוע משפטי איכותי בעקבות רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק? משרד עו”ד כפיר דיין דובב זמין לסייע ולספק לכם הכוונה ראשונית מקצועית ודיסקרטית. לפרטים – לחצו כאן!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ